HåkonN`s Hjemmekino - Per aspera ad astra - Side 7

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 7 av 49 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 17 27 37 47 ... SisteSiste
Viser resultater 121 til 140 av 974
    Intermediate Hanspf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Best å trekke inn på høsten ja. Blir spennende å¨følge med videre. Hvor stort rom har du lekkerbiskene i?

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hanspf
    Best å trekke inn på høsten ja. Blir spennende å¨følge med videre. Hvor stort rom har du lekkerbiskene i?
    Tipper det er litt over 20kvm, men det er en åpen gang hele veien inn til kjøkkenet så det faktiske arealet er en god del større. Langt i fra noe perfekt stue lydmessig. Veldig minimalistisk, og 2,5 meter høye glassvinduer... Lyskontroll? Glem det, her er veggene malt hvitt, og stort sett hvite møbler... lerret passer uansett ikke, så det spiller ingen rolle. Kunne klart brukt mer demping, men venter heller til jeg har fått ny leilighet. Det låter faktisk ganske bra etter forholdene.

Siden du har vært hos Pers!, så har du hørt 1027Be med både Parasound Halo og Rotel. Noen tanker rundt det? Det er vel kanskje litt vanskelig å vurdere, siden både rom og resten av elektronikk er anderledes, men en skulle tro Halo låt hakket varmere (?)....

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cybervision
    Håkon, jeg bøyer meg i støvet...[]
    Ifølge regjøringstråden på forumet er det da Swiffer duster som er det egnede redskap :-D :-D :-D
    http://avforum.no/forum/generelt-audio-og-hifi/38316-st-vt-rking-hva-er.html

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Ifølge regjøringstråden på forumet er det da Swiffer duster som er det egnede redskap :-D :-D :-D
    http://avforum.no/forum/generelt-audio-og-hifi/38316-st-vt-rking-hva-er.html
    Hehe, er kanskje ikke så støv her da. It was a word-play. Etter at jeg fikk 1007 tørker jeg støv på topplata annenhver dag Og jeg liker det.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cybervision_
    Hehe, er kanskje ikke så støv her da. It was a word-play. Etter at jeg fikk 1007 tørker jeg støv på topplata annenhver dag Og jeg liker det.
    Du er klar over at slike setninger høres nøyaktig SLIK ut for det kvinnelige kjønn? :

Sitat Opprinnelig postet av cybervision_
    Hehe, er..........ikke......støv her da ........................................ jeg ............. tørker støv..................annenhver dag Og jeg liker det.
    Kan få fatale konskvenser..... :shock:

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oi, det hadde jeg ikke tenkt på. Takker for heads-upen. Skal passe på å holde dette innenfor forumets vegger.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    :-D Opprinnelig skrevet av cybervision_
    Hehe, er kanskje ikke så støv her da. It was a word-play. Etter at jeg fikk 1007 tørker jeg støv på topplata annenhver dag :smile: Og jeg liker det. :grin:
    Du er klar over at slike setninger høres nøyaktig SLIK ut for det kvinnelige kjønn? :

Sitat:
    Opprinnelig skrevet av cybervision_
    Hehe, er..........ikke......støv her da ........................................ jeg ............. tørker støv..................annenhver dag :smile: Og jeg liker det. :grin:

Kan få fatale konskvenser..... :shock:
    Fantastisk bra skrevet, Håkon..... :-D

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er Center Utopia på plass i heimen.... Har fortsatt ingen sub, men nå er det senteren som står for bassfundamentet i anlegget.... :shock: Så filmen "Running scared" her om dagen, og for et trykk det er i denne senteren... o du store milde...

Finishen er også ekstrem.... hadde fest for et par helger siden, og selv de uten interesse for hifi kommentere senteren. Vekten er dog en liten ulempe, det er nesten et problem å flytte den alene, og jeg er faktisk litt bekymret for det ombygde Oppo racket mitt. Kan bare undres hvor lekre resten av Utopia serien er... :-|

Radioshack digital er bestillt fra EBAY, så nå kan jeg snart prøve Meridian romkorreksjon også. En XTZ 10" sub er bestilt gjennom tilbudet her på AVforum, og er forhåpentligvis på vei snart. Har ikke slått fra meg planene om en større sub, men denne skal få gjøre jobben til jeg får tid (og penger) til å teste litt.

Intermediate tralltrall sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres ut som om du har samme erfaringer ang senteren som meg. :-)
    Har ikke hørt eller sett maken....Det gjør godt bare av å sitte å se på den.

Ang vekten....den er tung!!! og når den er i pappeksen er den ikke liten heller. Jeg hadde et flyttebyrå hos meg i går for å flytte alle tingene mine ut fra leiligheten jeg har nå. Han ene karen tok esken alene, løftet den opp, og bar den 4 etasjer uten at det så ut som om det var tungt en gang. Han hadde full kontroll....det var imponerende....Så trenger dere flytting så kan jeg anbefale de gutta der.
    Min byggetråd og hjemmekino: Min hjemmekino

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tralltrall
    Han ene karen tok esken alene, løftet den opp, og bar den 4 etasjer uten at det så ut som om det var tungt en gang.
    :shock: Vi snakker 50kg i en *stor* uhåndterlig eske uten noen bærehåndtak. Imponerende... Veier 90-100kg selv, og trente jevnlig styrke tidligere. Mulig jeg burde begynne å trene igjen, men akkurat nå kunne jeg ikke drømt om å utført en slik prestasjon som denne flyttemannen din gjorde. Kanskje jeg burde vurdere å leie inn slike folk når jeg flytter. Veldig behagelig å få alt ferdig flyttet.

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer, og som flere oppdager så er dette som om kruttet er funnet opp på nytt. I leiligheten jeg har nå så trenger jeg nesten ikke sub med de høytalerne jeg har nå. Morro. Ville tro han flytte mannen din hadde store og breie armer ja trall trall. Ga forresten etter for maset blant kameratene mine og fortalte om prisen på høytalerne. Men som jeg passet på å si med en gang; så lenge de bruker 300 000 på bil så blir dette små penger. Kos deg Håkon

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hanspf
    Ga forresten etter for maset blant kameratene mine og fortalte om prisen på høytalerne. Men som jeg passet på å si med en gang; så lenge de bruker 300 000 på bil så blir dette små penger. Kos deg Håkon
    En bil som står "ubrukt" i garasjen hver eneste kveld og taper seg i verdi, mens staten gnir seg i hendene av alle avgiftskronene de sanker inn er ikke så fristende, spesielt når det er faktisk foran anlegget man tilbringer mesteparten av kvalitetstiden. I allefall for min del....

Har faktisk vurdert en brukt Porsche Boxter flere ganger, men når blir den brukt? Jeg er over den tiden at jeg kjører kun for å kjøre. Siden jeg har bil gjennom jobben, klarer jeg ikke å forsvare å bruke 4-500k på en slik hobby. Kanskje en senere gang i livet.

Mine kamerater har også ristet litt på hodet av mine "investeringer". Sist fest ble det ytret et ønske om ATB (trance) for å "vise" anlegget... da i form av MP3 streamet fra HTPC/mediacenteret. Prøvde å forklare at dette ikke akkurat var den beste måten å demonstere et slikt anlegg, men etter noen drinker var det som å snakke til en vegg. Som sagt som gjort... Det endte med at den største skeptikkeren fant sitt eget sweetspot på en stol bak sofaen, og der ble han sittendes i nesten en 1 time og bare lytte. Ymtet til et lite "hvordan låter det?", og overraskende nok kommenterte han den herlige diskanten uten å vite nada om annet innen hifi enn sitt eget LG 5.1 system til 3000,- Altså er det i allefall håp...

Ikke lett å få forståelse av enkelte hvorfor noen bruker så mye penger og tid på denne hobby`en.... men når samme kritiske person bruker 20 000,- på et maleri som hverken forandrer bilde eller gir noen lyd, så kan en undres hva de rister sånn på hodet av...

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    En bil som står "ubrukt" i garasjen hver eneste kveld og taper seg i verdi, mens staten gnir seg i hendene av alle avgiftskronene de sanker inn er ikke så fristende, spesielt når det er faktisk foran anlegget man tilbringer mesteparten av kvalitetstiden. I allefall for min del....

Har faktisk vurdert en brukt Porsche Boxter flere ganger, men når blir den brukt? Jeg er over den tiden at jeg kjører kun for å kjøre. Siden jeg har bil gjennom jobben, klarer jeg ikke å forsvare å bruke 4-500k på en slik hobby. Kanskje en senere gang i livet.

Mine kamerater har også ristet litt på hodet av mine "investeringer". Sist fest ble det ytret et ønske om ATB (trance) for å "vise" anlegget... da i form av MP3 streamet fra HTPC/mediacenteret. Prøvde å forklare at dette ikke akkurat var den beste måten å demonstere et slikt anlegg, men etter noen drinker var det som å snakke til en vegg. Som sagt som gjort... Det endte med at den største skeptikkeren fant sitt eget sweetspot på en stol bak sofaen, og der ble han sittendes i nesten en 1 time og bare lytte. Ymtet til et lite "hvordan låter det?", og overraskende nok kommenterte han den herlige diskanten uten å vite nada om annet innen hifi enn sitt eget LG 5.1 system til 3000,- Altså er det i allefall håp...

Ikke lett å få forståelse av enkelte hvorfor noen bruker så mye penger og tid på denne hobby`en.... men når samme kritiske person bruker 20 000,- på et maleri som hverken forandrer bilde eller gir noen lyd, så kan en undres hva de rister sånn på hodet av...
    Fulgte resonementet ditt hele veien her, frem til du satte to kunstformer opp mot hverandre. Bilde vs musikk. Det blir totalt feil for meg. Opplevelse av kunst er personlig og har ikke med om det er bevegelig bilde eller ikke.
    Jeg har flere bilder, både foto og maleri som jeg ikke ville byttet med AV utstyr for noen pris. Har også brukt titalls ganger mer kroner på AV utstyr og ville nok ikke brukt like mye på kunst.
    Du har et glimrende poeng, men det ble litt merkelig når du brukte denne sammenligningen. IMO

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Fulgte resonementet ditt hele veien her, frem til du satte to kunstformer opp mot hverandre. Bilde vs musikk. Det blir totalt feil for meg. Opplevelse av kunst er personlig og har ikke med om det er bevegelig bilde eller ikke.
    Jeg har flere bilder, både foto og maleri som jeg ikke ville byttet med AV utstyr for noen pris. Har også brukt titalls ganger mer kroner på AV utstyr og ville nok ikke brukt like mye på kunst.
    Du har et glimrende poeng, men det ble litt merkelig når du brukte denne sammenligningen. IMO
    Du fikk ikke med deg det blunkende smileyfjeset på slutten.....?

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du fikk ikke med deg det blunkende smileyfjeset på slutten.....?
    Ok, var nok litt "triggerhappy"..... ;-)

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er Center Utopia på plass i heimen.... Har fortsatt ingen sub, men nå er det senteren som står for bassfundamentet i anlegget.... :shock: Så filmen "Running scared" her om dagen, og for et trykk det er i denne senteren... o du store milde...

Finishen er også ekstrem.... hadde fest for et par helger siden, og selv de uten interesse for hifi kommentere senteren. Vekten er dog en liten ulempe, det er nesten et problem å flytte den alene, og jeg er faktisk litt bekymret for det ombygde Oppo racket mitt. Kan bare undres hvor lekre resten av Utopia serien er... :-|

Radioshack digital er bestillt fra EBAY, så nå kan jeg snart prøve Meridian romkorreksjon også. En XTZ 10" sub er bestilt gjennom tilbudet her på AVforum, og er forhåpentligvis på vei snart. Har ikke slått fra meg planene om en større sub, men denne skal få gjøre jobben til jeg får tid (og penger) til å teste litt.
    Töft! Du begynner å få mange skikkelig kremkomponenter nå. Det blir sikkert skikkelig rått med en slik senter.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bilen skal jo bare fra a til B og. Det jeg kunne tenke mg å teste hos Håkon er Meridan godsakene :-)

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tiltak for bedre akustikk på dagsorden!

Nå har jeg bestemt meg for å bestille 2stk. Furutech Room Diffusor gjennom gruppekjøpet på som ble annonsert her for litt siden. Veil. på 7800,- men 5000,- via fellekjøpet syntes jeg var greit. Hva er forskjellen mellom disse og langt billigere rockwool plater etc? De både diffuserer og absorberer, en kombinasjon som sies å være utrolig bra (ble brukt på Horten messa). Har utelukkende lest gode erfaringer, og de ble også bra mottat i Stereophile. Ekte romkorreksjon!

Utseende messig må jeg si de virker greie på bilder. De skal uansett kun stå bak fronthøyttalere i første omgang. Må prøve å få det litt diskret, men jeg tror de skal gli ganske greit inn i den nye leiligheten uten å gjøre så mye ut av seg. Hvis ikke får jeg trekke de med en film/kunst-poster (type i silke/tekstil) og slå to fluer i en smekk. Taim vill shåw! :-D

Blir morsomt å teste ut!

FURUTECH hjemmeside

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med nye plater!
    Kunne tenkt meg å prøvd noe slikt selv.

Men jeg savner litt flere live bilder her i tråden?

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jens123
    Men jeg savner litt flere live bilder her i tråden?
    Det har du rett i... ops: Ingen som skal beskylde meg for å være rask i allefall. Det kommer vel av en kombinasjon av mye reising dette året, og en halvferdig leilighet. Skal ta meg selv i nakken når jeg kommer hjem.....for deres skyld... :-D

Platene blir bestilt i morgen, og bør dukke opp i løpet av November iflg. PM Audio.

Side 7 av 49 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 17 27 37 47 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •