Mori's oppsett...*Tips og råd til fargevalg ønskes...samt nye fronter ?* - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 6 av 19 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 16 ... SisteSiste
Viser resultater 101 til 120 av 369
    Intermediate Mori sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jo, litt for mye faktisk. Madammen tenker på å få meg innlagt :-D

Men NÅ (har visst sagt det før...) skal jeg roe meg ned litt på komponent fronten.
    Jeg har x-antall HD-DVD'er som skal bestilles inn når jeg er ferdigflytta.

Skulle gjerne komt på lytte-seansen din, men passer svært dårlig. Får ta det en annen gang.

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg fått oppdatert profilen med nye bilder og litt tekst.
    Flyttingen er så og si ferdig å anlegget er "oppe og går" :-D

Har spillt av et par filmer, pluss en masse demoer etter SVS'en ble plugget i, og kan bare si OMG !

For en lyd fra en 10 tommer, jeg hadde aldri trodd den kunne sparke så bra fra seg. Bare synd jeg må begrense meg m.h.t. nabo :-? (de er heldigvis ikke innflyttet enda, så jeg har ca 2 uker på meg til å spille så betongen flasser )

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking S V S !

Rett før jeg melder meg inn i SVS fanklubben jeg også.

Makan til trøkk fra en 10" har jeg ikke hørt før. Og så til en "rimelig" penge i tillegg, jeg er lettere sjokkskadet :-D

Har spillt en del film og demoklipp i det siste, og film ble noe heeelt annet nå med en skikkelig sub.

Tør nesten ikke tenke på hvordan det hørres ut hos dere med en SVS pluss/2 eller 2. Jeeeesus !

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var H/K AVR330 solgt til en hyggelig fyr fra Sandnes.

En rimelig erstatning i Yamaha RX-V661 er bestillt. Denne fikk såpass skryt i hjemmekino at jeg bare må prøve den ut. I utgangspunktet skal den kun fungere som prosessor, da Rotel'en blir satt til å drive bak/senter og Classic'en tar seg av frontene.

Ellers så har denne hdmi, så da får jeg endelig prøvt hvor mye bedre (om noe i det hele ) det er med hd-lyd.

Litt usikker på hvor bra lyd den kan stå for alene, så skal prøve litt oppimot hverandre så jeg er sikker på at Rotelen er nødvendig

Uansett, skal bli gøy å teste Yamaha, er årevis siden jeg hørte noe fra dem.

EDIT :

Lurer faktisk littegrann på koblingen nå , hehe

Det som skal kobles sammen er DVD'spiller (hdmi) , Receiver (hdmi) , PJ (hdmi) og LCD (hdmi, hev meg på powerbuyet på Tatungen)

Tenker jeg rett når planen er : Hdmi ut fra dvd om inn på receiver. Så ut fra receiver til switchbox (også i bestilling) hdmi , der det går ut 2 hdmi (fra switchbox'en altså) til PJ og LCD TV.

Noe fornuft i dette ?

Intermediate Necroth sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    1,279
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med nok en nyhet i kinoen din. Det må snart få høres :grin:

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har det vert rolig her en stund, mest fordi jeg prøve å legge til side litt lapper til fremtidig boligkjøp, men også fordi jeg har svært begrenset plass.

Utstyrslisten er jeg også happy med, så hva kunne jeg handle ? (noe må jo alltid inn )

Valget falt på denne saken : Sony BDP-S301

Ja takk, begge deler

Intermediate Necroth sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    1,279
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mori
    Nå har det vert rolig her en stund, mest fordi jeg prøve å legge til side litt lapper til fremtidig boligkjøp, men også fordi jeg har svært begrenset plass.

Utstyrslisten er jeg også happy med, så hva kunne jeg handle ? (noe må jo alltid inn )

Valget falt på denne saken : Sony BDP-S301

Ja takk, begge deler

Hadde ikke du en super god HD spiller før? Selge? :twisted:

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heheh, super god og super god :-D , jeg har en bra HD spiller ja. (HD-E1)

Men nå slipper jeg å måtte ignorere HD tittler som Pirates / King Arthur / Kingdom of heaven (alle filmer jeg digger) o.s.v

ebay.com rocker !

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Unhappy Nedgraderinger på gang

Grunnet en altfor liten leilighet har jeg nå måttet starte på en tung nedgradering.

Holder forøvrig på å legge penger til siden til fremtidig huskjøp, men dette drar nok ut til årskifte 08/09 ser det ut som...

Blir da nødd for å prioritere en normalisering av stuen, da vi tross alt skal fungere normalt med besøk o.l.

Til nå har vi hatt en stue/kino/kjøkken/pc-område , dette blir utrolig lite brukervennlig i lengde.

PJ er nå solgt, lerrete forsvinner i slutten av uken, og Min kjære Kinamann er lagt ut for salg. (Denne kan det godt være jeg kjøper igjen, så bra er den faktisk).

Høytalere blir foreløbig værendes, men vurderer mindre og mer stuevenlig surround. Kanskje 5.1 fra SVS, har ikke bestemt meg.

Kommer også til å bestille meg nytt Plasma TV i nærmeste fremtid, men litt usikker enda hva jeg vil ha. Uvandt og kjipt med lite bilde gitt.

Men jeg fortviler ikke, PJ skal inn igjen med tiden, i en dedikert kino, det er sikkert som banken !

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking Classic'en stays put !

Har etter littgrann lengre tenkting bestemt meg for at Classic'en blir verendes, blir rett og slett tøv og selge da jeg storkoser meg med den.

Panasonic PV70 er også bestilt fra elprice.

Kommer til å oppdatere profilen når TV'en er på plass.

Blu-ray spilleren er også på plass i hylla, men tror jeg har kabel problem, får lyd men ikke bilde. Fatter null

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tv'en på plass, nytt problem :-D

Nå har det seg slik at tv'en er ikke mer en ca 17cm fra bunn til bilde. (ja den må stå på benken), mens senteren er 19cm (dali suite 0.8 ).

Hvordan vil det være å sette senteren på høykant ved siden av tv'en ? Joda, er jo bare å prøve, men lurer på litt erfaringer, grunner til at det ikke vil bli bra osv...

Setter den sef. slik nå, men lurer felt på om jeg må finne meg ny senter som får plass forran tv'en...

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har etter littgrann lengre tenkting bestemt meg for at Classic'en blir verendes, blir rett og slett tøv og selge da jeg storkoser meg med den.

Panasonic PV70 er også bestilt fra elprice.

Kommer til å oppdatere profilen når TV'en er på plass.

Blu-ray spilleren er også på plass i hylla, men tror jeg har kabel problem, får lyd men ikke bilde. Fatter null
    Hvis det er hdmi du bruker, er du sikker på 661 takler pcm over hdmi?

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ordnet seg med kabelen for en stund siden. Bruker hdmi ja.

Saken var den at sony'en var satt opp med s-vhs og dermed lukket hdmi tilkoblingen. Fikk koblet den opp og endret oppsett, and btw halleluja for en forskjell på s-vhs & hdmi !

Liten tillegg info om sony'en :

Jeg er meget fornøyd med spilleren :

Flott design
    Kan dimmes helt (dette kan ikke hd-e1) EDIT : toshibaen kan jo dempes, men ikke det utrolig irreterendes "neon" lyset rundt av/på knappen
    Null støy !! (hd-e1 støyer noe så inni hampen nå når PJ er borte,alt annet er jo stille nå...)
    Lyd & bilde er også meget bra
    Menyene er også mer proffe og flotte enn hd-e1 (altså selve spilleren ikke filmene).

Annbefales på det varmeste.

Noen som har meninger om senterhøytaler plasseringen da ? :-D

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enkelt og genialt:-D

Intermediate Starman sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    3,152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tv'en på plass, nytt problem :-D

Nå har det seg slik at tv'en er ikke mer en ca 17cm fra bunn til bilde. (ja den må stå på benken), mens senteren er 19cm (dali suite 0.8 ).

Hvordan vil det være å sette senteren på høykant ved siden av tv'en ? Joda, er jo bare å prøve, men lurer på litt erfaringer, grunner til at det ikke vil bli bra osv...

Setter den sef. slik nå, men lurer felt på om jeg må finne meg ny senter som får plass forran tv'en...
    Det enkleste er ofte det beste: Legg er 2-3 cm tykk plate (finer e.l.) under TV-foten så har du løst problemet. :-D

Du kan jo evt. male eller beise platen i ønsket farge, men den blir vel kanskje skjult bak senterhøttaleren din uansett?

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har tenkt tanken ja. Men problet da blir foten på tv'en. Den er svært bred, og vil da bli høynet sammen med tv'en, og da har jeg ikke nubbesjangs siden senteren er 36cm dyp, og måtte uansett da ha ligget med baken oppå foten.

Skal knipse et bilde som illustrerer litt bedre enn klumsete forklaringer

Bildene på plass, siste bilde er slik jeg har satt den nå... Misstenker det går hard ut over spredningsegenskapene til senteren å ha det slik. (den skulle sef. vert litt høyere, må finne noe å sette under slik at diskanten kommer på litt høyere).

Jeg også av den oppfatning at senter/front må være samme merke (helst serie)

Alt. til nå er dali blue c1000le (14 cm høy, som går bra og 25 cm dyp, skal ha samme diskant som suite) og en system audio senter, disse er meget små, men jeg liker godt lyden i SA. PÅroblemet her blir matchen med suite.

Intermediate Starman sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    3,152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har tenkt tanken ja. Men problet da blir foten på tv'en. Den er svært bred, og vil da bli høynet sammen med tv'en, og da har jeg ikke nubbesjangs siden senteren er 36cm dyp, og måtte uansett da ha ligget med baken oppå foten.

Skal knipse et bilde som illustrerer litt bedre enn klumsete forklaringer
    Jeg kan ikke skjønne at bredden på TV-foten skal være et problem, men du mener vel dybden på TV-foten? Får vel se det på bildet nå det kommer da..

Har du vurdert et gulvstativ til senterhøttaleren?

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Starman
    Jeg kan ikke skjønne at bredden på TV-foten skal være et problem, men du mener vel dybden på TV-foten? Får vel se det på bildet nå det kommer da..

Har du vurdert et gulvstativ til senterhøttaleren?
    dybden ja ops: my bad.

Stativ har jeg ikke plass til, vil da gå i sofabordet

Sa noen liten leilighet ? :-D

Intermediate freddie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir tv'n for høyt oppe om du setter den oppå senteren?
    Evt vurdere et billig veggstativ til tv (noen hundrelapper på Biltema).

Intermediate Snooky sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjenner ikke senteren din personlig, så jeg kan ikke si noe sikkert om konsekvensene av å sette den på høykant. Men jeg er redd dine mistanker om at det vil ha en negativ effekt på spredingsmønsteret stemmer bra.

Testet for en tid tilbake Martin Logan Stage på høykant. På produsentens webside er de jo faktisk avbildet slik, med én liggende under tv'en og to vertikalt montert på hver side. Resultatet var ubrukelig!! Mest positive jeg kan si om forsøket var at plassering ble enkelt siden det ikke fantes noen sweetspot å lokalisere uansett....

Men elektrostater er spesielle, og alle HT'er er jo forskjellige, så du kan nok ikke være sikker uten å teste. Men siden senteren din er konstruert for å brukes horisontalt er jeg skeptisk. Hvordan er mulighet for å endre på rack'et under tv'en for å få den inn der? Lydmessig vil trolig montering over tv gi minst like bra resultat som den vertikale løsningen, men vet ikke hvor salgbart det blir utseendemessig...?

Side 6 av 19 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 16 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •