Frodes hifi - Ny leilighet kjøpt! - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 28 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 13 23 ... SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 552
    Intermediate Frodo_ sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Oki, tenker på å oppdatere til RMB1095 så Men kanskje jeg heller bare skal ha den til surround og heller kjøpe noe ICE til frontene

Hadde vert spennende å høre Rotel på Dali..!

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Frodo_
    Oki, tenker på å oppdatere til RMB1095 så Men kanskje jeg heller bare skal ha den til surround og heller kjøpe noe ICE til frontene

Hadde vert spennende å høre Rotel på Dali..!
    Jeg synes du bør beholde den. Kjøpe noen råe monoblokker. Så blir det konge;-) hehe. Men moddelen over din effektforsterker er jo ganske syk da:-D Fatter godt at det frister.
    Har faktisk hørt Rotel på Dali for en god stund siden. Det var jo riktig nok ikke slike høyttalere jeg har. Men det var helt rått:-D

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jens123
    Jeg synes du bør beholde den. Kjøpe noen råe monoblokker. Så blir det konge;-) hehe. Men moddelen over din effektforsterker er jo ganske syk da:-D Fatter godt at det frister.
    Har faktisk hørt Rotel på Dali for en god stund siden. Det var jo riktig nok ikke slike høyttalere jeg har. Men det var helt rått:-D
    Ja det er vel det beste å vente. **** at jeg ikek slo til på de Beast'ene som var til salgs for 7k
    1095'en er diger og kraftfull så den frister! Men tror jeg skal begynne med dedikert cd-spiller og ny forsterker som preamp. Men vet ikke hva, og kjenner ingen som har det jeg skal så jeg får ikke testa det....

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det er vel det beste å vente. **** at jeg ikek slo til på de Beast'ene som var til salgs for 7k
    1095'en er diger og kraftfull så den frister! Men tror jeg skal begynne med dedikert cd-spiller og ny forsterker som preamp. Men vet ikke hva, og kjenner ingen som har det jeg skal så jeg får ikke testa det....
    Har selv sett på beast. Kunne godt tenke meg noen slike blokker. Men det ble heller Embla på meg. Gjor ikke så mye. Ble billigere også:-)
    Jeg har også lust til å få fekk naden min. Kjøpe noe nytt! Men det får vente. Liker ikke så godt å sende utstyret mitt rundt i landet til folk jeg ikke har peilling på hvem er. Men må nok gjøre det snart med naden. Vil vente til de nye pioneer moddelene kommer. Kunne tenke meg en av de:-)
    Ellers høres planen din bra ut. Kunne selv veldig gjerne tenke meg en dedikert cd-spiller!

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    MA er litt for mye penger for meg så derfor frister Beast. Men emblaene dine er vel "bare" på 130watt 8ohm vel? Tenkte meg 600w så jeg har mer enn nok :P Jeg har bare noe kjøreutstyr til mc jeg må få solgt, før jeg kan oppgradere...

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    MA er litt for mye penger for meg så derfor frister Beast. Men emblaene dine er vel "bare" på 130watt 8ohm vel? Tenkte meg 600w så jeg har mer enn nok :P Jeg har bare noe kjøreutstyr til mc jeg må få solgt, før jeg kan oppgradere...
    Emblaene er bare 130watt ja. Men mine høyttalerer trenger jo Langt ifra like mye effekt som det dine fronter gjør;-) Det var en av grunnene til at jeg kjøpte dali å ikke b&w.
    600watt på dine høyttalerre måtte jo bare vert rått!!

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jens123
    Emblaene er bare 130watt ja. Men mine høyttalerer trenger jo Langt ifra like mye effekt som det dine fronter gjør;-) Det var en av grunnene til at jeg kjøpte dali å ikke b&w.
    600watt på dine høyttalerre måtte jo bare vert rått!!
    Ja de trekker enormt med strøm! Hadde jo bare T753 før, og så Nad 270 og så Rotel RB 1070, og så 1075, og så bi-ampet. Først når jeg bi-ampet de, kjønte jeg at de krevde mye før de kom til liv. Var egentlig skuffa av bassen før jeg bi-ampet...! Så 600watt er greit å ha så jeg får max utav de

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja de trekker enormt med strøm! Hadde jo bare T753 før, og så Nad 270 og så Rotel RB 1070, og så 1075, og så bi-ampet. Først når jeg bi-ampet de, kjønte jeg at de krevde mye før de kom til liv. Var egentlig skuffa av bassen før jeg bi-ampet...! Så 600watt er greit å ha så jeg får max utav de
    Kan jo beholde rotelen din å kjøpe 1095:-D bi-ampe litt, å du har et helt rått oppsett;-) hehe. Men det blir jo dyrere en å kjøpe MA. hehe.
    Fikk selv en demo på de høyttalerene du har. Men det var på en forsterker som "bare" leverte 2X200watt. Fyren som ga meg demo sa at de fikk altfor lite effekt. Så jeg har tilgode å høre disse høyttalerene men nok watt i ryggen:-D Det bare må være bra!

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, det hadde jo vert litt stilig, men sånn som det er nå, hadde jeg ikke hatt plass til en 1095 + 1075, ICE er bare genial størrelse på!

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt klart!
    Men det vil jo bli konge med ICE også;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Frodo,

Ser at du ikke synes RMB-1075 single kanal ikke er nok til B&W604S3. Hvordan fungerte dette i Biamp?
    Har du fått testet andre kraftigere forsterkere til 604?

Jeg har nylig anskaffet meg en 1075 selv, og bruker 602S3 for øyeblikket. Jeg trenger 2 høytalere til for et kompelett surround. Vurderer 2x602 til eller 2x604. Er meget god fornøyd med hvordan 1075 spiller på mine eksisterende høytalere, men er redd at forsterkeren blir svak for 604.

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det du som har sendt meg mail?

Altså, uten å bi-ampe så er 1075 i minste laget. Du får jo så klart god lyd og klangen du har fra før, men trøkken som kommer fram når du bi-amper er helt en annen enn om du single-wirer. Så lenge du ikke har prosessor så kan du jo bare bruke y-ledd og bruke den vanlige forsterkeren din på bakht'er...

Har nok ikke testet større forsterker nei, har lyst på ICE eller 1090, men det koster så mye...! Så å bytte ut min 1075 med en 1095 hadde vert glimrende! 604 krever mye strøm, og vokner ikke til liv før de får det. Men å kjøpe mindre ht'er fordi du har for liten forsterker synes jeg ikke du skal. Du kan alltids bygge på med større forsterker med tiden. I stede for å ha noe du nesten er fornøyd med..

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    161
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hva med

en 1080 i tillegg!!! spiller bedre en 1095 alene. og med en 1075 og en 1080 har du 7kanaler til rådighet.

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En 1080 koster meg 12.500... Og da kan jeg like godt gå for MA 6.1. Men jeg har ca 240 watt på 604 nå, og de spiller bra. Men tror jeg får er utav de.

Det ultimate hadde vert en 1095 + 6.1 Men du sier noe, kanskje jeg skulle skaffet meg en 2.kanaler i stede for... Hmmmm

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenkte litt på det med kraftig stereo forsterker på front. 1080 blir ganske dyrt da, så jeg har sett på alternativer.
    Har hørt Advance Acoustic MAA-405 på Patos 405 høytalere. Meget god lyd, men vanskelig å si hvor lik Rotel den blir i klangen. Har allikvel blitt anbefalt denne i sammen med Rotel, men har ikke hørt dem sammen.
    Noe som har erfaring med Advance Acoustic MAA-405 på B&W og eventuelt sammen med Rotel??

Vermund

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har aldri hørt om denne nei, men å kjøpe brukt er jo en mulighet, da sparer du ofte penger! Men da er igjen ICE utelukket, er jo så vidt prisforskjell ny og brukt. Så lenge du ikke kommer over noen BEAST

Forresten, er det noen i Bergensområdet som har lyst å teste ICE på B&W DM604 S3?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har bestemt meg for å gå for 604. Prøver å få tak i et brukt par i sort, da jeg har litt tid før stua er klar dem. Det blir nok litt testing med biamp og enkel kanal, men stemmer det du sier så blir det nok biamp før jeg kan ta meg råd til enda en forsterker.

Jeg er veldig spent på om du får testet ICE eller andre kraftige forsterkere, Frodo. Kommer nok selv til å teste den Advance Acoustic saken når jeg får meg 604.

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Okei, det høres bra ut jeg har ingen problemer med bi-amping nå, og tviler på jeg gidder å bytte til 1095. Har tenkt litt og lyttet, og er egentlig godt nok fornøyd

Men testing av ICE eller 1090 kommer nok til å skje. Jeg må bare få det ordnet.. Hvor i landet bor du? Og har du litt info om den amp'en?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bor i Stavanger.

Den ampen jeg snakker om fikk jeg kikket på hos http://www.maxwell.no/. Jeg tror ikke han har info om den på web siden, men denne linken viser hvordan ampen ser ut: MAA-405.
    Jeg har bare lest denne ene testen av forsterkeren, men har hørt dem på Patos 405. Skulle gjerne hørt ampen på 604, men det får vente til jeg får meg høytaler først :-D

Prisen er ikke mer enn 6500NOK med 2x200Watt.

Vermund

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Okei, den såg ganske rå ut

Hadde vert artig å høre den forsterkeren på 604 ja! Koster den seriøst bare 6500kr?

Den er bare på 2x150 watt... Fant litt info her. Tror jeg vil ha litt mer på mine...
    http://www.advance-acoustic.com/en-product.php?id=7

Side 3 av 28 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 13 23 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •