Mori's oppsett...*Tips og råd til fargevalg ønskes...samt nye fronter ?* - Side 15

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 15 av 19 FørsteFørste ... 5 11 12 13 14 15 16 17 18 19 SisteSiste
Viser resultater 281 til 300 av 369
    Intermediate Mori sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Oppdateringer :

Ser jeg har vært litt dårlig med å formidle de siste oppgraderingene/forandringene.

Kino
    Klipsch RB-81 er byttet med RF-82
    Klipsch RB-51 er byttet med RS-62

SVS'en er solgt (Hvit sub passet ikke lengre inn) ----> Saver den faktisk ikke, RF-82 som fullrange spiller faktisk forrykendes. Naboen kommenterte ikke lyden når jeg brukte subben, det gjør han faktisk nå 8)

Stue-stereo
    Opera Consonance a100 er byttet med Primare I21
    Cambridge azur 640C v2 er byttet med Abrahamsen V6

Meget godt fornøyd med denne komboen til Yamaha'ene mine.

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mori
    SVS'en er solgt (Hvit sub passet ikke lengre inn) ----> Saver den faktisk ikke, RF-82 som fullrange spiller faktisk forrykendes. Naboen kommenterte ikke lyden når jeg brukte subben, det gjør han faktisk nå 8)
    Da har du ikke luftet svs`n sikkelig... :-)

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er klar over at skikkelig kalibrering hadde hjulpet endel, selvfølgelig mangler jeg den dypeste bassen, men føler at trøkket er det samme

Med tiden kommer det sannsynligvis 2 tuber på plass, men kan nok drøye, har for mye "no hi-fi" som må prioriteres for tiden.

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Wink Det skjer saker og ting igjen ....

Noe forsvinner og noe kommer inn.

Solgt :
    Vincent Sp-331 *2
    Great Gramma
    Xindak FS 0.5 kabler (ble for korte med nytt utstyr)
    Dali suite r0.8 (gir opp 7 kanaler i kinoen, dessuten så klarer RS-62 seg alene)

Inn kommer:
    Primare A30.5
    SVS PC12-NSD
    VAN DEN HUL The CS-122 HYBRID kabel

Gleder meg !

Intermediate Doc.G sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Steinkjer
    Poster
    1,662
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer anbefaler deg å prøve å biampe med A30.5, 2 kanaler til hver front, siste kanal til center, skal si at det blir liv i RF82 da

Newcomer K.S sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skikkelig gøy å følge med forandringene som skjer hos deg moori. Herlig lesning og et meget pent rom - med potent utstyr!! :twisted: Hold oss oppdatert.

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for det karer.

Skal forsøke med bi-amp på RF-82'ene. Selv tror jeg ikke det er nødvendig til mitt bruk. Oppsettet brukes kun til film, og jeg skal sette crossover på 60 eller 80. Regner med at jeg kommer til å kjøre en kanal på hver høytaler (men for all det, skader jo ikke å prøve bi-amp )

Prøvde forresten her om dagen å bruke kun 1900'en til oppsettet.... Den har ikke nubbesjangs over middels lydnivå ! Har aldri sett elementene på 82'ene bevege seg så mye før, altfor lite krefter til å holde styr på sakene.

Ellers så skal jeg forsøke å få tatt litt bedre bilder av rommet, blir ikke lett da kamraet mitt ikke holder mål. Som dere ser av siste bilde (av rs-62), så er rommet endel mørkere nå 8)

Nå krysses fingrene for at lsound leverer kjapt som fan ! :-D

Intermediate eksu sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,318
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva skjer?
    Epson | Panasonic | Denon | Emotiva | SVS

Min tråd

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe. Mye

Hovedsaken er det at oppsettet blir brukt så alfor lite. (1-2 ganger pr. helg). Synest derfor det blir egoistisk av meg og okkupere et såpass stort rom 20+ kvadrat (i et relativt lite hus på 135 kvadrat) til et oppsett som så altfor ofte står dødt.

Så nå blir loftstue heller ei loftstue igjen. Rommet deles i to, liten surround del (skal handles inn noe annet mindre), samt et spisebord. (her bestemmer nok madammen litt

I løpet av den siste tiden så viser det seg at vi ofte sitter i stuen nede å lytter til musikk samt annet syssel. Film sees også i stuen, dog ikke med kringlyd. Men etter en hektisk hverdag, så har det ofte blirr slik.

Time will show, om jeg ombestemmer meg att en gang 8)

Intermediate eksu sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,318
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok. Du er vel ikke den først som opplever det å måtte omprioritere litt. Mange opplever at anlegget blir brukt for litt i forhold til hva det koster. Kan til dels være enig i det. Skulle gjerne ha fått brukt anlegget mer en det jeg gjør idag.
    Epson | Panasonic | Denon | Emotiva | SVS

Min tråd

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da kan jeg vel slippe katta ut sekken 8)

Var nok noen som stussa da jeg pludselig, etter å endelig ha fått fullt "kick ass hjemmekino", solgte hele sulamitten.

Saken er så enkel som at madammen har noe på gang i magen

Bestemte meg ganske kjapt for at det ble vel egoistisk av meg å okupere et såpass stort rom, som etter alle solemerker kommer til å bli brukt ganske lite fra juli av...
    Så da ble den dedikerte kinoen offret for en loftstue (there and back again..), så nå er det sorte blitt hvitt nok en gang, samt vi har tapensert.

TV er handlet inn, valget fallt på lekkre LG 50" Plasma TV 50PS8000. Meget godt fornøyd til nå, superbilde på blu-ray/hd dvd.

Surround sett er også på plass, et mye mindre en før, men det funker som bare det. Valget fallt her på SVS settet som var på tilbud sammen med SB12-Pluss. Subben imponerer meg noe voldsomt ! Har fra før av hatt både PB10/PB12/PC12, visst spiller disse dypere, men fan SB12-Plussen sparker bra fra seg !
    De andre høytalerene i dette settet spiller ogsålangt utpå prislappen, senteren spesielt, jeg er meget godt fornøyd med kompromisset i forhold til Klipschene jeg hadde. Nå nyter jeg film, istenden for å "lete" etter neste oppgradering.

Yamahaen har jeg beholdt, og den blir verendes lenge. (RX1900).

Så det var dett for en dedikert kino i denne omgangen, så får jeg se hva fremtiden kommer til å bringe.

Har fortsatt et dugelig stereo oppsett i stuen (Yamaha NS-F700, Primare i21 og d20), med tiden så kommer jeg nok til å spisse dette litt.

Takk for oppmerksomheten, men nå går virkelig byttenissen Mori i dvale en stund

Intermediate g-h sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    1,047
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mori
    Da kan jeg vel slippe katta ut sekken 8)

Var nok noen som stussa da jeg pludselig, etter å endelig ha fått fullt "kick ass hjemmekino", solgte hele sulamitten.

Saken er så enkel som at madammen har noe på gang i magen

Bestemte meg ganske kjapt for at det ble vel egoistisk av meg å okupere et såpass stort rom, som etter alle solemerker kommer til å bli brukt ganske lite fra juli av...
    Så da ble den dedikerte kinoen offret for en loftstue (there and back again..), så nå er det sorte blitt hvitt nok en gang, samt vi har tapensert.

TV er handlet inn, valget fallt på lekkre LG 50" Plasma TV 50PS8000. Meget godt fornøyd til nå, superbilde på blu-ray/hd dvd.

Surround sett er også på plass, et mye mindre en før, men det funker som bare det. Valget fallt her på SVS settet som var på tilbud sammen med SB12-Pluss. Subben imponerer meg noe voldsomt ! Har fra før av hatt både PB10/PB12/PC12, visst spiller disse dypere, men fan SB12-Plussen sparker bra fra seg !
    De andre høytalerene i dette settet spiller ogsålangt utpå prislappen, senteren spesielt, jeg er meget godt fornøyd med kompromisset i forhold til Klipschene jeg hadde. Nå nyter jeg film, istenden for å "lete" etter neste oppgradering.

Yamahaen har jeg beholdt, og den blir verendes lenge. (RX1900).

Så det var dett for en dedikert kino i denne omgangen, så får jeg se hva fremtiden kommer til å bringe.

Har fortsatt et dugelig stereo oppsett i stuen (Yamaha NS-F700, Primare i21 og d20), med tiden så kommer jeg nok til å spisse dette litt.

Takk for oppmerksomheten, men nå går virkelig byttenissen Mori i dvale en stund
    Gratulerer med ting på vei

Jeg har gått samme vei som deg og bestilt SVS settet som er på tilbud. Det ble dog en PB10New på meg, men ellers likt. Yamahaen har jeg også, så kjekt å høre at det virker.

Lykke til på begge fronter

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kule ting på gang ser jeg. Jeg har også et par små unger, Yamaha og SVS.

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med ting på gang. Vi har også to unger (ikke elektroniske...), 8 og 12 år, og de synes hjemmekino med PS3 er dødskult. Så en dag blir det nok skikkelig kino igjen Det gjelder å oppdra ungene riktig.

Er det ikke på tide at dette forumet får en egen "Jeg skal bli pappa/mamma"-tråd?

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Utrolig bra valg til film, Mori, utrolig gode tilbud L-Sound kjører på sakene nå. Hadde de vært litt bedre på musikk hadde jeg fort gått den veien selv og vurderte opp og ned en stund. Vet også at de fungerer bra med Yamaha 1900.

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Der fikk jeg jaggu meg tipset jeg har ventet på, er i samme setting og skal ha et rent film anlegg, men har helt glemt bort svs sine serier

Gratulerer med arving Skjønner godt du velger bort loftet til fordel for slikt!

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for gratulasjonene

Er faktisk litt herlig å slippe å grave etter det "perfekte" anlegget, jeg føler nå jeg har slått meg til ro med dette. Vel, er en hi-fi nerd så er en det
    om jeg skulle handle noe mer nå, så blir det kanskje en sub til (isåfall en til sb12-pluss), samt bipolare bakhøytalere.

Men, dette er i fremtiden en gang.

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pahf
    Der fikk jeg jaggu meg tipset jeg har ventet på, er i samme setting og skal ha et rent film anlegg, men har helt glemt bort svs sine serier

Gratulerer med arving Skjønner godt du velger bort loftet til fordel for slikt!
    Bare for å tipse så ville jeg lagt på de 5 lappene til på STS + PB12 oppsettet. Mye for penga...

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg anbefaler lett SVS STS-01 med pakke. Jeg kjører det hjemme og det fungerer utrolig bra på både film og musikk.

Intermediate Denonbuster sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2,513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Mori, og takk for sist.

Grattis med ting på vei. Er i samme situasjoin her i Sandnes, men med ETA i midten av Mai.

Blir det bare stereo på deg nå da?

Side 15 av 19 FørsteFørste ... 5 11 12 13 14 15 16 17 18 19 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •