Frodes hifi - Ny leilighet kjøpt! - Side 7

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 7 av 28 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 17 27 ... SisteSiste
Viser resultater 121 til 140 av 552
    Intermediate Frodo_ sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitter i kveld og ser på effektforsterkere jeg kunne ha byttet Rotelen min ut med. Her er noen av tankene i hodet:

Nad S200
    Likte veldig godt klangen jeg hadde med Nad 270 koblet til, men den ble for strømsvak, og kom over en S200 i kveld, den ser jo både rå ut og tipper låter kjempebra! Dette er jo en mer påkostet modell enn "vanlige" Nad.

Rotel RB1090
    Liker godt klangen i Rotel, og denne har vel mer enn nok power for mine 604, men trangen etter å prøve noe nytt har meldt seg :twisted:

Parasound New Classic 2250
    Er veldig spent på Parasound, de er veldig varm og litt mørk i klangen har jeg hørt, noe som passer meg ypperlig!

Midgard Audio Oberon 6.1
    Disse er veldig nøytrale har jeg hørt og har massevis av krefter, i tillegg er de veldig plassvennlige.

Tar gjerne imot flere forslag også! Viss noen kunne komme med innspill hadde det vert glimrende!
    Forresten, hva er rimelig å gi for en S200?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulere med ny forsterker, Frodo!:-)
    Flott lerret og fine høyttaler stativ du har mekket til også!
    Ser du ser på ny eff.forsterker, synes den Nad`en så ganske rå ut:-) Tror den ville passet inn hos deg utsenede messig hvertfall. Har du planer om og teste alle de ampene?

Intermediate kid sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, Frodo!

Gratulerer med en kjempegod reciever, her har du igjen gjort et godt valg etter min smak, hehe. nad modellen du nevner har jeg aldri hørt, men har heller aldri vært fan av nad, men mulig den er både morsom og bra.

Jeg synes oppgradering av Rotel'en din høres ut som en god plan, Rotel og B&W låter egentlig veldig bra sammen. Hvis ikke er også MA Oberon en veldig god kombinasjon, som dog koster litt, da det er lite MA å finne billig på brukten.

Marantz her på forumet er tydeligvis strålende fornøyd med New Classic serien. Har snakket med to-tre seriøse Parasound forhandlere, og dem likte ikke New Classic serien noe særlig kontra Parasound sine andre modeller. Bare så det er nevnt, jeg har ikke hørt New Classic på noe, så kan ikke uttale meg om det stemmer eller ei:wink:

Ellers må jeg si at rommet ditt begynner å bli toppers nå, veldig flott oppsett!

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var litt slem når jeg sa jeg ikke var fan av nad i hele tatt, liker Nad M3 veldig godt etter en demo på B&W 800-series for en måned siden...

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jens123
    Gratulere med ny forsterker, Frodo!:-)
    Flott lerret og fine høyttaler stativ du har mekket til også!
    Ser du ser på ny eff.forsterker, synes den Nad`en så ganske rå ut:-) Tror den ville passet inn hos deg utsenede messig hvertfall. Har du planer om og teste alle de ampene?
    Tusen takk! Føler at ting begynner å falle på plass her nå

Personlig har jeg mest lyst på Nad'en selv, synes den er rå. Har desverre ingen mulighet å teste noen av de. Så må nesten bare ta en sjans... Men likte aom sagt 270, og de har vel ikke så veldig forskjellig klang vil jeg tro? Vel, regner med S200 har litt "penere" lyd da.

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kid
    Hei, Frodo!

Gratulerer med en kjempegod reciever, her har du igjen gjort et godt valg etter min smak, hehe. nad modellen du nevner har jeg aldri hørt, men har heller aldri vært fan av nad, men mulig den er både morsom og bra.

Jeg synes oppgradering av Rotel'en din høres ut som en god plan, Rotel og B&W låter egentlig veldig bra sammen. Hvis ikke er også MA Oberon en veldig god kombinasjon, som dog koster litt, da det er lite MA å finne billig på brukten.

Marantz her på forumet er tydeligvis strålende fornøyd med New Classic serien. Har snakket med to-tre seriøse Parasound forhandlere, og dem likte ikke New Classic serien noe særlig kontra Parasound sine andre modeller. Bare så det er nevnt, jeg har ikke hørt New Classic på noe, så kan ikke uttale meg om det stemmer eller ei:wink:

Ellers må jeg si at rommet ditt begynner å bli toppers nå, veldig flott oppsett!
    Takk for det! Ja Denon'en er jeg foreløpig veldig fornøyd med..

Liker veldig godt komboen Rotel - B&W, men så var det dette med å prøve noe nytt da! Det du sier om at du ikke liker Nad, er jeg egentlig enig med deg i, de mangler litt i toppen, men har godt fundament i bunn. Men Silverline-serien skal jo være en "penere" serie og har dermed bedre lyd oppover registeret vil jeg tro... En jeg har snakket med her på forumet er vertfall strålende fornøyd med komboen Silverline og B&W.

Men igjen så blir det en smakssak, noen liker ikke Parasounden andre gjør, jeg må i så fall bare ta en sjans... :-?

Uansett hva jeg går for, så må det blir brukt. Så kanskje det blir litt tilfeldig også. Men aller først må jeg i så fall få solgt min Rotel..

Edit: I tilleg tror jeg det vil bli farlig liten åpning over en 1090 i racket mitt :-|

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikea benken lar seg vel modifiseres. Hadde vært spennende å hørt den modellen til Nad ja, venter i spenning på hva som skjer hos deg:wink:

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, kan jo modifisere, men har sååååå lyst å prøve noe annet enn Rotel også.. Innbiller meg at den Nad'en ikke er så altfor vanskelig å selge om det skulle blir skuff...

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke for å virke altfor opphengt i watt, men er ikke 160 watt litt lite, da 604 trenger relativt mye strøm?

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Wattene er lite, men Hegel'n er ganske strømsterk, så tror faktisk den ville hatt god kontroll med høy morofaktor. Men har ikke hørt den, så det kan jeg selvfølgelig ikke garantere. Men uansett synes jeg den er veldig interessant.

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmmm... Ja, snakker med en fyr ang S200 nå, så vi får se hvordan det går. Syns den virker utrolig spennende. Har forresten lagt ut 1075'en ut for salg nå, som du ser i siggen. Håper på å få solgt den...

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I c, i c. Blir spennende uansett.
    Er selv på jakt etter ny elektronikk, men vanskelig å velge. Bestandig hatt lyst på 1090 fra Rotel, men redd for at den ikke passer mine fremtidige fronter så godt, derfor fortsetter jakten.. Hehe.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer så mye med ny forsterker Frodo Ser ut til at du er godt fornøyd med den. Var vel mildt sagt litt bedre enn naden

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjønner deg veldig godt. Har tenkt det samme som deg. Når jeg har fått ny effektamp, er det dvd og cd spiller for tur, men da er det ikke mere jeg har å oppgradere. Utenom ht'ene. Men mener de gir så pass mye for pengene og jeg er veldig fornøyd med de, derfor er ikke tanken å bytte de enda.

Hørte 703 på Classé elektronikk og syns det låt skarpt og uengasjerende. Enda mer skuffet ble jeg over 803N på Thule elektronikk. Mye gøyere å høre på mine syns jeg. MEN, det kan godt være rommet som gjorde dette... Hadde jeg hatt det utstyret hjemme hadde det sikkert blitt en annen sak...

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For å være helt ærlig ville jeg ikke tenkt på å bytte ht enda, prøv heller å få maks ut det du har

Blir spennende å se hvilken eff amp du ender opp med

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Labbetuss
    Gratulerer så mye med ny forsterker Frodo Ser ut til at du er godt fornøyd med den. Var vel mildt sagt litt bedre enn naden
    Jo takk! Hehe, det kan man vel trygt si Liker lyden bedre nå, pluss at racket ser mye bedre ut..

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    B&W 604 er helt klart den beste høyttaleren jeg vet om til prisen, rent idioti av meg å bytte de ut nå. Men solgt er solgt. Er svært lite annet under 30k som frister mer enn de.... sikkert fordi jeg fikk prøvd dem på en del elektronikk langt over mitt budsjett også.

Nyt de høyttalerene du har Frodo! :wink:

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, samma her. Skal jeg oppgradere blir det i en relativt dyrere klasse.. Dog "bare" 20k for meg. Men ender man opp på 20k, ender man fort opp på 30k og.. osv

Tror heller jeg leker meg litt med bytte av elektronikk jeg

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp. Finner man riktig, kan det ofte spille langt bedre enn utstyr til 5x prisen. Så ikke gi deg

Side 7 av 28 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 17 27 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •