Mor10's Hjemmekino - Logger ut og takker for meg - Side 104

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 104 av 122 FørsteFørste ... 4 14 24 34 44 54 64 74 84 94 100 101 102 103 104 105 106 107 108 114 ... SisteSiste
Viser resultater 2,061 til 2,080 av 2435
    Intermediate Mor10 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av roeng2
    Jeg kommer gjerne og hjelper til litt jeg, er en stund siden jeg var hos deg nå. Så i tråden til Ola at du kunne tengt deg en tur til han. Skulle vi kansje prøvd og reist dit i sammen?

Det og få nye møbler i stua gjorde store utslag på lyden så behovet for dempeplater har nok falt bort. Men jeg er nyskjerig på difusore for og rydde opp i refleksjoner.
    Den er grei!

Nå har materialene til oppusing av bad hos min mor dukket opp, så det kan hende det tar litt tid før jeg får tid til kinoen igjen:evil:

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    293
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mor10
    Det har jeg gjort mange ganger allerede:-D

Hver fredag er det madamens dag, hvor undertegnede som regel disker opp med middag og litt vin, så går vi ut på kino:-D

Veldig ofte går jeg ned og bare sitter og lytter og koser meg med musikk, så det blir brukt, men det er jo hele tiden noe man kan oppgradere og nyte enda mer:-D

Du må forøvrig se og ta deg en tur snart:-D
    Jo takk, det vil være hyggelig. Tar en tur til uka jeg. :-)

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av audiop
    Jo takk, det vil være hyggelig. Tar en tur til uka jeg. :-)
    Hallo, ikke hørt noe mer fra deg, men si fra hvis noen vil komme en tur og lytte litt:-D

Måtte bare si fra at jeg fremdeles er i live og bruker faktisk kinoen mye for tiden, mest til filmtitting sammen med madamen, men også endel musikk.

Har lagt tuning og "mekking" på hylla en stund og bare nyter:-D

Men, nå ligger det ca. 350 løpemeter med trykkimpregnert 28x120 i garasjen og diverse lengder med 48x48, 48x98 og 48x148. Dette skal da settes sammen til en terrasse på taket av kinoen:-D

Blir å ta det litt med ro med dette utover våren, og siden skal det bygges en ny terrasse til og bytte plank på to andre:-D

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,837
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Måtte bare si fra at jeg fremdeles er i live og bruker faktisk kinoen mye for tiden, mest til filmtitting sammen med madamen, men også endel musikk.

Har lagt tuning og "mekking" på hylla en stund og bare nyter:-D
    Det var godt å høre du lever

Tror det er flere her inne på forumet som har hatt godt av og følge deg med å legge mekkingen på hylla og bare nyte anlegget/kinoen dem har. Tror flere ville blitt overasket hvor bra anlegg dem faktisk har da.

Kos deg med terassen Er jo meldt fint vær fremover, husk solkrem fort gjort for kinohud og bli rød uten solfaktor

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BEF
    Det var godt å høre du lever

Tror det er flere her inne på forumet som har hatt godt av og følge deg med å legge mekkingen på hylla og bare nyte anlegget/kinoen dem har. Tror flere ville blitt overasket hvor bra anlegg dem faktisk har da.

Kos deg med terassen Er jo meldt fint vær fremover, husk solkrem fort gjort for kinohud og bli rød uten solfaktor
    Takk i like måte:-D

Gått bra med husbytte, etc ?
    Ny kino på gang?

Har store planer for ombygging til høsten/vinteren, med skråtak og diverse bass-regulerende tiltak. Har jo hørt subbene hos tidligere eier og det er fortsatt mye å hente fra de:-D

Trenger litt mere lagerplass også, så det er mulig det syvende setet ryker ut og jeg lager en kombi av bassfelle og skap bak der. Time will show....

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jøsses, så det er liv i den karen ja!
    Det har jo vært så stille fra din kant ganske lenge, så jeg begynte så smått å lure på hva som var i veien.
    Godt å høre at det bare er noen skarve meter med terrassebord da!

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scrooge
    Jøsses, så det er liv i den karen ja!
    Det har jo vært så stille fra din kant ganske lenge, så jeg begynte så smått å lure på hva som var i veien.
    Godt å høre at det bare er noen skarve meter med terrassebord da!
    Jada, og takk for bråbestemt besøk i dag:-D

Trodde du hadde hørt høyttalerne før jeg, men bedre sent enn aldri?

Hyggelig med litt avvekslende besøk igjen og takk for en god lang prat om diverse:-D

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk, det samme! :-D
    Alltid fruktbart å få luftet meninger og synspunkter om "ting og tang".

Og neida, jeg hadde ikke hørt høyttalerne før i går.
    Noe som absolutt var en positiv opplevelse! Utrolig detaljert og behagelig lyd, og etter min mening, mange hakk bedre enn de nå forgagne Pio-høyttalerne.
    Og sammen med "supersubene" bak forhenget i front, har du en meget hardtslående og velspillende kombo!
    Det eneste negative er vel designet. Som man nok skal argumentere mer enn godt for, om man har forhåpninger om å få innpass for disse i stua. ;-)
    Uansett var det artig med et lite besøk hos deg igjen!

Intermediate Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Mor10 !

Hvordan går det i denne flotte kinoen din? Fornøyd med nye høyttalere?

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Joakim-G_R
    Hei Mor10 !

Hvordan går det i denne flotte kinoen din? Fornøyd med nye høyttalere?
    Heisann!

Lenge siden sist....

Veldig fornøyd med Dynaudioene, men har enda ikke tunet de noe særlig.
    Koser meg bare med mye film og litt musikk.

Har planer om å teste ut litt ny elektronikk på surround og Blu-Ray siden, da det ikke er helt oppdatert der.

På musikk synes jeg det låter bra "rett ut av esken", og det er enda mer å hente på litt justeringer.

Sliter litt med å få justert det nye M-Audio lydkortet til RoomEQWizard, men det kommer seg nok.

Ellers så har jeg fått ferdig terrassen på taket av kinoen og malt veggen utvendig
    Når vi først var i gang, så byttet jeg ut og bygde 4 terrasser til, samt at vi holder på å male hele huset, så det har gått med litt tid til det:-D

Kommer sikkert til å kjøre litt demoer utover høsten, så bare si fra hvis du vil komme en tur innom.

Hvordan går det hos deg?

Kikkt litt i tråden din og oppsettet ser jo veldig bra ut. Har du noe akustikkproblemer? Ta kontakt dersom du vil ha litt tips. Har en del akustikkplater på lager og kan skaffe flere.

Intermediate Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hallo!

Ja, lenge siden sist - men minnet er fortsatt friskt!
    Jeg er gjerne med på flere demokvelder jeg! Bli enda mer sugen på mer både bilde og lyd!

Har en tendens til å dra med seg litt, når man først begynner med ting som huset - kjenner igjen det.. hehe

Går ikke så fort hos meg, har lyst på mer - men prioritert litt andre ting nå i sommer. Vinterstid er fint å oppgradere litt i hjemmekino-delen, går å er sugen på å starte i "kinoen" nede i kjelleren også nå. Lage det til en kino, ikke bare en kjellerstue.

Ja, kunne tenkt meg litt innføring i akustikk og demping. Hvor det lønner seg å begynne, og slikt. Om det passer seg så kan jeg jo komme innom en kveld og slå av en prat - hadde vært hyggelig.

Hva elektronikk tenker du på nå da? ny Yamaha sur.forsterker? De har jo fått en heftig BD-spiller - prisen er jo heftig også, men. hehe

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ventet i evigheter på Emotiva sin rene surround-processor, men det ser ikke ut til at de får levert den.

Har lyst til å prøve ut Onkyo sine forsterkere for en gangs skyld, men trenger jo egentlig bare en processor.

En annen vei å gå er å beholde Meridian'en, som er meget god på det meste bortsett fra HD-lyd. Og heller fore den med analoge signaler fra en BD-spiller med innebygd dekoder.

Har prøvd Gary7 sin Sony 550 for en tid tilbake, rett i høyttalerne og det fungerte ganske bra det.

Ellers så er det mulig jeg bytter ut Esoteric DAC'en min med et skikkelig drivverk i stedet, da høyttalerne har innebygde DAC'er.

Hvis noen har et drivverk med klokkesynkronisering utgang, kunne jeg veldig gjerne tenke meg å teste det - anyone?

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har lyst til å prøve ut Onkyo sine forsterkere for en gangs skyld, men trenger jo egentlig bare en processor.
    DSX er jo veldig spennede synes jeg. Ikke er det helt gal pris på TX-NR1007 men klart det blir mer enn Emotiva..

Newcomer Score sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    192
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, ser du bruker meridian g91 nå, hvordan synes du de digitale utgangene på den fungerer til de forskjellige ht? Har igrunn letet lenge etter en processor som har digitalt ut til ht, bare så synd det kun er meridian 861 som har 4 digitale utganger. Har du sett en slik løsning med digitalt ut på noen andre produkter? Noen som vet når meridian kommer med en blue-ray utgave alla g91a/92?

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Score
    Hei, ser du bruker meridian g91 nå, hvordan synes du de digitale utgangene på den fungerer til de forskjellige ht? Har igrunn letet lenge etter en processor som har digitalt ut til ht, bare så synd det kun er meridian 861 som har 4 digitale utganger. Har du sett en slik løsning med digitalt ut på noen andre produkter? Noen som vet når meridian kommer med en blue-ray utgave alla g91a/92?
    Hei Score,

for et heftig hjemmebygg du har Liker veldig godt lyden i Seas-elementene, så dette bør spille veldig bra....

Meridian er det eneste kommersielle produktet jeg har funnet med splitting av digital-signalet i 3, så vet ikke om noe annet enda.
    Veldig fornøyd med Meridianen både analogt og digitalt, bortsett fra litt irriterende knitring/smell når man bytter audio-format, samt når dvd'ene bytter lag på plata. Dette skyldes mest sannsynlig de aktive høyttalerne og ikke Meridianen. Vurderer nå å kjøre analogt direkte fra en Blu-Ray og til Dynaudio høyttalerne for å få HD-lyden. Egentlig ingen hensikt(dersom den ikke upsampler bedre) å kjøre analogt til Meridian, for så å kjøre digitalt til Dynaudio DAC i høyttaler. Skal prøve å få tak i en OK Blu-Ray spiller, samt at jeg er på jakt etter et drivverk a la TEAC Esoteric P-70 med god upsampling og Word Clock.

Har en TEAC Esoteric DAC D-70 (25 kg), som jeg muligens er interessert i da å bytte i et skikkelig drivverk med Word Clock.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    DSX er jo veldig spennede synes jeg. Ikke er det helt gal pris på TX-NR1007 men klart det blir mer enn Emotiva..
    DSX blir fort dyrt hos meg, hvis jeg skal følge opp med ett eller 2 sett til med Dynaudio:-D

Prøver i første omgang å kjøre direkte analogt fra en god Blu-Ray til Dynaudio, men må få litt kontroll på bassen i tillegg. Kan ikke styres av Dynaudio-systemet, så da må jeg ha en liten volumkontroll for den.

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    192
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker så mye for det det jeg har av ht idag skal byttes ut alt sammen. Holder nå på å bygge like ht rund baut, med 2x8"excel og en beyma tpl-150h.
    Kjører idag analogt ut fra Sony bdp 550, noe som fungerer fint, men ville absolutt ikke gjort noe å kvitte seg med den ekstra da/ad konverteringen. Mulig jeg må vente på en blue-ray spiller fra meridian før det går, litt rart at ikke flere kommer med en slik løsning med digitale utganger. Kan jo ikke akkurat være så veldig store jobben å koble ut dacene og slenge på en word clock...
    Veldig fin løsning på de ht du bruker med både analogt og digitalt inn, man har litt å velge mellom da Tentlabs har en fin versjon med word clock som kan være verdt en titt.

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    192
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kom over denne. Den tar HDMI inn og kan sende video ut av hdmi, mens lyden blir sendt til coax utgangene. Den har jo 4stk coax ut og støtter HD-lyd ut. AV Tool - TV One Task 1T-DA-654/664/658

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Score
    Kom over denne. Den tar HDMI inn og kan sende video ut av hdmi, mens lyden blir sendt til coax utgangene. Den har jo 4stk coax ut og støtter HD-lyd ut. AV Tool - TV One Task 1T-DA-654/664/658
    Heisann,

sånn jeg forstår det, så distribuerer den 4xHDMI og 4xSPDIF, men ikke splittet slik vi ønsker. Tror det går en flerkanals SPDIF til hver HDMI output.

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    192
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sendte dem en mail om akkurat det, fikk dette som svar:

JAN:

The 1T-DA-664 can split the audio so it can be sent out to coaxial cables and the video will pass through the HDMI cables

Side 104 av 122 FørsteFørste ... 4 14 24 34 44 54 64 74 84 94 100 101 102 103 104 105 106 107 108 114 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •