HåkonN`s Hjemmekino - Per aspera ad astra - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 6 av 49 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 16 26 36 46 ... SisteSiste
Viser resultater 101 til 120 av 974
    Intermediate kid sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Wife Acceptance Factor

Women Against Fundamentalisms
    Women in the Air Force

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av longbow
    kva er WAF?? WAF oppsett??????:
    Det er riktig som Kid skriver, Wife Acceptance Factor, derav forkortelsen WAF, men jeg er nå ikke så sikker på at det bestandig er en kone eller bedre halvdel man skal få aksept oss, med å kjøpe flotte høyttalere

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kid
    Vetteman, hvis du likevel skulle en tur innom Akto som jeg har forstått - mener jeg at han har en REL stående i "maskinist" rommet. Mener det var en nokså liten modell, men han lar deg sikkert bli imponert av den uansett:wink:
    Hmmm, sier du det du, ja da hiver vi ut de svære boksene og kjører inn en skikkelig musikksub i kinoen da:-D
    Har fryktelig lyst på en demo av Storm 5 og Strata 5 Grrrr....., er dette mulig å få til i Oslo, noen som vet???

(Sorry off-topic Håkon)

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cybervision_
    Spennende Håkon, dette er muligens alternativer jeg og vil komme til å se på etterhvert.

Har du vurdert REL?
    Jada, glemte bare å nevne det. Skal innom Stereofil og høre om de har en jeg kan låne. Tar bare litt tid å få det gjennomført pga jobb, og jeg ønsker å ha flest mulig hjemme samtidig.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vetteman
    Hmmm, sier du det du, ja da hiver vi ut de svære boksene og kjører inn en skikkelig musikksub i kinoen da:-D
    Har fryktelig lyst på en demo av Storm 5 og Strata 5 Grrrr....., er dette mulig å få til i Oslo, noen som vet???

(Sorry off-topic Håkon)
    Storm 5 er jeg også litt nysjerrig på. www.mono.no er importør (Stereofil?). Mulig de vet litt mer...

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Mono

Ser de har besøksadresse på Grunerløkka, så da skulle det vel la seg gjøre å få en demo der skulle man tro. Får vel ringe å høre.
    Blir oslotur neste måned, så da hadde det vært supert å få testa.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser de har besøksadresse på Grunerløkka, så da skulle det vel la seg gjøre å få en demo der skulle man tro. Får vel ringe å høre.
    Blir oslotur neste måned, så da hadde det vært supert å få testa.
    Er Stereofil butikken til Mono, eller har de et nært samarbeid? Ser ut på nettsiden som det er samme "firma".... visse likheter, ikke minst på produktutvalget.

Hmm... så nå at Mono var importør av Ayre.... *sikle*

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Er Stereofil butikken til Mono, eller har de et nært samarbeid? Ser ut på nettsiden som det er samme "firma".... visse likheter, ikke minst på produktutvalget.

Hmm... så nå at Mono var importør av Ayre.... *sikle*
    Tja, si det, skal ihvertfall ringe de å høre om det lar seg gjøre med demo i neste måned.
    Har du forresten testa noen Naim-produkter Håkon. Sunzeeker har kjøpt en "liten" forsterker, og en "stor" (les dyr) cd-spiller.
    Testa det litt på Helicon forrige helg, å herregud for en hærlig lyd. Midgard ble jo direkte dårlig i forhold. Anbefales:-D

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du forresten testa noen Naim-produkter Håkon. Sunzeeker har kjøpt en "liten" forsterker, og en "stor" (les dyr) cd-spiller.
    Testa det litt på Helicon forrige helg, å herregud for en hærlig lyd. Midgard ble jo direkte dårlig i forhold. Anbefales:-D
    Naim har jeg aldri hørt. Har sett det diskuteres hett på HFS, og jeg leser stadig om det i utenlanske hifi-blader. Spennende merke... Hadde vært artig å hørt det en gang.

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan Infinity Cascade 15 være et alternativ?

"Och så var det det där med basen. Model 15 kanske ser ut som en förvuxen blomlåda, men milde himmel vilket monster! 45 kilo råstyrka vars fyra rektangulära element kan riva upp skrämmande gruvschakt av lågbas i parketten. Hela redaktionen stod och flimrade då vi provade den med mättoner. Pålkransnivåer var inga problem och trots en specifikation på 29 Hz (-6 dB) gav den fullt användbara nivåer vid 25 Hz.
    Till det bidrog förstås också RABOS-filtret som med medföljande testskiva och mätare låter dig dämpa den mest störande rumsresonansen för att få en jämnare och distinktare lågbas. Och konturskärpan går det inte att ta miste på; tydlig och snärtig men också hotfullt ruvande när så behövs. Den finns visserligen en billigare bas i Cascade-serien med en konventionell 10-tummare, men har man väl hört, förlåt, upplevt spänsten hos Model 15 lär det bli svårt att nöja sig med mindre."
    Hifi & Musik nr 3/2006

Jeg synes den virker meget spennende og har selv tenkt å kjøpe inn denne etterhvert. Uten at jeg har linkene til artiklene, så vet jeg at den mindre sub'en i serien har fått glimrende kritikker.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I siste liten ble bestillingen med Focal Electra CC1000Be gjort om til Focal Utopia Be Center, og denne henter jeg i morgen. Dvs. det er en sannhet med visse modifikasjoner, jeg får en midlertidig da de ikke har den finishen jeg vil ha inne. Men go`-lyd blir det i allefall... :-D

Gleder meg allerde som et lite barn....

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Håkon, jeg bøyer meg i støvet...

Du må få lagt opp noen bilder av godsakene snart!

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt å se at man satser på skikkelig saker rundt baut

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skal også låne med meg noen nye høyttalerkabler, da Andre var overbevist om at jeg kom til å høre forskjell på mine relativt billige Supra-kabler opp til de jeg skulle låne med meg. Har allerede 2stk. Chapter Audio XLR-kabler til 7500,- på lån også. Skal bli morsomt å sammenligne litt, men jeg må si at etter alt hysteriet i det siste så er jeg skeptisk. Tenkte jeg skulle gjøre det på følgende måte:

Velge ut et par gode innspillinger som jeg kjenner fra før, og høre de helt igjennom for å oppdatere inntrykkene litt. Deretter bytte kabler, og se om jeg registrerer noen forskjeller. Hører jeg forskjell så utvider jeg testen videre:

Har en venninne som har hørt på anlegget mitt tidligere, men har null kompetanse på hifi annet enn at hun syntes det er bra lyd. Hun skal få samme demo som meg, før bytte og etter. Første spørsmål er naturlig nok om hun hører noe forskjell, klarer hun det så må hun utdype dette (mer/mindre bass, bedre vokal etc etc). Jeg har selvfølgelig ikke fortalt henne noe som helst om mine erfaringer, og kommer ikke til å gi henne noen hint eller legge noen ord i munnen på henne. Burde derfor kunne sammenligne lytteinntrykk. Slik kan jeg utelukke placebo-effekten (om noen). Ikke en seriøs blindtest med andre ord, men rett og slett en morsom test mest for min egen del. Beryllium diskanten er veldig avslørende på resten av signalveien, så er det noen forskjell burde det være godt merkbart skal man tro de største tilhengerne av kabelbytte.

Artig artig...

Intermediate Hanspf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer. Godt valg av senter, jeg er i allefall strålende fornøyd med den. Plutselig er effekter som senteren distribuerer knallbra og livlige. Omtrent som hvor mange sitter å gleder seg til scener hvor subben slår inn så kan jeg nå kose meg med effekter i senteren. Morro å bruke penger ja. Jo fløer som kaster inn store summer jo fler tør følge etter. Gratulerer! Tør jeg spørre hva musikk du maler gjennom Meridan prossesoren din? Var forøvrig på demo hos Pers! i sommer og han satt med samme prosessor som deg, men med kobling til dvd spilleren du snakker om. Her kunne man høre forsterkere som duret på scenen unde live innspillinger. Rått

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tøft med Utopia! Gratulerer så mye. Anlegget begynner å bli temmelig rått nå.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cybervision_
    Håkon, jeg bøyer meg i støvet...

Du må få lagt opp noen bilder av godsakene snart!
    Se å kom deg opp av støvet, gutt...

Det er vel på tide med bilder snart, ja.... har bare utsatt og utsatt siden leiligheten er halveis ferdig. Mye reising i jobben om dagen har satt en effektiv stopper for alt av opp-pussing og hjemmekino-"arbeid" denne sommeren. Kanskje jeg tar noen bilder i helgen...

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hanspf
    Gratulerer. ............... Tør jeg spørre hva musikk du maler gjennom Meridan prossesoren din?
    Takk takk. Musikk? Alt.... dvs. nesten alt. Meridian-prosessoren har ikke klagd enda...
    Var forøvrig på demo hos Pers! i sommer og han satt med samme prosessor som deg, men med kobling til dvd spilleren du snakker om. Her kunne man høre forsterkere som duret på scenen unde live innspillinger. Rått
    Ikke så rart. Beryllium diskanten er veldig avslørende og detaljert, og med 861 som dekoder og 800 som avspiller med oppkonvertering av DD/DTS til DVD-Audio kvalitet, bør du høre hver eneste flue som flyr over publikum, og på en god dag hvilket humør den er i....

Har lyst på 800-spilleren selv. Men begynner å lure på om CD-delen forsvarer prisen alene, siden vi åpenbart beveger oss inn på et annet marked enn DVD. Ingen som vet om 800-spilleren kommer til å få noe oppgradering til hverken Blu-Ray eller HD-DVD slik som Meridian gjorde tidligere med DVD-Audio. De sitter fortsatt på gjerdet, og er skeptisk til hele sirkuset som foregår nå. :?

Intermediate Hanspf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Begynner å friste med noen brune og en demokveld en gang...oslo er jo ikke så langt unna. Du tar demoen og jeg tar med de brune? :-)

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Begynner å friste med noen brune og en demokveld en gang...oslo er jo ikke så langt unna. Du tar demoen og jeg tar med de brune? :-)
    Ingen problem det... men det passer best litt utover høsten. Føler liksom det er relativt halvferdig nå, uten sub og bakhøyttalere. :? Videre så er jeg ikke like mye hjemme om dagen som ønsket. Bortsett fra det, så er det bare morsomt med besøk, og ikke minst besøke andre. :-D Du har jo et imponerende anlegg du også.

En ting som er litt dumt før jeg overtar den nye leiligheten, er at det ikke lar seg gjøre med lerret der jeg har anlegget nå... 50" er greit, men den store kinofølelsen mangler. Kanskje fint å ha litt man kan glede seg til...

Side 6 av 49 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 16 26 36 46 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •