Jens`s hjemmekino - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 78 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 15 25 35 45 55 65 75 ... SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 1546
    Intermediate kid sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg har ingen tvil om at det vil være mest økonomisk lurt på sikt å kjøpe en SVS Plus/2. Da slipper du å tenke på sub oppgradering i en god stund. Jeg ville uansett ventet til jeg hadde hatt råd til å gå for denne.

Skal selv ha Plus/2 straks, for nå er jeg lei av å bytte hele tida. Like greit å hoppe i det, som å krype i det:wink:

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kid
    Jeg har ingen tvil om at det vil være mest økonomisk lurt på sikt å kjøpe en SVS Plus/2. Da slipper du å tenke på sub oppgradering i en god stund. Jeg ville uansett ventet til jeg hadde hatt råd til å gå for denne.

Skal selv ha Plus/2 straks, for nå er jeg lei av å bytte hele tida. Like greit å hoppe i det, som å krype i det:wink:
    Det var det som var planene. Men jeg var jo så dom og sa opp jobben min. Så kommer lite med lønninger etter den neste nå. Og da vil det ta lang tid bare å skrape sammen en tusen lapp! Grunnen til jeg er i tvil om hvilken jeg skal gå for er nok pengene sin skyld. Men om lønna er stor nok går jeg for den største:-D
    Litt OT: Vet noen om det er vanlig og få ferie pengene når man sier opp jobben sin?

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det en nokså stor bedrift du jobber i, kan man stort sett snakke med lønningskontoret, slik at man får utbetalt alt man har "tilgode". Jeg ville bare hørt med tidligere sjef vedr. dette.

Skulle jeg handlet i dag, hadde jeg valgt i denne rekkefølgen fra pris lavest til høyest.

XTZ 99
    SVS Plus/2
    Velodyne DD15
    Velodyne DD18

Litt usikker på om jeg liker DD15 bedre enn Plus/2, men det problemet har jeg ikke tenkt å ta opp med meg selv - enda. PB10 synes jeg ikke ble brutal nok i forhold til fysisk størrelse. Gå for det lommeboka tillater, gylden regel. Velger man dyrere enn man kan klare, mister man også gleden ved denne hobbyen da alt blir et eneste pengemas.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det en nokså stor bedrift du jobber i, kan man stort sett snakke med lønningskontoret, slik at man får utbetalt alt man har "tilgode". Jeg ville bare hørt med tidligere sjef vedr. dette.

Skulle jeg handlet i dag, hadde jeg valgt i denne rekkefølgen fra pris lavest til høyest.

XTZ 99
    SVS Plus/2
    Velodyne DD15
    Velodyne DD18

Litt usikker på om jeg liker DD15 bedre enn Plus/2, men det problemet har jeg ikke tenkt å ta opp med meg selv - enda. PB10 synes jeg ikke ble brutal nok i forhold til fysisk størrelse. Gå for det lommeboka tillater, gylden regel. Velger man dyrere enn man kan klare, mister man også gleden ved denne hobbyen da alt blir et eneste pengemas.
    Den eneste suben jeg har hørt fra den lista de er nok desverre XTZ`en. Men den var rå bra!:-D
    Bedriften jeg jobba i er stor! Takk for tipset. Tror det er akuratt det som skal til for og få de pengene jeg sannsyligvis mangler til den største svs`en
    Jeg vil så overhode ikke sitte med noe pengemas! Sånt gidder jeg ikke. Eneste blir om jeg mangler 1 tusen lapp eller 2. Da kommer mor og far inn i bilde:-)

Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville heller gått for 2x PB12NSD. Selv om PB12-plus/2 er en brutalt rå sub, kan det hende du har et vanskelig rom med behov for 2 suber. Jeg sliter med det hjemme hos meg med 1xPB12-plus. Rommet er rett og slett for vanskelig til å oppnå et bra resultat med bare 1 sub. Bassen sprer seg ikke godt nok der jeg vil ha den.

Husk at hvis suben ikke er optimalt plassert og du må spille sinnsykt høyt for å kompensere vil du rette oppmerksomheten din mot der hvor suben står hver gang det kommer en kraftig eksplosjon eller liknende.

Edit: Etter å ha jobbet mye med plassering hos meg er jeg ihvertfall ikke i tvil om at bare 1 sub ikke vil kunne spille optimalt med tanke på jevn respons. Skal man ha i pose og sekk er 2 suber tingen, den ene er posen og den andre er sekken

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Marantz
    Jeg ville heller gått for 2x PB12NSD. Selv om PB12-plus/2 er en brutalt rå sub, kan det hende du har et vanskelig rom med behov for 2 suber. Jeg sliter med det hjemme hos meg med 1xPB12-plus. Rommet er rett og slett for vanskelig til å oppnå et bra resultat med bare 1 sub. Bassen sprer seg ikke godt nok der jeg vil ha den.

Husk at hvis suben ikke er optimalt plassert og du må spille sinnsykt høyt for å kompensere vil du rette oppmerksomheten din mot der hvor suben står hver gang det kommer en kraftig eksplosjon eller liknende.
    Det er nok desverre dette jeg har i bak hodet. Men her kommer angrefristen inn vet du;-) Om jeg ikke klarer og finne en plass til den på 45dager. Da fins det ingen plass til den!:-) Men så kommer jeg jo til og flytte ut herfra om et år og to. Så neste plass vil kanskje den største være best...:neutral:
    Om lommeboka sier det er greit går jeg nok for den største. Så for jeg heller sende den svære suben tilbake om alt skulle bli helt på tryne!

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo da, angrefristen er fint å ha men du må fortsatt sørge for å frakte den tilbake til Lsound for egen regning... Hvis budsjettet er trangt er det surt å kaste bort penger på frakt for noe man ikke skal ha.

Jeg sier ikke at det er umulig å få 1 sub til å spille bra, men at man skal være heldig/dyktig med rom og plassering er det ingen tvil om.

Jeg ville også ringt eller sendt e-post til Lassesen hos Lsound. Han er en meget oppegående kar og kan sikkert gi deg råd og veiledning

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo da, angrefristen er fint å ha men du må fortsatt sørge for å frakte den tilbake til Lsound for egen regning... Hvis budsjettet er trangt er det surt å kaste bort penger på frakt for noe man ikke skal ha.

Jeg sier ikke at det er umulig å få 1 sub til å spille bra, men at man skal være heldig/dyktig med rom og plassering er det ingen tvil om.

Jeg ville også ringt eller sendt e-post til Lassesen hos Lsound. Han er en meget oppegående kar og kan sikkert gi deg råd og veiledning
    Budsjettet er utrolig trangt! Men på 45 dager bør jeg nå vertfall kunne skrape sammen penger til og sende den tilbake.

Rommet mitt har jeg hatt problemer med før. Men det var med en sub som hadde elementet vent fremover. Går ut ifra en sub med elemter vent ned vil kunne spre bassen bedre. 360grader liksom. Eller tar jeg feil der?
    Jeg er også langt ifra dyktig når det kommer til kalibrering og plasseringer. Men satser på og fikse dette på laaaang helg hvor sub plassering og kalibrering er i fokus.

Har du e-post addresen til Lassesen? Vil nok vente med og send en mail til han før jeg har pengene i boks. Vil ikke være den som kommer og masser men ikke kjøper...

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jens123
    Budsjettet er utrolig trangt! Men på 45 dager bør jeg nå vertfall kunne skrape sammen penger til og sende den tilbake.

Rommet mitt har jeg hatt problemer med før. Men det var med en sub som hadde elementet vent fremover. Går ut ifra en sub med elemter vent ned vil kunne spre bassen bedre. 360grader liksom. Eller tar jeg feil der?
    Jeg er også langt ifra dyktig når det kommer til kalibrering og plasseringer. Men satser på og fikse dette på laaaang helg hvor sub plassering og kalibrering er i fokus.

Har du e-post addresen til Lassesen? Vil nok vente med og send en mail til han før jeg har pengene i boks. Vil ikke være den som kommer og masser men ikke kjøper...
    Iflg Lassesen skal det ikke være noen forskjell på om elementet er vendt fremover eller nedover, ihvertfall ikke blandt de forskjellige svs modellene. Jeg synes det hørtes ulogisk ut, men jeg antar at Mr.L vet hva han snakker om

post@lsound.no er mailadressen dit. Har alltid fått svar fra Lassesen selv.

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    sales@lsound.no kan også brukes.
    Kult med nye innkjøp, ikke sant? :-D Når det gjelder kalibrering etc. av sub så er det jo flere på forumet som er stasjonert i Stavanger så det burde jo la seg gjøre for deg å få hjelp av noen i nærheten der. Når det gjelder 1 kontra 2 sub'er så er det vel lettere å få et godt resultat med 2, men hvis ikke rommet er i nærheten av så vanskelig som Marantz sitt, så burde det gå bra å få et greit resultat med èn plus/2. Kan jo alltids fylle på med èn til senere...

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Iflg Lassesen skal det ikke være noen forskjell på om elementet er vendt fremover eller nedover, ihvertfall ikke blandt de forskjellige svs modellene. Jeg synes det hørtes ulogisk ut, men jeg antar at Mr.L vet hva han snakker om

post@lsound.no er mailadressen dit. Har alltid fått svar fra Lassesen selv.
    Ok
    Takk skal du ha!
    Jeg trodde bassen sprede seg bedre når elementene var vent nedover. Men skal ikke gå noen inn på. Går selv ut ifra av Mr.L vet hva han snakker om. Så får kanskje bare forholde meg til det! Hehe

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av homecinema
    sales@lsound.no kan også brukes.
    Kult med nye innkjøp, ikke sant? :-D Når det gjelder kalibrering etc. av sub så er det jo flere på forumet som er stasjonert i Stavanger så det burde jo la seg gjøre for deg å få hjelp av noen i nærheten der. Når det gjelder 1 kontra 2 sub'er så er det vel lettere å få et godt resultat med 2, men hvis ikke rommet er i nærheten av så vanskelig som Marantz sitt, så burde det gå bra å få et greit resultat med èn plus/2. Kan jo alltids fylle på med èn til senere...
    Takk skal du ha!
    Er gøy med innkjøp:-D Men du nevner folk her i Stvanger som har peilling på kalibrering. Kan du foreslå noen for meg eller? Får ikke håpe mitt rom er SÅ vanskelig som Marantz sitt. Da tror jeg det kan bli litt problemer:neutral:
    Om jeg går for plus/2 og er fornøyd med den, så blir jo drømmen 2 stk PB12-plus/2:-D

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jo ikke så veldig lang kjøretur fra Stavanger til lsound heller? :wink:

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ak er i Stavanger (har bygd eget hjemmekinorom)
    g-h er i Sandnes som jo ikke er langt unna! :-D
    Er sikkert flere også, men det var de jeg husker i farta.:-D

Kid: det er klart man kan kjøre langt for en sak man brenner for...

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt klart, jeg kom jo på lett mc til Akto.. Det var vel rundt 160 km kjøring hver vei? Hadde også en hifi runde til Bergen, Stavanger og Kristiansand på 3 dager med lett mc for noen helger siden.. I sommer har jeg nok kjørt nærmere 200 mil på lett mc i hifi sammenheng:wink: Flott sommer!

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jo ikke så veldig lang kjøretur fra Stavanger til lsound heller? :wink:
    Hehehe!
    Blir nok litt for drøyt og kjøre helt til Arendal!

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ak er i Stavanger (har bygd eget hjemmekinorom)
    g-h er i Sandnes som jo ikke er langt unna! :-D
    Er sikkert flere også, men det var de jeg husker i farta.:-D

Ok!
    Takk skal du ha!
    Når jeg først får denne suben, så vil jeg nok prøve litt selv. Men skulle det gå rett i dass får jeg prøve lykken her på forumet. Om ikke det fungere er det mulig jeg prøver og få noen eksperter innen kalibrering hjem til meg. Men har aldri hatt kontakt med noen, så sliter litt med og bare spørre fremmede folk om de kan komme hjem til meg og prøve å kalibrer suben min! Hehe

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Normalt sett har en sub med elementet (eller elementene) rettet nedover bedre spredning og mindre deteksjon mht. oppfattelsen av HVOR den er plassert enn en sub med elementet rettet mot siden.

Imidlertid er to suber ofte en bedre løsning enn én, så da er valget ditt... :-)

Mulig jeg skal til Stavanger den 22. september, så kanskje vi får til noe da? Kanskje jeg plukker opp noen kabler samtidig også...? ;-)

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RoKo
    Normalt sett har en sub med elementet (eller elementene) rettet nedover bedre spredning og mindre deteksjon mht. oppfattelsen av HVOR den er plassert enn en sub med elementet rettet mot siden.

Imidlertid er to suber ofte en bedre løsning enn én, så da er valget ditt... :-)

Mulig jeg skal til Stavanger den 22. september, så kanskje vi får til noe da? Kanskje jeg plukker opp noen kabler samtidig også...? ;-)
    Det ville jo vert alle tiders!
    Men kommer ikke til og bestille før 15. september, som er en fredag. Så spørs vel om jeg har suben(e) til du kommer.
    Hvor lenge blir du i Stavanger da?
    Du kan jo hente noen kabler selv om suben er her eller ei;-)

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jens123
    Det ville jo vert alle tiders!
    Men kommer ikke til og bestille før 15. september, som er en fredag. Så spørs vel om jeg har suben(e) til du kommer.
    Hvor lenge blir du i Stavanger da?
    Du kan jo hente noen kabler selv om suben er her eller ei;-)
    Tja, jeg kan vel alltids (dersom planene går som planlagt) frakte suben(e) til deg, og så diskuterer vi alt det andre etter hvert?

Skal jo likevel via Arendal på vei til Stavanger - med forbehold dersom jeg tar turen?

Side 5 av 78 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 15 25 35 45 55 65 75 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •