Mori's oppsett...*Tips og råd til fargevalg ønskes...samt nye fronter ?* - Side 10

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 10 av 19 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 ... SisteSiste
Viser resultater 181 til 200 av 369
    Intermediate Mori sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Vel, den har drevet Dali suite c0,8 og System Audio SA720AV tilfredstilende. Men jeg har aldri spillt ekstemt høyt grunnet bo-situasjonen.

Driver nå en Patos Basic c210 senter uten problemer. (denne er også litt effektkåt..)

Hvilken senter er det den skal drive ?

Et alt. blir jo en rimelig effektforsterker som du kan bi-ampe (dersom høytaleren har dobble terminaler) Finnes mye bra til en 2-3K.

Intermediate dancemainia sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    885
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det blir nok en klipsch rc-62 den skal drive, jeg skal snart oppgradere til klipsch fronter og center. Den er jo følsom da så jeg tror den klarer og drive den brukbart, men det er jo forsåvidt lydkvaliteten generelt jeg tenker på, trosalt ca 70% av lyden kommer ut centeren på film, blir litt domt når lyden i centeren er merkbart dårligere en i frontene pga jeg har effektforsterker på de

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja, Klipsch er jo lettdrevne. Tror Yamahaen klarer seg fint jeg. Selvfølgelig vil det være bedre med egen effekt, men om du ikke skal spille avsindig høyt hele tide, så går det nok bra.

Yamahaen fikk nå bra med trøkk i den relativt svære suite senteren iallefall

Beste blir jo selvfølgeli å prøve deg frem, savner du trøkk, ja da er den littegrann for liten.

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Woohooo :D

Da var hus et par steg nærmere. Vi flytter inn i slutten på juli, og jeg får en liten loftstue å kose meg i

Har ikke fått målt opp skikkelig, så vet fortsatt ikke om det blir projektor eller tv. Loftstua er meg skråtak og ikke spesielt gunstig til PJ, men jeg skal nå forsøke iallefall.

Står da mellom Sony VW40/Benq W5000 om det blir PJ, eller så blir det en 50" plasma fra LG.

Høytalere, tja, vanskelig ! Igjen så kommer det ann på størrelsen på rommet, men det blir kanskje stativ høytalere. (pluss sub selvfølgeli)

Klipsch er et hett alternativ, det samme er Dali mentor. Blir det Klipsch, så blir det rør eller Parasound. Blir det Dali, så blir det Lyngdorf eller noe annet snacks

Sub, her blir det sikker SVS (bombe !) eller XTZ. Har litt lyst på tube sub fra svs....

Kom gjerne med inspill. Kommer meg mer informasjon etterhvert som jeg har komt meg i hus og har fått målt opp litt.

Jeg gleder meg !

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer :-D og velkommen til oss i skråtaksgjengen !

Blir det rom-messige tiltak som "batcave-ing" og dempetiltak?

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker

Ikke med en gang, først skal rommet i bruk, så får jeg ta det etterhvert.

Viktigste for meg i starten blir å få en godt integrert sub.

Utstyret oppe skal velges kun med tanke på surround, da jeg skal kjøre stereo i stuen nede. Derfor jeg holder en knapp på Klipsch, selv om jeg er meget svak for Dali :-D

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av Mori
    Da var hus et par steg nærmere. Vi flytter inn i slutten på juli, og jeg får en liten loftstue å kose meg i

Har ikke fått målt opp skikkelig, så vet fortsatt ikke om det blir projektor eller tv. Loftstua er meg skråtak og ikke spesielt gunstig til PJ, men jeg skal nå forsøke iallefall.

Står da mellom Sony VW40/Benq W5000 om det blir PJ, eller så blir det en 50" plasma fra LG.

Høytalere, tja, vanskelig ! Igjen så kommer det ann på størrelsen på rommet, men det blir kanskje stativ høytalere. (pluss sub selvfølgeli)

Klipsch er et hett alternativ, det samme er Dali mentor. Blir det Klipsch, så blir det rør eller Parasound. Blir det Dali, så blir det Lyngdorf eller noe annet snacks

Sub, her blir det sikker SVS (bombe !) eller XTZ. Har litt lyst på tube sub fra svs....

Kom gjerne med inspill. Kommer meg mer informasjon etterhvert som jeg har komt meg i hus og har fått målt opp litt.

Jeg gleder meg !
    Grattis med hus. Blir jo superflott med eget hifi/kinorom på loftet. Kan tenke meg du sitter med mange planer i hodet fram til overtagelsen.
    Gå for en SVS tube du

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Nærmer seg....

Nå skjer det endelig snart noe Vi flytter inn på mandag !

Her er et bilde og to av lekerommet mitt :

Har også slått til på høytalere, valget falt på Monitor Audio. GS20 og GSLCR. Høy WAF, og har også fått mye skryt, både her på forumet og rundt omkring på nettet.

Ellers så er Tact'en solgt, og jeg har handlet inn en Rotel 1077.

Denne skal brukes til å bi-ampe frontrekka.

Yamahaen som jeg allerede har blir fortsatt pre. Oppdaterer etterhvert, men S**** det koster å flytte Tusenlappene flyr....

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mori
    Ellers så er Tact'en solgt, og jeg har handlet inn en Rotel 1077.

Tact'en trives forøvrig meget godt i sitt nye hjem sammen med sine nye kompiser i racket hjemme hos meg!

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    :-D Godt å hørre ! Hadde faktisk tenkt meg Tact + Dali, men nå ble det ikke slik i denne omgang. Komboen frister meg alltid, og jeg kommer nok til å handle komboen engang i fremtiden.

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grattis med høyttalere, og nytt lekerom. Vil tror du blir knallfornøyd med GS-ene.

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker så mye.

Skal nok mye til at jeg ikke blir fornøyd.

Nå gjennstår det sub, og å finne ut om det blir PJ eller plasma. Helder mot plasma for øyeblikket da PJ blir litt i dyreste laget akkuratt nå. Dessuten, om det blir PJ så vil jeg male og legge teppe, ting baler på seg. Med tv så får jeg tatt ibruk utstyret nå, så får jeg heller planlegge inn en PJ litt frem i tid.

Intermediate Necroth sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    1,279
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grattis til bytte-nissen nok engang

Intermediate mattman sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    736
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjempepent rom!! Wow, der ble jeg misunnelig. Myk MA-lyd vil nok passe som finland i ferrari. Lykke til og vi krever bilder! Helst et 24-timers webcam, men greit a.

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Litt oppdateringer...

Har nå kommet meg i hus,og anlegget er satt opp.

Fremviser valget falt på LG's 50" , har bare snurret en film til nå, men er så langt fornøyd.

Ellers så har jeg bstillt høytaler kabler fra nysound, ja det kan være noe copy greier, men de ser da bra ut. Disse venter jeg på fortsatt, da fabrikken visstnok hadde feri pga høy varme... Litt småskeptisk, har bestille 6 par da jeg bi amper frontrekka.

Sub har jeg fortsatt ikke valgt, har nå en Audiovector sub på prøve, den tilhører en kompis, overbeviser denne så blir den nok værendes (er vel fra M serien tror jeg...) Smal sak med 10" og 10" slave, virker lovendes, bra dynamikk !

Kommer tilbare med litt bilder etterhvert som jeg får tid/annledning.

Intermediate eksu sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,318
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grattis med godt høyttalervalg.

Har selv bestilt flere kabler fra Nysound og har ikke noe å utsette på dem, bortsett fra at det kan ta litt tid før man får de. Bilder av oppsettet hadde vært fint.
    Epson | Panasonic | Denon | Emotiva | SVS

Min tråd

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker Eksu.

Stoler vel egentlig på nysound jeg også, men litt dårlig informasjon fra dem siden det var jeg som måtte etterlyse kablene. Fikk da beskjed om at fabrikken hadde feri pga høy varme, og at det ville ta ca 2 uker lengre. Men men, ordner seg nok.

Ser du har samme fronter og senter, har du prøvt mye forskjellig forsterkeri til dem ?

Intermediate eksu sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,318
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lengste jeg har ventet på kabler fra Nysound er ca 3 uker, men det kan jeg akseptere når man sparer såpass mye.

Har ikke testet så veldig mange forsterkere. Brukte først en Denon receiver som nå er byttet ut med en Onkyo. Av disse er Onkyo'n helt klart best match. Enda bedre ble det når Rogue'n ble koblet til, GS'ene liker rør.

Roffe hadde med en Xindak rørforsterker til meg for å teste den hos meg. Denne syntes jeg ikke passet anlegget mitt, noe roffe var enig med.
    Epson | Panasonic | Denon | Emotiva | SVS

Min tråd

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Litt bilder er tatt :)

Ignorer kabelsalatene fremme

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    604
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Digg! Sikkert kult deilig med ny bopæl også? Ser ut som et levelig sted...

Side 10 av 19 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •