Jens`s hjemmekino - Side 54

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 54 av 78 FørsteFørste ... 4 14 24 34 44 50 51 52 53 54 55 56 57 58 64 74 ... SisteSiste
Viser resultater 1,061 til 1,080 av 1546
    Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg tror nok en:

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoJ
    Neste gang får du ta turen til meg også devilej, jeg bor jo rett ved siden av der du jobbet (Godeset) Kjekt med følk fra østfold vet'u.. Så kan jeg besøke deg når jeg kommer hjem til mine foreldre..
    Jeg hadde tenkt å stikke innom deg på denne turen, men denne kommentaren fra tråden din sa meg at det heller fikk bli neste gang:

Etter treffet jeg skal ha den 16. pakkes anlegget ned.

Men ikke for godt.. Ett nytt og bedre lydromm skal gjenoppstå, med Rockwool lydisolering, og lydbyler, og to lag med gips. Og lyd-dør..

Da blir det nok bedre her inne..

Du er selvfølgelig velkommen til meg når det måtte passe
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sorry devilej, for å ikke oppdatere den raskt nok, men jeg fant ut at med mine snekkerhender så blir det billigere å leie snekker. Og de kommer om en to tre uker.. Etter det blir det flott lydrom her. Da er du ennå mer velkommen!
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er rimelig sikker på at jeg ville valgt annet forsterkeri til Sonus Faber, hvis målet er at det skal låte bra da...
    Har ikke hørt Fathom, men du kommer neppe til å bli misfornøyd med DD18 heller hvis du velger det alternativet.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Takker for en veldig hyggelig kveld i kinoen din Jens. Gøy å få mulighet til å kombinere en jobbreise med et hifibesøk. Sonusene imponerte stort. Gøy å se at noen av dere yngre fremmadstormende lydentusiaster satser kvalitet, og ikke bare trykk. Lykke til videre i jakten på elektronikk til disse fantastiske høyttalerene :-D
    Takk i like måte! Var jo bare hyggelig Neste gang jeg treffer deg håper jeg det blir hjemme hos deg:-D

Da devil`en skulle komme innom, og jeg er på jakten etter litt av hvert tok jeg å lånte med meg hjem litt utstyr. Som nevnt tidliggere har jeg jo ønskt å teste ut Oberon. Det fikk jeg ikke tak på, så det ble istede Rotel RB-1092. For de av dere som ikke kjenner denne så er det altså det nyeste effekt trinnet til Roten basert på ICE moduler. Så den er oppgitt til å levere hele 2x500watt. Nå har ikke jeg hatt så utrolig mange forskjellige forsterker til test, men denne er definitft den beste til nå. Er neste blitt såpass bra med bass fra Cremona`ne at jeg kan slå fra meg sub kjøp (bare nesten...:-) ) Men det må nok testes med litt flere effekt trinn før jeg avgjør hva det blir til. Ifølge devil var nok Rotel`en det "svake ledd" i oppsettet slik det står nå.

Ellers så har jeg hatt EC`s nye cd-spiller i tankene. Den ble det litt vanskelig å få med seg, så jeg tok heller med mulltispillern fra EC til 50k:shock: Kan skrive under på at jeg aldri før har hatt et så bra stereo oppsett nedi kjellern. Bare synd dette lånte utstyret snart må tilbake...:| Fjernkontroll til denne spilleren (må kjøpes utenom for 2500kr...) er jo et kapittel for seg selv.

Fikk meg flere "aha" opplevelser under besøket av devilej. Jeg har jo ikke kalibrert noen ting som helst hverken via onkyo eller noen av subene. Dette fordi jeg aldri før har fått noen speiselt gode inntrykk av det. (sett bort fra sub kalibrering så klart) Subene spiller såpass bra at jeg har vel ikke gidda å målt de en gang. Eneste jeg i grunn savner er en litt tightere bass... Men etter flere "innspill" (,med mangel på bedre ord...) fra devil så skal jeg nå sette meg ned å prøve denne kalibreringen skikkelig!

Hva som blir det neste kjøpet er jeg enda ikke helt sikker på. Men det heller mer og mer mot effekt en sub. Begge deler kommer nok uansett inn om ikke så altfor lenge

Tok noen kjappe bilder. Har tidliggere hatt Lack som bord til Onkyo`en da oppli benken måtte vekk pga stativet til senteren. Men det ble plutselig såpass mange komponenter at jeg måtte finne frem oppli`en igjen å ta en liten modifikasjon

Jens`s hjemmekino-rotel-effekt-jpg
    Jens`s hjemmekino-ec-spiller-jpg
    Jens`s hjemmekino-front-med-ec-jpg

Active
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jens123
    Ellers så har jeg hatt EC`s nye cd-spiller i tankene. Den ble det litt vanskelig å få med seg, så jeg tok heller med mulltispillern fra EC til 50k:shock: Kan skrive under på at jeg aldri før har hatt et så bra stereo oppsett nedi kjellern. Bare synd dette lånte utstyret snart må tilbake...:| Fjernkontroll til denne spilleren (må kjøpes utenom for 2500kr...) er jo et kapittel for seg selv.
    ECT-2 er et kapittel for seg selv, ja - på godt og vondt.
    Hos meg står den på lading hver 2dre dag
    Synd du må levere tilbake multispilleren. Spiller som en drøm med Ytercables (se neste Fidelity).

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Distinctive
    ECT-2 er et kapittel for seg selv, ja - på godt og vondt.
    Hos meg står den på lading hver 2dre dag
    Synd du må levere tilbake multispilleren. Spiller som en drøm med Ytercables (se neste Fidelity).
    Kan tenke meg den står på lading en del ja... Her brukes den jo kun når jeg spiller cd. Batteriet står på 75% å sist jeg lada var på tirsdag. Men når man skal bruke den på volum i tillegg går den nok litt fortere tomt.

Meget lekker hvertfall (kom ikke noe godt frem på bildet)

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jens`s hjemmekino - Med ny profil!

Har nå fått oppdatert profilen med nye bilder:-D

http://avforum.no/minhjemmekino/show.php/Jens123

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cybervision_
    Jeg tror nok en:
    Den stemmer jeg på også...

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Henning

Har enda noen uker på å avgjør hva det blir til. Fathom skal nok inn uansett. Men tror effektforsterker blir det neste...

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du er inhabil, Henning

Ser jo ut til at elektrikere tjener godt, Jens

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    Du er inhabil, Henning

Ser jo ut til at elektrikere tjener godt, Jens
    Til de grader, jeg skjønner også at det er elektriker jeg skulle ha blitt.... Også etter å ha sett regningen på et par dedikerte 16 ampere kurser til anlegget vårt....

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tjener nok ikke noe spesielt godt på lærling lønna... Men har jo investert i anlegg noen år nå, å jobbet meg litt opp. Alt går på prioriteringer. Har ikke brukt så mye penger på annet en anlegg det siste halve året sikkert... Men er snart på tide å bruke penger på litt andre ting også:-) Bor hjemme, har ikke bil, ikke lappen en gang, å har 2 jobber. Dette gjør at jeg fint kan bruke en del penger på hobby:-)

Intermediate Necroth sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    1,279
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flotte bilder du har oppdatert profilen din med, dette begynner og se skikkelig heftig ut. Jeg vet hvem jeg skal kalle inn som "fotograf" når jeg engang kommer i mål Hvor lenge har du produktene dine på hjemlån?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Necroth
    Flotte bilder du har oppdatert profilen din med, dette begynner og se skikkelig heftig ut. Jeg vet hvem jeg skal kalle inn som "fotograf" når jeg engang kommer i mål Hvor lenge har du produktene dine på hjemlån?
    Takk for det!
    Kan fint ta med kameraet neste gang jeg kommer på besøk;-)

Vareierer hvor lenge jeg har produkter på hjemlån. Har hatt et Atoll sett med pre og effekt i hus siden oktober. :-) EC samt Rotel har jeg hatt i 6-7dager. Husker jeg hadde en Parasound AVC2500 hjemmekino pre i sikkert et halvt år
    Sjefene er veldig greie når det gjelder hjem lån! :-D (og selfølgelig ellers også!)

Intermediate Necroth sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    1,279
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jens123
    Takk for det!
    Kan fint ta med kameraet neste gang jeg kommer på besøk;-)

Vareierer hvor lenge jeg har produkter på hjemlån. Har hatt et Atoll sett med pre og effekt i hus siden oktober. :-) EC samt Rotel har jeg hatt i 6-7dager. Husker jeg hadde en Parasound AVC2500 hjemmekino pre i sikkert et halvt år
    Sjefene er veldig greie når det gjelder hjem lån! :-D (og selfølgelig ellers også!)

Jøss
    Jeg håper du slenger ut en invitasjon så lenge du har Rotel på besøk. Det hadde vært morro og hørt hvor mye SF'ene trives med klasse D saft i massevis i forhold til Onkyo recieveren din som spilte jævli bra på de sist gang.

Kamera bør du bare henge under armen neste gang:-D

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jøss
    Jeg håper du slenger ut en invitasjon så lenge du har Rotel på besøk. Det hadde vært morro og hørt hvor mye SF'ene trives med klasse D saft i massevis i forhold til Onkyo recieveren din som spilte jævli bra på de sist gang.
    Skal høre om det er mulig å låne utstyret litt lenger. Hvis det er mulig kan jeg ha treff til helgen om det passer?

Kamera bør du bare henge under armen neste gang:-D
    Den er grei :-)

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk i dag pakke lapp på BenQ projektoren som har hatt seg en servic. Skal bli godt å komme seg over på benq`en igjen etter å ha brukt viewsonic projektoren siden jul... Kjipt at jeg ikke rakk å hente den før postkontoret stengte. Men nå har jeg hvertfall noe å glede meg til på mandag
    Bare synd Rotelen å EC-spilleren forsvinner da... Ny effektforsterker blir definitvt det neste jeg kjøper. JL`en skal jeg klare å vente litt med. Heller satse på å få TC-2000 opp å gå. Har litt andre ting jeg må bruke penger på, desverre:neutral:

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var ny dvd spiller bestillt.
    Ny sub ser ut til å bli litt lengre frem i tid en jeg hadde håpet på. Men nå er det heldigvis like før de største sonosubene blir begynnt på.
    Effektforsterker kommer jeg også til å vente litt med. Dynamic Presison forsterkeren kom hjem fra en lokal repratør med en feil han ikke fikk fikset opp. Så den er nå blitt sendt til Tau. Håper det går litt fortere der ute slik at cremona`ene får seg en skikkelig forsterker igjen.

Spilleren som skal ta over for LG er Marantz DV7001. Den kommer også til å bli benyttet som cd-spiller. Er i hus på onsdag sannsynligvis. :-)

Jens`s hjemmekino-dv7001-gif
    Jens`s hjemmekino-dv7001_rear-gif

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror det er en atskellig større sjanse for at de får orden på den siden de sikkert sitter på printtegninger ol?

Er Marantzen kompatibel for BD eller HD?

Side 54 av 78 FørsteFørste ... 4 14 24 34 44 50 51 52 53 54 55 56 57 58 64 74 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •