Jens`s hjemmekino - Side 73

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 73 av 78 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 53 63 69 70 71 72 73 74 75 76 77 ... SisteSiste
Viser resultater 1,441 til 1,460 av 1546
    Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Det er bare tull g-h. ;-)

Er ikke helt sikkert hva Gotham vil legge seg på enda.
    12" versjonen ligger på 25k og 13.5" versjonen ligger på 30k. Gotham har 2x13.5" elementer...

Intermediate mik92 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    1,523
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Disse sakene her så veldig råe ut Jens. Når du er oppe i denne prisklassen har du jo Velodyne også. Eller er dette produkter som er langt råere?
    Sony XA5ES - BIX Turntable (Rega RB-250 og AT-95E) - SB Touch - Sony S370 - Onkyo 717 - Sony TA-E77ESD - Dynaco ST70 (Mullard EL34) - Canton CT-1000 - DIY SVS PC 16-46

Intermediate g-h sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    1,047
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mik92
    Disse sakene her så veldig råe ut Jens. Når du er oppe i denne prisklassen har du jo Velodyne også. Eller er dette produkter som er langt råere?
    Fathom F113 spiller like høyt som 2 stk Velodyne DD18 ved 25Hz.

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av g-h
    Hvordan i alle dager er det mulig??

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    1,047
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BGuarden
    Hvordan i alle dager er det mulig??
    Aner ikke, men ting som elementkvalitet, byggekvalitet og forsterkerstørrelse spiller nok inn . Testen er gjort på Secrets eller AVS, husker ikke helt. De skrudde opp subbene.....og konkluderte med at DD18 så ut som et billig kinaprodukt i forhold til byggekvaliteten på JL....

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Aner ikke, men ting som elementkvalitet, byggekvalitet og forsterkerstørrelse spiller nok inn . Testen er gjort på Secrets eller AVS, husker ikke helt. De skrudde opp subbene.....og konkluderte med at DD18 så ut som et billig kinaprodukt i forhold til byggekvaliteten på JL....
    wow...
    Hvis ikke det er imponerende så vet jaggu ikke jeg

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes dette er en god anledning til å være SVS-fanboy og starte en ny flaming war angående suber

[kødd]Jeg påstår derfor at JL-subene ser ut som billige Kinaprodukter i forhold til SVS.[/kødd]

Forresten - er ikke alle disse Kinaprodukter? Bare dyre? :-)

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eller var det SVS PB-13 Ultra?

Fra post nummer 7 i tråden jeg linker til under:

"The SVS PB-13 Ultra will deliver a higher SPL at 20 Hz than will 2 Velodyne DD-18's .. and will match it for music."

Subwoofer review summary page ... From the AVS forum - Tweak City Audio

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    Jeg synes dette er en god anledning til å være SVS-fanboy og starte en ny flaming war angående suber

[kødd]Jeg påstår derfor at JL-subene ser ut som billige Kinaprodukter i forhold til SVS.[/kødd]

Forresten - er ikke alle disse Kinaprodukter? Bare dyre? :-)
    Du ypper nå ;-)

Trodde både JL og SVS var bygd i old US of A uten at det nødvendigvis bør være bedre enn kina...

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Henning
    Du ypper nå ;-)
    "Kødder" var vel ordet jeg valgte :-)

Sitat Opprinnelig postet av Henning
    Trodde både JL og SVS var bygd i old US of A uten at det nødvendigvis bør være bedre enn kina...
    Det er riktig at de er bygd der, og ihvertfall SVS liker å gjøre oss oppmerksomme på akkurat det:

Men spørsmålet er hvor innmaten kommer fra? SVS innrømmer at ihverfall noen komponenter kommer annetsteds i verden i fra :-)

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "Kødder" var vel ordet jeg valgte :-)

Det er riktig at de er bygd der, og ihvertfall SVS liker å gjøre oss oppmerksomme på akkurat det:

Men spørsmålet er hvor innmaten kommer fra? SVS innrømmer at ihverfall noen komponenter kommer annetsteds i verden i fra :-)
    Jeg tok nok den ja :-D

Situasjonen er vel den samme med JL som med SVS dvs noe lagd selv, noe kjøpt inn fra andre land og satt sammen. Slik jeg forstår det hos JL bygger de kasser, elementet og forsterkeren in house (men enkelte av komponenetene i elementet og i forsterkeren er kjøpt utenfra.) Ja og de reklamerer som SVS for det om enn ikke med flagg på esken :-)

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    FOR NERDENE...

Noen invendige bilder av 3 gode subber (ja og alle spiller fantastisk...) men som gammel selvbygger så synes jeg alle fall en av dem ikke har finish innvendig som står i forhold til prisen....

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilke tre er dette, Henning?

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    1,047
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Velodyne DDxx, SVS og JL.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    SVS PB13 (3 første)
    JL F113 (4 neste)
    DD 18 (de 4 siste)

I den rekkefølgen.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare crap inni (bortsett fra elektronikken til JL), jo. Da får jeg gå PSTDIFY og få meg et par Housewreckers med fire 15" i hver.

DECWARE / High Fidelity Engineering Co.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare crap inni (bortsett fra elektronikken til JL), jo. Da får jeg gå PSTDIFY og få meg et par Housewreckers med fire 15" i hver.

DECWARE / High Fidelity Engineering Co.

Etter det jeg hørte hos deg tror jeg du har det du trenger... SVS ene er gode greier, men litt for store for oss.

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje få med deg i dine innlegg at du jobber i en butikk som selger JL Audio...?

F113 er mer kompakt, ergo ser det mer velfyllt ut der enn for eksempel DD-18. Jeg er enig i at elementet og kassen til JL Audio ser bedre ut, men jeg kan ikke si at jeg blir så mye mer imponert av de sorte plastrørene og bomullen til SVS (når vi først er inne på byggekvalitet). DD-18 har også en klasse D forsterker, derav størrelsen på elektronikken. Tviler på at JL-Audio sin forsterker egentlig er noe spesielt kraftigere, det er bare at JL Audio elementet er bygget for ekstrem SPL og spiller derfor høyere enn DD-18.

Når det gjelder elektronikk, så er vel Velodyne en av de få i denne klassen som faktisk designer og produserer det inhouse.... Elektronikken er også langt mer avansert enn de andre alternativene, og for de aller fleste spiller det mer enn høyt nok.

Men at en enorm bassreflekskasse spiller høyere enn en mindre trykkammer-kasse bør vel ikke komme som et sjokk på noen? Fordeler og ulemper med begge konstruksjoner. De som jakter etter 120db@20hz bør uansett vurdere noe helt annet enn trykkammer.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Kanskje få med deg i dine innlegg at du jobber i en butikk som selger JL Audio...?

F113 er mer kompakt, ergo ser det mer velfyllt ut der enn for eksempel DD-18. Jeg er enig i at elementet og kassen til JL Audio ser bedre ut, men jeg kan ikke si at jeg blir så mye mer imponert av de sorte plastrørene og bomullen til SVS (når vi først er inne på byggekvalitet). DD-18 har også en klasse D forsterker, derav størrelsen på elektronikken. Tviler på at JL-Audio sin forsterker egentlig er noe spesielt kraftigere, det er bare at JL Audio elementet er bygget for ekstrem SPL og spiller derfor høyere enn DD-18.

Når det gjelder elektronikk, så er vel Velodyne en av de få i denne klassen som faktisk designer og produserer det inhouse.... Elektronikken er også langt mer avansert enn de andre alternativene, og for de aller fleste spiller det mer enn høyt nok.

Men at en enorm bassreflekskasse spiller høyere enn en mindre trykkammer-kasse bør vel ikke komme som et sjokk på noen? Fordeler og ulemper med begge konstruksjoner. De som jakter etter 120db@20hz bør uansett vurdere noe helt annet enn trykkammer.
    Nå koster jo svs langt mindre en både dd serien samt jl...

DD er faktisk dyrest. JL er mindre og leverer mer.
    Fordel med dd er fjernkontroll. Men volum justering kan like godt gjøres i reciver. Selv er jeg ikke i tvil. JL er valget fremfor Velodyne.

Nå er som sakt ingen ting sikkert her. Skal ikke skryte på meg hauer og lass med JL suber. I løpet av uken finner jeg ut hva Gotham legger seg på rent pris messig. Det blir ganske avgjørende for hva jeg kommer til og gjøre.

Ellers trenger vi ikke ta en diskusjon på byggekvalitet ect her i tråden rundt de forskjellige subene. Jeg vet hva jeg vil ha ;-)

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jens123
    Ellers trenger vi ikke ta en diskusjon på byggekvalitet ect her i tråden rundt de forskjellige subene. Jeg vet hva jeg vil ha ;-)
    Helt enig, beklager beklager at jeg dro tråden din ut på "viddene" :-D

Side 73 av 78 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 53 63 69 70 71 72 73 74 75 76 77 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •