Mor10's Hjemmekino - Logger ut og takker for meg - Side 103

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 103 av 122 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 53 63 73 83 93 99 100 101 102 103 104 105 106 107 113 ... SisteSiste
Viser resultater 2,041 til 2,060 av 2435
    Intermediate Mor10 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Gwandarion
    Har du sett dette?
    Selvfølgelig:-D

Hva tar du meg for :wink:

Driver allerede å planlegger 11.4!

Intermediate Private Ryan sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hvilket forsikringsselskap???

Sitat Opprinnelig postet av Scrooge
    Jada, jeg skal så absolutt ta en titt på den Parasounden! Men har foreløpig ikke fått respons på høyttalerutspillet. :-?
    -
    Kjør forsiktig??
    Det må i så fall bli etter at jeg har passert 70.
    "Fartsidiot" har jeg jo alltid vært, og bedre ble det jo ikke etter at jeg sluttet med aktiv motorsport i -94. ;-)
    Som et lite paradoks (og som en fattig unnskyldning?) kan det jo nevnes at jeg ikke har vært involvert i trafikkuhell de siste 20 årene. Og har således en bonus på 85% på kaskoen! Måtte det bare vare!
    Hvilket forsikringsselskap??? veldig OT og ja.......................

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Private Ryan
    Hvilket forsikringsselskap??? veldig OT og ja.......................
    Ford / Enter Forsikring.

Active Timion sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    403
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ford / Enter Forsikring.
    Skryt og fjas Scrooge
    Må si det er godt gjort å få 85% bonus, når 80% er maksbonus på bonusordning B i forsikringsselskapene... (Som er en lovbestemt ordning) .....

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er mulig å ha større bonus fra før ordningen med maksimalbonus på 80%ble innført, jeg vil anta at det er tilfellet her. Jeg har en annen bekjent med bonus over 80% som forklarte det slik.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Strange.........

Sitat Opprinnelig postet av Gwandarion
    Det er mulig å ha større bonus fra før ordningen med maksimalbonus på 80%ble innført, jeg vil anta at det er tilfellet her. Jeg har en annen bekjent med bonus over 80% som forklarte det slik.
    Jeg har jobbet i Trygvesta som eier Enter og har aldri hørt om annen bonus én 75-5år eller mer evt 80%, jobber i If idag og de, gjensidige, Sparebank 1, jernbanen, Tryghansa og alle selskap jeg vet om har max 80% og ca 1 av 300 velger det kontra 75% 5år eller mer med en klausul om intet bonus tap ved første selvforskyldte uhell.
    Dagens bonussystem ble utviklet på 70tallet tror jeg så her er det muligens noen som har skrivetilgang på poliser som har trikset litt. Men det er vel bunnlinja som teller i grunn. bil anbefaler jeg

Vil noen ha en gjennomgang send pm

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Timion
    Skryt og fjas Scrooge
    Må si det er godt gjort å få 85% bonus, når 80% er maksbonus på bonusordning B i forsikringsselskapene... (Som er en lovbestemt ordning) .....
    Skryt? Nei!
    "Fjas" ja, i den forstand som at jeg beklageligvis har feilinformert.
    Ettersom temaet av en eller annen grunn fløt opp, så fant jeg grunn til å sjekke riktigheten av det jeg tidligere har påstått.
    Og det viser seg at det er snakk om 75% bonus, og ikke 85% som tidligere hevdet.
    Innrømmer gjerne at jeg i farten har bommet litt her, og er heldigvis ikke redd for å innrømme det!
    Dermed synes jeg vi skal legge denne ballen død. ;-)

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

For all del ikke gi oss..............

Skryt? Nei!
    "Fjas" ja, i den forstand som at jeg beklageligvis har feilinformert.
    Ettersom temaet av en eller annen grunn fløt opp, så fant jeg grunn til å sjekke riktigheten av det jeg tidligere har påstått.
    Og det viser seg at det er snakk om 75% bonus, og ikke 85% som tidligere hevdet.
    Innrømmer gjerne at jeg i farten har bommet litt her, og er heldigvis ikke redd for å innrømme det!
    Dermed synes jeg vi skal legge denne ballen død. ;-)
    Lå nå dette bli en forsikrings-kabeldiskusjon......................8)

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Amen.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PUH,

godt den diskusjonen var unnagjort

Bare hyggelig at dere diskuterer litt i tråden min:-D

Har fått et sett med TV-stativer og hengt opp en av AIR 20'ene bak rett over døra. Heretter kan jeg bare ta besøk av personer under 196cm, ellers vil de mest sannsynlig stange i høyttaleren i mørket.

Er voldsomt store disse bakhøyttalerne, men håper og tror at de kommer til å gi en ny opplevelse med fullrange bakHT'ere.

Ikke helt enkelt å få det til å se pent ut, da jeg vil ha de lengst mulig ut mot hjørnene for å spre lyden og få riktig avstand i forhold til frontene med minst mulig avstandskorrigering.

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mor10
    Heretter kan jeg bare ta besøk av personer under 196cm, ...
    Jess! Da kvalifiserer jeg...

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av homecinema
    Jess! Da kvalifiserer jeg...
    me tooo :roll:

Har du foresten funnet ut av den "digitale hikken" som var tilstede når jeg hørte anlegget sist Morten?

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    me tooo :roll:

Har du foresten funnet ut av den "digitale hikken" som var tilstede når jeg hørte anlegget sist Morten?
    Det er noe som slår gjennom fra analog-utgangene på Techsonic Blu-Ray spilleren jeg bruker for øyeblikket. Regner med at det ordner seg med rent digitalt løp.:-D
    Fungerer helt fint når jeg tar ut kablene fra Blu-Ray spilleren.

Meridianen skal hentes i morgen og testes i helgen, så hvis noen har lyst til å hjelpe til med litt lytting/seeing i helgen så si fra.

Bakhøyttalerne er hengt oppunder taket og det virket til å fungere meget bra:-D

Den siste centeren blir tydeligvis ikke ferdig på en stund. Fikk beskjed om at teknikeren som ser på den, skal ha enda en uke ferie:evil: Det ser heller ikke ut til at delene har kommet.

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan vel passe bra med en "billig" spiller som Tecsonic at det er tatt noen snarveier eller billige løsninger som kan gi effekter i det digitale domenet. Har akkurat kjøpt meg en ny/brukt Sony S550, den koster nå bare såvidt over 2K, det er vel omtrent det samme som Tecsonic kostet.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Liten oppdatering etter dagens test av Meridian G91A - CD/DVD/Processor-sak:

Sliter litt med støy igjen da og digital "klikking" i lyden. Viste seg at de medfølgende Meridian spdif til AES/EBU-kablene snappet opp altfor mye støy rundt seg og ødela hele lydopplevelsen. Hadde en Viablue NF-S2 digitalkabel liggende og satt inn denne med en XLR-overgang i enden for AES/EBU inn i høyttalerens forsterker og da ble det endelig stille.
    Var litt verre med bak-kanalene, da jeg ikke hadde så lang Viablue-kabel, men med en Viablue ut fra Meridian og skjøting med Supra DAC-kabel med XLR-plugger gikk det nogenlunde bra, men Supra er nok ikke like godt skjermet som Viablue.
    Og dermed er faktum at det er stor forskjell på digitale kabler. Må melde meg inn i kabelnisse-debatten jeg også

Etter å ha fått bort det meste av klikkingen, var det på tide å få satt opp processoren riktig. Planen var å få processoren til å sende ut 96kHz til alle kanalene digitalt og dette fungerte til å begynne med, men etter litt testing av forskjellige innstillinger, så sender den ikke ut 96kHz lenger. Blir nok en reset i morgen og starte på nytt, men lyden er upåklagelig. Enda bedre oppløsning enn Sony drivverket og en enorm kontroll på pinpointing og plassering. Bassen føles strammere, men det kan være at toppen har fått et bra løft og at alt liksom faller på plass.
    Har ikke fått testet med subbene enda, men ser en utfordring her, da volumkontrollen på Meridianen ikke fungerer på de digitale signalene som går til høyttalerne. Da får jeg en volumkontroll for analog sub på Meridian i tillegg til volumkontroll på høyttalerne. Skal forske videre på dette i morgen, men det er mulig jeg må leve med dette. Bør ike bli et så stort problem, da både Meridianen og Dynaudioene skal styres fra den lille pc-skjermen.

Lydmessig på film er det også meget godt med detaljer rund baut, men har ikke testet nok på dette enda til å konkludere med noe.

Skal teste analogt ut i morgen også, og fungerer det veldig bra, så er jo det er alternativ.

Intermediate roeng2 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    857
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei hvordan ligger det an med lyd og utstyr hos deg om dagen, har du fått testet ut analog noe mer.

Har Dalens fått fikset AIR 25 nå?

Hjemme hos meg er alle dempe plater fjernet etter et besøk av Ola og Rune. Med nye møbler i stua ble for mye dempet i visse fregvenser og anslaget og snerten i tromme slag ble fraværense.
    Det fungerer nå rimelig greit slik det er men jeg skal nok sjekke ut difusorer for og se om jeg kan få ennå mer fokus.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roeng2
    Hei hvordan ligger det an med lyd og utstyr hos deg om dagen, har du fått testet ut analog noe mer.

Har Dalens fått fikset AIR 25 nå?

Hjemme hos meg er alle dempe plater fjernet etter et besøk av Ola og Rune. Med nye møbler i stua ble for mye dempet i visse fregvenser og anslaget og snerten i tromme slag ble fraværense.
    Det fungerer nå rimelig greit slik det er men jeg skal nok sjekke ut difusorer for og se om jeg kan få ennå mer fokus.
    Hei Ronny!

Liten oppdatering:

1. Har fått til å kjøre alt digitalt m/volumjustering nå:-D
    Ikke spør meg hvorfor, men nå kjører jeg digitalkabel fra Meridian til 2 stk. AIR Master. En Master for L/R og en for SurrL/SurrR, samt analogt til subbene.

2. Sliter litt med digitale klikk i bakHT, og har funnet ut at Meidianen er veldig følsom for komponenter rundt seg. Den skal derfor flyttes ut av racket og få en egen monostand.

3. Delene til den siste AIR 25'en er forsinket for tredje gang med fjorten dager. Sendte en melding til TC Electronics support hvor jeg prøvde å forklare at et studio ville fått ganske store økonomiske problemer hvis Master-høyttaleren hadde vært nede i 2 måneder.
    De skryter voldsomt av hvor committed de er til å levere support og reservedeler, men skylder nå på at de er avhengige av 3.part for noen av delene.

4. Kabler er trukket til bakHT - "analog" digitalkabel (110 Ohm's kabel fungerer ikke på lange strekk, men det gikk fint med Viablue 75 Ohm kabel) og CAT6-kabel for kommunikasjon mellom HTere.

5. Supra strømkabler er tilpasset alle HT.

6. BakHT er hengt opp i "vugger" bak.

7. PC er satt opp og neste skritt er å få M-Audio lydkort og Behringer mikrofon til å fungere med REW software for kalibrering. Det er noe riv ruskende galt med bass-innstillingene på film, så det må måles litt. Tror kanskje det kan være at processoren eller spilleren trekker fra de berømte 10dB i bassen.

8. Det er ordentlig uryddig (igjen), så opprydding og støvsuging av all Rockwool-støvet må gjøres grundig.

9. Stikk-kontakt til mini-bar må monteres og minibar flyttes bak bakerste stolrad.

10. Funderer på å fjerne en stol og lage litt mer lagerplass på venstre side bak. Sjelden sete nr. 7 blir brukt og det er alltid et eller annet som må stues bort:-D

Ellers så er det greit å få litt hjelp med lytting av andre etterhvert sånn som hjemme hos deg? Man går seg litt blind innimellom og det er ikke så dumt å få litt tips/hjelp.

Håper på å få bli ferdig med rydding i løpet av et par dager, så da blir det en demo etterhvert med litt lyttehjelp?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    293
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Ronny!

Liten oppdatering:

1. Har fått til å kjøre alt digitalt m/volumjustering nå:-D
    Ikke spør meg hvorfor, men nå kjører jeg digitalkabel fra Meridian til 2 stk. AIR Master. En Master for L/R og en for SurrL/SurrR, samt analogt til subbene.

2. Sliter litt med digitale klikk i bakHT, og har funnet ut at Meidianen er veldig følsom for komponenter rundt seg. Den skal derfor flyttes ut av racket og få en egen monostand.

3. Delene til den siste AIR 25'en er forsinket for tredje gang med fjorten dager. Sendte en melding til TC Electronics support hvor jeg prøvde å forklare at et studio ville fått ganske store økonomiske problemer hvis Master-høyttaleren hadde vært nede i 2 måneder.
    De skryter voldsomt av hvor committed de er til å levere support og reservedeler, men skylder nå på at de er avhengige av 3.part for noen av delene.

4. Kabler er trukket til bakHT - "analog" digitalkabel (110 Ohm's kabel fungerer ikke på lange strekk, men det gikk fint med Viablue 75 Ohm kabel) og CAT6-kabel for kommunikasjon mellom HTere.

5. Supra strømkabler er tilpasset alle HT.

6. BakHT er hengt opp i "vugger" bak.

7. PC er satt opp og neste skritt er å få M-Audio lydkort og Behringer mikrofon til å fungere med REW software for kalibrering. Det er noe riv ruskende galt med bass-innstillingene på film, så det må måles litt. Tror kanskje det kan være at processoren eller spilleren trekker fra de berømte 10dB i bassen.

8. Det er ordentlig uryddig (igjen), så opprydding og støvsuging av all Rockwool-støvet må gjøres grundig.

9. Stikk-kontakt til mini-bar må monteres og minibar flyttes bak bakerste stolrad.

10. Funderer på å fjerne en stol og lage litt mer lagerplass på venstre side bak. Sjelden sete nr. 7 blir brukt og det er alltid et eller annet som må stues bort:-D

Ellers så er det greit å få litt hjelp med lytting av andre etterhvert sånn som hjemme hos deg? Man går seg litt blind innimellom og det er ikke så dumt å få litt tips/hjelp.

Håper på å få bli ferdig med rydding i løpet av et par dager, så da blir det en demo etterhvert med litt lyttehjelp?
    Si meg;...
    -når har du egentlig tenkt å slå deg til ro med godsakene du allerede har, nyte et glass vin- eller to med kona og andre, og nyte arbeidet du allerede har utført? ;-)

Intermediate roeng2 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    857
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Ronny!

Jeg kommer gjerne og hjelper til litt jeg, er en stund siden jeg var hos deg nå. Så i tråden til Ola at du kunne tengt deg en tur til han. Skulle vi kansje prøvd og reist dit i sammen?

Det og få nye møbler i stua gjorde store utslag på lyden så behovet for dempeplater har nok falt bort. Men jeg er nyskjerig på difusore for og rydde opp i refleksjoner.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av audiop
    Si meg;...
    -når har du egentlig tenkt å slå deg til ro med godsakene du allerede har, nyte et glass vin- eller to med kona og andre, og nyte arbeidet du allerede har utført? ;-)
    Det har jeg gjort mange ganger allerede:-D

Hver fredag er det madamens dag, hvor undertegnede som regel disker opp med middag og litt vin, så går vi ut på kino:-D

Veldig ofte går jeg ned og bare sitter og lytter og koser meg med musikk, så det blir brukt, men det er jo hele tiden noe man kan oppgradere og nyte enda mer:-D

Du må forøvrig se og ta deg en tur snart:-D

Side 103 av 122 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 53 63 73 83 93 99 100 101 102 103 104 105 106 107 113 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •