Mori's oppsett...*Tips og råd til fargevalg ønskes...samt nye fronter ?* - Side 18

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 18 av 19 FørsteFørste ... 8 14 15 16 17 18 19 SisteSiste
Viser resultater 341 til 360 av 369
    Active mr.Fahrenheit sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    425
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Har akkurat kjøpt meg sa ranger i samme finish som deg Noen ord å si om hvordan det spiller med marantz?

Intermediate Mori sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann mr.

Beklager med posten din har gått meg hus forbi.

Er knallgodt fornøyd med SA Ranger, men de spiller ikke på Marantz. jeg bytta den relativt kjapt ut med NAD. Så kan dessverre ikke uttale meg om kombinasjonen SA og Marantz.
    De spiller meget godt på NAD, jeg kommer nok en gang i fremtiden til å gå for en NAD M3, nå har jeg en billig sak, er vel 355 eller noe i den duren den heter. 2*80 watt sak.

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

En liten oppdatering...

Leeeenge siden jeg har postet noe her nå, så tenkte det var på tide med en liten oppdatering.

Kan vel begynne med at vi flyttet for ca 6 mnd siden, så loftstuen jeg hadde til disp før er nå historie (uansett minsten som la beslag på den .
    Vi har nå bosatt oss i en litt eldre bolig, der jeg har mulighet for dedikert kino en gang når lommeboken tillater det.

Utstyr har gått inn & ut rimelig regelmessig, som vanlig altså

Kan nevnes;

Klipsch RF-62 har vert innom 2 (eller var det 3 ganger siden sist)
    Klipsch RF-82 (denne har jeg også hatt tidligere)
    System Audio Aura 60
    System Audio Ranger
    System Audio Saxo 1
    Naim Arriva
    Primare L20
    Usher V601
    Klipsch RC-62
    Yamaha RX 1067
    Pioneer SC-73
    Rotel RB-1510
    Jungson Duro
    Parasound 1000A

Og sikker mer jeg ikke kommer på i farten....

Har nå System Audio igjen, Ranger mk1. Samt senteren Exact.
    Bakhøytalerene fra Klipsch har jeg hatt en god stund.

Har byttet litt frem & tilbake på elektronikken i det siste, sitter nå med Yamaha 667 som pre og Emotiva xpa-5 som tar seg av kraften. Funker meget bra, eneste jeg har å utsett er at jeg sliter litt med støy fra Emotivaen.
    Jeg mistenker dog at det er strømnettet her i heimen som ikke er bra. Har opplevd støy fra flere andre forsterkere også etter flytting.

Skal få oppdatert med et bilde eller to. Oppsettet står nå i dagligstuen, så det har nok ikke de beste betingelsene.

Skal prøve å holde litt mer liv i tråden fra nå av... (selv om jeg egenlig har stygge planer om å la være å bytte noe på en stund ).

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Gåte - Liva

En ting System Audio alltid gjør med oppsettet mitt er at jeg finner frem MUSIKKEN igjen. Dvs jeg velger oftere musikk foran film.

Rotet gjennom den lille stabelen jeg har igjen med dvd'er, for det meste musikk & serier, og ramlet over en glemt pærle.

Bildet er meget bra og det samme er lyden. Faktisk meget imponert over lyden, Exacten min blir satt på prøve, men består med glans.
    Dette er komplisert musikk med et massivt lydbilde, husker jeg har hatt sentere tidligere som falt gjennom på denne konserten.

Virkelig et kjekt gjennhør, og det kommer ikke til å gå lenge før jeg snurrer den igjen. Bare så synd den ikke er på Blu-ray, DET hadde vert noe det

Intermediate Qrt sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenker du savner benqen når du sitter der å koser deg med musikkvideoer

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mori
    En ting System Audio alltid gjør med oppsettet mitt er at jeg finner frem MUSIKKEN igjen. Dvs jeg velger oftere musikk foran film.

Rotet gjennom den lille stabelen jeg har igjen med dvd'er, for det meste musikk & serier, og ramlet over en glemt pærle.

Bildet er meget bra og det samme er lyden. Faktisk meget imponert over lyden, Exacten min blir satt på prøve, men består med glans.
    Dette er komplisert musikk med et massivt lydbilde, husker jeg har hatt sentere tidligere som falt gjennom på denne konserten.

Virkelig et kjekt gjennhør, og det kommer ikke til å gå lenge før jeg snurrer den igjen. Bare så synd den ikke er på Blu-ray, DET hadde vert noe det
    Enig Mori, jeg har vært på Springsteen og U2-konserter, men Gåte på Canal Street i Arendal for 2 år siden er noe av det råeste jeg har vært borti. Jeg husker jeg stod og tenkte: "Dette kunne jeg hørt på i 12 timer i strekk.".

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk selv med meg Gåte i ehh, kan det ha vert 2004 eller 05 på Folken i Stavanger. Magisk konsert !

Qrt; BenQ'en savner jeg hver gang jeg kommer på den

Madammen har lagt ned forbud mot PJ i stuen, så jeg må vente til jeg får råd til å lage til kjellerkinoen min...
    Da dette ligger vegg i vegg med et eldre bad, så må begge deler pusses opp samtidlig. Dvs, det blir DYRT og Mori må spare flittig

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv et badprosjekt som banker hardere og hardere på døren, man kan jo bli mørkredd av mindre når man kalkulerer de budsjettene.

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Amen Cyber ! Har ikke regnet på det, badet er ikke stort, 5 kvadrat kanskje. Men kommer vel fort opp i 150 lapper...
    Hadde det vert opp til meg så hadde vi hoppa gallant over badet, og kun tatt kinorommet. Men når det gjelder slike ting så er jeg nødd for å lytte litt på madammen. (lettere å lure til seg en ny komponent i ny og ne ).

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Marillion: Live From Cadogan Hall

Da skjedde det igjen, musikk foran film nok en kveld. (kom hjem fra Batman i 22 tiden, så filmdosen for kvelden var egentlig metta også ).

Denne gangen den fantastiske blu-ray'en fra Marillion. Et meget undervurdert band (i norge) etter min mening. Fikk dessverre ikke med meg konserten i Oslo for en liten uke siden, men skal prøve å komme meg avgårde på en annen av Europa giggene. Milan i Januar frister, da som kombinert fotball tur. (er svoren Inter supporter ).

Tilbake til blu-ray'en.

Bildet er godkjendt, mens lyden er knallbra. Synest gutta (hehe, vel...) brillierer stort, gåsehuden kommer allerede på første låten og jeg sitter pal i 2 timer og storkoser meg !

Annbefales på det varmeste til alle med sans for progressiv rock !

Newcomer Della sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Sted
    Vigrestad
    Poster
    266
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så,

Det er bra du endelig blir voksen og faller tilbake til gode gamle SA. At du lot ranger master, helt nye og hvite, gå forbi deg for omtrent samme summen som dine nåværende rangers er noe du naturligvis prøver å holde skjult :-D

Men, milano i januar, ja, det spilles vel skikkelig fotball litt lenger vest så en tur der må bli bra 8)

Blir snop å komme hjem til Explorerene nå, de har stått alene i 3 uker uten å få boltre seg med devin townsend og gjengen, stygg sak. Er ikke sikker på om rammebutikken har fått ordnet rammer enda, så det er ikke sikke vi tar noe nå til helgen, må sjekke med når jeg kommer hjem. Lørdag vil uansett være best dag, må på jobb fradag, samt hente racerbilen på Vigrest

Rock on
    Della
    TV : 50PFL5008T
    Kilder : Pioneer BDP-LX55 - Airport Express - Violectric V800 DAC
    Forsterkeri : Primare SP32 - Primare A30.7 -Ayon Spark mkii - Orpheus II og 2x Orpheus III Mono
    Høytalere : Piega Coax 70,2 - Piega Premium 5 - Piega Premium 3
    Styrt av: Ipad2/Iphone5

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, har en stygg vane med å veksle mellom Klipsch og System Audio. Selv om jeg denne gangen er 99.9 % sikker på at de blir ståendes lenge.

Explorer'ene dine skal vi snart få liv i ja, stakars. Tenkte jeg kunne dra med Emotiva'en og teste den litt mot Primaren din. Regner med Primaren er mer raffinert i lyden, mens kraft er nok rimelig likt vil jeg tro.
    Et hav av prisdifferanse, men kan være morsomt uansett

Tror vi satser på Lørdagen, så får vi også trukket nye høyttaler kabler til Talent'ene, det trengs 8)

Medlem siden
    Jan 2008
    Sted
    Vigrestad
    Poster
    266
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei hei,

Hvordan står det til med Mori's Hule?
    Hvor mye utstyr har du byttet siden sommeren når du var 99,9% sikker på at noe skulle stå der i lang tid fremover, føler du prosentregning 101 er et kurs du skulle vært påmeldt??

Du må holde oss oppdatert på utstyret!
    Vanligvis har du så stor gjennomtrekk av utstyr at vi ved å følge tråden din kan kutte ut omtrent det som er av hifi-blader. Du tester jo mye mer, og grundigere, enn dem :-D

Hørt rykter om at du har testet Primare på Jamo med stort hell
    Della
    Forsterkeri : Primare SP32 - Primare A30.7 -Ayon Spark mkii - Orpheus II og 2x Orpheus III Mono

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Elektronikk til 60lapper på høyttalere til 3, knall!

Oisann, jeg er visst for dårlig til å sjekke tråden min ser jeg ....

Det stemmer at Primare spiller på billige Jamo av alle ting. Og hvordan det låter ? Meget meget bra faktisk.

Nå har det seg slik at jeg har et sett Primare SP32 Hd og 30.7 på lån. (de som følger med vet kanskje at Della hadde disse i signaturen for ikke lenge siden).

Høyttalere hadde jeg nettopp skalert ned fra SA Ranger til klipsch RF-52 mkII og til Jamo 606, rett og slett grunnet at jeg ikke fikk ut potensialet i høyttalerene grunnet vanskelige arbeidsforhold.

Elektronikk til ca 60K, på høyttalere til 3K med andre ord 8-) . Jamoene spiller rett og slett knallbra! Jeg har hatt disse Jamoene tidligere, da kun på "vanlig" receiver, og lyden kan ikke sammenliknes.

Er det noe jeg har lært av dette så er det at elektronikken for fremtiden alltid vil få 1.pri hos meg.

I en bisetning må jeg også nevne at Primare 30.7 fikk spille litt sammen med Yamaha 771 i noen dager, lyden i stereo spesielt kom seg flere hakk etter Yamahaen byttet plass med SP32'en.

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Tannoy Eyris DC1

[IMG][/IMG]

Jeg er litt nyforelska nå gitt, Tannoy hadde jeg ikke noe tro på, men der tok jeg feil !

Har hørt Tannoy ved et par anledninger tidligere i butikk, da uten å imponere, jeg vil faktisk heller kalle det skuffendes opplevelser.

Men for et par uker siden så ramlet jeg over noen Eyris DC1 til en latterlig billig penge, og klarte ikke å la være. Beste kjøpet jeg har gjort noen gang !

De spiller i mine ører helt utrolig avslappet og nydelig. Jeg har sett andre kalle dem "smooth", og jeg må si meg enig
    Var i utgangspunktet skeptisk til om de skulle klare all musikk jeg hører på, meget bred musikksmak, men de takler alt med glans. Nora Jones & In Vain låter begge fabelaktig, samme med mine gamle helter i Helloween.

Nå bytter jeg jo nesten høytalere som andre bytter sokker (satt bittelitt på spissen ), men disse tror jeg virkelig blir værendes !

Tannoy Eyris DC1, Well Done !

Medlem siden
    Jan 2008
    Sted
    Vigrestad
    Poster
    266
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hihi, Morroklumpen :lol:

Mori skal ha noe hifi-utstyr lenge, ja det skulle tatt seg ut
    Men det blir artig å høre hvordan de spiller, og jeg får kommet meg hjem før de er solgt igjen..

Gå heller ned og hent de bassene som ligger i kjelleren din 8)
    Della

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratuler med ett par flotte Tannoy, det var faktisk ett par Tannoy Eyris DC1 som vekket min interesse for musikk og lyd, for 2.5 år siden.

Kjøpte du de nye? Hva måtte du betale?

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte dem brukt, prisen var latterlige 2K !

Slik er det jo på brukten for tiden, spesielt om man prøve å selge annet en de vanlige merkene som Klipsch/Dali/B&W.

Har hatt de en stund nå og jeg er fortsatt like fornøyd . Meget behagelige høyttalere, de nyter nok også godt av elektronikken. Glimrende match i mine ører.

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Dedikert rom på trappene...

Føler nå jeg endelig kan skrive om litt normale ting
    Bytter høyttalere altfor ofte, selv om jeg for det meste er godt fornøyd med det jeg har, ikke alle som "synest" om slikt. Men men, nå er jo dette en slags hobby, og vi dyrker vel alle hobbyene litt forskjellig.

Nå nærmer det seg start på rommet mitt i kjelleren. Snekkeren satser på å kunne starte i slutten på juni, hvor lang tid det vil ta vet jeg ikke, da dette for det meste vil blir spikret på kveldstid.

For alle de som er glad i tråder med bilder av den minste endring/fremgang, så blir nok ikke dette tråden å følge med på. Det finnes utrolig mange tråder om det samme her på forumet, og jeg har ikke tid/ork til å dokumentere hele greia, dessverre.

Men jeg kan jo fortelle litt om planene iallefall, så kan de som vil følge med på start/sluttføring, samt uungåelige komponentbytter etterhvert følge med.

Som jeg skrev litt lenge oppe på denne siden så skulle rommet ligge vegg i vegg med et bad, noe som gjorde at madammen ønsket å gjøre alt på en gang. Det arealet jeg da var tiltenkt var da på ca 2.6*5.5 meter (ferdig), her plaget bredden meg fra dag en...
    Jeg har nå fått lov (takk takk til madammen) å vri litt på kinoen, dvs vi offrer bod nr 2 i kjelleren også. Da ender jeg opp med ca 3,6*4.5 meter (ferdig), og rommet kommer ikke vegg i vegg med badet. Dvs, jeg kan begynne nu

Rommet ligger altså i kjeller og to av veggene er av betong (yttervegger), samt støpt dekke. Jeg kommer til å lage dobble vegger inn mot huset, samt himling i taket. På gulvet legges trinnlydplater samt spon og teppe.
    Har ikke tenkt så mye lengre en dette, men jeg gleder meg stort og er sikker på at det blir bra.
    Blir viktig for meg med lydisolering da vi bor i rekkehus med nabo på den ene siden. Rommet kommer heldigvis ikke vegg i vegg med naboen, blir gang + bad (med tiden) mellom, så jeg håper og tror at jeg skal kunne spille som jeg vil til alle døgnes tider.

Når det kommer til utstyr så er jeg såpass heldig at kompisen min (Della her på forumet) tilbringer dagene sine i hovedstaden slik at anlegget han er pakket ned hos meg frem til utpå nyåret engang når kåken hans er estimert ferdig.
    Dvs, Primare SP32 + Primare A30.7 + System Audio Explorer Master/Exact/Talent står klar til bruk. Bruker som dere vet Primare oppsettet på Tannoyene atm, men svenskene skal ned i kjelleren når den er klar.
    Når det kommer til bilde så er jeg meget usikker, men det blir ikke baffle vegg, det blir vanlig 16:9 PJ, og 3d er ikke noe must. (madammen får vondt i hodet av det, på kino iallefallm og jeg er heller ingen stor fan...enda). Legger meg nok på noe rundt 15 lapper når den tid kommer. Evt en brukt 2d PJ, mye for pengene her.

Jeg gleder meg stort, og kommer til å knipse et bilde eller to etterhver som vi får startet, men enn så lenge så nytes Tannoy Eyris DC1 !

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oppdatering;

Da er gipsen på plass & det nærmer seg så smått maling...

Ønsker da innspill på farge, rommet er dedikert kino, men skal også brukes til musikk lytting. Jeg ønsker derfor ikke SORT over alt, men en løsning med sort tak og sort teppe på gulv. Og noe annet på veggene...

Det er da veggene jeg ønsker innspill på. Tenker da at front og bakveggen bør ha samme farge, mens sideveggene kan ha en litt annen farge. Eller ?

Er det så at man frarådes og male frontveggen sort ? (dette da bilde sammenliknet med veggen ofte vil oppleves som grått?)

*PJ er forrøvrig, Sony HW20.

Side 18 av 19 FørsteFørste ... 8 14 15 16 17 18 19 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •