Jens`s hjemmekino - Side 35

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 35 av 78 FørsteFørste ... 5 15 25 31 32 33 34 35 36 37 38 39 45 55 65 75 ... SisteSiste
Viser resultater 681 til 700 av 1546
    Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av RS
    Tar du feil dør når du skal på jobb er det mulighet for å kjøpe en Parasound A51 5x250 til 30K eller en A21 til 17K. Så var det det med penger og betalingsbetingelser da
    Det er frontene og musikk som virkelig trenger det.
    A51 kunne jo fungert fint:-D
    Men tror jeg skal klare meg med Rotel effekten (en liten stund hvertfall:P)
    Om det er snakk om dine betalingsbetingelser så kunne jo kanskje Parasound vært noe:-)
    Tror jeg skal klare meg med effekten jeg har en liten stund;-) Om det virkelig blir det jeg har stående nå av Rotel... Må heller finne en erstatter for Parasound`en jeg har stående nå, om effekt blir stående da...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Liker å se at du har dratt inn Rotel.

Men, biampe du frontene via 1075'en nå?

Intermediate Frodo_ sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du liker Rotel'ene ja. Hvordan er diskanten med Rotel kontra MA da?

Gratulerer med nytt Du begynner å ruve høyt i terrenget nå

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hukkli
    Liker å se at du har dratt inn Rotel.

Men, biampe du frontene via 1075'en nå?
    Hehe;-)
    Jepp, nå biamper jeg frontene via 1075`en. Har også fått tilbake den andre 5 kanals Rotel`en. Så biamper senteren med 1 kanal fra 1075, og 1 kanal fra den andre 5 kanalsen. Samt de resterenede kanalene til biamping på bakhøyttalerene
    Så alt i alt har jeg 240watt på hver front, 220w på senter, og 200w til hver bakhøyttaler.
    1070`en jeg lånte med meg er det noe gæli med. Så har ikke fått testet med den biampet sammen med 1075`en. Sitter per i dag og tenker på å ha 1 stk 1070 brokoblet til hver bunn på vulkanene, så tar 1075`en toppene på alle høyttalerene. Så bruker jeg den siste 5 kanalsen til bunn på senter og bakhøyttalere.
    Jeg er i grunn ikke helt sikker på om Rotel vil bli stående. Ønsker muligens og prøve litt mer... Men får se...
    Har fått inn en Talk cd spiller også til litt testing. Mulig den også vil bli stående:-)
    Tok også med meg 2 søppel sekker med isolasjon fra da jeg var utplassert til litt leking med akustikken:-)

Frodo_:
    Jeg er i grunn litt usikker. Da jeg ikke fikk testet MA skikkelig etter de hadde stått på et døgn. Merka at de kom seg kraftig etter å ha stått på noen timer. Men inntrykket jeg har nå er at Rotel ikke er fullt så lys i toppen. Føler alikevel at Rotel kan ha en tendens til og bli ubehagelig. Men da er det som regel vrid godt rundt på volum hjulet Noe lyst kan det bli med Rotel også til tider... Men det blir ikke for lyst, for min del.
    Vil få prøvd Quadral sammen med MYE transistor watt før jeg slår meg til ro med noe. Da jeg enda føler det bor litt mer i de... Nå har jeg jo etter vert andre ledd i "systemet" som også kunne trengt seg en liten oppgradering for og holde følge. Men oppsettet begynner virkelig og ligne på noe jeg kan leve med........en liten stund:-D

Beklager slurv og ditt og datt.... klokka er 3475 eller noe sånt

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Der var det et lite bilde også...
    Jens`s hjemmekino-talk-jpg

Intermediate Frodo_ sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Okei, du skulle testa litt rør på de Quadral'ene du

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Frodo_
    Okei, du skulle testa litt rør på de Quadral'ene du
    Blir for mye juletrelys i kino`en for min del;-)
    Men kunne hadde vært moro og prøvd:-)

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde vært kult å sjekka med rør og kanskje med KT88?
    Prøve faktisk med PL KT88 på Montan som slettes ikke var så galt:-D
    Men, da trengs det en ekstern effekt med (som jeg kanskje har nevnt tidligere) gain-control. Ble litt tomt i bassen etterhvert.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BGuarden
    Hadde vært kult å sjekka med rør og kanskje med KT88?
    Prøve faktisk med PL KT88 på Montan som slettes ikke var så galt:-D
    Men, da trengs det en ekstern effekt med (som jeg kanskje har nevnt tidligere) gain-control. Ble litt tomt i bassen etterhvert.
    Det kunne fungert. Men tror ikke jeg kunne levd med røra lys når jeg ser film;-)

Subprosjektet har stått stillt en stund. Fikk aldri bekreftet at elementet var sendt. Så nå bestiller en annen 4 stk dB500 til meg, istedenfor 1 stk TC-3000. mao. det blir ikke den svære suben, men fire små:-)
    Fire suber tar plass, så for og få plass til de må jeg flytte hele fronten 40cm frem. Så blir de plassert på rekke og rad bak lerrete. Da vil jeg få skyvet fra front, istede for bak:-)
    Når elementene er her vet jeg ikke. Men først da vil byggingen starte. Så blir nok enda noen uker og vente før byggingen går i gang...
    tazzat har bygget 2 stk, så om dere vil se hvordan de ser ut kan dere se hans ferdige suber her: http://avforum.no/forum/diy-do-yours...ub-ferdig.html

En så bra finish kommer jeg nok til og droppe. Da subene sannsynligvis ikke vil bli sett...
    Gleder meg til elementene er i hus:-)

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jens123
    Blir for mye juletrelys i kino`en for min del;-)
    Finnes da mange rørforsterkere som ikke har rørene synlig, Jens. Ref. min Rogue-forsterker. Sånn sett får du det beste fra begge verdener.... ;-)

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Finnes da mange rørforsterkere som ikke har rørene synlig, Jens. Ref. min Rogue-forsterker. Sånn sett får du det beste fra begge verdener.... ;-)
    Helt klart! Det var i grunn bare en liten spøk. Kunne fint hatt rør selv.
    Rogue`en ser jo knall bra ut!:-) Men rørforsterkere avgir såpass med varme at den trenger mye luft rundt seg. Det gjør at den blir vanskelig og plassere i et rack. Men en plassering al a din kunne fungert. Er bare litt usikker på hvordan finishen til senteren hadde reagert om den fikk en så kraftig varme som rørforsterkere gir fra seg. Det skjer ikke noe med finishen på senteren din mtp på varmen fra Rogue`en?

Uansett! Snakka for litt siden med han som skal bestille elementene til meg. Prisene har steget, men vi prøver og få til en deal på tilbuds prisene som var, da vi har vært sånn noen lunde på tallefot med TCsound en god stund. TCsounds er jo ikke akuratt kjennt for og svare noe fort, så når vi får bekreftet noe er veldig uvist. Om jeg må betale for prisen som er satt per i dag så blir det nok nermere 200$ dyrere:-? Mulig jeg da må si meg fornøyd med "kun" 3 sonosuber:-)

Går planene jeg har nå, i boks, så vil jeg ende opp med 3 eller 4 stk diy "16-46 PC-Plus" til prisen av 1 "ekte"(nesten vertfall) De blir jo ikke helt identiske med SVS sine suber. Kommer nok heller ikke til og få fôrt subene med like mye krefter. Men tror alikevel det skal sette saker og ting i sving:-D
    SVSound - Cylinder Subwoofers

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jens123
    Er bare litt usikker på hvordan finishen til senteren hadde reagert om den fikk en så kraftig varme som rørforsterkere gir fra seg. Det skjer ikke noe med finishen på senteren din mtp på varmen fra Rogue`en?
    Mesteparten av varmen stiger jo oppover, og det er fint lite varme som blir sendt sideveis. Luftingen der er mer "inntaks-huller". Er fint liten varme som når til senteren ved forsterkeren i drift, og når forsterkeren er i full drift kan jeg fremdeles legge hånda på toppen av gitteret. Varmt, ja. Men fullt mulig å holde handa på.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Mesteparten av varmen stiger jo oppover, og det er fint lite varme som blir sendt sideveis. Luftingen der er mer "inntaks-huller". Er fint liten varme som når til senteren ved forsterkeren i drift, og når forsterkeren er i full drift kan jeg fremdeles legge hånda på toppen av gitteret. Varmt, ja. Men fullt mulig å holde handa på.
    Mulig jeg bør prøve ut noe rør:-)

Tror hvertfall jeg vil prøve ut litt mer før jeg slår meg til ro. Er ikke helt fornøyd...
    Prøver og selge den ene 5 kanals Rotelen, samt en Rotel forforsterker for øyeblikket. Må få tak på noe kraftig til subene:-)

Newcomer Stianb4 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for fin demo i dag
    S**** som det spilte:twisted:

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stianb4
    Takker for fin demo i dag
    S**** som det spilte:twisted:
    Bare hyggelig:-)
    Bra det falt i smak:-D

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå prøvd og få til bestilling via TCSounds siden Januar... Men takket være PowerBuyet ser det ut til at elementene jeg vil ha nå er i boks:-) Alle bortsett fra ett... Må være sikker på at jeg har råd...
    Har vertfall fått bestillt 4 stk 12" dB500
    Jens`s hjemmekino-db500-jpg

Av de skal jeg bygge 2 stk svs PB12 replica
    Jens`s hjemmekino-sb12plus_pgb_front_ng_basic-jpg

...og 2 stk sonosuber...
    Jens`s hjemmekino-svs-sono-jpg

Har også fått bestillt ett TC2000 15" DVC element
    Jens`s hjemmekino-12tc2000_01l-jpg

som jeg skal bruke i sonosuber ala RuneW sine
    Jens`s hjemmekino-runew-sono-jpg

Blir sannsynilgvis 2 stk av de også. Så får bare håpe PowerBuyet får 20 påmeldte innen fristen...
    Ble mye mer (og ikke minst dyrer) en først plannlagt. Men da jeg aldri igjen vil ha noe mer med TCSounds og gjøre, er det like greit og slå på stor tromma når man først er i gang
    Bare elementene veier til sammen det samme som min gamle svs pb12 plus/2, 64kg:twisted:
    Til og drive alle disse subene trengs det krefter... så det jeg har sett litt på er Behringer EP2500. Skal jeg få nok krefter til alle, så trengs det 3 stk... Men da lommeboka blir tømt ganske greit med element kjøpe, og jeg trenger penger til bygging, så blir nok ikke alle 3 bestillt samtidig. Elementene blir også sendt via sjø, så er trolig ikke i Norge før 28mai...! Men da har jeg noe å glede meg til
    Lite bilde av Behringeren
    Jens`s hjemmekino-ep2500_big-jpg

Dette blir moro

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ..med det anlegget tror jeg bare at du skal kjøpe opp Folken..
    For her vil du trenge rom.. j**** mye rom!:-D

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BGuarden
    ..med det anlegget tror jeg bare at du skal kjøpe opp Folken..
    For her vil du trenge rom.. j**** mye rom!:-D
    Hehe
    Har rom i lange banner jeg! Tror hvertfall det skal være nok gulvplass til alle subene:razz:
    Har nå fått bestillt det siste elementet. Så da blir det 4 stk dB500 12" og 2 stk TC2000 15" elementer:-D

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette blir sinnsyk bass Jens. Bor du i et hus alene i skogen????
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare trå te Jens.. Ille bra vett'u.. Kommer te å røske i hele Stavanger regionen..
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Side 35 av 78 FørsteFørste ... 5 15 25 31 32 33 34 35 36 37 38 39 45 55 65 75 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •