Mor10's Hjemmekino - Logger ut og takker for meg - Side 107

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 107 av 122 FørsteFørste ... 7 17 27 37 47 57 67 77 87 97 103 104 105 106 107 108 109 110 111 117 ... SisteSiste
Viser resultater 2,121 til 2,140 av 2435
    Intermediate Mor10 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av tols1
    Dette blir brillefint Morten. De subene du har (mulig det er nevnt tidligere i tråden?), det ser ut som DIY?
    Det er helt riktig!

Det er det gamle sub-systemet til 8x12Tom.

2 12" foran og 2 bak i hvert sitt lukkede kammer (derav navnet 8x12Tom) . Heftig MDF og gips inne i kassene. Veier ca. 130 kg pr. stk og er skikkelig moro å flytte rundt på under kalibrering:-D
    Drives av en Dynamic Precision DP1000 med 1000watt i hver kanal i 8 Ohm 8)

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spennede saker du holder på med nå Morten. :-D

Du burde absoutt ha en brusflaske eller en cd plate ved siden av senterhøytaleren når du tar bilde av den. Nå så den jo helt normal og ganske nusselig ut det er den jo definitivt ikke......

Har veldig lyst til å høre på dette uten de digitale artifaktene som var der sist jeg hørte på det.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Spennede saker du holder på med nå Morten. :-D

Du burde absoutt ha en brusflaske eller en cd plate ved siden av senterhøytaleren når du tar bilde av den. Nå så den jo helt normal og ganske nusselig ut det er den jo definitivt ikke......

Har veldig lyst til å høre på dette uten de digitale artifaktene som var der sist jeg hørte på det.
    Synes det ble litt morsomt jeg da - ser jo ganske uskyldig ut nå:-D

Den ser faktisk ganske liten ut når jeg ser på den fra sofaen også, sammen med hylla og stenderne.

Det er nå fritt for rare lyder, etc., så det er nok på tide å ta en tur snart. Ikke helt ferdig enda, men ikke mange timer igjen nå.

Det verste blir å støvsuge bort all isolasjonen som svever rundt. Har åpnet både midten av taket for å legge ny strøm og langs den ene siden for å legge nye signalkabler bakover.

Du er hjertelig velkommen når du måtte ønske - dette gjelder forøvrig alle som har lyst til å høre et sett studiomonitorer i full surround eller stereo.

Intermediate Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette vil vel ingen ende ta?? Hehe. Ser flott ut!
    Og jeg kan skrive under på at de subbene til Morten lager liv

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mor10
    Det er helt riktig!

Det er det gamle sub-systemet til 8x12Tom.

2 12" foran og 2 bak i hvert sitt lukkede kammer (derav navnet 8x12Tom) . Heftig MDF og gips inne i kassene. Veier ca. 130 kg pr. stk og er skikkelig moro å flytte rundt på under kalibrering:-D
    Drives av en Dynamic Precision DP1000 med 1000watt i hver kanal i 8 Ohm 8)
    :shock: Det bør vel sette litt av hvert i bevegelse. Heftig!

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tols1
    :shock: Det bør vel sette litt av hvert i bevegelse. Heftig!
    Det er nok et heftigere trøkk hos Scrooge, men kanskje litt strammere og mer hi-fi her

Du får ta en tur innom en gang du er nedover.

Har fått lagd ferdig lerretet, men har hatt altfor lite tid nede i kinoen enn jeg hadde planlagt.

DIY akustisk lerret:
    1 stk. Adeo Plano 100"
    1 stk. Dreamscreen Acoustic HD DIY 300x200cm

Legg ut Adeo-duken skjevt oppå Dreamscreen-duken (for å unngå moire)
    Skjær til Dreamscreen-duken med rammen som distanse fra det originale Adeo
    Brett Dreamscreen-duken inn likt med den originale duken
    Bruk en vevd tape Gaffa? og fest Deamscreen-duken langs alle sidene
    Ta frem sysmaskinen til madamen og få henne til å sy alle sidene ca. 3cm fra ytterkant slik at det blir en kanal til stålstengene
    Lag trekantede hull for feste av strikker 6 på langsidene og 4 på kortsidene (følg det gamle lerretet)
    Sett sammen rammen
    Fest Acoustic lerretet som man ville gjort med den vanlige duken
    Heng lerretet på veggen:grin:

Ble skikkelig bra og ikke altfor dyrt heller.

Fått ryddet en del og støvsugd en del vegger/tak/gulv, samt satt opp racket med en modul til, slik at alt blir samlet i fronten.

Det kommer litt bilder etterhvert, men nå er det snart natta.

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du er flink Morten. Misunner de som er så flinke på DIY.
    Jobber med akustikk og høyttalerutvikling

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er nok et heftigere trøkk hos Scrooge, men kanskje litt strammere og mer hi-fi her
    Hmmm, det er visst en stund du var her? :-P

Neida, skal ikke bestride dine påstander, men jeg tror i alle fall at du vil vurdere siste punkt på nytt, etter en lytt?

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scrooge
    Hmmm, det er visst en stund du var her? :-P

Neida, skal ikke bestride dine påstander, men jeg tror i alle fall at du vil vurdere siste punkt på nytt, etter en lytt?
    Det er nok det

Skjønner at det har skjedd mye nå, så tenkte kanskje å ta en tur etterpå i dag?
    Passer det i kveld?

PS: Må jo mobbe litt da? Vi har nok litt forskjellige preferanser, så det er ikke noe feil eller dårlig lyd hos noen av oss, så lenge vi liker det selv?

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får legge inn et dårlig bilde av DIY-lerret.

Ble litt ivrig, så det ble ikke flere bilder før det plutselig hang oppe gitt:-D

Bildet viser den grå duken fra Adeo oppå baksiden av Dreamscreen Acoustic HD.

Foreløpig var det litt mørkt å se på film Må nok ta en ny runde med kalibrering av bilde ja...

Mor10's Hjemmekino - Logger ut og takker for meg-img_0840_small-jpg

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og sånn blir det etterhvert!

Liker å bruke løse stoffstykker og feste på en enkel måte, da det hender at jeg bytter ut et eller annet innimellom

2 Deco-molton "gardiner" på sidene for å komme enkelt ut og inn og en Deco-molton stripe under lerret. Festet med gammeldags wire i festeskruene til vinkelen bakpå rammen til lerretet. Enkelt og funksjonelt.
    Fant en oppklippet stripe med Deco-molton som passet på millimeteren over lerretet, så da ble den trehvite stolpen borte også.

Har nå flyttet alle bassfellene (6stk.) bak stolradene bakerst i kinoen, og håper at jeg ikke behøver så mye demping foran. Front-høyttalerne er dratt 4 cm lenger frem og 12cm lenger inn mot midten. Foreløpig så kjennes det ut som det er mer kontroll i bassen, men sliter litt med orden i diskant/mellomtone, da all demping er borte som sagt. Skal inn med noen 10cm akustikkplater i fronten for å ta førsterefleksjonene og dempe litt rundt senter-høyttaleren.

Kledd inn 4 stk. Rockwool akustikkplater med Deco-molton og fylt inn "hullet" mellom takbjelkene der det gamle lerretet kom ned.

Hvis 8x12Tom har tid en dag til uken, så er det nok på tide å ta en liten kalibreringsrunde igjen:-D

Har noen tanker rundt subbene. Nå låter det så bra av frontene i bassen, at det må gjøres en skikkelig jobb hvis jeg skal ha med subbene på musikk....
    Prøve å få de ut på sidene og lenger ut i rommet? Hmmmm.....

Her er ihvertfall et dårlig bilde til av hele stasen!

Må skuffe de som trodde at jeg skulle lage en hel vegg foran alle høyttalerne. Er nok litt for mye stereo-mann, til at jeg kan hjemme bort frontene og ikke ha mulighet for å flytte på de.

Mor10's Hjemmekino - Logger ut og takker for meg-img_0845_small-jpg

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av orso
    Du er flink Morten. Misunner de som er så flinke på DIY.
    Er nok ikke så veldig flink og pirkete, men liker å ha noe morsomt å drive med:-D
    Scrooge er den som virkelig har ideene og kan DIY!

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jøss, de monitorene er jammen en del større enn jeg trodde. Ser fint ut dette Morten.

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er nok det

Skjønner at det har skjedd mye nå, så tenkte kanskje å ta en tur etterpå i dag?
    Passer det i kveld?

PS: Må jo mobbe litt da? Vi har nok litt forskjellige preferanser, så det er ikke noe feil eller dårlig lyd hos noen av oss, så lenge vi liker det selv?
    Det er nok det vesentlige i det hele ja!
    Vi har jo som du sier, forskjellige preferanser, og godt er vel det! Hvor ble det av diskusjonene, om ikke det var slik?
    Du må gjerne ta en tur i kveld, velkommen skal du være!

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, dette blir fint

Har du fått veggfestene?

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jerome
    Ja, dette blir fint

Har du fått veggfestene?
    Takk for det!

Jada, de dukket opp i posten i går, sammen med Transformers 2 og Jenta som lekte med ilden på Blu-Ray! Ser nok ut til å bli en filmaften på fredag hvis alt går som planlagt

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,837
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for det!

Jada, de dukket opp i posten i går, sammen med Transformers 2 og Jenta som lekte med ilden på Blu-Ray! Ser nok ut til å bli en filmaften på fredag hvis alt går som planlagt
    Ble det film titting i helgen på deg?

Hvordan er lyden nå kontra før ombyggingen i rommet?

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BEF
    Ble det film titting i helgen på deg?

Hvordan er lyden nå kontra før ombyggingen i rommet?
    Hallois!

Vært nede sammen med madamen og sett et par filmer nå.

Reisen til jordens ende i 3D og Jenta som lekte med ilden.

Ikke noe voldsomt filmspor på noen av de sånn trykkmessig, men dialoger sitter nå utrolig godt midt i lerretet. Er nå veldig glad for at jeg tok jobben med å bygge om litt.

Synes fortsatt at jeg hadde altfor lite bass, så mellom filmene tok jeg en liten sjekk med Radishacken. Satt på test-tone i bass fra forsterker og ruslet litt rundt. Helt tydelige topper og dipper på tvers av rommet, sånn ca 65-85dB. Merkelig....
    Har hatt litt problemer med det før, men ikke på langt nær så ille som nå. Nå måtte jeg bunne DP'en for å få litt futt, og det er ikke bra med 1000watt til rådighet.
    Snudde fasen på den ene subben og vips, så var det bass over hele rommetops: Skjønner ikke helt dette da jeg har benyttet samme kabler og samme merking hele tiden, men ingenting er bedre enn at det kommer LITT bass.
    Testet litt Master&Commander og Open Range før jeg ruslet opp og, og det sitter veldig mye bedre nå enn noen gang før.
    Kommer antagelig til å ta en runde med målinger sammen med 8x12Tom til uka, så får vi se hvordan ting henger sammen:-D

I stereo er det nå meget godt med detaljer og jeg synes det begynner å nærme seg det ultimate for meg. Litt for mye høyde og litt for lite dybde, men det er bare småjusteringer sannsynligvis å få til.
    Har ikke integrert subbene, men frontene spiller ned til 27Hz med overbevisning, så har ikke savnet veldig, men de skal nok med.

Har noen lyst til å ta en tur, så bare legg inn en kommentar her, eller send en PM.
    Regner med å være ferdig med rydding og siste finish i morgen.

"Ferdig" blir jeg jo aldri, men neste versjon er nå ihvertfall klar

Active 8x12_TOM sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    301
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Blitt noen dager til uken som ikke passer for min del, og siden mandag ikke passer for deg blir det tirsdag eller onsdag kveld for min del - du velger

En stund siden jeg har vært i kinoen din nå så gleder meg til å høre dette etter forandringene i front

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal vi si tirsdag?

Er litt ivrig etter å få sjekket ut hva du synes nå og prøve å få tunet den siste biten:-D

Skal forsøke å flytte litt på bakhøyttalerne igjen i dag, da jeg ikke blir helt fortrolig med surrerundt-lyden. Vet ikke om det er fordi det kun er 5.1 jeg kjører og at jeg kanskje skulle hatt et par bakhøyttalere til. Blir j..... dyrt hvis jeg skal følge opp med AIR-serien:-D Sjelden disse ligger på brukten.

Side 107 av 122 FørsteFørste ... 7 17 27 37 47 57 67 77 87 97 103 104 105 106 107 108 109 110 111 117 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •