Jens`s hjemmekino - Side 70

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 70 av 78 FørsteFørste ... 10 20 30 40 50 60 66 67 68 69 70 71 72 73 74 ... SisteSiste
Viser resultater 1,381 til 1,400 av 1546
    Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av mik92

Ja får håpe du blir midlertidig fornøyd med lyden etter fjerninga av filmhyllene, det kommer vel bilder når du er ferdig med ryddinga?
    Det kommer;-)

Tok langt mye lengre tid en først antatt. Håper jeg blir ferdig iløpet av helgen. Jeg har flyttet lerret, projektor samt hele fronten 10cm til venstre. Så nå har jeg 10cm mer luft på vær side av høyttalerene. :-) Gjennstår masse rydding samt strekke alle kabler på nytt... Har koblet opp frontene slik at jeg har noe musikk i mellom tiden :-)

Var godt og se at jeg ikke var den eneste som hadde litt problemer med og forstå g-h`s innlegg :razz:

Intermediate gorg sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    2,771
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så du har altså 7 subber nå...

Du må få tak i REW og legge ut den vannvittige kurven som sikkert kommer ut..

og ja, vi må ha nye bilder! eller pikks om du vil

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gorg
    Så du har altså 7 subber nå...
    Nei, 8!!
    Pr nå er det SVS plus/2 - SVS PB10 ISD - 2 stk sonotuber med dB500 12" elementer samt 2 stk sonotuber med TC-2000 15" elementer.

Bygging av 2 nye suber med TC-2000 er snart igang - så da blir det åtte stk :-D

Du må få tak i REW og legge ut den vannvittige kurven som sikkert kommer ut..

og ja, vi må ha nye bilder! eller pikks om du vil
    Har tatt noen bilder. Brukt noe høy ISO samt lukkertid grunnet dårlig lys. Så bildene ble så som så. Gjennstår en del, men lite av det som gjennstår syns på bildene Sofa kjøper jeg enten brukt eller ny om en måneds tid tror jeg. Svart teppe kommer vel rundt den tid det også. Bak henger det noen røde gardiner som skal byttes ut med svart.

Jens`s hjemmekino-front-jpg

Jens`s hjemmekino-rack-jpg

Jens`s hjemmekino-bak-jpg

Jens`s hjemmekino-filmer-jpg

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt vilt Jens, hvordan er lyden hos deg nå vs. når jeg sist var hos deg?
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoJ
    Helt vilt Jens, hvordan er lyden hos deg nå vs. når jeg sist var hos deg?
    Ikke så ulik. Lydbildet har vokst litt. Men ellers ganske likt.
    Til normal lytting bruker jeg jo ikke alle subene. Men i dag derimot :twisted:
    Det spiller ikke helt bra enda når jeg kjører alle subene samtidig. Men til film er det utrolig moro. Har helt latterlig mye bass
    Spillte noe Infected Mushroom (eller hvordan en det skrives) nå nettopp - kan ikke beskrive hvordan det føltes :-D

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ..men tipper ordet "føltes" var meget beskrivende :twisted:
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoJ
    ..men tipper ordet "føltes" var meget beskrivende :twisted:
    Nettopp

Gleder meg til de siste subene er på plass!

Active Raven sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Sted
    Tvedestrand
    Poster
    411
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, syntes jeg har brukbart med bass med mine 8 Adire Extremis basser, så dette må jo bli helt villt

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Raven
    Hehe, syntes jeg har brukbart med bass med mine 8 Adire Extremis basser, så dette må jo bli helt villt
    Hehe, hvis jeg beholder 12.2 elementene som står i plus/2 suben etter jeg har oppgradert vil subene kunne flytte 30liter luft ved xmax. Kommer jeg ut til xmech er jeg oppi 45 liter + PB10en da

Var noen utrolig lekkre høyttalere du hadde! Grattis med bygg av noen fete høyttalere :-D

Active Raven sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Sted
    Tvedestrand
    Poster
    411
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er seriøst mye luft, er nok mer en buksebeinet som vibrerer da tenker jeg
    Er vel en vanskelig oppgave og integrere så mange subere, bruker du eget kalibreringsutstyr? For auto oppsettet i Onkyoen vil vel dempe sub utgangen ganske mye?

Hadde jeg hatt mulighet så hadde jeg nok hatt ett par subere i oppsettet tror jeg.
    Sitat Opprinnelig postet av Jens123
    Var noen utrolig lekkre høyttalere du hadde! Grattis med bygg av noen fete høyttalere :-D
    Takk for det, men mangler nok litt for å komme opp på nivået til Sonus Faber da

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Raven
    Det er seriøst mye luft, er nok mer en buksebeinet som vibrerer da tenker jeg
    Er vel en vanskelig oppgave og integrere så mange subere, bruker du eget kalibreringsutstyr? For auto oppsettet i Onkyoen vil vel dempe sub utgangen ganske mye?
    Jeg bruker bare RadioShacken, pen og papir. Skal teste ut xtz sitt kalibreringsutstyr som forhåpentligvis gjør kalireringen litt enklere. Men ja, det er en ganske stor oppgave. Er ikke spesielt vanskelig så fort en får litt forståelse for det hele.

På DIY subene bruker jeg Behringer DEQ2496 til justering av gain samt fase. Skal etter hvert også justere frekvens kurven når jeg kommer så langt. I først omgang vil jeg bare få det hele til og spille sammen. Som jo etter hvert har blitt en ganske stor oppgave

Hadde jeg hatt mulighet så hadde jeg nok hatt ett par subere i oppsettet tror jeg
    Til musikk klarer jeg meg fint uten suber. Men da jeg har litt problemer med bassen i frontene synes jeg det spiller bedre med 2 eller 3 av subene slått på. Det er til film jeg koser meg mest med de

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    2,771
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    La inn kommentar på profilen din, men tenkte du kanskje ikke sjekker der så ofte, så jeg spør bare her.

Har lyst å kjøpe en Yamaha RX 1800 og en stereopre i tillegg(og effekt).

Kan du si noe om NC 2100, hørt den har fått gode kritikker(mørk/lys osv)?
    Har ikke hørt på Parasound før :P

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    La inn kommentar på profilen din, men tenkte du kanskje ikke sjekker der så ofte, så jeg spør bare her.

Har lyst å kjøpe en Yamaha RX 1800 og en stereopre i tillegg(og effekt).

Kan du si noe om NC 2100, hørt den har fått gode kritikker(mørk/lys osv)?
    Har ikke hørt på Parasound før :P

Nå har jeg ikke Parasound lenger. Men har selv brukt komboen 2100 med 2250. Var meget fornøyd. Spesielt med sub integreringen jeg fikk. Er en genial pre. Det sies at bare selve RIAA i denne pre`en er verdt de 6000kronen den koster. Du kan lese en test om den her;
    audiophile.no

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    2,771
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke akkurat bruk for RIAA, men virker som en god løsning å ha en stereopre sammen med reciever.
    Vil dette for å beholde evt forbedre lyden på musikk når jeg pakker ned spa21 og sender den ut.

Så vidt jeg forstår skal man kunne sende eks: 1 subsignal fra reciever, og evt bruke y-ledd inn til 2100, for så ha to utganger til sub? :-)
    Veldig greit dersom man har subber på hver side av 2100 :P

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så vidt jeg forstår skal man kunne sende eks: 1 subsignal fra reciever, og evt bruke y-ledd inn til 2100, for så ha to utganger til sub? :-)
    Veldig greit dersom man har subber på hver side av 2100 :P
    Jepp :-)
    Du kan også dele suben(e) på forforsterkeren. Håper andre følger etter og planter inn samme "system" i sine forforsterkere. Er jo ingen andre en Parasound som har gjort dette til nå. Denne forforsterkeren er ment til og nettopp få oppgradert stereolyden i ett hjemmekino anlegg. Er ikke i tvil om at den vil gjøre en bedre jobb en Yamahaen din. Hvorvidt den lever opp mot Primare tørr jeg dog ikke si noe om.

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    2,771
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp :-)
    Er ikke i tvil om at den vil gjøre en bedre jobb en Yamahaen din. Hvorvidt den lever opp mot Primare tørr jeg dog ikke si noe om.
    Tror nok dersom jeg finner meg en passende effektforsterker under eller litt over 10000 vil stereolyden være bedre enn den er nå.
    Men er enda i planleggings-stadiet. Må først finne ut hvor jeg skal flytte, så finne meg leilighet/hus og så starter det :twisted:

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror nok dersom jeg finner meg en passende effektforsterker under eller litt over 10000 vil stereolyden være bedre enn den er nå.
    Men er enda i planleggings-stadiet. Må først finne ut hvor jeg skal flytte, så finne meg leilighet/hus og så starter det :twisted:
    Planlegging er jo halve morroa

Lykke til hvertfall! Gleder meg til jeg den dagen jeg begynner og se på hus :-D

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    2,771
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg planlegger hele tiden, men mye av planene går i vasken :P

Ferdig på skole om en måned, så håper jeg å ordne meg jobb, så kanskje flytte på bygda og kjøpe hus :O

Du blir ikke kastet ut av huset med alle subbene du har??

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg planlegger hele tiden, men mye av planene går i vasken :P

Ferdig på skole om en måned, så håper jeg å ordne meg jobb, så kanskje flytte på bygda og kjøpe hus :O

Du blir ikke kastet ut av huset med alle subbene du har??
    Ikke enda hvertfall, men ser ut til at jeg har nok en sub på gang nå. Så er vel ikke lenge før

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    men ser ut til at jeg har nok en sub på gang nå.
    Det var vel ingen nyhet... To til nå, så har du ikke mer gulvplass. Men det går da an å stable i høyden, har vi erfart.

Side 70 av 78 FørsteFørste ... 10 20 30 40 50 60 66 67 68 69 70 71 72 73 74 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •