Mor10's Hjemmekino - Logger ut og takker for meg - Side 100

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 100 av 122 FørsteFørste ... 10 20 30 40 50 60 70 80 90 96 97 98 99 100 101 102 103 104 110 120 ... SisteSiste
Viser resultater 1,981 til 2,000 av 2435
    Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Mor10
    Yihaaa!

Må bare feire innlegg nr. 2000 her på AVForum:-D
    Grattis!! Welcome to the club!
    Men må allikevel glise litt over RoKo´s kommentar! ;-)
    --
    Ellers sitter jeg her rimelig flau, over helt å ha glemt å troppe opp til kveldens seanse hos deg! ops:
    Kan bare skylde på en rimelig hektisk dag på jobben, og det faktum at "poden" (som er 29år), har klart å "tryne" PC nr.3, her i huset!
    Alle tre plassert på gjesterommet, som han for tiden "huserer".

Nr.1 var "kroko"´s vannkjølte maskin. Nr.2 som gikk overende et par dager etter, var musikkserveren.
    Og i dag altså nr.3, som inntil i går var min egen maskin, og som ble flyttet inn på gjesterommet som erstatning for elledillens maskin, i går kveld. Og som da fungerte upåklagelig!
    Har forøvrig satt isammen en ny musikkserver, og en ny og enda mer stillegående maskin til meg sjøl, her i kinorommet.
    --
    Tro meg - "PC-killeren" er fra nå av nektet all kontakt med mitt datautstyr her i huset!
    Har i stedet rigget opp en dedikert Canal Digital-linje til ham, alldeles avskjermet fra mitt internett-hierarki!
    Og som han i stedet værs´go får bruke på sin bærbare (skrotmaskin?), fra nå av!

Beklager at dette innlegget nok i alt for stor grad ble preget av IT-problematikk, men jaggumeg kan man bli frustrert av mindre! Måtte jo bare få det ut.......

Får satse på å oppleve ditt litt spesielle, men likefullt eminente valg av høyttalere senere i uka!?
    For jeg skal være ærlig nok til å påstå, at jeg aldri har vært "superimponert" av S1 i rommet ditt. Siste besøk tiltross, som så avgjort var positivt!
    Men det skyldes kanskje i første rekke en (etter min mening), veldig god integrasjon med dine eminente 8x12" kasser!
    Tror jeg riktig, så vil de faktisk bli stående en god stund. ;-)
    Attpåtil som et godt supplement til Air-utgavene!?
    Gleder meg uansett stort, til å låne ører til dine nyerhvervelser!

Intermediate Mor10 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det mulig?

Det var LITT dumt at vi ikke prøvde litt vinkling når dere var her, roeng2 og 8x12Tom....
    Fikk litt tid for meg selv etter at dere dro, da madamen ikke hadde kommet enda.
    Vinklet høyttalerne enda lenger ut enn de var(står nå nesten vinkelrett mot bakvegg og da kom det fram noe jeg aldri har hørt maken til. 7 meter bredt lydbilde i et 5m bredt rom. 7Drums satt nesten som et skudd og jeg begynte å mate på med litt test-cd'er igjen. Detaljer, pinpointing, bredde, dybde, holografi... På med High Fidelity cd'ene - teste de gamle sporene igjen - hoppet videre til de mer klassiske sporene og der var symfoni-orkesteret på plass i kinoen. Makan til fremførelse med fullt trykk har jeg aldri vært borte i før, rett og slett....

Det tonale er ikke helt på plass enda, men med innebygget EQ skal nok disse tunes til akkurat det jeg har vært på jakt etter de siste 3 årene. Pioneerene går ut på fredag, og jeg må bare innrømme Scrooge at disse har nok aldri passet det fulldempete rommet mitt helt. Så må jeg bli kvitt subbene, så Dynaudioene får litt mere spillerom.

I kveld har jeg da vært i operaen, i en sydamerikansk bule, hos symfonikerne og midt inne i bandet til Marcus Miller. Og det på første rad.

Er nødt til å sove litt nå, men kan faktisk nesten ikke vente med å ta meg en tur ned igjen og nyte

Det blir en liten demo i morgen også fra 18:00 og utover hvis noen vil komme og jekke meg ned litt Er nok ikke en lydsignatur som vil passe alle, men jeg begynner å nærme meg mitt eget lille Nirvana.

Intermediate roeng2 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    857
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det mulig?

Det var LITT dumt at vi ikke prøvde litt vinkling når dere var her, roeng2 og 8x12Tom....
    Fikk litt tid for meg selv etter at dere dro, da madamen ikke hadde kommet enda.
    Vinklet høyttalerne enda lenger ut enn de var(står nå nesten vinkelrett mot bakvegg og da kom det fram noe jeg aldri har hørt maken til. 7 meter bredt lydbilde i et 5m bredt rom. 7Drums satt nesten som et skudd og jeg begynte å mate på med litt test-cd'er igjen. Detaljer, pinpointing, bredde, dybde, holografi... På med High Fidelity cd'ene - teste de gamle sporene igjen - hoppet videre til de mer klassiske sporene og der var symfoni-orkesteret på plass i kinoen. Makan til fremførelse med fullt trykk har jeg aldri vært borte i før, rett og slett....

Det tonale er ikke helt på plass enda, men med innebygget EQ skal nok disse tunes til akkurat det jeg har vært på jakt etter de siste 3 årene. Pioneerene går ut på fredag, og jeg må bare innrømme Scrooge at disse har nok aldri passet det fulldempete rommet mitt helt. Så må jeg bli kvitt subbene, så Dynaudioene får litt mere spillerom.

I kveld har jeg da vært i operaen, i en sydamerikansk bule, hos symfonikerne og midt inne i bandet til Marcus Miller. Og det på første rad.

Er nødt til å sove litt nå, men kan faktisk nesten ikke vente med å ta meg en tur ned igjen og nyte

Det blir en liten demo i morgen også fra 18:00 og utover hvis noen vil komme og jekke meg ned litt Er nok ikke en lydsignatur som vil passe alle, men jeg begynner å nærme meg mitt eget lille Nirvana.
    Må si at det ikke var vanskelig og høre potensialet på høyttalerene når jeg var hos deg i går. Og med tanke på at du hadde brukt ca 15 min på og teste plassering så regnet jeg med at det var mye mer og hente.

Vanskelig og beskrive lyden, men det som kommer opp i hodet mitt er DYNAMIKK, uten slør og detaljer meislet som i marmor + en dybde du ikke fikk til med Pioneer.

Lydsignaturen berer vel preg av at innstillingene du nå bruker på AIR er beregnet på og overfokusere på alle små detaljer slik de vil ha lyden i et lydstudio.
    Men du har jo X antall innstillingsmuligheter så her kan du nok fintune helt til du er i lydens Nirvana, har vel 1 1/2 fot alerede plentet godt innefor:twisted:

Og den lille film seansen du kjøte i går låver virkelig godt, kan nesten ikke vente til du får AIR senteren på plass. Og når det bli AIR i alle kannaler vil nok din Hjemmekino sette en standar på lyd som mange vil prøve og strekke seg etter.

Så her er det bare på sin plass og si gratulerer så mye Morten:-D

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk Ronny,

du må nok tilbake en tur snart ja:-D

Da er avtalen i boks og de 2 AIR 20'ene blir hentet i morgen. Pioneerene blir byttet inn og det blir litt mer plass i kinoen. Kommer til å bruke den ene AIR 20 til senter inntil vi får en avklaring på hva som er feil med den siste 25'en.

Air 20 kan brukes i to stillinger.

Denne:

Mor10's Hjemmekino - Logger ut og takker for meg-air20_standing-jpg

og denne:

Mor10's Hjemmekino - Logger ut og takker for meg-air20_horisontal-jpg

Til helgen blir det mye film og stereo-lytting garantert:-D

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    857
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da må jeg bare gratulere med handel i box Morten.

Gleder meg til og høre mer på godsakene i nær fremtid.

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv om dette gjelder de nye høytalerne og ike de gamle som jeg refererte til fikk jeg lyst til å quote meg selv fra noen sider tilbake :lol:
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Noe bør nok gjøres med oppstillingen av høytalerne? Opplevde at sweetspot er veldig avhengig av plassering av hodet. Som Scrooge sier alt er synspunkter som kan komme av personlige preferanser. Selv heller jeg nok mer mot å vinkle høytalere mindre direkte mot lytteposisjon.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Selv om dette gjelder de nye høytalerne og ike de gamle som jeg refererte til fikk jeg lyst til å quote meg selv fra noen sider tilbake :lol:
    Skal love deg at Pioneerene har fått mange runder med alle mulige posisjoner og vinkling. Når de ble vinklet for mye ut, så mistet de helt fokus i midten. Sangerne stod ikke dønn i midten, og instrumenter ved siden av fløt altfor mye ut. Startet ofte ny kalibreringsrunde med høyttalerne rett ut i rommet, men de havnet alltid litt mer toe-in.

Scrooge var med på en av rundene og kan nok bekrefte at vi prøvde så godt vi kunne?

Tror nok ikke Pioneerene skal ha så mye demping som jeg har i rommet, i motsetning til Dynaudioene som er lagd for det

Trenger antagelig også litt mer luft rundt seg. Hadde sannsynligvis spilt mye bedre på langveggen, med god avstand mellom de.

Du bør nok komme en tur etterhvert og høre nå. Koser meg ordentlig for tiden.

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OI, her har det skjedd saker og ting.

Må virkelig få gratulere deg med et eiendommelig høyttalervalg. Min første tanke var at -Oooh, Dynaudio? Dette koster flesk, men siden de fullt aktive, så trenger man jo ikke tenke på forsterker i det hele tatt, og da blir jo regnskapet et helt annet.

Igjen, gratulerer Mor10

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du bør nok komme en tur etterhvert og høre nå. Koser meg ordentlig for tiden.
    Det bør jeg absolutt. Men har sinnsykt mye press på jobben for tiden så all fritid brukes til å hente meg inn.
    Forhåpentligvis er det bedre når du får på plass senter.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tols1

Må virkelig få gratulere deg med et eiendommelig høyttalervalg. Min første tanke var at -Oooh, Dynaudio? Dette koster flesk, men siden de fullt aktive, så trenger man jo ikke tenke på forsterker i det hele tatt, og da blir jo regnskapet et helt annet.

Igjen, gratulerer Mor10
    "Eiendommelig" er jo så avgjort en treffende betegnelse!
    Men har samtidig en sterk tro på at nettopp det valget vil løse opp i (min oppfatning) av at Pioneer S1 aldri klarte å "finne seg tilrette" i konoen til Mor10.
    Utallige posisjonerings- og vinklingsprosesser tiltross. For det er nå engang slik, at ikke "alle" høyttalere trives best i "alle" rom.
    Desto mer spennende er det jo, å se frem til resultatet av eiendommelighetene!
    Som jeg allerede vil tro, utifra kommentarene fra de som allerede har lånt øre til disse, vil bety et betydelig lydmessig løft!

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Igjen, gratulerer Mor10
    Takk for det!

Ikke bare er de fullt aktive, mne har en meget god DAC, EQ og preamp innebygget, så man trenger bare et CD drivverk eller en Squeezebox og en digitalkabel i tillegg.

Fungerer meget godt med min Sony XA5ES cd-spiller som drivverk:-D

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Aha! Nye høyttalere. Trodde du hadde røyka noe og at du såg Kurt Cobain i kinoen jeg....

Grattis med nye ht. Kikka på disse for en stund tilbake. Syns de ser litt tøffe ut jeg.
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen
    Aha! Nye høyttalere. Trodde du hadde røyka noe og at du såg Kurt Cobain i kinoen jeg....

Grattis med nye ht. Kikka på disse for en stund tilbake. Syns de ser litt tøffe ut jeg.

Har sikla på de lenge, og synes faktisk de er litt tøffe jeg også. Og når lyden var såpass som den var, så tok det vel egentlig ikke mer enn 10 min å bestemme seg for å bytte. Gleder meg til hele frontrekka er på plass. 3600w i front bør jo også kunne trykke fra seg på film....

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er de siste 2 AIR 20 i hus og jeg må si at de er ikke så veldig mye dårligere de nei:-D Pioneerene ble polert i går før innbytte i dag, og det er litt trist å levere fra seg så pene, rene høyttalere med den finishen Men, det er jo alltids noe å trøste seg med at jeg har funnet den "sounden" jeg har letet etter lenge. Pioneerene overlevde nærmere 9 måneder, så de var jo ikke akkurat så dumme.

Ser endel penere ut også, men noe WAF-høyttaler tror jeg ikke vi snakker om enda. Var et eller annet feil med diskanten på den ene høyttaleren til og begynne med. Gikk inn via "Installers" programvaren og sjekket alle innstillinger, men alt stod til null. Merkelige greier. Økte venstre høyttaler med 6dB i diskanten og da ble lydbildet nogenlunde riktig, men ikke veldig pent. Hmmm.... enda en feil på høyttalerne? Neida, tok en "Reset" av hele systemet og da var alt på plass.
    Var antagelig noe av det samme jeg opplevde når vi testet DAC'en når dere var her, roeng2 og 8x12Tom. Merkelig, men ting henger sannsynligvis igjen fra forrige eier. Litt spent på hvordan han egentlig har brukt dette systemet

Har litt lyst til å stikke innom Dalens og reset den tredje 25'en som ikke virker og se om det er en datafeil, rett og slett.
    Får ringe de på mandag og sjekke litt.

Håper på en skikkelig test med enten en AIR 25 som senter og 20'ene som fronter eller omvendt. Har vært inne på tanken å kjøre med Phantom senter på 25'ene, men sliter noe voldsomt med plassering av "småtassene" bak. Må på en eller annen måte få hengt de opp på langs bak, ellers kommer noen garantert til å skalle i de:-D

En tanke er å selge 20'ene og få inn 4 stk. AIR 6 i stedet, men de er ikke på billigsalg de heller.

Hvis noen ser noen høyttalere i AIR-serien på bruktbørsene, så si gjerne i fra:-D

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, ta en ctrl-alt-delete på høyttalere virker liksom litt uvant, så utrolig stilig Det kan jo hende den forrige eieren hadde noen akustikkproblemer.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, ta en ctrl-alt-delete på høyttalere virker liksom litt uvant, så utrolig stilig Det kan jo hende den forrige eieren hadde noen akustikkproblemer.
    Ja, vi er der - dataproblemer og støy er jo f.eks. litt moro. Når jeg har laptopen koblet til, så suser det uansett om det bare er en USB til seriell til Ethernet overgang for å styre høyttalerne med, altså ingen lydoverføring. Håper på en ny laptop fra jobb snart, da denne er ekstremt dårlig på støy. Eller rettere sagt veldig god på støy:-D

På vei opp til homecinema for å se den nye kinoen nå - blir spennende!

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Støy fra bærbare maskiner er ikke akkurat et ukjent problem nei!
    Sliter nesten daglig med slike ting på jobben, i alle fall når kursledere og andre forlanger lyd avspilt gjennom hodetelefonutgangen.
    Løsningen blir som regel å koble vekk laderen, som av en eller annen grunn ofte er årsaken til problemene!

Hils til Håvard da! Kinoen hans er rett og slett delikat, og et syn for øyet. Låter det like bra som det ser ut, så blir dette et sted å referere til!

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    857
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan går det med lyden om dagen8)

Har du fått noe svar på hva som feiler AIR 25 ennå?

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er også spent på det! :?
    Ser frem til en tur over til demses, så snart greiene er i orden!

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roeng2
    Hvordan går det med lyden om dagen8)

Har du fått noe svar på hva som feiler AIR 25 ennå?
    Ringte Dalens i går og da hadde de funnet feilen: Det var den ene ICE forsterker-modulen som hadde gått, så det er ikke så alvorlig, men de har ikke fått noen pris enda. Trekker uansett av dette på kjøpsprisen, men det er jo litt dumt hvis det koster mange tusen kroner å få det fikset.

Ellers så kjører jeg nå med en AIR 25 i senter og 20'ene på sidene for å teste hvordan 25'en funker som senter. Er ikke skuffet over det heller. Masse detaljer og dynamikk og nok av krefter når det trengs.

20'ene gjør heller ingen dårlig jobb som fronter, like gode og detaljerte som 25'ene og bra med trøkk der også ja!

Vurderer å selge 20'ene og skaffe noen mindre bak, da de er litt voldsomme som bakhøyttalere:-D Hadde vel egntlig holdt med 3 slike i front også, men når jeg først har 25'ene så blir de nok stående.

Er noen på jakt etter et sett med aktive høyttalere med voldsomt oppløst lyd og lydtrykk og mange justeringsmuligheter så er sjansen for å skaffe det nå. De har innebygd DAC, preamp, volumkontroll, EQ og pc-styring, så det eneste man trenger er et drivverk(jeg bruker Sony XA5ES cd-spiller) eller rett og slett en Squeezebox eller lignende med digital eller analog-utgang. Jeg hjelper til med å sette det opp dersom det er behov for det.

Har storkost meg alene et par dager nå og sett et par filmer og hørt MYE musikk på nytt igjen, da madamen har holdt på med barnebarn med syke foreldre:-D

Venter på en PC med tilhørende touch screen og en Nettverk-over-strøm adapter nå, så skal projektor-kalibrering, lyd-kalibrering og høyttaler-styring settes opp fast i kinoen med alle kabler ferdig koblet:-D M-Audio ligger og venter på en pc og Eye-One probe til prosjektor-kalibrering er på plass.

Regner med at Squeezebox'en får litt bedre arbeidsforhold, slik at jeg slipper å bytte cd'er så mye, bare sitte og kose seg og bla gjennom albumene fra godstolen.
    NAS er på vei opp også, så da skal overføring av lyd være på plass.

Kroppen har roet seg og jeg håper at trangen til å prøve noe nytt ikke er så påkrevd på en stund:-D
    Det er jo selvfølgelig bedre drivverk der ute også videre, også videre....... :wink:

Det gjenstår også mye testing med og uten DAC og tuning av høyttalerne, skjuling av kabler og plassering, men alt er så deilig oppløst nå at jeg bare har kost meg en liten stund

Side 100 av 122 FørsteFørste ... 10 20 30 40 50 60 70 80 90 96 97 98 99 100 101 102 103 104 110 120 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •