Jens`s hjemmekino - Side 37

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 37 av 78 FørsteFørste ... 7 17 27 33 34 35 36 37 38 39 40 41 47 57 67 77 ... SisteSiste
Viser resultater 721 til 740 av 1546
    Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Da har jeg endelig fått tatt meg tid til og oppdatere profilen min:-)
    Rotel forforsterkeren min er blitt solgt. Samme gjelder for den 5 kanals Rotelen min. Så står det en 2 kanals Rotel på postkontoret jeg sannsynligvis får tid til og hente i morgen. Men den blir trolig lagt ut for salg samme dag...hehe...
    5 kanalsen har jeg byttet i noen wbt terminaler samt et svs ultra element og noen kroner. Blir nesten litt flau av og si at jeg nå har gått til innkjøp av nok et element. Blir jo hele 7 suber når alt er på plass... Men tror jeg har en plan
    Bilde av elementet
    Jens`s hjemmekino-tv12topside1-jpg

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Steike Jens! Dette kommer til å røske noe aldeles. Har du fått tak i sonorørene enda? I så fall er det jo bare å begynne å bygge. Samme med resten av subene egentlig. Mål ligger det vel på det meste av SVS-relaterte ting her inne. RuneW har vel lagt ut mål av sine også? Burde vel kunne rette ut krøllene til din far dette?
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen
    Steike Jens! Dette kommer til å røske noe aldeles. Har du fått tak i sonorørene enda? I så fall er det jo bare å begynne å bygge. Samme med resten av subene egentlig. Mål ligger det vel på det meste av SVS-relaterte ting her inne. RuneW har vel lagt ut mål av sine også? Burde vel kunne rette ut krøllene til din far dette?
    Hehe
    Har snakka med Signa. Så rør er i boks:-) Må bare sende en fax. Men da fax maskinen ikke fungere her hjemme om dagen må jeg finne noen som har en fax maskin stående. Han jeg snakket med hos Signa hadde en meget god idè som sparer meg halve frakta - legge 40cm røra inni 50cm røra:-D Alle rørene kommer i lengde på 1.5meter. De på 50cm trenger jeg jo hele lengden på. Men de på 40 kapper jeg ned til 1 meter. Restene bruker jeg til og bygge 2 stk lukkede kasser på 36cm høyde. De vil da bli nesten helt like volum messig som SB12. Det siste svs ultra elementet blir nok bygget med samme volum som den orginale ultra suben. Bare med en litt annen fasong slik at jeg får gjømt den bak racket:-) Vil bruke den som senter sub. Kommer jo til og prøve meg frem med litt forskjellige innstillninger. Men per i dag er planen og bruke de minste sonoene som suber til hver bakhøyttaler. De mellomste til hver front høyttaler, og de største til LFE kanalen. Evt alt på LFE kanalen:-)

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du fått fikset DPen?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    Har du fått fikset DPen?
    Nei, nå fungerer den faktisk ikke i det hele tatt...
    Har snakka med en servic fyr som skal se på den for meg. Han kan trolig fikse den. Men koster nok litt...:???:

Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jens123
    Blir jo hele 7 suber når alt er på plass... Men tror jeg har en plan
    He, he. Dette blir jo en bra light-versjon av Flageborg som har 12stk eller noe slikt... Uansett Jens, det blir nok heftig hvis du greier å temme alle 7

Intermediate freddie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir spennende å se alle disse subprosjektene komme på plass etterhvert...:twisted:

Har du noen elementer nå, eller er alle utenom Ultraen på vei gjennom TC-Sounds felleskjøpet? De var vel ikke ventet til landet før i juni?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Gleder meg selv utrolig mye etter hvert! Har jo holdt på siden desember, og har enda ikke et eneste element i hus! Men nå er heldigvis alt på vei.

Alle elementene, untatt svs elementet, kommer med sendingen fra TC-sounds. Har de om 2-3uker... Satser da på og ha det meste klart til bygging. Noe av byggingen starter trolig litt før
    Sjekka nettopp sendingen på svs elementet. Pakken den kommer i veier 21kg! TC elementene veier 64kg (samme som min gamle plus/2) Gleder meg til og høre/føle hva nesten 90kg med elementer kan gjøre:-D
    SVS elementet har jeg trolig før helgen...

Marantz: alle skal temmes;-) Men noen ganger kommer nok gain`en til og bli justert:twisted: Kommer jo som sakt til og prøve meg litt frem - med suber til både musikk å film. Men planen er jo og bruke subene kun til film. Da vil ikke temmingen ha fullt så like mye og si. Dog, det skal jo ikke være helt overdøvende med bass å trøkk heller da...
    Får kose meg litt med instillninger når de er på plass:-D

Intermediate cowboy bebop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    1,427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror dette kommer til å kicke assen på Flageborgs kino....

Håper bare ultraelementet holder opp til forventningene.

Intermediate cowboy bebop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    1,427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    By the way, ultraelementet ser fetere ut i virkeligheten enn på det bildet....

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cowboy bebop
    Tror dette kommer til å kicke assen på Flageborgs kino....
    Det kan sikkert diskuteres... Jeg har ikke samme effekt som det han har i sofaen sin. (noen 18" og 15") Men subene mine skal tilsammen (sett bort fra svs elementet) kunne flytte like mye luft som nesten 4 stk plus/2... Om ikke mer... Hvor mye luft ultra elementet flytter har jeg ikke peilling på... Tror selv jeg har et lite stykke igjen før jeg er på Flageborg`s bass nivå...
    Håper forøvrig på en demo hos Flageborg når jeg skal til de kanter. Så får jeg oppleve det alle snakker om:-D

Sitat Opprinnelig postet av cowboy behop
    Håper bare ultraelementet holder opp til forventningene.
    Jeg vet faktisk ikke hvilke forventninger jeg har...
    Har alltid hatt lyst til og høre noe fra svs`s ultra modeller. Bygger jeg en noen lunde lik kasse som svs ultra plus så vil jeg kanskje få en liten formening om det Blir moro!

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cowboy bebop
    By the way, ultraelementet ser fetere ut i virkeligheten enn på det bildet....
    Hoho!:-D
    Det ser jo rå lekkert ut på bilde! Gleder meg til og ha det i min favn

Active hackpacker sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe..må passe så du ikke flytter så mye luft at det blir vakuum på rommet ditt :P

Dette blir i hvertfall et vanvittig prosjekt Jens...gleder meg til å se resultatet, og til en demo når alt er ferdig

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hackpacker
    Hehe..må passe så du ikke flytter så mye luft at det blir vakuum på rommet ditt :P

Dette blir i hvertfall et vanvittig prosjekt Jens...gleder meg til å se resultatet, og til en demo når alt er ferdig
    Hehe:-)
    Velkommen på demo er du - når alt er på plass;-)
    Har i dag hentet det ene elementet. Var en helt syk vekt! Motoren på elementet er over all forventning! Gleder meg til og testet dette elementet:-) Får bare starte byggingen:-D
    2 elendige bilder... Noe støv på elementet, så ikke det i den mørke kjell`ern. Men kommer frem på bildene...Elementet ser utrolig mye bedre ut in real life en på disse bildene...
    Jens`s hjemmekino-svs-topp-jpg
    Jens`s hjemmekino-svs-motor-jpg

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DET er det som kalles et ordentlig element!!! Hvis ikke dette skaper trøkk så vet ikke jeg. Det blir kult å se sluttresultatet av dette og ikke minst høre deres inntrykk av prestasjonene når ting er ferdig! :-D

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fint Jens.. da blir det treff etter hvert da...
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En fare for at hele Straen kommer til å gli ut i Vaagen?
    Må jo bli stor fare for jordras med noe sånt i nabolaget
    Iallefall med 7 subber:-D

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe:-)
    Tror ikke det skal være mangel på trøkk når jeg blir ferdig:-D

Mulig svs elementet må sendes tilbake... Byttet bort den gamle 5 kanals Rotel`en min mot elementet å noen kroner. Men nå har visst nok den ene kanalen på Rotelen sluttet å fungere... så må trolig bytte tilbake...surt!

Har forøvrig bestillt en Sony STR 3200 et eller annet... Får den trolig før helgen... Gleder meg

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mulig svs elementet må sendes tilbake... Byttet bort den gamle 5 kanals Rotel`en min mot elementet å noen kroner. Men nå har visst nok den ene kanalen på Rotelen sluttet å fungere... så må trolig bytte tilbake...surt!
    jepp! da blir svs elementet sendt tilbake... Men tror ikke det skal være mangel på elementer!
    Får tc elementene neste helg:-D

Har forøvrig bestillt en Sony STR 3200 et eller annet... Får den trolig før helgen... Gleder meg
    Den ble avbestillt... - til fordel for en Onkyo 804 Så nå er det futt i alle kanaler!
    Jens`s hjemmekino-onkyo-tx-sr804e-jpg

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Onkyo har jeg bare lest mye godt om, så hva synes du selv om ytelsen? To-kanaler og surround.

Side 37 av 78 FørsteFørste ... 7 17 27 33 34 35 36 37 38 39 40 41 47 57 67 77 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •