Jens`s hjemmekino - Side 48

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 48 av 78 FørsteFørste ... 8 18 28 38 44 45 46 47 48 49 50 51 52 58 68 ... SisteSiste
Viser resultater 941 til 960 av 1546
    Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Gratulerer enda en gang herfra også. Og...nå...med...Onkyo...hvordan...låter...FRONTREK KA?
    Skal sette meg ned i helgen sammen med din Hegel (takk igjen) som jeg låner å teste den opp mot Onkyo. Har ikke fått hørt så utrolig mye enda mtp onkyoen. Det jeg fryktet var jo at den ikke var kraftig nok, noe som viste seg å være helt feil. Den har uten tvil nok krefter. Men jeg har litt problemer med å få bassen til å sitte som den skal. Noe som jeg forøvirg ikke har fått skikkelig til med det jeg ellers har testet av elektronikk på Cremona så langt. Vet det bor en del mer i disse høyttalerene. Utifra hva jeg har hørt de presistere andre steder. For alt jeg vet kan jo hende det bare er rommet mitt som gjør at jeg ikke får frem alt. Men skal bli spennende med litt mer testing. Å ikke minst Helgelen! :-)

Kommer tilbake med litt lytteinntrykk etter jeg har fått gjort meg opp en mening etter litt testing ;-)

Sitat Opprinnelig postet av ruxxy
    Aaah, herlig! Funker PS3 bra som mediesenter? Bra lydkvalitet? Hvordan er den kontra Squeezebox om du vet?
    Har ikke testet den opp mot Squeezbox. Har i grunn ikke testet ps3`en så mye i det hele tatt. Har hatt det litt moro med noen gamle mp3 filer jeg har hatt liggende på en ekstern harddisk som jeg har koblet opp til ps3`en. Men ikke testet stor annet. Sett bort fra litt spilling såklart
    Alt bra med den så langt hvertfall!
    Altfor liten tid til anlegget i det siste... Men gleder meg til litt fri i julen 8) Da skal jeg kose meg i kjellern!

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå hvordan er kampen Hegel vs Onkyo?
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har vel på følelsen at muligens Hegel trekker det lengste strået

Intermediate dudeeven sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanon hylle! Hvor mange filmer har du der?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke fått testet Hegelen endaops:
    Fikk ikke tid i helgen. Skal på firmafest i morgen. Opptatt onsdag, møte i deltidjobben på torsdag, firmafest på fredag. Eksamen neste onsdag i produksjon, overføring og fordeling av eletrisk energi :|
    Skal fyre den opp litt i helgen om ikke Tiger vil ha den tilbake før den tid...

Sitat Opprinnelig postet av dvdeeven
    Kanon hylle! Hvor mange filmer har du der?
    Har 1000dvd`er tror jeg... Litt usikker
    Samt litt VHS`er:razz:

Intermediate Necroth sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    1,279
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må roe deg ned gutt :twisted:
    Jeg er spent

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Necroth
    Må roe deg ned gutt :twisted:
    Jeg er spent
    Hva skjer helgen etter denne Necroth?
    Mulig vi kan få til et lite treff her hos meg?

Nå er ikke all stereo elektronikken på plass. Men kunne vært moro å bare samle en gjeng alikevel?

Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    1,279
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jens123
    Hva skjer helgen etter denne Necroth?
    Mulig vi kan få til et lite treff her hos meg?

Nå er ikke all stereo elektronikken på plass. Men kunne vært moro å bare samle en gjeng alikevel?

Hmm det må i såfall bli fredagen. Lørdag er det julebord, men har du tid og sted fredag 1.des så kan vi samles hos deg på pepperkaker og gløgg
    JEG KOMMER DEFINITIVT!

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm det må i såfall bli fredagen. Lørdag er det julebord, men har du tid og sted fredag 1.des så kan vi samles hos deg på pepperkaker og gløgg
    JEG KOMMER DEFINITIVT!
    Da sier vi det slik!
    Hør gjerne med flere nede i Egersund

Mulig jeg har noe spennende når dere kommer

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Snufs. og hva med oss andre da'a?
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoJ
    Snufs. og hva med oss andre da'a?
    Hvis det kun er Necroth som kommer fra Egersund så kan jeg fint ta flere. Men da jeg kun har 1 sofa er det trangt om plassen. Vi bør ikke bli mer en 4 stk inkl meg... Så hvis flere vil komme fra Egersund så blir det fort trangt om jeg skal ha enda flere...

Er det stor intersse kan jeg jo fint sette av helgen etter også?

Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    1,279
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jens123
    Da sier vi det slik!
    Hør gjerne med flere nede i Egersund

Mulig jeg har noe spennende når dere kommer

Strippere?

Er det noe spesilet du vil jeg skal ta med fra mitt sortiment så vær grei og si ifra før jeg kommer iaf :twisted:
    Skal snakke med FA og gut og høre hva de sier. Men mistenker at det er FA's vakthelg

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Strippere?

Er det noe spesilet du vil jeg skal ta med fra mitt sortiment så vær grei og si ifra før jeg kommer iaf :twisted:
    Skal snakke med FA og gut og høre hva de sier. Men mistenker at det er FA's vakthelg

Var det noen som ønsket seg det, så var det vell deg Necroth.. Typisk deg altså :-D

Intermediate RS sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Medbrakt

E d plass te nogen lokal hvis me har medbrakt?
    Vedlegg 24978

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Strippere?

Høhøhøhø....
    Grisegutten!!

Trodde du nøyde deg med en klem jeg:lol:

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare kjekt om du tar med noe Necroth! Nå tror jeg ikke rør forsterkere er noe for meg. Men dac med eller uten drivverket ditt kunne kanskje vært intressant! Skal tenke litt på det;-)

Kan vi ikke bare si det slik at de som er intressert i å komme sender meg en pm. Får jeg mange pm`er deler jeg det opp til 2 helger. Om ikke tar vi det bare neste fredag.

Når det gjelder noe nytt å spennende, så er det nok ikke strippere jeg tenker på, desverre, Necroth;-) Tør forøvrig ikke si det sikkert at det er i hus til du kommer...

Fikk litt panikk i går kveld da Tiger ville ha sin Hegel tilbake. Planen var at han skulle ta turen innom i dag å hente den. Men pga litt mye jobbing ble det ikke tid. Så jeg har fått hørt litt på den :-)
    Overaskende lite som skiller den fra Onkyo`en sett bort fra signatur. Hegelen er helt klart en del lysere. Den har en litt bedre "flyt" i lydbilde (med mangel på bedre ord...) Men det som desverre trekker den en del ned er en stor mangel på bass! Nå har jeg hatt en del problemer med å få Cremona til å spille bass med ulik elektronikk. Men ikke så alvorlig som det ble med Hegel. Opplever også en del trafo støy...

Nå skal de sies at jeg har levd med 2 av sonosubene oppkoblet i stereo sine jeg fikk onkyo i hus. Å har generelt dårlig bassrespons i rommet mitt utifra det jeg har opplevd med Cremona. Hegelen ble også testet etter kun å ha stått på i 5 min. Så det er nok flere ting som gjør at jeg føler/opplever å hører mindre bass med Hegel. Men Tiger kommer ikke før i morgen Så jeg skal la den stå på til da, for å se om det kan hjepe på litt.
    Sett bort fra den irriterende mangel på bass samt en del trafo støy, så fungerte Hegelen meget bra. Rette sort signatur til Sonus Faber vil jeg nok påstå. Bass problemene kan som nevnt også bare være rommet mitt. Får se imorgen hvordan det låter!

Utifra hva jeg nå sitter igjen med så er jeg i grunn bare blitt mer imponert over onkyoen som klarer seg såpass godt opp mot helgenen i ren stereo!

Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    1,279
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenk på det du, tar gjerne med dac og driverk. Alltid morro og kunne prøve ulike kombinasjoner :-D

*SPENT*

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kald Hegel høres ikke bra ut, nei. Prøv igjen når den er varm. Da vil den ha en annen lyd.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har Tiger`n henta Hegelen sin!

Hegelen kom seg i dag, før Tiger kom å tok den. Var litt mer liv i bunn etter at den fikk varmen i seg. I forhold til onkyoen hadde nok hegelen noen hakk bedre flyt i lydbilde. Samt en litt lysere klang. Men ellers ganske likt. Klarer meg fint med onkyoen en stund! Den er jeg mildt sakt imponert over etter hvert!

Etter testing av diverse elektronikk samt mange plasseringer av frontene har jeg komt frem til at rommet mitt stjeler litt for mye bass fra Cremonaene. Pr i dag bruker jeg 2 av de små sonosubene til å få frem litt mer futt. Men synes ikke subene gjør seg godt i stereo. Å har derfor valgt å handle meg ny sub. Den hadde jeg håpet på å ha i hus til treff neste helg. Men er nok ikke i hus før midten av desember. Om ønskelig kan vi drøye treffet til den er i hus?
    Valget fallt forøvrig på Velodyne DD-18

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

DD-18! Bøyer seg i støvet. Med alt dette kremutstyret så bør du vurdere akustisk tuning da dette vil gi deg mer løft enn nytt utstyr.

Side 48 av 78 FørsteFørste ... 8 18 28 38 44 45 46 47 48 49 50 51 52 58 68 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •