Mor10's Hjemmekino - Logger ut og takker for meg - Side 105

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 105 av 122 FørsteFørste ... 5 15 25 35 45 55 65 75 85 95 101 102 103 104 105 106 107 108 109 115 ... SisteSiste
Viser resultater 2,081 til 2,100 av 2435
    Intermediate Mor10 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Score
    Sendte dem en mail om akkurat det, fikk dette som svar:

JAN:

The 1T-DA-664 can split the audio so it can be sent out to coaxial cables and the video will pass through the HDMI cables
    Mente at den ikke splitter audio-biten i 4, dvs at den sannsynligvis ikke splitter opp i L/R C/Sub SL/SR-kanalene som jeg trenger for å kjøre digitalt rett i høyttalerne:-D

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare så ikke tråden dør helt ut:-D

Da er jeg litt tilbake i AV-verdenen igjen etter en sommer/høst med mye å gjøre både på jobb og utejobbing hjemme.

Siste oppgaven ute nå var å få opp litt lys på terrassen på kinotaket og i smuget mellom kinoen og garasjen for de som er kjent her. Handlet inn en haug med 1watt plafonder hos Jula og det funker som rakkern. Moro...

Etter at "noen" var på besøk hos oss en natt og tok med seg et par laptoper og en veske, så er det greit med litt lys rundt huset og noen selvskudd:twisted:

På av-fronten har det også skjedd litt:

Fått inn en Esoteric CD/SACD-spiller jeg har siklet på lenge:

Esoteric DV-50 og den gamle DAC'en D-70 i skjønn forening:

Mor10's Hjemmekino - Logger ut og takker for meg-esoteric_dv50-jpg

Mor10's Hjemmekino - Logger ut og takker for meg-esoteric_d70-jpg

2 stk. Dillenhöfer nettfiltre for å prøve å få litt bukt på uren strøm:

Mor10's Hjemmekino - Logger ut og takker for meg-dillenhoefer_1600_dig_lite-jpg

Stereofil - Butikken for stereo og hjemmekinoelskere i Grensen 9!

Onkyo surround-processor:

PR-SC886:

Mor10's Hjemmekino - Logger ut og takker for meg-886-jpg

Kommer inn deler til et DIY transparent lerret også i løpet av uken, så da skal senter-høyttaler opp i lydbildet:-D

Har fått tunet inn frontene litt bedre nå og nå er det bare herlig å drømme seg bort i musikken. Som forøvrig har blitt kraftig oppgradert på den klassiske siden med 130 nye cd'er med Mozart, Händel, etc.

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hørte noen rykter om et uønsket besøk ja!
    Det er nettopp DA, at man ønsker seg et allerede etablert selvskudd-system!:evil:
    Den Esoteric-spilleren så litt interessant ut! Den er kanskje av litt eldre årgang, men det behøver jo ikke å bety noe?
    Om du orker å drasse den med deg hit en gang det passer, så hadde jo det vært spennende!
    Kenti snakket om å gjøre det samme med sin Ayon-spiller, men han har visst for travle dager? :-?

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scrooge
    Hørte noen rykter om et uønsket besøk ja!
    Det er nettopp DA, at man ønsker seg et allerede etablert selvskudd-system!:evil:
    Den Esoteric-spilleren så litt interessant ut! Den er kanskje av litt eldre årgang, men det behøver jo ikke å bety noe?
    Om du orker å drasse den med deg hit en gang det passer, så hadde jo det vært spennende!
    Kenti snakket om å gjøre det samme med sin Ayon-spiller, men han har visst for travle dager? :-?
    Kan ta med både Meridian-spilleren og Esoteric'en hvis du vil ta en liten cd-spiller test!

Meridianen er forøvrig til salgs for rundt 18.000,- hvis noen er interessert?
    Det er en Meridian G91A med DAB. CD/dvd/surround-controller i high-end sjiktet. Med separate utganger for surround dersom man har behov for det.
    Verdt prisen som cd-spiller og DAC etter min mening.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå må jeg beskjemmet innrømme, at jeg i svært liten grad benytter med av CD-spilleren her, men kanskje en test kan forandre på det?
    Jeg vet jo utmerket godt at det finnes forskjeller på disse, og som muligens vil låte bedre enn en digitalavspilling via Squeezebox?

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med Onkyo 886, synes den er knall bra jeg ivertfall

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Razor
    Gratulerer med Onkyo 886, synes den er knall bra jeg ivertfall
    Ja, ble veldig positivt overrasket over den! Første gang med skikkelig HD-lyd for min del, så ordentlig moro:-D

Første målingene jeg foretok, så gav den et skikkelig løft i bassen, men det ble borte igjen ved andre og tredje måling.

Vurderer å skaffe proff-settet fra Audyssey med en bedre mic, så man får litt mer kontroll selv.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, proff settet ligger på handlelisten min også. Har prøvd å stille manuelt, men med 16 bånds eq så er det nesten umulig uten noen form for måleinstrument.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, proff settet ligger på handlelisten min også. Har prøvd å stille manuelt, men med 16 bånds eq så er det nesten umulig uten noen form for måleinstrument.
    Har du noe greie på pris og hvor man eventuelt får kjøpt det i Norge?

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får ikke kjøpt det i norge, men her får du tak i det. Koster 600 euro + ca 1500 nok for lisensen på onkyoen din.

Tom Vanthuyne
    Genesis Technologies Benelux
    Kalkhoevestraat 1
    B – 8790 Waregem

M +32 479 334 986
    T +32 56 620 237
    F +32 56 620 202
    info@genesis-technologies.be
    Genesis: News

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tips: Ta alle 8 målingene istede for 3. Ligger en veiviser på nettet på hvordan du best tar målingene hvis du googler litt (har ikke lagret addressen).

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for det!

Fikk best resultat med 5 målinger sist jeg forsøkte, men skal prøve med en bedre plassering av mikrofonen og 8 målinger.

Har oppgradert en del strømkabler i dag med FAT LMC og Furutech støpsler. Må bare si at det kommer frem mer og mer detaljer nå og jeg gliser fra øre til øre hver gang jeg er nede og hører 2-kanals musikk:-D

Fantastisk bredde, dybde og detaljering etter min smak nå....

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hører du forskjell i lyden på strømkablene?
    Lånte en kimber strømkabel til 6k som eieren påstod at jeg komt til å merke forskjell i bildet på jvc'en. Hadde den koblet til i 6 uker og merket ikke en døyt forskjell i bildet når jeg skiftet til den dødlige 90 kroners lakris kabelen igjen.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hører du forskjell i lyden på strømkablene?
    Lånte en kimber strømkabel til 6k som eieren påstod at jeg komt til å merke forskjell i bildet på jvc'en. Hadde den koblet til i 6 uker og merket ikke en døyt forskjell i bildet når jeg skiftet til den dødlige 90 kroners lakris kabelen igjen.
    Ikke de kjempestore forskjellene, men det blir enda litt klarere og enda mer sort bakgrunn etterhvert som jeg kommer litt lenger med filter og nettkabler.

De som har vært hjemme hos meg i det siste SER at det er mye forstyrrelser på nettet hos meg, da spottene i kinoen står og blinker i takt med dippene:-D

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Å nei, Å nei!

Tok meg en snartur fra jobben og ned til AVShop (Stovner til Alnabru fredag - ikke fort gjort) for å hente AcousticHD-duken som jeg skulle lage lerret av i helgen.
    Jada, bestilite henting, men neida, den var sendt med posten

Skikkelig nedtur å stå i kø opp til jobben igjen og ikke være sikker på at planene i helgen vedvarer....

Duken ligger nå et eller annet sted i posten og ingen vet når den blir levert på postkontoret mitt :evil:

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mor10
    De som har vært hjemme hos meg i det siste SER at det er mye forstyrrelser på nettet hos meg, da spottene i kinoen står og blinker i takt med dippene:-D
    Da regner jeg med at det er dipper på nettet du mener?
    Da er det vel slik for lys andre steder i huset også? Om ikke, så bør du nok sjekke tilførselen til kinoen én gang til.
    Skjønt; jeg mener å huske at du "i all tid", har slitt med strømmen hos deg. Hva med å ta kontakt med strømleverandøren, og be de sjekke forholdene?
    Kanskje det er en overbelastet trafo i nærområdet som er problemet?

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mor10
    Ikke de kjempestore forskjellene, men det blir enda litt klarere og enda mer sort bakgrunn etterhvert som jeg kommer litt lenger med filter og nettkabler.

Eneste jeg merker forskjell på er clas ohlson sine, de er alt for små i støpsel delen som skal inn i forskerkeren, da er elkjøp sine som koster det dobbelte bedre...hehe.

Det er vel ikke direkte sunt for noe av det eletriske utstyret ditt hvis det er så galt at du ser lysene blinker. Ryker lyspærene veldig fort hos deg pga dette? Har elverket vært hos deg å tatt måling noen gang?

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er det veldig lenge siden jeg har vært hos deg Morten. Har ikke sett monitorene dine ennå...
    Det er jo synd siden jeg synes vi har det veldig trivelig når vi først får det til.

Jeg vet at Rune også gjerne ville tatt en tur innom deg igjen, kanskje vi kan få til det i løpet av vinteren?

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For oss som bor i dalstrøka utafor så hadde bilder av hvordan det så ut hjemme hos deg vært heelt på sin plass nå

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scrooge
    Da regner jeg med at det er dipper på nettet du mener?
    Da er det vel slik for lys andre steder i huset også? Om ikke, så bør du nok sjekke tilførselen til kinoen én gang til.
    Skjønt; jeg mener å huske at du "i all tid", har slitt med strømmen hos deg. Hva med å ta kontakt med strømleverandøren, og be de sjekke forholdene?
    Kanskje det er en overbelastet trafo i nærområdet som er problemet?
    Jeg har jo funnet flere feil fra "elektrikeren" som bodde her før, og forventer å finne fler etterhvert ja.

Mulig det også er eksterne forhold som gjør det. Når jeg kobler på antennekontakten i kinoen til HD-dekoder, så durer det skikkelig. Eneste måten å se på tv der er med galvanisk skille.

Side 105 av 122 FørsteFørste ... 5 15 25 35 45 55 65 75 85 95 101 102 103 104 105 106 107 108 109 115 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •