Mori's oppsett...*Tips og råd til fargevalg ønskes...samt nye fronter ?* - Side 7

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 7 av 19 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 17 ... SisteSiste
Viser resultater 121 til 140 av 369
    Intermediate Starman sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    3,152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ja, jeg ser jo nå at senterhøttaleren er ca. like dyp som benken. Det gir nok ikke noe bra resultat lydmessig å ha senterhøyttaleren nesten nede på gulvet slik som den står på bildene, spesielt når du nevner å ha et sofabord helt/nesten inntil. En penere/bedre løsning er nok vært å la senterhøyttaleren stå på toppen av benken og henge TV'en på veggen over/bak.

Hvis ikke dette er mulig eller ønskelig så kan du vel lage en kasse/topp på benken som senterhøyttaleren kan stå inne i/under og TV'en oppå? Hvis du synes dette blir for høyt så foreslår jeg å kutte av bena på benken helt eller delvis (tror faktisk bare benken vil bli penere da og du vil se mindre til kabelrotet under benken).

Intermediate Mori sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for input karer.

Saken er at veggen bak er betong, og huseier vil ikke jeg skal bore hull i veggen, visst dette hadde vert greit hadde jeg selvfølgeli hengt tv'en på veggen.

Sofabordet er ca 75 cm fra benken, det hadde jo gått med et stativ, men da hadde det komt veldig nær bordet, og madammen hadde nok uansett ikke godkjendt en slik løsning.

En slags box eller noe under tv'en høres interresant ut, men jeg må nok forsøke å finne noe passende ferdiglaga, har verken tid/ork til å snikkre sammen noe jalla greier :-D

Og helt sant som du sier starman, benken hadde jo blitt penere med bena avsagt.

Skal lete etter en hylle-sak i kveld til å ha under tv'en, om jeg ikke finner noe så nærmer Dali blue c1000le seg, eneste er at jeg lurer på om den bli i svakeste laget. Er nemlig meget godt fornøyd med suite senteren min...

Intermediate Starman sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    3,152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    IKKE BYTT SENTEREN din hvis du er godt fornøyd med den og føler at en annen blir en nedgradering! :shock:

Hvis du ikke finner noen egnet ferdig box, så anbefaler jeg å sjekke ut snekkere/snekkerfima i nærheten av der du bor. Det kan da ikke koste så mye å få lagd en slik enkel box..?

Intermediate Snooky sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rack'et jeg hadde i forrige leilighet var for lite for senteren, og brukte bakprojeksjons TV som ikke kunne henge på veggen. Brukte noen hyller i samme finish som rack'et for å lage et ekstra rom på toppen ala det noen beskriver over. Fungerte utmerket.

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir en liten ikea-tur i morgen om jeg får tid.

Alt 1 :

IKEA | Salong- og avlastningsbord | Avlastningsbord | LIDEN | Bord

Alt 2 : (evt. 2 av disse)

IKEA | TV-løsninger | Møbler til flatskjerm | LACK | TV-benk

Førstenevnte kan bli bra.

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking Ting skjer igjen ...

Kjøpte den øverste saken fra ikea, men tror ikke den kommer til å bli brukt alikevell...

Har nå solgt frontene (Dali - suite 2.8) og kjøpt meg System Audio 1750.

Kommer også til å kjøpe meg ny SA senter når det kommer en passende på børsene Da slipper jeg også "problemet" med den svære dali senteren.

SVS'en må også dessverre bort grunnet sur huseiger... Damn.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grattis med nye fronter! Noen lytteinntrykk?

Synd med suben... Romperister kan jo være et alternativ? :-D

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takkker.

Har bare hørrt på dem en 10-15 min, men virker lovendes. Litt boomy bass, men håper det hjelper litt med sandfylling. Visst ikke så får jeg jobbe litt med plasseringen. Ikke mye men litt for mye boom boom, vil ha pang pang

Har vurdert rumperister ja, skal ikke se bort ifra at jeg roter litt på nettet og ser om jeg finner noe intressant, men førstepri er ny senter.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mori
    Takkker.

Har bare hørrt på dem en 10-15 min, men virker lovendes. Litt boomy bass, men håper det hjelper litt med sandfylling. Visst ikke så får jeg jobbe litt med plasseringen. Ikke mye men litt for mye boom boom, vil ha pang pang
    Godt å høre at det virker lovende :-)
    Sand vil nok hjelpe godt på ja! Men litt jobbing med plassering kan jo selsakt også hjelpe på.

Har vurdert rumperister ja, skal ikke se bort ifra at jeg roter litt på nettet og ser om jeg finner noe intressant, men førstepri er ny senter.
    Husker jeg hadde utrolig lyst på den Dali senteren din før da jeg hadde Dali Consept. Er virkelig et beist av en senter Får håpe du blir fornøyd med bytte;-)

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sa 1750

Mer og mer fornøyd med System Audioene :-D

Faktisk meget overrasket over trøkken og bassen, eller illusjonen av bass. Visst er det ikke mye dypbass, men nå har aldri bryd meg om dypbass heller. Jeg synest de går akkuratt dypt nok til musikk, til film er selvfølgeli dypbassen et savn.

Ellers så liker jeg veldig godt diskanten, føler den er meget nøytral, kanskje litt frempå.

Eneste jeg har å utsette på dem er at de kan ikke spille HØY, høyt nok til mitt bruk, men ikke en disco høytaler. Nå har jeg ikke kjørt dem på max volum, men ser greit på elementene at de nok ikke klarer å flytte fjell

Nå sitter jeg her og venter på senter høytaler, satser på at den dukker opp om ikke så altfor lenge. Selv om Dali suite senteren passer greit med SA, det positive med den er at den trøkker noe så inne hampen. (seff. når en tenker pris ---> ytelse)

EDIT : Blir nok en tur til biltema senere i uken for å kjøpe blåsersand til å fylle på høytalerene, innbiller meg litt strammere bass da.

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ny cd spiller på vei...

Jaja, noen lærer aldri. Har nå en ny sak på vei fra østen, Hong Kong var det vel.

Forelsket meg i utsende på denne, virker spennende etter det lille jeg har lest av den på nettet. Er også en tråd om den på hifisentralen, Fallena har vel testet den litt tror jeg (moddet versjon, men dog )

MHZS CD66E 24bit/192KHz TUBE CD Player

Gleder meg.

Intermediate Necroth sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    1,279
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høy Høy, en slik har jeg testet ut.....det er en kjempegod spiller. Den var litt mørk og pent avrundet i klangbalansen. Skikkelig rør-spiller, med alle positive ting rør gjør :-D

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres bra ut det, jeg får mase litt på deg om jeg trenger hjelp til evt. rør-bytte

Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    1,279
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres bra ut det, jeg får mase litt på deg om jeg trenger hjelp til evt. rør-bytte

Ja er det ikke ECC83/12AX7 i denne? slike har jeg flust av så vi kan ta en kveld og gå igjennom noen typer når du føler for det. Har vært på Vigrest og demonstrert rør før jeg :wink:

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Står det skal være 12AX7 ja.

Hadde jo vert sjef med en liten rør demo ja, eg har ikke engang litt peiling på rør

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er Classic'en solgt, litt trist egentlig, men ble litt lei småplukket. Hadde den fungert 100% så hadde den blitt værendes en god stund i mitt oppsett. Meget bra lyd fra den.

Koblet så SA 1750'ene til yamahaen min for å se om den tregte hjelp, og JA den ville visst ha hjelp

Hadde ikke sjangs til å drive disse på annet en moderat volum. Fikk ikke prøvd å bi ampe med å bruke surround back (har ikke nok kabler liggendes), men bestemte meg raskt for en ny seperat effektforsterker.

Har siklet mye på Parasound i det siste, men etter mye vingling frem og tilbake så bestemte jeg meg faktisk for en Lyngdorf 2175, eller det ble nærmere sagt en Tact 2175 siden det dukket opp en brukt.

Venter nå i spenning, krefter vet jeg det blir nok av, håper også at lydsignaturen kan passe.

Venter fortsatt på cd spilleren, denne ble sendt fra hong kong på torsdag, så håper jeg har den her om en uke ca.

Dette blir kult ! :-D

Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    1,279
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ska sei du handla!

Har eid en 2175, den er deilig nøytral og stålkontroll. Den har sikker ikke vondt av en litt mørk MHZ spiller nei, dette kan bli riktig så bra.

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Håper også at den skal passe bra med rør spilleren

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Da var den på plass, og kjempefornøyd til nå.

Venter fortsatt på cd spilleren, så bruker blu-ray'en til å spiller cd. Ikke optimalt, men fungerer overraskendes ok.

Cd spilleren ligger i fortollingskø virker det som, har vert registrert hos fortolling siden 14 jan :cry:

Intermediate gorg sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    2,771
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser det er mange som oppgraderer tidlig på nyåret