mattmans Hifi - Meridian G02 + G57 endelig i hus, etter ETT års ventetid!! - Side 7

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 7 av 7 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7
Viser resultater 121 til 130 av 130
    Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Lett å bli forelsket i Meridian ja. Tviholder på min.... lyd, design, brukervennlighet etc. Ganske unike produkter, med en rekke spennende løsninger. :-D

Men jeg kan ikke si at jeg syntes eff.forsterkerne deres er helt oppe på nivå med Chapter.... IMHO.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kolschtat
    Snakket med Sven Roger i dag og vi var forsåvidt enige om at noen burde få sett på Chapter'n din. Merkelig at den blir så varm da det er hypex moduler som i utgangspunktet ikke skal ha noe særlig varmetap.
    Hvor har du det fra at Chapter Audio bruker Hypex moduler (UcD)?

Så vidt meg bekjent bruker de en proprietær WMT klasse D teknologi med SMPS (switch mode, quad rail) strømforsyninger.

Intermediate mattman sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    736
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med min chapter var det en transistor som dessverre hadde tatt kvelden. Jeg regner ikke med at dette er et gjengående problem med såpass eksklusiv elektronikk, så jeg tar det med et smil og koser meg med receiveren i mellomtiden. Savner dog den lille blå.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mattman
    Med min chapter var det en transistor som dessverre hadde tatt kvelden. Jeg regner ikke med at dette er et gjengående problem med såpass eksklusiv elektronikk, så jeg tar det med et smil og koser meg med receiveren i mellomtiden. Savner dog den lille blå.
    Jeg har spurt Andre om feilraten på Chapter, og han sier at han har lite retur. De hadde litt problemer med den eldre Two+ en stund, pga feil i produksjonen som gjorde at det var noen dårlige loddinger. Men det ble rettet, og de har uansett flyttet produksjonen til en fabrikk som etter sigende hadde mye bedre kvalitetskontroll.

Men det er tross alt elektronikk.... :-D

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    736
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hyggelig med fine tilbakemeldinger på min hifi.

Jeg har oppdater noen bilder, og vil få opp et oversiktsbilde snart. Jeg håper jeg får tilbake Chapter snart - jeg savner nok den mer enn mer Meridian-power.

Intermediate Hanspf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm søkte litt rundt og kom tilbake til tråden din...skummet gjennom og begynte virkelig å lure om Chapteren skulle ut. Da måtte det være for 200S :-)

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    736
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking Da kom det noen esker!

-s5000981-jpg

Meridian-esker! 8)

-front-2-800-jpg

-g57-logo2-800-jpg

-g57-logo-800-jpg

-g57-front-800-jpg

-g02-logo-800-jpg

-forsterkere-pan-800600-jpg

-bak-g57-800600-jpg

-g02-bak-800-jpg

-profil-800-jpg

Etter snart ett års ventetid - bestillingstid fra England er de ENDELIG her! Og det lyder så rått, så rått. Chapter Precis er byttet ut med et utrolig pent par Meridian G-serie forsterkere. Førsteinntrykket jeg sitter igjen med er veldig positivt. Dette er kraftige saker, og de spiller flottere enn Meridian G51 stereo receiver. Det er allerede lenge siden jeg hadde Chapter Precis, men både lydmessig og estetisk er jeg langt mer fornøyd med Meridian. Flere førsteinntrykk vil komme etterhvert. Jeg kommer til å kjøpe inn et par balanserte kabler mellom G02 og G57. Nå er jeg fornøyd!!

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjente et lite rush i kroppen bare jeg så de eskene der!!! :-D

Gratulerer. Antar at det i kjent Meridian stil låter som forventet - og litt til. Kvalitetsfølelsen (og eiergleden) er jo enorm på Meridian utstyr.

Men jeg er litt overrasket over at du syntes G67 låter bedre enn Chapter - klasse A/B er ikke det største satsningsområdet til Meridian og IMO er Chapter en ekstremt god match på Focal. På en annen side - jeg har ikke hørt G67. Hva syntes du er bedre?

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så flott ut, Mattmann! Heftig oppsett du har nå

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    736
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Hva syntes du er bedre?

Vel, Chapter og Meridian er to ganske forskjellige forsterkere.

Etter det jeg har lagt merke til nå spiller Meridian G57 + G02 en del lysere, men også enda ryddigere i bassområdet. Chapter Precis kontrollerte bassområdet veldig bra, men jeg har på følelsen at G57'en har en del egenskaper jeg ikke fikk helt frem med Chapteren. Spesielt merker jeg det på lydbildet. Det virker som stereoperspektivet har fått enda høyere oppløsning, plassering av instrumenter og vokal ligger ganske radikalt forskjellig. Det skal absolutt taes med i betraktning at det allerede er lenge siden jeg hadde Chapteren, men de 5-6 spesifike inntrykkene jeg satt igjen med - i forhold til hvordan anlegget spilte - er nå forandret med ny forsterker.

Meridian forsterkerne spiller lysere enn både G51 Stereo Receiveren og Chapteren. Øvre mellomtone og diskant oppfører seg forskjellig.
    Husk at (ialle fall innkjøps) prisen på Meridian forsterkerne er høyere enn Chapter Precis.

Jeg storkoser meg. Anlegget låter annerledes enn det gjorde før, og jeg synes det spiller markant flottere enn før. Enda skal jeg bytte ut et par kabler - XLR mellom Pre og Effekt.

Basskontrollen er ikke forbedret fra Chapteren, det er sikkert. Men jeg synes Meridian legger enda en dybde til lydbildet, opplevelsen, musikken!

Side 7 av 7 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •