Jens`s hjemmekino - Side 38

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 38 av 78 FørsteFørste ... 8 18 28 34 35 36 37 38 39 40 41 42 48 58 68 ... SisteSiste
Viser resultater 741 til 760 av 1546
    Intermediate Necroth sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    1,279
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ser bra ut Jens. Hva fikk deg til å gå for Onkyo?
    Blir vel et "hællvettes" leven med alle de subbene?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Onkyo har jeg bare lest mye godt om, så hva synes du selv om ytelsen? To-kanaler og surround.
    Det høres bra ut
    Er utrolig imponert over onkyoen!
    Litt slankere i bass områdetet i forhold til Parasounden. Men til den positive siden vil jeg si. Parasound ble kanskje tanken for mye trøkk fokusert. Er noe helt annet med onkyo som forforsterker. Har ikke helt vendt meg til den enda. Men bedre dybde følelse i lyd bildet. Samt bedre "syd sammen" lyd bilde. Vanskelig og sette ord på det jeg selv sitter igjen med etter byttet. Sett en film og fått en time med musikk. Så vil ikke utdype meg for mye. Men har fått en skikkelig bra kvalitets følelelse av onkyoen! Det pene utsenede (i mine øyne vel å merker:razz gir meg en god eier glede i tilegg:-D Håper den fortsetter å imponere. Har enda en pa effektforsterker som forsterker til frontene. Så helt ideel er jo ikke akuratt den mtp musikk nytelsen (mye vifte støy!) Dog, meget imponerende forsterker til prisen! Tonn av krefter og rå til film bruk!:twisted: Men likte bedre DP`en til musikk. Så gleder meg til den er på plass igjen...
    Har ikke tatt meg tid til noe kalibrering...men under film fungerte lyd nivået fra senter, fronter og bakhøyttalere fint sammen, til tross for at ingen ting er stillt på og at jeg bruket ekstern forsterker til frontene. Gleder meg til og få brukt litt mer tid sammen med anlegget:-D Kjøre en runde med autokalibrering for å se hva det kan gjøre...

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Necroth
    Ser bra ut Jens. Hva fikk deg til å gå for Onkyo?
    Blir vel et "hællvettes" leven med alle de subbene?
    Har vært borti det aller meste av det andre føler jeg etter hvert. Denon og nad har jeg hatt før, var ikke det store med noen av de. H/K synes jeg er litt for mye trøkk fokusert. Marantz 6001 var en kandidat, men valget fallt på onkyo da jeg selv har null erfaringer med onkyo fra før og fikk flere anbefalninger om å gå den veien. Sony så jeg vekk i fra pga leveringstider rundt omkring. Har ventet en måned da Nettdata skulle få inn Sony 1200. Men den kommer ikke før om enda en måned. Vurderte derfor 3200, men da jeg var litt treig å bestille føyk den siste rett før jeg bestillte. Ville ikke vente en måned og hadde tilgang på onkyo raskt. Så da ble det den veien å gå:-)
    Yamaha å Pioneer holder jeg meg vekke fra til jeg får demo`er som gjør at jeg synes merkene blir intressant.
    Kort å greit! Ligger mer bak alle merkene mtp erfaringer og ditt å datt. Men er på randen til og sovne på tastaturet...så makter ikke å utdype meg:razz:

Elementene skal jo som sakt være på plass neste helg, eller rett over neste helg. Rør håper jeg på å bestille rett over denne helgen. Så da får g-h ting å ta fatt i Ikke lenge til det blir leven i gata nå nei!

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Onkyo er konge:-D
    Treige Jens tenkte ikke så langt i går når han skulle spille musikk...
    Jeg satt på cd-spilleren og lytta uten noen videre innstillninger av noen ting som helst. I dag derimot kom jeg over et par fine knapper:-) "Pure Audio" - slår av alt i forsterkeren (nesten hvertfall) Samt "Direct" - nesten det samme går jeg ut ifra. Bare med Pure Audio slås også displayet seg av.

Er to helt forskjellige verdener ved å bytte fra vanlig stereo på forsterkeren til Pure Audio. Trøkket - som jeg til slutt innså at jeg savna fra Parasound`en, kom til de grader når jeg bytta over til Pure Audio. Parasound`en er noe mørkere samtidig som den er noe tynnere i lyden en onkyoen. Jeg føler et støre lyd bilde (er alikevel litt begrenset da frontene er noe overdimmensjonert i forhold til rom) samt en bedre dybpe i lyd bildet kontro Parsounden. Jeg er super forønyd så langt med byttet. Å har virkelig fått tilbake gnisten ved å bruke tid med anlegget! Selv om jeg føler at Parasounden var noe mørkere i klangen, så er onkyoen lang ifra for lys. Den levere også litt mer punch i mellomtoene. Onkyoen knuser rett å slett parasounden på alle måter i mine øre:-)

Nå skal det nevnes at jeg kanskje er en smule gira Så må kanskje ta disse utalelsene med en klype salt. Men Onkyo er noe av det råeste jeg har vært borti innen hjemmekino forsterker fronten! Endelig noe jeg kan falle til ro med:-D Forhåpentligvis...;-)
    Ser frem til mer tid sammen med både musikk å film nedi hullen min!

Jens`s hjemmekino-onkyo-en-jpg

Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    1,279
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kult.....håper på en demo og høre hva "fuzzet" er

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kult.....håper på en demo og høre hva "fuzzet" er
    Det skal du få;-)
    Nå kommer (endelig!!:-D) tcsounds elementene neste helg. Bestiller rør en gang i neste uke. Så får g-h noe å ta tak i Så fort de fleste subene er på plass kommer jeg nok til å kjøre en liten demo. Beholder forøvrig også svs elementet. Så det blir 7 suber i alt. Håper på å få DP forsterkeren også fikset innen noen uker. Slik at jeg kan kjøre en liten demo i slutten av måneden.

Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    1,279
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da får jeg nesten ta en telefon til tannlegen og forsterke fyllingene for dette blir heftig:twisted:

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da får jeg nesten ta en telefon til tannlegen og forsterke fyllingene for dette blir heftig:twisted:
    :lol:
    Blir utrolig moro og høre alle disse elementene i bevegelse! Har jo ingen peilling på hvordan disse subene spiller. Så må si jeg gleder meg til og føle hvor mye trøkk de er i stand til å levere:-D Men at fyllingene ryker er nok lite trolig;-)
    Er redd jeg trenger noen timer på å feste alt som rister når jeg har fått de i hus. Husker fra tiden da jeg hadde plus/2`en at det var lite som stod stille når det spilltes for fullt:twisted:
    For å være helt ærlig, så er det greit mye trøkk i frontene. Nesten nok til at jeg i grunn ikke har behov for noen sub. Så til musikk kommer jeg sansynligvis ikke til å bruke subene i det hele tatt. Med mindre jeg får det til å fungere såpass bra at de ikke gjør for mye utav seg... Tiden vil vise! Er lei av å vente...

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har en mistanke om at en sono holder i maaaaaassevis;-)
    Tror det kan bli en stygg sprekk i grunnmuren med alle 7 i sving!
    Hadde jeg vært faren din så tror jeg at jag hadde sjekka om forsikringa var i orden;-)

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BGuarden
    Har en mistanke om at en sono holder i maaaaaassevis;-)
    Tror det kan bli en stygg sprekk i grunnmuren med alle 7 i sving!
    Hadde jeg vært faren din så tror jeg at jag hadde sjekka om forsikringa var i orden;-)
    Må nok innrømme at jeg er en smule redd for grunnmuren...:???:
    I statene er det flere som har lagd sprekker med kun 1 av disse sonosubene...:neutral:
    Min far er nok ikke helt klar over hva jeg er i gang med... men det finner han nok ut av når jeg får alt til å spille:-D

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jens123
    Må nok innrømme at jeg er en smule redd for grunnmuren...:???:
    I statene er det flere som har lagd sprekker med kun 1 av disse sonosubene...:neutral:
    Min far er nok ikke helt klar over hva jeg er i gang med... men det finner han nok ut av når jeg får alt til å spille:-D
    Ja det finner han vel ut av....
    Når han plutselig sitter nede i kjellern

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Han ser jeg ikke nedi kjellern mer en toppen 2 ganger i året:-P
    Men vil tro han kommer løpende når jeg får liv i subene:-D

Har forøvrig bestillt sono rørene fra sigma. Ble anbefalt å bestille der ifra. Meget hyggelig kar! Skulle få de i hus i slutten av uka.
    De 6 siste elementene får jeg på lørdag:-) Så fra neste uke av starter vel så småt byggingen... Endelig!

Newcomer Stianb4 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjekt å se at ting begynner å komme på plass. Gleder meg til å hørre sono`ene i aksjon!

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stianb4
    Kjekt å se at ting begynner å komme på plass. Gleder meg til å hørre sono`ene i aksjon!
    Ja, det kommer seg etter hvert!:-)
    5 Kanals Rotel`en henter jeg trolig i morgen (om jeg får tid..)
    TCSounds elementene kommer i morgen.
    Sonorørene skulle være på plass innen uka var omme... Men ser ut til at de ikke kommer før over helgen.
    Dealer også med litt forskjellige folk ang PA forsterkere til alle subene. Vet ikke om jeg tør å bestille en Behringer 2500 da den jeg har nå (1500) ofte tar sikringa. Ser derfor etter forsterkere med softstart... Håper på å komme over noe med nok krefter til en rimelig pris. Den vil jo da kun ta de største subene. Så bestiller jeg nok en til 1500 slik at jeg får samme forsterkere på alle dB500 elementene.
    *Gleder meg til å se alle elementene i morgen*:-D

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Går ikke an å seriekoble 2 og 2 element da?
    Da skal det holde med i forsterker..

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BGuarden
    Går ikke an å seriekoble 2 og 2 element da?
    Da skal det holde med i forsterker..
    Joda, men jeg vil heller kjøpe en til EP1500 slik at det blir nok...
    I dag kom elementene... Men var jo da selfølgelig noen elementer som manglet. Om de i det hele tatt befinner seg i Norge er uvisst...:???:
    Fikk 4 av 6. Var de største og dyreste som manglet. Finner mer utav hvor de kan være på mandag... Utrolig surt da det var de elementene jeg hadde planer om å begynne med:-( jaja. får håpe de befinner seg i Norge og alt går bra.
    Fikk pakkelappene på alle sonorørerene i dag + 5 kanals Rotelen. Men skal jobbe fullt hele neste uke.....så håper jeg på en eller annen måte får mulighet til og hente alt... Rørene med frakt kom på til sammen 1834kr:-) Skulle jeg kjøpt det fra butikk her i Stavanger hadde prisen blitt 3200kr. Så var noen kroner å spare med å bestille fra Signa:-D
    Laster opp et par bilde av Ultra elementet vs dB500 elementet
    Jens`s hjemmekino-db500-bokser-jpg
    Jens`s hjemmekino-ultra-db500-jpg

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg fått tak på nok en PA forsterker:-)
    Kommer i slutten av måneden/begynnelsen av neste.
    Elder Audio Manufacture Co.;Ltd

Den skal drive de stor:-) Har nok effekt samt softstart. Så passer knall bra!
    Så blir det en til Behringer EP1500 slik at alle dB500 elementene får samme effekt. Ultra elementet er jeg enda usikker på. Forslag? Hypex DS-4, vil den være kraftig nok?

Newcomer Stianb4 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De store elementene mangler? For meg så ser det ut som de er store nok de du har:shock: Huske å komme på skolen og på tirsdag:razz:

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stianb4
    De store elementene mangler? For meg så ser det ut som de er store nok de du har:shock: Huske å komme på skolen og på tirsdag:razz:
    Hehe
    dB500 elementa så ut til å være noen møkka element når de står ved side av ultra elementet. Gleder meg til å se tc-2000 elementene:-)
    Fikk henta rørene i dag. Samt 5 kanals Rotel`en, som nå er nedgradert til en 3 kanals pga frakt skader:-( TC-2000 elementen kommer ikke før i slutten av neste måned...!! Mega surt:evil: Var jo de jeg gleda meg til...
    Ikke helt ryddig... ei heller plassert slik de skal stå... bortsett fra de store. Her er hvertfall bilde av rørene:
    Jens`s hjemmekino-sonor-jpg

Utgang som knakk av.... Håper det ikke er noe dyrt å få fikset...
    Jens`s hjemmekino-rotel-3-kanals-jpg

Intermediate Ratata sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,024
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Øhh.. ser ut som om problemet med løskatter i by'n og små bølger i Breiavatnet er løst? Hva med kledningen inne og ute? Er dører og vinduer trykktestet? Ser ut som om dette komme te å kjitla sjikkelig godt ja... :-)

Side 38 av 78 FørsteFørste ... 8 18 28 34 35 36 37 38 39 40 41 42 48 58 68 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •