mattmans Hifi - Meridian G02 + G57 endelig i hus, etter ETT års ventetid!! - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 130
    Intermediate Hanspf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Splitter nye og a gitt...digger disse...gled deg..

Moderator striky sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Sted
    Vestfold
    Poster
    3,296
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nice! Gratulerer så mye

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer
    Har ved flere anledninger hørt disse både i butikken til Andre og i leiligheter. Blir like imponert over dem hver gang.
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Active
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Electraene er sikkert bra de.. Men hvorfor ikke gå for CV? 4x 15" er rått:-D :-D :-D :-D

Intermediate mattman sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    736
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for hyggelige kommentarer.

6 konsekutive timer med lytting har passert.

Hva kan jeg si? Etter et drøyt år med Focal Profile 918 er det flere ting jeg merker med Electra 1027 som setter Profilene i skammekroken..
    Jeg klarer ikke helt forklare hvor fornøyd jeg er - med milevis av både innspilling og elektronikkvalg fremfor meg. Måneder med arbeid og forventninger har nå lønnet seg. Flere bilder og inntrykk kommer utover dagene. De som har hørt Electra 1000be-serien før tror jeg vet hva jeg snakker om - akkuratt i dette øyeblikk ble opplevelsen ufattelig mye større enn hva jeg kunne tenkt meg den ville bli.

-s5000591-jpg

Intermediate Kolschtat sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    867
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    åååh, grattis!

Utrolig flott høyttaler du har fått deg - både lydmessig og estetisk Elsker Beryllium diskanten!

Mistenker at du sitter med ett godt glis rundt munnen nå?

Forresten, hva bruker du til å drive de?

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med vanvittig flotte høyttalere, både estetisk og lydmessig!!

Jeg syntes mine 1027Be låt hardt og klinisk med en gang jeg fikk de (hadde først innspilte 1007Be på hjemlån), men etter mange timer myknet de sakte, men sikkert opp og lyden av engler kom inn i min stue. Så syntes du det låter bra allerede nå.......da har du en riktig god hifi-sommer foran deg. :-D

Ikke glem å jobbe litt med plasseringen. En likesidet trekant kan være et god start, om det passer i ditt rom. Enkelte foretrekker også at linjene krysser bak hodet. Pass på at du har litt avstand fra høyttaler til bakvegg (70cm fra baksiden pleier å være et godt utgangspunkt), og test litt med lange vs. korte spikes/evn. puter for å få riktig bass i ditt rom.

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som de sier her diskanten bruker tid på å komme helt, fikk mine i høst og i februar syntes jeg de begynte å roe seg innspillingsmessig. Bassen vokser også endel.

Så meget bra ut det der, og jeg vet hvordan det føles når beryllium puster luft i rommet, strukturen på stemmene kiler omtrent nedover rygger på deg og bassen er tight og deilig, og du har jo enda mer bass enn det jeg har på plass.

Du har gode tider foran deg!

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    736
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    -beryllium-jpg

-electra-topp-jpg

-s5000663-jpg

-plakett-jpg

-electra-front-jpg

-nesten-sweetspot-jpg

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    736
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp! Da har jeg oppdatert minhjemmekino og lagt ut bilder. Jeg er sålangt kjempefornøyd. Jeg synes nå etter drøyt 12 timer at diskanten har forandret seg litt fra å være litt hard og kvass (men absolutt ikke mye), til å myknes opp en god del. Det er litt rart, men innen de siste 30 timer har jeg hatt bedre lydopplevelser enn jeg noen sinne har hatt tidligere.. Jeg er forelsket! Dette spiller såpass imponerende at jeg nesten sitter i vantro. Det er en vegg av lyd, rett og slett. Så utrolig velspillende, nyansert, detaljrikt og trøkkende.. Dette blir en utrolig morsom sommer.

Sålangt kan jeg nesten bare sammenligne disse med Focal Profile 918 da jeg ble veldig godt kjent med den lydsignaturen. La meg starte med å si at to basselementer er en drastisk forskjell fra ett - jeg trodde aldri det ville gi et såpass løft i den nedre del av lydspekteret, et sted hvor Profilene ikke akkurat smuldret opp betongveggene. Det får meg til å vurdere hvordan Electra 1037 høres ut.. Nok om det. Hele lydbildet har fått et enormt løft - hva som kunne muligens oppleves som litt rotete med Profilene har nå fått sine egne dedikerte express highways rett inn i øregangen. Designmessig er disse en fryd å ha, tyngde som krever autoritet, bredde, lengde og høyde som overgikk det jeg hadde forventet meg. Det første jeg tenkte da jeg åpnet eskene var "aiai - såpass ja!" (Jeg hadde fått 1007-demo fra før, og hadde ikke helt sett for meg hvor store disse var)

Utover helgen skal jeg jobbe med plassering - og planlegge vidre elektronikkjøp. André mente Meridian Pre+Effekt som jeg hadde sett meg ut ikke ville gi mest for pengene - det som gjaldt var Chapter integrert tokanals (såfremt jeg ville endre oppsettet til tokanals) noe jeg vurderer sterkt.
    Takk for hyggelige ord - det er virkelig NÅ jeg skjønner hvor langt man kan komme ved å legge penger i høyttalere.. Elektronikk er neste.

Ja, jeg sitter å gliser.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hyggelig å høre at du er fornøyd! Som regel får man hva man betaler for, hifi er intet unntak. Skal si jeg kjenner meg godt igjen i beskrivelsen din av førsteinntrykket. Ikke uten grunn at de er A-rangert i Stereophile.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den gode vinen...

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    736
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp! Da har jeg brukt noen dager på å fundere på elektronikk. Det har seg sånn at jeg oversparte litt til electraene, og kom ut på pluss-siden. Jeg har innsett at jeg ikke kan kvitte meg med en surroundforsterker, da jeg trenger features i disse sårt. Det er mulig det blir en liten flaskehals med pre-out fra en Yamaha receiver (Yamaha RX-V2500), men her er følgende elektronikkvalg jeg har sett meg ut så langt:

Effekt / Integrert

Meridian G57 (£1,999)

Etter hva jeg har undersøkt fra forskjellige fora og forandlere (dette har tatt litt tid, da det er ganske få som har denne effektforsterkeren) virker dette som en god match til Electra 1027. Detaljnivået og kontrollen skal være imponerende, og designmessig er jo denne vakker! 2x200watt i 8ohm.

Chapter Audio Precis (50.000 NOK)

Denne prisen slår meg litt i mellomgulvet da jeg enda ikke har nærmet meg dette prisnivået på elektronikk tidligere. Men, Andrè var såpass oppspillt over denne at jeg nok blir pent nødt til å i alle fall sette den på denne listen.
    Denne har også prosessorinngang, noe som passer meg midt i blinken. Vil en integrert forsterker bli et kompromiss i forhold til en Pre+Effekt løsning?

Parasound A21(24.790 NOK)

Parasound HALO-serien har jo fått gode anmeldelser for å ha en varm klang med mye krefter. Dessverre får jeg sannsynligvis ikke testet denne hjemme, hvor da litt input hadde hjulpet godt!

Midgard Oberon x.1

Prisene på disse har jo føket i været, men likevel.. Jeg har ganske lett tilgang på disse til hjemlån - kunne dette vært det ideelle i disse prisklassene?

Jeg fikk et tilbud om å kjøpe Meridian G57 og senere bytte den inn (pluss mellomlegget) i en Chapter Precis senere, som er noe jeg muligens kunne vurdert? Rør har jeg null peiling på, men i disse prisklassene, er det mye å hente? Rør vil passe bra / bedre sammen Electra 1027? Ser frem til litt input!

Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grattis og velkommen i "BE-klubben" :-D Hvis du vil sjekke ut Parasound før du handler, kan du jo alltids ta turen til meg. Klangmessig skal forskjellen på Halo og New Classic som jeg har, være minimale. Send meg en PM om det er av interesse

Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En liten stund siden det er skrevet noe her nå..... Ser du har vinklet frontene ganske kraftig inn. Hvordan synes du det fungerer kontra å la dem stå helt rett?

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    736
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei! I den siste perioden har jeg vært veldig opptatt med jobb / sommer!
    Har faktisk gått inn i en periode hvor jeg har bare nytt anlegget til det fulle - det spiller så bra at det er en fryd å sette seg ned med et par skiver og drømme seg vekk. Oppgraderinger har det ikke vært noe sug etter i det hele tatt - det har vært deilig, men det kommer raskt..
    I mellomtiden sparer jo pengene til effekt seg selv, og jeg går over til tokanals. Meridian er fortsatt så absolutt i kikkerten.

Angående vinkling: Jeg har lekt meg mye med akkurat det, og siden jeg ikke sitter mer enn 3 meter unna høyttalerne, må jeg vinkle dem en del inn hvis jeg vil ha dem vendt rett mot sweetspot. Bassen og drivet i mellomtonen er klart best med en slik vinkling, men lydbildet åpner seg dog litt mer med høyttalerne i plan med sideveggene... Krysningspunktet treffer veggen bak meg, det er en vinkling som gir det klart beste resultatet. Jeg får rikelig med punch i sweetspot!
    Bildene lyver litt om vinklingsgraden, men det er som sagt ganske mye hvis de skal helt inn mot sweetspot.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, jeg hadde mine små saker vinklet litt innover, men akkurat som det ikke mer enn at kryssning ville skjedd et stykke bak hodet, det fungerte best for meg. Kjørte jeg mer "toe in" så forsvant litt av perspektvet og bredden i lydbildet. Så vi ha nok litt av de samme erfaringene der. Flott anlegg du har nå! Spennende å følge med videre, du får for ren 2 kanalers?

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    736
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil få en ren tokanals. Som jeg ser det med Yamaha som pre, og Meridian effekttrinn. Etterhvert vil jeg sjalte ut Yamahaen, men da først med full mulighet for ekstern DA-konvertering fra HTPC (S-PDIF) og Xbox 360 (Toslink). DVD-spiller med audio-delay vil bli kjøpt inn. Da kan jeg endelig kjøpe en dedikert 2kanals forforsterker, eventuelt gå for en integrert løsning. Slik vil jeg ha et rent tokanals anlegg som er brukelig med en bilde-del, og etter det kan jeg jo begynne å se på dedikerte CD-spillere.

Etter det jeg har snust rundt på effektforserkere tror jeg det virkelig kan sparke enda mer liv i Electraene - og da er det vel "lurt" å satse på noe med litt krefter og design med det første.

En god kilde (CD-spiller) har jeg aldri hatt noe veldig stort sug etter, ettersom jeg har vært relativt bortskjemt på en god DA-konverter i Yamahaen, og høye bitrates digitalt ut fra PC'en. Skal jeg slå lydkvaliteten må jeg sannsynligvis ganske solid opp i pris på en god CD-spiller, og det er ganske nedprioritert for øyeblikket.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mattman
    Etter det jeg har snust rundt på effektforserkere tror jeg det virkelig kan sparke enda mer liv i Electraene - og da er det vel "lurt" å satse på noe med litt krefter og design med det første.
    Min erfaring er i allefall at 1027 avslører veldig fort forskjeller (les; negative og positive sider) på ulike eff. forsterkere og man bør ikke kjøpe uhørt om mulig. Meridian eff.forsterkere kjenner jeg desverre ikke til, men det hadde vært artig om noen på forumet fikk testet de litt.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Min erfaring er i allefall at 1027 avslører veldig fort forskjeller (les; negative og positive sider) på ulike eff. forsterkere og man bør ikke kjøpe uhørt om mulig. Meridian eff.forsterkere kjenner jeg desverre ikke til, men det hadde vært artig om noen på forumet fikk testet de litt.
    Har prøvd Meridian 557 (502 pre) sammen med 1007Be. Det ble meget varm og behagelig mellomtone og jeg kunne spille høyt uten at det på noen måte ble anstrengt. Alt i alt følte jeg at dette ble en god match.

Side 4 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •