Frodes hifi - Ny leilighet kjøpt! - Side 10

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 10 av 28 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 20 ... SisteSiste
Viser resultater 181 til 200 av 552
    Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Som Vetteman og jeg har sagt: Fra PC må du bruke 1024x576, og ikke noe annet som f.eks. 1280x800. Det er en jallaoppløsning...
    Bingo, men det er jo jævla rart at han ikke klarer å lese menyene engang, hva i all verden kan det være som er galt da????
    Er det noen prosjektorguruer i området til Frodo, som kan komme med en hjelpende hand?

Intermediate kid sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg mener bare at Majesty muligens hadde denne Optoma'n tidligere, dvs. samme modell, og under en sending med posten dukket det opp noe lignende.. Jeg ville sendt han en epost å hørt iallefall, er veldig usikker på om jeg husker rett - så mulig jeg kun er på jordet.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vetteman
    Bingo, men det er jo jævla rart at han ikke klarer å lese menyene engang, hva i all verden kan det være som er galt da????
    Er det noen prosjektorguruer i området til Frodo, som kan komme med en hjelpende hand?
    Hadde det bare vært et problem fra PC kunne jeg veddet på at fase var justert helt på trynet. Men, siden Frodo også hevder at uskarpheten opptrer ved andre kilder så er jeg rådløs.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men det må da være noen i Bergen som kan gi litt hjelp..??

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kid
    Jeg mener bare at Majesty muligens hadde denne Optoma'n tidligere, dvs. samme modell, og under en sending med posten dukket det opp noe lignende.. Jeg ville sendt han en epost å hørt iallefall, er veldig usikker på om jeg husker rett - så mulig jeg kun er på jordet.
    Det er korrekt at Majesty har hatt H57, det var p.g.a han at jeg kjøpte denne. Han mente den var forbaska bra, og det skal den også være, men hvis Majesty har vært borti samme problemet, så har han med å finne sin besøkelsestid her
    Håper virkelig dette ordner seg Frodo. Det er døden å være uten bilde, det vet jeg, for nå har jeg vært uten i snart 3 uker og det suger.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Optoma her imponert meg før iallefall:wink:

Intermediate Frodo_ sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er bilde... Den lille firkanten nede til høyre er et ark jeg har hengt opp. Bruker jo Laken som lerret, men det er ikke det som gjør det uskarpt. det er like uklart på arket...

Noen som vet?

Pæra er helt ny, brukt en time. Bruker HDMI fra 1920... Så det er rart viss det er den...

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ...ser ikke bildet, enda.

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sånn, vet ikke hvorfor det ikke kom med.. :-? skjønner det egentlig ikke jeg heller, viss jeg tar lavere oppløsning på pc'en blir det bare enda verre... Og den oppløsningen du oppgir Tiger, er ikke å oppdrive...

Skal ta et bilde av menyen, uten å koble til noen kilder, så får vi se..

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vetteman
    Det er korrekt at Majesty har hatt H57, det var p.g.a han at jeg kjøpte denne. Han mente den var forbaska bra, og det skal den også være, men hvis Majesty har vært borti samme problemet, så har han med å finne sin besøkelsestid her
    Håper virkelig dette ordner seg Frodo. Det er døden å være uten bilde, det vet jeg, for nå har jeg vært uten i snart 3 uker og det suger.
    Hmm, for å være helt ærlig så tror jeg at pæren på en eller annen måte har forkyvet seg bakover under frakten, slik at jeg ikke får stilt fokus optimalt. Er pæren festet i noen hakk på en måte?

Og forresten, hvordan kommer jeg innpå menyen når jeg ikke har noe tilkoblet? Kommer innpå menyen og så lukker den seg med en gang fordi den søker etter kilde... :-?

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så ut som et fokus problem, ja. Huff, vanskelig. Håper noen har noen gode tips å komme med til Frodo.

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er jo litt dumt viss posten har "ødelagt" den, både for meg og for Vetteman...

Forresten, rederiet i familien fikk en pakke på døren av posten for et par dager siden, damma som kom med den bare slapp den ned på dørkarmen fra en halvmeter. Hva er det for en behandling da? Er det rart ting blir ødelagt!?

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forresten!!! Det må være linsa eller noe som har forskjøvet seg, viss jeg trykker linsa forsiktig til høgre blir bildet VESENTLIG skarpere! Det går jo an å lese bokstavene Hadde den bare holdt seg der... :-?

Edit: Lerretet har littegrann av skylden får at det er uklart. Når jeg holder et ark på lerretet, så blir det ganske så klart viss jeg trykker linsa forsiktig ned... Men så vet jeg ikke hvor skarpt det skal bli heller da

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da ville jeg åpnet å sett, slik man gjør når man skal bytte linse.. Ta den ut og inn igjen, for eksempel?

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men så har jeg NULL peiling på hvordan jeg gjør det, og dessuten tar det litt tid før den blir kald nok til å ta på, så det får vente til imorgen. Skal tiiiidlig opp så. Håper det bare er en bagatell, at noe har forskjøvet seg under sending.

Nå er forresten Rotelen pakket ned, hentes imorgen av en hyggelig kar her ifra Bergen.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1. Oppløsningen 1024x576 får du ved å bruke det godt kjente programmet PowerStrip.
    2. Dersom arket du har der er et A4-ark (!) så har du jo projektoren alt for nær lakenet. Optikk har begrensninger. Linsa er ikke for macrotitting...

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror du misforstår tiger. Viss du ser på bildet, så er de en firkant nede til høyre på bildet som er litt lysere enn resten. PJ står 3 meter ifra lerret, blir flyttet en halvmeter bakover når jeg får takfeste og flytta lampen i taket, om det lar seg gjøre.

Så det er ikke noe problem med avstanden vertfall...

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok. Men på bildet du har lagt ut så er arket på venstre side: http://avforum.no/forum/attachments/...-uten-navn.jpg

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,540
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde samme problem på min projektor, bare at her var det uskarpt i ett av hjørnene. Problemet her var linsa som var forskjøvet etter en hard frakt mellom posten, mest sansynelig det samme som har hendt deg. Sendte den inn til Optoma Norge, fikset på 4 dager uten noen kostnadder

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Ok. Men på bildet du har lagt ut så er arket på venstre side: http://avforum.no/forum/attachments/...-uten-navn.jpg
    Venstre side selvfølelig...

Side 10 av 28 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 20 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •