mattmans Hifi - Meridian G02 + G57 endelig i hus, etter ETT års ventetid!! - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 ... SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 130
    Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    197,-....Hmmm..... det var jo en helt "grei" pris. Er kaffe inkludert? Går ut i fra at SAS er en smule dyrere....
    Er nok ikke mye kaffe inkludert for den prisen, but who gives a f...?
    Får ihvertfall muligheten til å sjekke ut masse deilig hjemmekino-stasj for en utrolig billig penge! Gjett om det blir Oslotur i Januar

Intermediate mattman sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    736
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg mistet alt untatt besøkstallet tror jeg. Men de første bildene jeg la opp var rimelig shabby. Skal ta litt ansvar på bildene og profilen generelt. Hittil har jeg testet litt med å spille musikk i alle kanalene, og skru opp volumet bare på centeren for å høre mest mulig fra den. Litt vanskelig å eliminere de andre lydkildene ellers. Må si den spiller enormt bra så langt.. Jeg har vært veldig heldig med å ha fått ferdig innspillte høyttalere i alle tilfeller i front.. Ferdig oppvarmet forsterker fikk jeg også..

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mattman
    Jeg mistet alt untatt besøkstallet tror jeg. Men de første bildene jeg la opp var rimelig shabby. Skal ta litt ansvar på bildene og profilen generelt. Hittil har jeg testet litt med å spille musikk i alle kanalene, og skru opp volumet bare på centeren for å høre mest mulig fra den. Litt vanskelig å eliminere de andre lydkildene ellers. Må si den spiller enormt bra så langt.. Jeg har vært veldig heldig med å ha fått ferdig innspillte høyttalere i alle tilfeller i front.. Ferdig oppvarmet forsterker fikk jeg også..
    Profilene er så superoppløst og detaljerte at musikk er ren nytelse.
    Skal tro om Andre har ett par 928 på lager, hmmmmm.....

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    736
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk snakket litt med han i dag. Han har som sagt fått inn nye varer, så*nå* var han stressa og opptatt. :-D

928 ja.. Vel, hvis hovedforskjellen ligger i flere basselementer er det vel egentlig greiere å dra på en sub? Prisen er jo veldig forskjellig mellom 918 og 928. Hadde vært moro å høre en demo med begge parene for å høre forskjeller.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk snakket litt med han i dag. Han har som sagt fått inn nye varer, så*nå* var han stressa og opptatt. :-D

928 ja.. Vel, hvis hovedforskjellen ligger i flere basselementer er det vel egentlig greiere å dra på en sub? Prisen er jo veldig forskjellig mellom 918 og 928. Hadde vært moro å høre en demo med begge parene for å høre forskjeller.
    Tja, litt forskjell bør det da være, ett ekstra basselement slik at de gir mer i bunnen, det var faktisk det ENESTE ankepunktet jeg fant på 918.
    De backer ut på litt høye volum med mye bassinformasjon.

Selvfølgelig vil det funke fett hvis du får en musikalsk sub godt integrert.
    Klarer 928 å levere mer i bunnen, ja så gud hjelpe meg, har du ikke da en tilnærma perfekt høyttaler, så vet ikke jeg.

Prisforskjellen synes jeg ikke er så skremmende. 7k.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    736
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er sant at 918 ikke akkurat er brutal på bassen. Jeg får se hvordan det utvikler seg med med spikes jeg skal gå til innkjøp av. Jeg lurer litt på hvorfor ingen andre på forumet har HT'ere fra Profile-serien? De er da ikke dyrere enn Electra-serien, og de er det jo flust av! Skulle gjerne hørt hvordan de er.. Litt krassere i diskanten har jeg hørt noen si.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er sant at 918 ikke akkurat er brutal på bassen. Jeg får se hvordan det utvikler seg med med spikes jeg skal gå til innkjøp av. Jeg lurer litt på hvorfor ingen andre på forumet har HT'ere fra Profile-serien? De er da ikke dyrere enn Electra-serien, og de er det jo flust av! Skulle gjerne hørt hvordan de er.. Litt krassere i diskanten har jeg hørt noen si.
    Det fremstår som en gåte for meg også, at ikke flere har oppdaget Profile-serien. Jeg har hørt en masse, masse høyttalere de siste 3 månedene.
    Profile er rett og slett intet mindre enn en kanonhøyttaler. Mye bedre enn høyttalere til faktisk helt oppi 50k, IMO.

Er man bassfreak, så er de nok ikke førstevalget. Men makan til luftighet og detaljnivå, se det skal du lete lenge etter. Helicon'ene har fått masse skryt for luftighet og detaljnivå i diskanten. Profile er hakket bedre på det området.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    736
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da kan jeg oppdatere litt!
    Da har jeg hatt centeren i nøyaktig to uker, og har fått testet den opp og ned. Det første som egentlig slo meg, naturligvis, var størrelsen i forhold til frontene. Profilene er ikke direkte slanke, men heller ovale og da ganske avlange. Centerhøyttalern er derimot noe Focal i denne serien ville skulle dominere designmessig og lydmessig. Lyden i profile 918 har jeg vært veldig fornøyd med så langt, og hadde også håpet på at centern skulle følge opp dette.. Centern består av 2x 6,5" basselementer, altså dobbelte av hva en 918 har, og det merkes når man ikke har en subwoofer for å ta alt dette. Det er nesten litt synd å si, men centerhøyttaleren stjeler showet fra front-brødrene sine.. Spektakulært god lyd, og fortsatt god lyd selv utenfor sweetspot og vel så det.

Planene fremover er:

• Spikes
    • TV-Oppheng

Jeg har terminert ferdig Frontene og Centern, samt bak forsterkern med bananplugger til en meget, meget gunstig pris på SteReoFil.
    Jeg var også innom der i dag for en demo på Tannoy subwoofere, spesielt Tannoy TS-10
    Har noen erfaringer med denne / lignende subber fra Tannoy? Fra hva jeg hørte kan denne lille rakkeren virkelig slå fra seg, til en rimelig penge.

Newcomer SunZeeker sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det vil alltid være mer show i center på film Noe av fremtreden kan du sikkert justere i recieveren din uten at jeg selv har erfaringer med Yamaha.

Meget bra oppsett du har Etter jeg solgte profilene har jeg hatt avantgarde og triangle celius esw. Ingen av disse er mer oppløst, detaljert og spiller musikk med deilig "letthet" som jeg opplevde profilene gjorde. Virkelig nydelige høytalere. Selv kommer jeg sannsynligvis til å kjøpe meg nye focaler nå

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    736
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er du ute etter da?

Newcomer SunZeeker sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

Har blant annet lyst på profile serien igjen, da disse spiller nydelig og er blant de aller peneste og lettintegrerende i de fleste stuer. De nye chorus'ene vil jeg ta en lytt til på hifihuset sammens med Electra 1000be serien. 1007 be har jeg mest lyst på, dersom jeg får tilbud som er tilstrekkelig med lommeboken. Tenkte å starte da med to høytalere og kjøpe inn resten av den serien jeg velger å gå for etterhvert.

Visonik concept serien er også aktuell, så skal få lyttet til de hos hifi stasjonen før jeg oppgir avgjørelse.

Til nå råder den franske lydsignaturen i mine ører iallefall

Blir suveren kino surround du får deg når du får samlet hele serien!

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    736
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, jeg gleder meg veldig til å få tak i bakhøyttalere fra Profile-serien, men ettersom omtrent alt jeg har av surround har blitt kjøpt inn på ganske kort tid, må jeg nøye meg med litt småting jeg er nyskjerrig på å se hvordan fungerer i mellomtiden - frem til samvittigheten og lommeboka fylles litt igjen. Elektra Be serien har jeg ikke hørt, men jeg har tatt en kikk på dem og synes de er blant de penere høyttalere man kan få tak i, helt klart.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    736
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er jeg én lønning unna nye bakhøyttalere, som blir et par Focal Profile SR 908
    Gleder meg stort til å få fjernet gulvhøyttalere som bakhøyttalere, er ikke særlig glad i diskanten direkte inn i øret. Har noen erfaringer med slike bipolare bakhøyttalere kontra de mer vanlige - altså Cobalt SR 800 S?

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    736
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenkte jeg kunne oppdatere litt.

Tidlig i denne måneden la jeg inn en bestilling på et par Focal Profile SR 908, men har dessverre måttet vente lenge, på grunn av krøll med frakt. De skal komme med "neste" sending som kommer tidlig neste uke. Gleder meg stort!

I denne perioden med endeløs venting (og sparing) har jeg funnet ut at jeg har en slump med penger liggende og brenne opp, som jeg da har fundert på hvordan jeg skal kunne ha mest AV-moro med. Jeg har snust litt rundt på forskjellige CD-Spillere, og kommer til å prioritere en ganske snart.
    André har derimot gitt meg en god pris på den nye subwooferen i Profile-serien (Focal Profile SW 904) som skal være mindre, penere, bedre og billigere enn den forrige i Profile seiren - takk for det.

Har enda ikke fått kjøpt spikes, eller et ordentlig VESA-oppheng til TV'en. Digitalkamera har jeg enda ikke, og heller ikke gode signalkabler til den fremtidige CD-spilleren. Kommer nok til å legge litt penger i ny kabling til frontene hvis det blir CD-spiller med det første. Og så er det også belysning til rommet, som helst burde komme ganske snart i vintermørket.

Håper bare at bakhøyttalere kommer i hus snarest!

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    736
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Endelig er nye bakhøyttalere i hus. Irriterende at jeg ikke har et kamera, men dæven som dette spiller. Bipolare høyttalere er stor, stor moro!

Har testet diverse filmer og spill samt musikk i 7ch stereo, og dette er kva-li-teeet. Hvordan lyden spres, men samtidig har samme følelse og klang i bakhøyttalerne er utrolig moro.
    Det nærmer seg et komplett anlegg med stormskritt! Bare en sub nå, så er jeg i boks.

Jeg trenger et par dager med intens testing, og så kommer det flere tanker. Nå er jeg for gira.

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Konge Mattmann, gleder meg til bilder. Profile har jo et nydelig design.

Du har PM forresten!

Intermediate Evolved sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veldig bra utvikling Mattman!

Her trenger vi virkelig bilder av herligheten

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    736
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jaujau! Et digitalkamera under juletreet gjorde susen, og bilder er nå kommet.

AVforum.no - mattman's hjemmekino

Jeg skal få tatt et oversiktsbilde.

Rommet er i alle fall pusset opp, fått nye bakhøyttalere, centerhøyttaler, media-møbel, snart CD-spiller, kabler er skjult, vegger er malt, teppe er på plass og musikken kommer strømmende. Jippi!

Newcomer Moniq sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    143
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jaujau! Et digitalkamera under juletreet gjorde susen, og bilder er nå kommet.

AVforum.no - mattman's hjemmekino

Jeg skal få tatt et oversiktsbilde.

Rommet er i alle fall pusset opp, fått nye bakhøyttalere, centerhøyttaler, media-møbel, snart CD-spiller, kabler er skjult, vegger er malt, teppe er på plass og musikken kommer strømmende. Jippi!
    Dette blir jo bare utrolig lekkert

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    736
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg fått litt bedre kvalitet på bildene ettersom paint sin JPEG komprimering spiser alt av kvalitet.

Jeg vurderer derimot enten effekt eller en CD-spiller med en ekstern DAC.
    Søskenbarnet mitt kjøper seg et komplett chorus-sett av en her på AVForum nå i helgen, og da blir det litt testing med bla.a chorus 700v subwoofer og stativhøyttalere i 7.1.

Bilder kommer fra det! :-)

Side 2 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •