Jens`s hjemmekino - Side 56

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 56 av 78 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 52 53 54 55 56 57 58 59 60 66 76 ... SisteSiste
Viser resultater 1,101 til 1,120 av 1546
    Active Wodger sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    301
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Moro å høre at den spillte bra!

Skal prøve å få tatt meg en tur innom om ikke så alt for lenge. Er imidlertid overtidsuke denne uka så det er mulig jeg ikke får tid før til helgen.

@HoJ: Kunne vært interessant å fått besøk av Tornadoen din en gang, så kunne vi testet bi-amping av Trianglene

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Wodger

Skal prøve å få tatt meg en tur innom om ikke så alt for lenge. Er imidlertid overtidsuke denne uka så det er mulig jeg ikke får tid før til helgen.

@HoJ: Kunne vært interessant å fått besøk av Tornadoen din en gang, så kunne vi testet bi-amping av Trianglene
    Ingen problem Wodger, bare finne en tid som passer oss!
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er talken "slapp" i bassen?
    Syntes den var stram der nede, men som du sier:
    "den gir seg fort"... Men kan være at det er slik den et "tunet"?

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp BGuarden!

Slapp er den ikke, men gir seg, til motsetting til andre merker som gir fra seg en blupp, blupp bass, så spiller den rene gode basstoner, helt til den ikke "gidder" mer.

Uten tvil at effekt'n til Talk er meget god!
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;

Active Wodger sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    301
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sammen med Trianglene synes jeg den har spillt relativt dypt og stramt, men nå går vel ikke Altea'ene *så* dypt. Den spillte i hvertfall betraktelig dypere og strammere enn EC AW100DMB som den erstattet. Den mangler imidlertid "festkulen" til EC så lydsignaturen virket totalt sett mer nøytral. Tornadoen passet f.eks. dårligere sammen med Vienna Acoustics Haydn Grand pga at den ikke spillte like mye bass i de frekvensområdene som Haydn klarte å gjengi.

Til sammenligning har Tyr har en lysere lydsignatur enn Tornado, selv om den virker å levere bra og dyp bass på enkelte innspillinger. Mer nøytral er vel den mest passende beskrivelsen. Tyr spiller også en god del strammere og diskanten kommer tydeligere fram. Samtidig er den mer kresen på innspillingene og resultatet blir lettere enten eller, mens Tornado i større grad spiller bra gjevnt over.

Har fremdeles ikke bestemt meg for hva jeg foretrekker siden det er vanskelig å få i både pose og sekk Må nok teste litt mer. Men i det store og hele har jeg likt Talk'en veldig bra og den har overlevd flere andre kvalitetsforsterkere som har vært innom.

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men i det store og hele har jeg likt Talk'en veldig bra og den har overlevd flere andre kvalitetsforsterkere som har vært innom.

Samme her i hos meg. Har danket ut både den ene og den andre min Talk også.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jens123
    Kanskje verdt å nevne at jeg alltid spiller med subene tilkoblet. Noe som gjor at jeg merka en stor gain boost på Talk forsterkeren ettersom at mye av bassen ble betraktelig mye lavere en den vansligvis er. Kom frem til en økning på 4dB for at det skulle bli sånn noen lunde likt slik jeg er vant til.
    Sitat Opprinnelig postet av HoJ
    Ang. bass, så er det som Talk får litt negativt om, gir seg litt lett i bånn, men for oss som har aktiv sub så går det greit.
    Mulig jeg ikke formulerte meg helt bra...
    Jeg merker ikke noe til at det blir mindre bass med talk i sonus faber høyttalerene. Jeg deler de ved 80Hz på Onkyoen som gjør at subbene tar seg av all bass under 80Hz. Talk forsterkeren har et lydnivå som er høyere en både Atoll, Rotel samt Onkyo som er noe av det jeg har testet her hjemme. Dette gjør at når Talk ble koblet til slo det meg at det var mye mindre bass en tidliggere. Men det hele var i grunn bare at Talk forsterkeren har et høyere utgangs volum en det jeg er vant til. Så alt som skulle til var å få volumet litt høyere på subene. Å det hele resulterte i en økning på ca 4dB for at jeg skulle få det sånn noen lunde likt det jeg er vant til. Det er nok ikke helt nøyaktig da jeg ikke har brukt noen form for måling når jeg har stillt inn. Men det spillt jo bra, så da får det heller være en dB eller to feil.

Hvis han vil selge.. så skal vi bli to om den!
    :evil:

Skulle bare hørt med meg Jens.. Jeg har hørt Talk med SF en del ganger..
    Minnes at du har nevnt det for meg. Mulig derfor jeg også var ganske intressert i å teste Talk ut

Bare send en pm når det passer.

Onkyo`en er forøvrig inne på verksted en liten tur. Samme gjelder for Alto Mistral 6000. DP er også enda på servic. Så det er godt jeg har litt ekstra elektronikk liggende
    Har nå en Atoll pre sammen med effekten din. Har ikke fjernkontroll. Som er noe uvant. Men har hvertfall lyd:-)

Håper på at onkyoen er på plass igjen innen uken. Merker at jeg savner subene litt...

Marantz spilleren jeg kjøpte for en ukes tid siden viste seg å være såpass ødlagt at jeg fikk en helt ny. Skulle se film i dag som jo da selfølgelig var sone 1 som resulterte i at jeg måtte koble opp LG`en igjen. Så nå må jeg nok sette meg ned å finne ut hvordan jeg skal gjøre Marantzen sonefri :-|

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis han vil selge.. så skal vi bli to om den!
    Oi...
    Tror det var en trussel gitt, J!
    Hvem gir seg først?

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BGuarden
    Oi...
    Tror det var en trussel gitt, J!
    Hvem gir seg først?

Jens!:-D

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    :twisted:
    Du vet den er i sort, HoJ?
    Den er jo ikke til salgs engang. Så ingen vits i å begynne med krangling alt nå
    Har noe mer jeg vil teste. Så skal ikke se bort i fra at den kanskje kan havne hos deg, HoJ - om Wodger lar Bladelius ta over for Talk`en.

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jens123
    :twisted:
    Du vet den er i sort, HoJ?
    Den er jo ikke til salgs engang. Så ingen vits i å begynne med krangling alt nå
    Har noe mer jeg vil teste. Så skal ikke se bort i fra at den kanskje kan havne hos deg, HoJ - om Wodger lar Bladelius ta over for Talk`en.

Hva i huleste.. i sort! Da blir din..

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jens`s hjemmekino-talk-jpg

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den så jo meget pen ut hos deg da Jens!

Hvordan vil du beskrive lyden på denne vs. andre ting du har hatt i rommet, regner med du har prøvd en del ting. Synes at Tornado'n muligens er Talk's sterkeste produkt, har også fått sving på spilleren etter litt modding.. Tipper at Tornado'n sin høye gain, er p.g.a forforsterkerens (Hurricane) har meget lav gain ut.. Faktisk så måtte jeg ha DA10'n til coolbiz på 52 i gain vs. 46-47 som er normalt.. vs. annet oppsett vi prøvde likt. Hvorfor, det vet jeg ikke..

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den så jo meget pen ut hos deg da Jens!

Hvordan vil du beskrive lyden på denne vs. andre ting du har hatt i rommet, regner med du har prøvd en del ting. Synes at Tornado'n muligens er Talk's sterkeste produkt, har også fått sving på spilleren etter litt modding.. Tipper at Tornado'n sin høye gain, er p.g.a forforsterkerens (Hurricane) har meget lav gain ut.. Faktisk så måtte jeg ha DA10'n til coolbiz på 52 i gain vs. 46-47 som er normalt.. vs. annet oppsett vi prøvde likt. Hvorfor, det vet jeg ikke..
    Godt mulig det ja.

Nå er ikke jeg noe flink å beskrive lyd, da.
    Men som jeg har nevnt så har ikke Cremona spillt så luftig å åpent før. Toppen presisterer helt annerledes en det jeg har hørt den spille før. Den løsnningen jeg har med deling gjor at det hele fungerte meget bra. Men fikk bare hørt på det skikkelig i en dag før Onkyo`en ble levert inn til reprasjon. Nå som den er vekk spiller jeg ikke så mye musikk. Blir helst bare film. Så hpåer jeg kan ha den stående en liten stund til slik at jeg får testet litt mer med onkyoen.

Active Wodger sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    301
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var da som F... Jeg som hadde gledet meg til å se hvor mange ganger nyprisen det høyeste budet ville ende på :twisted:

Vel, vel, den passet ihvertfall perfekt i racket ditt, Jens.

Har hatt en travel uke så jeg har ikke fått tid til å høre så mye på anlegget som jeg kunne tenkt meg. Jeg heller imidlertid mot at Tyr er i lyseste laget for både Altea og Ref. 3.1. Derfor ikke umulig jeg vil ha Tornado'en tilbake med tid og stunder. Blir imidlertid ikke før jeg har hørt den i anlegget ditt først. Når forventer du Onkyoen tilbake?

Nå har jeg klart å bruke helgen på bare tull og siden jeg har et par ting jeg bør få gjort i kveld så må jeg nok utsette besøket enda litt. Vi får se om vi kan få til noe i løpet av uken eller helgen som kommer. Sender deg en PM når jeg vet litt mer.

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Husk at vi skal teste med to Tornadoer da Wodger, det kunne muligens vært gøy hos deg også Jens?

Active Wodger sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    301
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal huske på det, HoJ

SF'ene til Jens har vel bare étt sett terminaler, så de er nok vanskelig å bi-ampe dessverre (correct me if I'm wrong).

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Samme som hos meg det da ja, et sett med treminaler.. Da står vi igjen med noen sine Triangler, stjeler tråden din litt Jens, eller låner.. Wodger, jeg trodde at Talk'n var for lys for Triangle, men kjekt å høre at det passer hos deg.

Kevin fra Talk beskriver forsterkeren slik..

"I Would describe our sound as being a cross between Naim and Meridian with the musical part of the naim and the accuracy of the Meridian"

Tja, nå har jeg knapt hørt Naim, og bare sett Meridian i blad, så jeg vet ikke jeg..

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor det er så stor forskjell i gain kan det være forskjellige årsaker for:
    Kan det være at de har funnet ut at signalet har lettere for å bli overstyrt i signaldelen, så da kjører de heller med lavere forsterkning på forforsterker kontra lavere impedans på inngangene på forsterkeren?
    Bare en teori...

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var da som F... Jeg som hadde gledet meg til å se hvor mange ganger nyprisen det høyeste budet ville ende på :twisted:
    :lol:

Vel, vel, den passet ihvertfall perfekt i racket ditt, Jens.

Har hatt en travel uke så jeg har ikke fått tid til å høre så mye på anlegget som jeg kunne tenkt meg. Jeg heller imidlertid mot at Tyr er i lyseste laget for både Altea og Ref. 3.1. Derfor ikke umulig jeg vil ha Tornado'en tilbake med tid og stunder. Blir imidlertid ikke før jeg har hørt den i anlegget ditt først. Når forventer du Onkyoen tilbake?
    Onkyo`en kom tilbake i går

Nå har jeg klart å bruke helgen på bare tull og siden jeg har et par ting jeg bør få gjort i kveld så må jeg nok utsette besøket enda litt. Vi får se om vi kan få til noe i løpet av uken eller helgen som kommer. Sender deg en PM når jeg vet litt mer.
    Den er grei!

Side 56 av 78 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 52 53 54 55 56 57 58 59 60 66 76 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •