Jens`s hjemmekino - Side 50

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 50 av 78 FørsteFørste ... 10 20 30 40 46 47 48 49 50 51 52 53 54 60 70 ... SisteSiste
Viser resultater 981 til 1,000 av 1546
    Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hmmm... pussig.
    Jeg kan ikke erindre å selv ha nevnt SVS nå, eller...?

Jens har HATT en SVS i sitt oppsett, men nå opererer han med selvproduserte tubevarianter - som ikke har noe som helst med SVS å gjøre.

JEG, på min side, bare reflekterer mine umiddelbare tanker og erfaringer med DD-18.

DU kjemper "litt" i mot - og er samtidig EIER av en DD-18...!

Hvem er så "partisk" her?

Ja, det stemmer godt at vi nå og da tar turen til diverse messer, og at vi (som kringlyd) nå og da tar steget så langt (når det passer oss) at vi også tar oss bryet med å demonstrere litt. Utstyret vi spiller på endres dog når det måtte passe oss, og eksempelvis SWANS er det INGEN av oss som eier, selv om jeg synes lydbildet de leverer er meget bra til prisen. Vi demonsterer på det utstyret vi til en hver tid synes passer inn i vårt konsept.

Dessuten; ingen av oss er forhandlere av noe som helst.

Råner har i alle fall ikke jeg vært - og kommer ganske sikkert heller aldri til å bli.

For øvrig synes jeg Jens svarer svært så godt i fra seg, noe enkelte andre skulle ta til seg, kanskje?... ;-)

Jaja, god natt - alle sammen! :-D

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RoKo
    Hmmm... pussig
    Jeg kan ikke erindre å selv ha nevnt SVS nå, eller...?
    Det trenger du ikke RoKo.

DU kjemper "litt" i mot - og er samtidig EIER av en DD-18...!

Hvem er så "partisk" her?
    Kjemper litt i mot? lol, dette er et forum RoKo. Om du ikke vil ha motstand så bør du heller skrive en bok. Jeg pleier ikke akkurat å slenge ut av meg snodige kommentarer om andre merker, ei heller få merkelige raseriutbrudd når det kommer kritikk mot et subwoofermerke, i motsetning til visse andre. Litt partisk må jeg nesten sies å være så lenge jeg en eier og atpåtil fornøyd med produktet, men samtidig er dette kun et "produkt" for min del. I morgen kan det være borte om jeg finner noe bedre.

Jeg får forøvrig også et par artige svar når jeg sier at samtlige demonstrasjoner jeg har fått av SVS, har vært av en slik karakter at jeg har funnet det produktene relativt ubrukelig til musikk for min del. Selv mener jeg takhøyden bør være høy nok for et mangefold av merker og oppfatninger.

Ja, det stemmer godt at vi nå og da tar turen til diverse messer, og at vi (som kringlyd) nå og da tar steget så langt (når det passer oss) at vi også tar oss bryet med å demonstrere litt. Utstyret vi spiller på endres dog når det måtte passe oss, og eksempelvis SWANS er det INGEN av oss som eier, selv om jeg synes lydbildet de leverer er meget bra til prisen. Vi demonsterer på det utstyret vi til en hver tid synes passer inn i vårt konsept.

Dessuten; ingen av oss er forhandlere av noe som helst.
    Wotg er vel ikke den eneste som har reagert på det. Det er vel stillt spørsmål rundt deres forhold til SVS (lsound) og Swans (Soundwave?) både her og på hifisentralen tidligere.

Det er vel ikke så rart enkelte begynner å spekulere heller når Kringlyd (dere) tar tiden til å bruke penger på messelokaler for demonstrasjon av disse produktene, samtidig som de blir argumentert for på ulike fora.

Men nå må jeg beklage. Dette har gått off-topic i tråden til Jens123 og jeg har skyld i dette.

For å være litt on-topic. DD-18 går mer enn dypt nok for de aller fleste. Her kjennes det som sofaen skal flytte på seg, og det så forvrengningsfritt når servo står på maks at det knapt høres. Men det er klart at fysiske lover gjelder for alle. Velodyne velger å bruke trykkammer konstruksjon. Det har sine fordeler, men også sine ulemper. En av ulempene er at det passer dårlig til DB-drag, da den naturligvis vil gå i kompresjon raskere enn en tilsvarende bassrefleksløsning. Så for db-junkies finnes det naturligvis andre andre produkter som gir langt mer for pengene. For meg har det vært et meget godt kompromiss mellom en hjemmekinosubwoofer som tar meg ned mot 15hz området, men som samtidig gir meg spark i brystkassa på en troverdig måte. Men smaken er selvfølgelig som baken. Selv kunne jeg helst ha tenkt meg en kompromissløs trykkammer løsning beskrevet i hjemmebesøket i siste Fidelity, men det er "litt" mer jobb å få til. Ser uansett frem til å høre hvordan Jens får DD-18 til å spille i sitt rom. :-D

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Det trenger du ikke RoKo.
    Nei, sier du det. Kanskje du da også bør la være å tillegge meg dette, eller?

DD-18 går mer enn dypt nok for de aller fleste.
    Ja, det er kanskje korrekt nok - men ikke på langt nær dypt nok til å forsvare det "noe stive" prisforlagende. Neby tar seg godt betalt, men ett sted må de/Velodyne jo ta inn kostnaden for alle garantireparasjonene... ;-)

Ser uansett frem til å høre hvordan Jens får DD-18 til å spille i sitt rom. :-D
    Yes - der er vi jo enige!

Foreslår at vi lar Jens komme med sine betraktninger når han har fått "temmet den"...! :-)

PS: Og jeg har fortsatt IKKE (på noe vis) promotert SVS her... bare så dét er klarlagt...

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Flageborg
    Kvitte seg med tuber? Hvem kan finne på noe sånt?

Er vel slik at DD18 skal ta seg av trykket i øvre bass - der den jobber best - og la tubene ta seg av SUBområdet?
    meget enig her gitt.. men seff, er ikke alle som har råd til alt. og da er det iallefall en flott start å gå for DD18. Fordi den spiller dypt nok for de fleste. SVS er jo "ekstremt" i bunnen . Gidder ikke å lese alle meninger her.. men jeg syns Jens begynner å få utrolig god utstyrs liste, som ikke er helt grensesprengene for lommeboka...

GRATTIS!

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PS: Og jeg har fortsatt IKKE (på noe vis) promotert SVS her... bare så dét er klarlagt...
    Nei, bare slengt dritt over motstanderen og dems forhandler.. kremt RoKo...

Nå skal jeg ikke gi meg ut for å være en submann i det hele tatt, men jeg har hørt SVS 12" og DD 15" en del ganger. SVS trøkker noe ekstremt, men dd'ene synes jeg spiller mye bedre (til musikk, film vet jeg ennå ikke hva er).

Så det å si at dd'ene ikke er vært sin pris, kommer ann på hvor mye penger personen har å rutte med og hva slags bass en er ute etter.. eller hur? Samt hvor pen den basskassen skal se ut, og størrelse..
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, sier du det. Kanskje du da også bør la være å tillegge meg dette, eller?
    La oss være ærlige her da RoKo. Sett i lys av tidligere diskusjoner....det er jo ikke mye tvil hva din intensjon er. Snakkes det om Rel, så skriker du ut at "Rel er ræl", og diskuteres det Velodyne fyrer du av kraftsalver om produkter du ikke engang har eid selv. Og slik fortsetter det. Fanboy er vel kanskje det rette ordet selv om du åpenbart ikke føler slik selv.

Ja, det er kanskje korrekt nok - men ikke på langt nær dypt nok til å forsvare det "noe stive" prisforlagende.
    Det kommer litt ann på hva man skal bruke subwooferen til. Er det desibel-drag, så er ikke dette rette produkt nei. De aller fleste SVS-modellene har forøvrig også sitt -3db punkt på 15-20hz. Jeg valgte en dyrere DD over SVS, da den passet mine preferanser bedre. Men jeg klarer å respektere at andre prioriterer andre parameter. Både SVS og Velodyne lager meget bra produkter IMO.

Men Kringlyd hadde kanskje ikke blitt støttet med SVS produkter om de hadde innrømmet at andre produkter også er bra?

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    La oss være ærlige her da RoKo. Sett i lys av tidligere diskusjoner....det er jo ikke mye tvil hva din intensjon er. Snakkes det om Rel, så skriker du ut at "Rel er ræl", og diskuteres det Velodyne fyrer du av kraftsalver om produkter du ikke engang har eid selv. Og slik fortsetter det. Fanboy er vel kanskje det rette ordet selv om du åpenbart ikke føler slik selv.

Det kommer litt ann på hva man skal bruke subwooferen til. Er det desibel-drag, så er ikke dette rette produkt nei. De aller fleste SVS-modellene har forøvrig også sitt -3db punkt på 15-20hz. Jeg valgte en dyrere DD over SVS, da den passet mine preferanser bedre. Men jeg klarer å respektere at andre prioriterer andre parameter. Både SVS og Velodyne lager meget bra produkter IMO.

Men Kringlyd hadde kanskje ikke blitt støttet med SVS produkter om de hadde innrømmet at andre produkter også er bra?
    Jeg hadde også tenk å skrive et svar til Roko, men da Håkon kom med dette treffende innlegget slutter jeg meg heller til det.

Intermediate freddie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da bryter jeg inn og gratulerer Jens med valg av sub, så er vi alle spent på hvordan du får den til å låte hos deg!

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av freddie
    Da bryter jeg inn og gratulerer Jens med valg av sub, så er vi alle spent på hvordan du får den til å låte hos deg!

Gledesdreper :twisted: Enig vi får holde oss til topic.. Gleder meg til å høre dette her Jens..
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har diskusjonen gått over til "tullball", så det er på tide å peile tilbake til å diskutere kinoen til Jens... SVS vs Velodyne finnes det mye info om allerede.

Ok ? !!

Grattis med flott subwoofer (snart) Jens

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wotg
    For vanlige audiofile så holder DD18 i massevis! såfremt lytterommet ditt ikke er en konsertsal da...
    Lytterommet mitt er langt fra noen konsertsal! :-D

For øvrig synes jeg Jens svarer svært så godt i fra seg...
    Mange takk

Foreslår at vi lar Jens komme med sine betraktninger når han har fått "temmet den"...!
    Det skal jeg gjøre;-)

Sitat Opprinnelig postet av Skorob
    men jeg syns Jens begynner å få utrolig god utstyrs liste, som ikke er helt grensesprengene for lommeboka...

GRATTIS!
    Takk for det

Sitat Opprinnelig postet av HoJ
    SVS trøkker noe ekstremt, men dd'ene synes jeg spiller mye bedre (til musikk, film vet jeg ennå ikke hva er).
    Nettopp derfor jeg ønsker å prøve DD ;-)

Så det å si at dd'ene ikke er vært sin pris, kommer ann på hvor mye penger personen har å rutte med og hva slags bass en er ute etter.. eller hur? Samt hvor pen den basskassen skal se ut, og størrelse..
    Helt enig!

Sitat Opprinnelig postet av freddie
    Takk skal du ha

Gleder meg til å høre dette her Jens..
    Jeg også

Sitat Opprinnelig postet av Ak
    Grattis med flott subwoofer (snart) Jens
    Tusen takk

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Men nå må jeg beklage. Dette har gått off-topic i tråden til Jens123 og jeg har skyld i dette.

For å være litt on-topic. DD-18 går mer enn dypt nok for de aller fleste. Her kjennes det som sofaen skal flytte på seg, og det så forvrengningsfritt når servo står på maks at det knapt høres.

Ser uansett frem til å høre hvordan Jens får DD-18 til å spille i sitt rom. :-D
    Jeg også

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Utifra Jens' nåværende anlegg og hans preferanser mht. musikk så tror ikke lydtrykk blir det største problemet
    ...muligens på film da?
    ...men, hvor høyt har han da egentlig tenkt å spille da?
    Tror ikke lydtrykket skal bli for lavt uansett
    Den er f**s så massiv den bassen og trykket som kommer ut av DD18.
    Tror du har noe å glede deg til

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grattis med et bra valg! Kommer nok til å spille knallbra hos deg. Har vurdert flere muligheter selv blandt annet SVS(to PC Ultra) , men har funnet ut at jeg skal ha meg en DD18 i første omgang mulig det blir to etterhvert...:-D
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wotg
    Jeg synes avforum er koselig, men snart er det ikke mulig å se forskjell på hjemmekino, kringlyd, aktomedia osv. og avforum.
    Hold meg utenom dette. Jeg har meldt meg ut av Kringlyd da faren for slike spekulasjoner som dette måtte dukke opp en eller annen gang. Når det er sagt vet jeg fra min tid i denne entusiastgruppen at ALLE leverandører har mulighet til å la gruppa bruke deres produkter. Aktomedia på sin side driver med barne- og bryllupsfotografering, og det eneste som knytter mitt enkeltmannsforetak til noe som har med bransje å gjøre er bilder til tre skiver fra KKV.

Sitat Opprinnelig postet av Ak
    Nå har diskusjonen gått over til "tullball", så det er på tide å peile tilbake til å diskutere kinoen til Jens... SVS vs Velodyne finnes det mye info om allerede.

Ok ? !!
    Ok!

Gratulerer Jens

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må bare få gratulert deg med flott lyd! Takker for treffet du hadde den 30. Skal si det låter bra hos deg. Onkyo'n klarte virkelig å få frem go'lyd i SF'ene..

Gratulerer så mye nok en gang.. Regner med nytt treff når dd'ene er i hus:-D

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DD18 er en virkelig heftig sak, og det hadde vært en drøm å hatt denne til å ta seg av trykket sammen med SVS. Dette blir tøft Jens :twisted:
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen takk!

Kan fint ha treff igjen når DD er på plass HoJ ;-)

Newcomer coolbiz sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    146
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Jens!

Takk for godlyden og colaen jeg fikk servert den 30.! Da jeg var innom rett etter at du hadde fått fronthøyttalerene i bruk, syntes jeg det var noe udefinerbart "uforløst" over det hele. Om det er ny forsterker, høyttalerinnspilling, eller mine ny-spylte ører som gjorde susen, aner jeg ikke. Men nå låt det ihvertfall skikkelig bra, Jens! Gratulerer! :smile:

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av coolbiz
    Hei Jens!

Takk for godlyden og colaen jeg fikk servert den 30.! Da jeg var innom rett etter at du hadde fått fronthøyttalerene i bruk, syntes jeg det var noe udefinerbart "uforløst" over det hele. Om det er ny forsterker, høyttalerinnspilling, eller mine ny-spylte ører som gjorde susen, aner jeg ikke. Men nå låt det ihvertfall skikkelig bra, Jens! Gratulerer! :smile:
    Tusen takk for det:-) Var bare hyggelig!

Er godt å høre at flere en bare meg synes det spiller bra:-D Er nok muligens en kombinasjon av de tre nevne tingene som gjor at det spillte litt bedre denne gang;-)

Nå gleder jeg meg til suben er i hus! Har et lite håp om at den kommer til uken

Side 50 av 78 FørsteFørste ... 10 20 30 40 46 47 48 49 50 51 52 53 54 60 70 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •