Jens`s hjemmekino - Side 36

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 36 av 78 FørsteFørste ... 6 16 26 32 33 34 35 36 37 38 39 40 46 56 66 76 ... SisteSiste
Viser resultater 701 til 720 av 1546
    Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hehe
    Ja, tror jeg skal få nok bass:-D Bor i en ene bolig. Og har anlegget i kjelleren, men er redd jeg vil bli hørt når alle subene har blitt byggd

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jens123
    Hehe
    Ja, tror jeg skal få nok bass:-D Bor i en ene bolig. Og har anlegget i kjelleren, men er redd jeg vil bli hørt når alle subene har blitt byggd
    He he. Det tror jeg på. Håper jeg får komme innom deg en tur ved anledning og se dette ferdig. Er i Stavanger hos kunder med gjevne mellomrom
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    He he. Det tror jeg på. Håper jeg får komme innom deg en tur ved anledning og se dette ferdig. Er i Stavanger hos kunder med gjevne mellomrom
    Bør ikke være noe problem;-)
    Håper selv på og være "ferdig" med det meste rett rundt slutten av sommer. Men vil alltid ha lyd:-) Håper selv på en liten avforum besøks runde rundt i sommer, så skal ikke se bort i fra at du kanskje får en liten pm når tiden nærmer seg
    Hva er det du jobber med?

Edit: Med ferdig, så mener jeg med hele pakka. Subene står nok, forhåpentligvis, klar før den tid. Det som tar tid nå er sjø frakten. Elementene er trolig ikkei Norge før slutten av mai...

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du målene så er det vel bare å lage ferdig slik at du kan sette på plass?;-)

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bør ikke være noe problem;-)
    Håper selv på og være "ferdig" med det meste rett rundt slutten av sommer. Men vil alltid ha lyd:-) Håper selv på en liten avforum besøks runde rundt i sommer, så skal ikke se bort i fra at du kanskje får en liten pm når tiden nærmer seg
    Hva er det du jobber med?

Edit: Med ferdig, så mener jeg med hele pakka. Subene står nok, forhåpentligvis, klar før den tid. Det som tar tid nå er sjø frakten. Elementene er trolig ikkei Norge før slutten av mai...
    Jobber som service-ingeniør på elektromekaniske maskiner. (kort-produksjon, konvoluttering, print o.l) Har kunder litt rundt om i landet, og i Stavanger-området er det blandt annet Norsik ute på Godesetdalen på Forus en stor kunde.
    Mitt vanlige reiseområde er nord for Trondhjem, men det hender vi må fylle ut for hverandre i andre deler av landet også
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror du skal legge et par gebiss i bestilling også, for med basstrykket du kommer til å få er det ikke umulig at tenna dine blir blåst ut av kjeften på deg

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jobber som service-ingeniør på elektromekaniske maskiner. (kort-produksjon, konvoluttering, print o.l) Har kunder litt rundt om i landet, og i Stavanger-området er det blandt annet Norsik ute på Godesetdalen på Forus en stor kunde.
    Mitt vanlige reiseområde er nord for Trondhjem, men det hender vi må fylle ut for hverandre i andre deler av landet også

Har'u sett a devilej.. er egentli' en østfolding jeg se.. men bor i Godesetdalen.. Rop hvis du er i nærheten..!
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BGuarden
    Har du målene så er det vel bare å lage ferdig slik at du kan sette på plass?;-)
    Forsker enda litt mtp kasse volum og slikt. Men ja, kommer nok igang med bygging før elementene er i hus:-)

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Marantz
    Jeg tror du skal legge et par gebiss i bestilling også, for med basstrykket du kommer til å få er det ikke umulig at tenna dine blir blåst ut av kjeften på deg
    Hehe
    Det jeg faktisk er bekymret for, det er grunnmuren...:???:
    Ser flere borti statene revner opp grunnmuren med både 1 og 2 sonosuber. Men får håpe på at de bare har noen elendige grunnmurer

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    64
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    nå begynner d å komme seg veldig her Jens:-D må nesten få komme på demo snart skal kanskje til stavanger/Klepp på et gokart løp neste helg, så kanskje d hadde vørt mulig å stikke innom da? nuvel.. kjempe bra resultat du har fått til, å bedre blir det jo bare;D

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pera^^
    nå begynner d å komme seg veldig her Jens:-D må nesten få komme på demo snart skal kanskje til stavanger/Klepp på et gokart løp neste helg, så kanskje d hadde vørt mulig å stikke innom da? nuvel.. kjempe bra resultat du har fått til, å bedre blir det jo bare;D
    Takk for det!:-)
    Bare til og komme innom;-)

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har nye stativer til bakhøyttalerene komt på plass:-)
    Ikke noe spesielt fancy stativer. Men de gjør jobben! Ble Atacama på 70cm.
    Så sitter jeg og venter på at nettdata skal få inn Sony STR-DA1200ES. Bytter ut Parasound`en i den.
    Nettdata Lyd & Bilde - Sandnes

Ellers så tror jeg det blir Alto Mac istede for Behringer EuroPower til subene...
    Er blitt litt usikker på Behringer`n, og ser at det er mange gode tilbud på Alto`er ute og går. Bestiller trolig 2.4 en gang i neste måned til de store subene (som trolig ikke er i Norge før om 2 måneder...:-( ) Så blir det vel 2 stk 2.3 til tolv tommerene...
    Ellers er det i grunn ganske rolig i cinemaen til Jens Slapper av med noe Clint Eastwood om dagene og nyter både film, musikk og anlegget i fred og ro8) Har en Denon cd spiller på lån som vurderes... Men ellers lite som skjer. Deillig og bare kunne slappe av i en kombinert kino/stero hvor alt fungere som det skal. Subene kommer når de kommer. Savner ikke sub i det hele tatt...(som i grunn er litt sykt og tenke på da jeg har satt i gang med bygging av hele 6 suber:-D) Men skal bli moro og se hvordan det blir når de er på plass:twisted:
    Lite bilde av stativene:
    Jens`s hjemmekino-stativer-jpg

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Håper selv på en liten avforum besøks runde rundt i sommer, så skal ikke se bort i fra at du kanskje får en liten pm når tiden nærmer seg
    (
    Det hadde vært veldig hyggelig om du kom innom en tur Jens.

Sitat Opprinnelig postet av HoJ
    Har'u sett a devilej.. er egentli' en østfolding jeg se.. men bor i Godesetdalen.. Rop hvis du er i nærheten..!
    Kommer veldig gjerne innom ved anledning HoJ. Takker for invitasjonen
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det hadde vært veldig hyggelig om du kom innom en tur Jens.
    Det vil jeg veldig gjerne!
    Du hører nok fra meg når tiden nærmer seg;-)

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er feedback destroyer og målemic på vei:-)
    Har vert på telefonen med Sigma, så nå gjenstår det bare og sende en fax, så kommer sonorørene også:-)
    Jens`s hjemmekino-behringer-jpg

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oppdaterer med noen bilder av diverse Eller...noen elendige bilder av diverse;-)
    Feedback destroyeren står og venter på suber, leker meg litt med instillingene den har. Bare synd jeg ikke har ballanserte kabler til den liggende...
    Jens`s hjemmekino-feedback-jpg

Målemikrofonen til feedback destroyeren sammen med Behringer forsterkeren...ei heller kabler til den...
    Jens`s hjemmekino-europower-jpg

Men det har jeg til denne
    Svært monster jeg har på lån fra g-h:-D 36kg med krefter...
    Jens`s hjemmekino-dp-jpg

Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skummelt å låne med nye ting hjem... Det har en lei tendens til å fremkalle oppgraderingssyken Ellers har du jo virkelig fått deg en kanonbra hjemmekino Jens, og det ser heller ikke ut som om du har planer om å roe ned fremover

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mye morsomt du har i hus for tiden.
    Men, en ting savner jeg... LYYYYYYTTEEEEINNTRYYYYYYKK!!!

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Marantz
    Skummelt å låne med nye ting hjem... Det har en lei tendens til å fremkalle oppgraderingssyken Ellers har du jo virkelig fått deg en kanonbra hjemmekino Jens, og det ser heller ikke ut som om du har planer om å roe ned fremover
    Tusen takk8)
    Ingen planer i det hele tatt om og roe ned noen som helst ting:-D
    Var nesten litt surt av jeg lånte med meg hjem den dp`en til g-h, for nå ser det ut som om den blir stående

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BGuarden
    Mye morsomt du har i hus for tiden.
    Men, en ting savner jeg... LYYYYYYTTEEEEINNTRYYYYYYKK!!!
    Hehe
    Har omsider fått testet litt av det jeg har stående.
    DP`en er uten tvil den mest spenende boxen jeg har i hus om dagene. Europower`en står og spiller nede i kjelleren nå. Har hørt litt på den også. EP`en har litt for mye fokus på bass. Det blir nesten litt for mye. Kan tenke meg den fungere bra om den spiller kun på bunn med noe annet i topp. Da den har gain justering så er den jo fleksibel sånn sett.
    DP`en er mer nøytral og fungere bedre sammen med vulkanene. Faktisk så tror jeg nok det er den beste effektforsterkeren jeg har hatt på de. Det enste er at den virker noe difust i den ene kanalen. Dvs at senter (stemmene) havner litt for mye ut i siden. Har prøvd den på bare bunn sammen med Rotel på topp. Det var hakket bedre, men jeg kan da høre trøkket komme mer fra den ene siden, en den andre. Koblet den fra i dag, og så at det var 2 stk sikringer i den på baksiden. Er trolig bygget opp som en dual mono konstruskjon. Men disse sikringene er helt foskjellige. Verdiene og selve glasset er forskjellig. Den ene sikringen har noe papp inni seg, mens den andre har bare klart glass. Skal få kjøpt noen nye identiske sikringer i morgen med rette verdier. Så får jeg håpe at det kun er den ene sikringen som gjør at forstkeren virker noe difust i den ene kanalen.
    Får heller komme tilbake med noen bedre lytteinntrykk etter hvert;-)

Side 36 av 78 FørsteFørste ... 6 16 26 32 33 34 35 36 37 38 39 40 46 56 66 76 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •