Mor10's Hjemmekino - Logger ut og takker for meg - Side 102

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 102 av 122 FørsteFørste ... 2 12 22 32 42 52 62 72 82 92 98 99 100 101 102 103 104 105 106 112 ... SisteSiste
Viser resultater 2,021 til 2,040 av 2435
    Intermediate Mor10 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Sub-Lock
    Heisann Mor10, jeg mente det var noe kjent ja. jeg fulgte denne tråden for lenge siden midt i byggingen. Takk for handelen forøvrig, subben sklei rett inn mot sweetspot på film og pc-plassen min. Desverre så kan den ikke stå slik den er nå, da den går over nederste del av lerretet Jeg får trikse litt, burde flytte venstre front litt nærmere lerret, men da kommer SVS'en velding inn i hjørnet. Blir spennende å se.
    Alltid moro med litt nytt utstyr inn i oppsettet:-D

Prøv deg fram litt med plassering, og ikke gi deg før det blir riktig for deg!
    Mye å hente i denne subben, men pass på naboene, så du får lov å bo der litt til. Kraftig sak dette.

Takk for en rask handel og en hyggelig prat i kulda:-D

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for besøk i dag og takk for test av Sony BDP-S550, Gary7

Vi testet å kjøre analogt direkte fra Blu-Ray spilleren og rett i rompa på Dynaudioene og det funket slett ikke verst. Etter en kjapp justering av avstand og størrelse, kjørte vi noen filmsnutter for å teste mot Yamaha-receiveren, og det ble ihvertfall ikke noe dårligere lyd.

Eneste problemet med å kjøre det sånn er at jeg ikke har noen volumkontroll til subbene (vi kjørte uten sub i dag da, ellers så hadde vi nok fått ristet oss litt).

Har fundert på forskjellige løsninger:

1. Kjøre med receiver som før og analogt til Dynaudioene og samtidig ha kontroll på subbene med volum i receiver. Da er det bare å sette Dynaudio volum til samme nivå hver gang, så er det kalibrert.

2. Kjøre analogt direkte fra en god Blu-Ray spiller og droppe receiver. Da mister jeg kontroll på volum på subbene og har da noen alternativ:

a. Kjøre sub-signalet til en billig receiver eller preamp m/volumkontroll og justere volum simultant på Dynaudioene og subbene - knotete.

b. Kjøre sub-signalet til M-Audio lydkortet og justere volum simultant på Dynaudioene og subbene. Blir knotete, men bedre enn forrige løsningen, da dette kan styres direkte på Touch-screen for PC'en og Dynaudioene.

c. Satse på en digital Konnektor fra f.eks. TC Electronics og kjøre signalene inn på den (digitalt eller analogt) og fordele digitalt til Dynaudioene, samt analogt til subbene. Dette er ikke en spesielt billig løsning, da Konnektoren koster litt kroner.

d. Din løsning? Trenger litt hjelp til å finne den ultimate løsningen her.

Det ultimate målet er å kjøre digitalt til Dynaudioene og splitte ut sub-signalet til analogt et sted i kjeden, og gjerne kunne bruke volumkontrollen til Dynaudioene. Problemet med å kjøre digitalt er at hver og en av de digitale inngangene på Dynaudioene kun tar 2 kanaler - enten Left/Right, Center/Lfe eller L/R bak. Har 3 master-høyttalere hvor jeg kan dytte inn dette, men problemet er å splitte signalet.

Noen som kjenner til hvordan man kan splitte det digitale signalet i egne kanaler fra 5.1 digitalsignalet til det nevnt ovenfor?

Dynaudioene har alle muligheter for Delay og slikt, så signalene kan justeres mye underveis, hvis det skulle bli forskjell på f.eks. sub og resten.

Blir en spennende tid med mye forskning i det digitale domenet og studio-bokser framover:-D

Intermediate roeng2 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    857
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Morten.

Hvordan begynner ting og bli i kinoen nå, har du funnet en lur løsning på og få med sub?

-
    Ronny

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roeng2
    Hei Morten.

Hvordan begynner ting og bli i kinoen nå, har du funnet en lur løsning på og få med sub?

-
    Ronny
    Skal teste et veldig spennende produkt i løpet av uken, med alle muligheter for analogt/digitalt fra Meridian og det er forhåpentligvis "The missing link".

Samme kar jeg fikk høyttalerne fra, så det er testet før....

Har endelig fått et prisoverslag og fått satt forsterker-modulen i bestilling til den siste høyttaleren, men det tar fortsatt ca. 14 dager før den kommer til Norge.

Funker utrolig bra med Phantom center når man er alene, og er litt redd for at det blir en nedtur med senteren under lerretet, men det får vi se på.
    Dialogen er veldig, veldig riktig nå og det blir spennende å se om jeg får det til med senter-vinkling på samme måte. Alternativet er jo akustisk lerret med senteren midt i bildet. Blir kanskje det, da jeg har tenkt å bytte til grått lerret for å dempe JVC'en litt på anbefaling fra Gorm.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    857
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette høres spennende ut, du får gi beskjed om du trenger hjelp til noe i løpet av de to neste ukene da fruen og barnet reiseer til Møre & Romsdal på søndag.

Meridian har jo dreisen på det digitale så dette kan være det du leter etter, og som får alt til og spille på lag.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette høres spennende ut, du får gi beskjed om du trenger hjelp til noe i løpet av de to neste ukene da fruen og barnet reiseer til Møre & Romsdal på søndag.

Meridian har jo dreisen på det digitale så dette kan være det du leter etter, og som får alt til og spille på lag.
    Den er grei!

Tar litt tid å få inn den siste senteren, men det begynner å funke nå, så da får vi se om det blir en demo til uka.

Meidianen er på oppgradering i england og kommer forhåpentligvis tilbake i begynnelsen av neste uke.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    857
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjer mye og fort hos deg om dagen og det virker som alt går i riktig retning:-D

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da ser det ut til at 18"-subbene forsvinner ut av kinoen på mandag, og jeg får litt bedre plass igjen:-D De får forhåpentligvis et godt nytt hjem i Horten av en stereo-entusiast.

Venter fortsatt på at den siste AIR-25'en skal bli ferdig hos Dalens og at Meridian cd/dvd/processor skal komme tilbake fra oppgradering i England

Gleder meg til å få ryddet opp og få testet hele frontrekka, samt full-digitalt rett i rompa på alle høyttalerne.

Bakhøyttalerne må også henges opp på vegg eller i tak. Har du sett noe på monitor-oppheng BEF?

Kalibrerings-pc er satt opp og testet mot projektor og en liten 8" touchscreen som skal styre både processor og høyttalerne:-D
    Skikkelig stilig med en liten skjerm på armlenet med oppløsning på 1024x768. Får ikke til visning på projektor og liten skjerm samtidig, men det skal jeg få til etterhvert.

Testet ut Meridian Controller-sw på pc'en og det er ganske rått når man tegner opp hele systemet med alle komponenter og tilkoblinger.
    Blir spennende å teste ut etterhvert.

ellers så er det jo AVForum-treff til helgen, og da blir det ikke så mye tid i kinoen, så ventetiden blir forhåpentligvis litt forkortet:-D

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjer mye og fort hos deg om dagen og det virker som alt går i riktig retning:-D
    Skummelt å si sånt!

Nå sitter jeg fortsatt her med 2 store subber, ingen center og ingen Meridian

8x12Tom og jeg lastet de inn i bilen i går og planen var å dra en tur til Horten med de og levere på døra i dag, men kjøper hadde plutselig ikke penger i dag, så da står de godt i bilen inntil videre....

Har fått et tilslag til, så da får vi bare håpe de forsvinner ut av bilen neste uke(flytter de ikke inn igjen, de små beista).

Centeren lar vente på seg og det gjør visst Meridianen også. Hmmmm....

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For no dri$£... er det noe som er irriterende så er det slike ting :evil:
    Håper det går i orden snart så du får tømt bilen for noen få nusselige kg med BASS!!! :twisted:

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Håper ting ordner seg Morten, dette var jo kjedelig.

Intermediate Sub-Lock sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    506
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikke alle som er som meg Men så snakker vi vel ratt mer penger her for de beistene der.. Gamle sylinderen din står og koser seg sammen med frontene mine og pusespiller, får jo ikke dratt på spesielt i denne blokka, du verden for noen krefter det sitter i den!

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    857
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da får vi vel håpe at den som venter på noe godt ikke venter forgjeves!

Vet hvordan det er og vente på både salg og at ting skal komme i hus:evil:

Vi får håpe at de to "SMÅ" sub'ene snart får seg et nytt hjem og riste spikere ut av reisverket på. Også får vi håpe at oppgradering og reprasjoner ikke tar alt for lang tid.

Føler med deg Morten.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av homecinema
    For no dri$£... er det noe som er irriterende så er det slike ting :evil:
    Håper det går i orden snart så du får tømt bilen for noen få nusselige kg med BASS!!! :twisted:
    Måtte ned endel i pris, men er vel på tide å bli kvitt de.
    Var villig til å legge litt kroner på forhånd da han ikke får huset før til uka, så det virker veldig seriøst.

Greit å ha litt ekstra vekt i bilen i disse snøtider da:-D

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Håper ting ordner seg Morten, dette var jo kjedelig.
    Ser bra ut foreløpig, ref. forrige innlegg.

Fungerer projektoren som den skal?

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sub-Lock
    Er ikke alle som er som meg Men så snakker vi vel ratt mer penger her for de beistene der.. Gamle sylinderen din står og koser seg sammen med frontene mine og pusespiller, får jo ikke dratt på spesielt i denne blokka, du verden for noen krefter det sitter i den!
    Veldig grei deal med deg ja:-D

Det er bra med krefter i den lille SVS-tuben ja....

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da får vi vel håpe at den som venter på noe godt ikke venter forgjeves!

Vet hvordan det er og vente på både salg og at ting skal komme i hus:evil:

Vi får håpe at de to "SMÅ" sub'ene snart får seg et nytt hjem og riste spikere ut av reisverket på. Også får vi håpe at oppgradering og reprasjoner ikke tar alt for lang tid.

Føler med deg Morten.
    Fikk rast av meg litt med snømåking på terrasser, kinotak og utenfor i dag, så det går nok greit etterhvert:-D

Kjenner jeg begynner å bli litt rastløs nå, men madamen og jeg koser oss med lyd direkte fra Blu-Ray spiller på 4 høyttalere, så det går bra enda. Stereo kommer jo rett fra Sony drivverket, så det er også på plass, men uten sub.

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mor10
    Fungerer projektoren som den skal?
    Har ikke sjekket ops: Regner med at det er i orden. Har fått et virus som har knocket meg ut denne uka.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Har ikke sjekket ops: Regner med at det er i orden. Har fått et virus som har knocket meg ut denne uka.
    Bare pass på at du ikke får virus på projektoren, så går det nok bra:-D

Hilsen ex-virus-jeger (Datavirus)

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du sett dette?

Side 102 av 122 FørsteFørste ... 2 12 22 32 42 52 62 72 82 92 98 99 100 101 102 103 104 105 106 112 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •