Jens`s hjemmekino - Side 33

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 33 av 78 FørsteFørste ... 3 13 23 29 30 31 32 33 34 35 36 37 43 53 63 73 ... SisteSiste
Viser resultater 641 til 660 av 1546
    Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av hukkli
    Hmm,, skulle vell ikke være noe stort problem å "parkere" en Rotel hos deg en helg. Ivertfall ikke i anleding et lite treff.

Haster ikke for min del. Blir nok en liten stund til det blir aktuelt med så syke greier... Men kjekt og høre:-)

Edit: Litt sånn OT: Vet noen hvordan man svarer flere innlegg i et? Med det mener jeg, hvordan quoter man flere perosner i ett innlegg? hehe

Takk til alle dere andre som kommer med kjekke tilbake meldinger på det nye utstyret:-)

Intermediate Frodo_ sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jaha... Og hva er det du tenker på å kjøpe da? Som erstatter for det du skal selge?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Frodo_
    Jaha... Og hva er det du tenker på å kjøpe da? Som erstatter for det du skal selge?
    Når det gjelder effekt kommer jeg nok til og prøve ut litt forskjellig, det samme gjelder cd spiller. Ser litt på en Marantz cd spiller. Men kommer nok til og teste litt diverse.
    Ny dvd spiller blir den nye HD-DVD spilleren til Toshiba som nå snart kommer ut.
    Ligger mer info om dette litt lenger opp i tråden;-)

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Såg litt på det, men skjønte det som om bare var litt drømming, Rotel er bra forsterkere!
    Neste uke kommer Maratz DV7600 til meg, gleder meg

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Frodo_
    Såg litt på det, men skjønte det som om bare var litt drømming, Rotel er bra forsterkere!
    Neste uke kommer Maratz DV7600 til meg, gleder meg
    Dagdrømmte om at det sto i kinoen, noe det forhåpentligvis vil gjøre etter hvert:-)
    Grattis med ny spiller! Den er rå lekker:-D

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, tro meg, har dagdrømt om Rotel før
    Takk for det! Gleder meg til å prøve den

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som ser hva som står på toppen i racket?
    Låner Midgard Audio i helgen. Da jeg vil teste litt diverse før jeg går til innkjøp av ny effekt. Må si jeg er litt skuffet over disse blokkene på mitt oppsett. Jeg har hørt MA flere ganger på andre oppsett, men hos meg ble det som fryktet, litt for lyst... Vil teste Rotel og Vincent også. Så får jeg se hva jeg ender opp med.
    Som dere kanskje ser, så er Thulen vekke. Den er solgt og blir snart hentet. Denon dvd spilleren er også solgt. Men blir ikke sendt før på mandag. Så den står enda og spiller.
    Nye scene molton (skrives det sånn?) gardiner henger på sidene av kinoen. De er vel ca 2.5meter. De fungere så pass bra at jeg kommer til og kjøpe de:-)
    Subene blir til 1 sub med det første. Da jeg heller vil bruke litt penger på effektforsterker. Så får heller den andre suben bygges litt senere. I følge g.h skal det i grunn holde med bare 1, men jeg vil ha litt ekstra headroom:-D
    Hypex er solgt da jeg heller vil bruke den 5 kanals Rotelen jeg har stående nå til og drive subene.
    LC`en står enda. Men prøver og få solgt den.
    Det var dagens update
    Jens`s hjemmekino-fronten-med-midgard-jpg

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vincent her kan også bli for lyst...
    Tror vel at kanskje noe med fyldigere klang er en bedre match...

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jens123
    Noen som ser hva som står på toppen i racket?
    Låner Midgard Audio i helgen. Da jeg vil teste litt diverse før jeg går til innkjøp av ny effekt. Må si jeg er litt skuffet over disse blokkene på mitt oppsett. Jeg har hørt MA flere ganger på andre oppsett, men hos meg ble det som fryktet, litt for lyst... Vil teste Rotel og Vincent også. Så får jeg se hva jeg ender opp med.
    Som dere kanskje ser, så er Thulen vekke. Den er solgt og blir snart hentet. Denon dvd spilleren er også solgt. Men blir ikke sendt før på mandag. Så den står enda og spiller.
    Nye scene molton (skrives det sånn?) gardiner henger på sidene av kinoen. De er vel ca 2.5meter. De fungere så pass bra at jeg kommer til og kjøpe de:-)
    Subene blir til 1 sub med det første. Da jeg heller vil bruke litt penger på effektforsterker. Så får heller den andre suben bygges litt senere. I følge g.h skal det i grunn holde med bare 1, men jeg vil ha litt ekstra headroom:-D
    Hypex er solgt da jeg heller vil bruke den 5 kanals Rotelen jeg har stående nå til og drive subene.
    LC`en står enda. Men prøver og få solgt den.
    Det var dagens update
    Jens`s hjemmekino-fronten-med-midgard-jpg
    WOW!

Det var fete fronter Jens! Dette må da spille bra?????

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vetteman
    WOW!

Det var fete fronter Jens! Dette må da spille bra?????

Takk for det!
    Jeg er kjempe fornøyd! Er bare på jakt etter noe som faktisk kan holde kontroll på alle disse elementene. MA holder ståll kontrol. Men blir for lyst for meg.
    Som BGuarden sier, så kan også Vincent bli for lyst. Men jeg har litt tro på de største mono blokkene. De levere dog "bare" 100 klasse A watt. Vil prøve for det:-)
    Litt kraftigere og nyere Rotel effekt vil jeg også prøve. Så får jeg se om noe av det faller i smak.

Rotel`en jeg har stående, står for øyeblikket på verksted. Får montert en softstart slik at jeg slipper og springe opp og ned vær gang sikringa ryker:evil:

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Funket ikke lcen bra på diskant/mellomtone?
    Tror kanskje biamp med de og en forsterker med gode strømresever og god punch kunne vært bra..

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Takk for det!
    Jeg er kjempe fornøyd! Er bare på jakt etter noe som faktisk kan holde kontroll på alle disse elementene. MA holder ståll kontrol. Men blir for lyst for meg.
    Som BGuarden sier, så kan også Vincent bli for lyst. Men jeg har litt tro på de største mono blokkene. De levere dog "bare" 100 klasse A watt. Vil prøve for det:-)
    Litt kraftigere og nyere Rotel effekt vil jeg også prøve. Så får jeg se om noe av det faller i smak.

Rotel`en jeg har stående, står for øyeblikket på verksted. Får montert en softstart slik at jeg slipper og springe opp og ned vær gang sikringa ryker:evil:
    Er de tungdrevne disse beistene! MA holder kontroll på alt, men kan sikkert bli litt lyst på enkelte høyttalere. Hvor mange Ohm er de, og hva er følsomheten?
    Hvilken prisklasse tenkte du på angående effekt? MA'ene fyker jo fort avgårde så snart du eventuelt legger de ut for salg.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BGuarden
    Funket ikke lcen bra på diskant/mellomtone?
    Tror kanskje biamp med de og en forsterker med gode strømresever og god punch kunne vært bra..
    MA synes jeg fungerte bedre på bass. Selve lyden i både topp og bunn åpnet seg noe mer. Men når jeg virkelig drar på blir det litt skrikende... Men bass elementene er det ståll kontoll på. Jeg kommer nok ikke til å gå for MA... Selv om de har en fin størrelse, så hjelper ikke det så mye om jeg ikke liker lyden. For det er nemlig plass problemer jeg etter hvert kommer til og ha. Oppli benken har ikke plass til rare greiene... men men! Jakten fortsetter

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er de tungdrevne disse beistene! MA holder kontroll på alt, men kan sikkert bli litt lyst på enkelte høyttalere. Hvor mange Ohm er de, og hva er følsomheten?
    Hvilken prisklasse tenkte du på angående effekt? MA'ene fyker jo fort avgårde så snart du eventuelt legger de ut for salg.
    De MA blokkene jeg har stående nå er bare på lån.
    Frontene er tørste på watt. De har en følsomhet på 91dB og er på 8 Ohm. Men med 5 elementer trenger de litt effekt.
    Når det gjelder kjøp av effektforsterkere ser det ut til at jeg fort ender på 40-50k, men da til alle kanaler...
    Det kommer til og bli delt opp, så først noe til 20-25k som kan gi frontene litt krefter.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De MA blokkene jeg har stående nå er bare på lån.
    Frontene er tørste på watt. De har en følsomhet på 91dB og er på 8 Ohm. Men med 5 elementer trenger de litt effekt.
    Når det gjelder kjøp av effektforsterkere ser det ut til at jeg fort ender på 40-50k, men da til alle kanaler...
    Det kommer til og bli delt opp, så først noe til 20-25k som kan gi frontene litt krefter.
    Syke Helvette mann

Det ligger jo en Parasound Halo A52 på torget nå til 18k

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mente: Lcaudioen... Var ikke den god i mellomtone-diskantområde?
    Utifra mitt inntrykk mht de på Conceptene så tror jeg at de i en konstelasjon med en forsterker med stålkontroll i bassområdet kunne vært interessant...

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare for og få det jeg har i tankene på "papir" så er dette effletforsterkeren jeg vurdere pr i dag.

2 stk SP-991Plus
    Skal prøve på og få testet de. Om Vincent fungere må jeg jo ha det til de andre kanalene også. Så da ser jeg for meg 1 stk SP-331 biampet med senter. Og 1 stk SP-331 til bakkanalene.

jfssoundsystems.no

Linken viser til modellene om du trykker deg inn på Vincent.

Vincent settet havner på ca 40k

Så har jeg også Rotel i tankene.
    Da tenker jeg meg 1 stk Rotel 1090 på bassene. Og en 1095 til topp + senter + bakkanalene

Det havner på ca 45k

1095 skal jeg prøve og låne fra hukkli en helg.

jfssoundsystems.no

Linken viser til Rotel modellene om du trykker deg inn på Rotel

Både Vincent og Rotel må testes før noe blir avgjort. Og jeg, som en liten 17 åring har ikke allverden av inntekter. Så dette er utstyr som ikke kommer i hus med det første. Håper jeg kan få inn krefter til frontene en gang i neste måned. Uten at det er 100% sikkert...

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BGuarden
    Mente: Lcaudioen... Var ikke den god i mellomtone-diskantområde?
    Utifra mitt inntrykk mht de på Conceptene så tror jeg at de i en konstelasjon med en forsterker med stålkontroll i bassområdet kunne vært interessant...
    Det kunne jeg kanskje prøvd ja
    Makter ikke mer anlegg i dag. Har sett film og slått i hel flere timer med musikk. Så får spare den delen til i morgen. Eneste jeg er redd for er gain forskjellen. Surt om den blir stor...

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Syke Helvette mann

Det ligger jo en Parasound Halo A52 på torget nå til 18k
    Må nok vente til neste måned før noe nytt kjøp blir aktuelt. Derfor jeg driver og tester litt. Slik at jeg finner ut hva jeg vil gå for:-)
    Takk for tipset hvertfall;-)

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden det er snakk om ett fullfrekvenssystem så tror jeg faktisk at en PA-forsterker som også ofte er utstyrt med volumkontroll kunne ha gjort nytten.
    Siden den kun skal ta seg av bassområdet vil den ikke stikke seg ut mht. lydkvalitet;-)
    Bare ett tips;-)

Side 33 av 78 FørsteFørste ... 3 13 23 29 30 31 32 33 34 35 36 37 43 53 63 73 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •