HåkonN`s Hjemmekino - Per aspera ad astra - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 49 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 15 25 35 45 ... SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 974
    Intermediate tralltrall sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Ja, du var jo med på testen jeg leste om. Tror det gjelder å ha et fornuftig syn på kabler. Men Clas Ohlson kabler kommer jeg aldri til å kjøpe til dette anlegget uansett. Det er litt med kvalitetsfølelsen, og det at det ser top notch ut. (trenger ikke koste shorta for det). Og selv om det kun er placebo som gjør at anlegget høres bedre ut, så spiller vel det liten rolle så lenge musikkopplevelsene blir bedre....

Har du fått utstyret du ventet på før Andre dro på ferie? Jeg venter fortsatt på senteren...
    Når en kommer opp i slikt utstyr du har tror jeg nok ikke Clas kabler er noe. Jeg kjøpte en clas kabel for å ha mellom DVD opptageren og forsterker, og den er blitt ødelagt i kontakten, det har aldri skjedd med noen andre kabler jeg har, så om det skjer ofte blir det jo fort like dyrt som en kvalitets kabler. Så å satse på litt kvalitet er nok lurt uansett, og ikke minst ser det mye bedre ut.

Kom ikke noe utstyr før ferien, Andre trodde/håpet det skulle komme en av de første ukene når ferien var over. Får håpe på det. Focal har jo ikke lagt ut bilder på de nye bakhøytalerene så vet jo ikke om de er ferdige for salg. Kjipt å måtte vente så lenge, er jo litt stas med nytt utstyr.

Kommer gjerne på en demo en dag. :-) om det passer.
    Min byggetråd og hjemmekino: Min hjemmekino

Intermediate Per Thomas sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    843
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer så mye med nytt utstyr. Gleder meg til mere info fra deg i framtiden ang denne fantastiske prosessoren, samt ønsker vi vel alle bilder etterhvert:-)

Ha en fortsatt fin sommer

hilsen
    PT

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeezez! Gratulerer med 861 og Krell! Etter å ha lest endel på nettet om 800-serien er det ingen tvil om dette er drömmen. Nå har jeg bare lest om disse men lydmessig (og bildemessig på DVD-spilleren) skal jo dette väre noe av det beste som finnes. Og utseendemessig er de jo også helt i egen klasse.
    Sikle...
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    Jeezez! Gratulerer med 861 og Krell! Etter å ha lest endel på nettet om 800-serien er det ingen tvil om dette er drömmen. Nå har jeg bare lest om disse men lydmessig (og bildemessig på DVD-spilleren) skal jo dette väre noe av det beste som finnes. Og utseendemessig er de jo også helt i egen klasse.
    Sikle...
    Takker. Åpenbart er jeg jo ganske enig med deg, siden jeg gidder å bruke så mye penger på det. Krell`en kommer jeg til å bruke som en referanse, da jeg ikke har testet mye andre gode alternativer på mitt utstyr enda. Er veldig spent på hva blant annet Chapter Audio og Classe Delta kan gjøre sammen med Focal. I denne klassen har jeg fått inntrykket at ingenting er egentlig bedre enn noe annet, men det går mest på matching og preferanser.

DVD-spilleren (Meridian 800), kommer jeg også til å vurdere dersom jeg skulle komme over et godt tilbud. Da kan jeg koble de sammen med Meridian Lossless Link. Bildemessig skal den være bra, men her får du nok like bra til langt lavere pris. Siste ver. skal ha like bra scaler som "high-end" eksterne scalere, men dette kan jeg ikke så mye om. Lyden er vel det som skiller 800 fra mengden. CD-lyden skal være i referanseklasse, og både DVD (DTS/DD) og CD blir oppskalert til DVD-Audio kvalitet. Det sies at selv kinolyden blir mer luftig og detaljert, men jeg har desverre ikke hatt muligheten til å høre på den enda. Ikke så mange i landet som har den, naturlig nok...

Akkurat nå må jeg vente litt på neste oppgradering, ferie og andre "investeringer" setter en effektiv stopper for tunge kjøp denne sommeren.

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker. Åpenbart er jeg jo ganske enig med deg, siden jeg gidder å bruke så mye penger på det. Krell`en kommer jeg til å bruke som en referanse, da jeg ikke har testet mye andre gode alternativer på mitt utstyr enda. Er veldig spent på hva blant annet Chapter Audio og Classe Delta kan gjøre sammen med Focal. I denne klassen har jeg fått inntrykket at ingenting er egentlig bedre enn noe annet, men det går mest på matching og preferanser.

DVD-spilleren (Meridian 800), kommer jeg også til å vurdere dersom jeg skulle komme over et godt tilbud. Da kan jeg koble de sammen med Meridian Lossless Link. Bildemessig skal den være bra, men her får du nok like bra til langt lavere pris. Siste ver. skal ha like bra scaler som "high-end" eksterne scalere, men dette kan jeg ikke så mye om. Lyden er vel det som skiller 800 fra mengden. CD-lyden skal være i referanseklasse, og både DVD (DTS/DD) og CD blir oppskalert til DVD-Audio kvalitet. Det sies at selv kinolyden blir mer luftig og detaljert, men jeg har desverre ikke hatt muligheten til å høre på den enda. Ikke så mange i landet som har den, naturlig nok...

Akkurat nå må jeg vente litt på neste oppgradering, ferie og andre "investeringer" setter en effektiv stopper for tunge kjøp denne sommeren.
    Utrolig spennende! Håper selv på å få kjöpt både DVD 800 og 861, men det blir nok noen år til. Hvis ikke jeg kommer over et bra tilbud på nettet, f.eks:
    http://www.ebay.se/listResults?brows...rchWorldWide=1
    Selv om de er noen år er de nok allikevel av meget bra kvalitet.
    Edit: Oi! Så ikke av det var V4 för nå. Hmm..
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Utrolig spennende! Håper selv på å få kjöpt både DVD 800 og 861, men det blir nok noen år til. Hvis ikke jeg kommer over et bra tilbud på nettet, f.eks:
    http://www.ebay.se/listResults?brows...rchWorldWide=1
    Selv om de er noen år er de nok allikevel av meget bra kvalitet.
    Meridian 800-serien blir oppgradert stadig for å være up-too-date, så alder spiller liten rolle. Det hender man kan gjøre noen gode kjøp.

Disse produktene du linker til, står det vel liten info om minstepris på annet enn at nypris er over 120k. De står også at DVD-spilleren er for rack, men bildet han viser er ikke for rack. Han skriver at 800 er oppdatert til V4 med HDMI, men HDMI kortet (VE12) er fraværende på bildet. Blir litt skeptisk til slike annonser som i tillegg har kunstig lav utropspris. Usikker på om den kan ta PAL matriale.

Her er fabrikkny V4 med litt alternative kort, bla. HDMI.

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes HDMI-kontakten sto på siden av strømkontakten, men det kan være noe annet. Vanskelig å finne gode detaljerte bilder av baksiden på disse modellene, synes jeg.

Leste ikke igjennom annonsen, men når det står at det er rackutgaven og at den aktuelle spilleren er avbildet er det noe som ikke stemmer. Jeg vil uansett heller ha sølvutgaven som i mine øyne er uendelig mye penere og ser mere oppdatert ut. Håper på på å komme over et fantastisk tilbud engang, bare må ha dette. Gleder meg til å oppleve lyden og detaljene i disse systemene. Skal få meg en skikkelig demonstrasjon av G-serien så jeg får et lite inntrykk av Meridian's lydsignatur. Lurer litt på den serien også, selv om designet ikke er i nærheten av 800-serien og lyden nok ikke heller er på høyden. Men muligheten til å få råd til denne serien er jo endel større, ihvertfall akkurat nå.

Med 800/861 synes jeg at man kjøper noe mere enn bare lyden. Både det fantastiske designet, den massive konstruksjonen, byggkvaliteten, oppgraderingsmulighetene og selvfølgelig lyd/bildekvaliteten fascinerer meg veldig. Det er helheten i selve produktet, synes jeg. For meg vil dette også være en del av rommet, akkurat som en skulptur eller et maleri, og det er jeg villig til å betale for. Min samboer er også enig, så jeg er virkelig heldig.
    Vi bruker oppsettet vårt veldig mye, mange timer hver eneste dag, og jeg synes da at vil skal investere penger i det.

Jeg tenkte lenge at receiver var svaret, men fatter nå at jeg ikke kommer til å slå meg til ro med det. Etter å ha lest bl.a tråden din er jeg egentlig veldig glad for det når jeg tenker på alt det morsomme jeg kommer til å oppleve fremover.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes HDMI-kontakten sto på siden av strømkontakten, men det kan være noe annet. Vanskelig å finne gode detaljerte bilder av baksiden på disse modellene, synes jeg.
    Aiai... ser ut som du har rett. Kortet mangler bare HDMI logoen, og er satt i et annet spor. My bad...
    Leste ikke igjennom annonsen, men når det står at det er rackutgaven og at den aktuelle spilleren er avbildet er det noe som ikke stemmer. Jeg vil uansett heller ha sølvutgaven som i mine øyne er uendelig mye penere og ser mere oppdatert ut. Håper på på å komme over et fantastisk tilbud engang, bare må ha dette.
    "Unit is the more rare rack mount chassis"
    Kan jo være en enkel skrivefeil. Uansett står det ingenting om minstepris.

Sølvutgaven er helt klart den peneste IMO. Vi snakker ekte lakk. Jeg har lest at det skal være enkelt å bytte farge, men vet ikke pris på de platene. Skal sjekke ut dette. Kan være greit å vite om man kommer over et knalltilbud på en sort utgave. Ny V4 har forøvrig en forbedret alu fjernkontroll også, tung som fy med bakgrunnslys.
    Gleder meg til å oppleve lyden og detaljene i disse systemene. Skal få meg en skikkelig demonstrasjon av G-serien så jeg får et lite inntrykk av Meridian's lydsignatur. Lurer litt på den serien også, selv om designet ikke er i nærheten av 800-serien og lyden nok ikke heller er på høyden. Men muligheten til å få råd til denne serien er jo endel større, ihvertfall akkurat nå.
    Meridian høres ut for meg som veldig nøytralt og riktig. Mange mener det er veldig "analog lyd" (merkelig utrykk ja), og sier CD-lyden til Meridian er det nærmeste man kommer vinyl. G-serien er like flott, men i et mindre format. Det er noe vesentlige ting som skiller, blant annet prisen som er det halve. Du bør definitivt sjekke ut G-serien også.
    Med 800/861 synes jeg at man kjøper noe mere enn bare lyden. Både det fantastiske designet, den massive konstruksjonen, byggkvaliteten, oppgraderingsmulighetene og selvfølgelig lyd/bildekvaliteten fascinerer meg veldig. Det er helheten i selve produktet, synes jeg. For meg vil dette også være en del av rommet, akkurat som en skulptur eller et maleri, og det er jeg villig til å betale for. Min samboer er også enig, så jeg er virkelig heldig.
    Du deler den helt samme oppfatningen som meg etter å ha hatt produktet på hjemlån. Det er riktig eierglede å ha noe sånt foran deg hver gang man hører på musikk/ser film. Får følelsen at det er litt sjel i produktet. Det viktigste er selfølgelig at lyd/bilde er på topp. Designmessig blir det litt som å bytte ut et Casio keyboard, med et flott piano. IMO
    Jeg tenkte lenge at receiver var svaret, men fatter nå at jeg ikke kommer til å slå meg til ro med det. Etter å ha lest bl.a tråden din er jeg egentlig veldig glad for det når jeg tenker på alt det morsomme jeg kommer til å oppleve fremover.
    En receiver gjør jobben for de aller fleste den, likt som en god VW. Men en Lamborgini er så mye mer morsomt å eie for de som gidder å bruke så mye penger på slikt tull...

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har vel ikke sagt grattis med nye leketøy, Håkon, men det er herved gjort. Følger spent med i tråden din om dine erfaringer, og gleder meg til å se bilder av oppsettet ferdig. Håper jo også at en demo kan bli innvilget når du er ferdig....:razz: ;-)

Lykke til videre....

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Haha, jeg ser vi er enige om det meste.

Jeg regner med at fjernkontrollen er den samme som kommer med G-serien? Veldig tøff, robust og annerledes. Det står et interessant stykke om den på Meridian-hjemmesiden.
    Jeg har en Denon 3805 og er veldig fornøyd med den, bevares. Men det er noe tiltrekkende med å eie noe som ikke er allemanseie og som yter bedre enn det meste. Akkurat som en Lamborghini, et originalt kunstverk eller en Rolex, for den saks skyld.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg regner med at fjernkontrollen er den samme som kommer med G-serien? Veldig tøff, robust og annerledes. Det står et interessant stykke om den på Meridian-hjemmesiden.
    Det er den samme (MSR+). Den er like enkel som den er genial, når den først er programmert via PC. Fungerer nesten som et tastatur.

Fant et flott bilde av 861 og 800 i sølv.
    http://media.meridian-audio.com/imag...-mod-small.jpg

Anfield: Takk... (igjen... )

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer så mye Håkon! God smak du

HM, når jeg tenker på det, så er det kanskje på tide at jeg bytter Avatar..
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jfinneru
    Gratulerer så mye Håkon! God smak du
    Takk, det samme...

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er den samme (MSR+). Den er like enkel som den er genial, når den først er programmert via PC. Fungerer nesten som et tastatur.

Fant et flott bilde av 861 og 800 i sølv.
    http://media.meridian-audio.com/imag...-mod-small.jpg

Anfield: Takk... (igjen... )
    Tøft bilde. Kunst.
    Jeg synes faktisk at det er på bildene dine og Jfinneru hvor man ser hvor virkelig pene de er, og der man virkelig ser den ekslusive lakken.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjer mye på jobb om dagen, og har lite tid til fritidssysler men litt skjer det.

Nå ser det ut til at 1000Be-senteren min kommer på fredag, men desverre FOR SENT!!!! Sent i går kveld banket det mystisk på døren. Spent tok jeg på meg noe mer passende, og tuslet halvsøvning bort til døren. Åpnet forsiktig, men ble møtt med et stort smell og gikk langflat rett i bakken... Inn kom gjesten og tok meg med stor overraskelse. Tror dere ikke at oppgraderingsspøkelset kom på uventet kveldsbesøk? Disse dyrene er jo mer pågående enn hvem som helst kringkastningsinnkrever.... Nå skulle den ha meg til å oppgradere centeren til Utopia Senter. Å forklare at det ikke passet lommeboken, eller fortsatt ikke hadde testet CC1000Be hjalp lite. Hmmm... hva gjør jeg nå? :?

Noen som har hørt på den som vil dele noen inntrykk?

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser prisen på SVS SB12-Plus har kommet nå. 7000,- for standard og 8000,- for piano gloss. Tenkte å teste denne hjemme sammen med noen alternativer fra Velodyne og Focal når den kom. Noen som har sett noen reviews eller brukererfaringer på SB12-Plus enda?

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spennende Håkon, dette er muligens alternativer jeg og vil komme til å se på etterhvert.

Har du vurdert REL?

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser prisen på SVS SB12-Plus har kommet nå. 7000,- for standard og 8000,- for piano gloss. Tenkte å teste denne hjemme sammen med noen alternativer fra Velodyne og Focal når den kom. Noen som har sett noen reviews eller brukererfaringer på SB12-Plus enda?
    Denne må du fortelle mer om når du har fått testet! Er det noen plasser i Oslo man kan få testet REL.
    Tenkte å få teste noen modeller rundt forumstreffet.

Intermediate kid sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vetteman, hvis du likevel skulle en tur innom Akto som jeg har forstått - mener jeg at han har en REL stående i "maskinist" rommet. Mener det var en nokså liten modell, men han lar deg sikkert bli imponert av den uansett:wink:

Intermediate longbow sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    956
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vetteman
    Alldeles ikke noe å utsette på de bildene der Håkon :grin:
    Dette blir jo ett skikkelig WAF-oppsett, kommer garantert til å bli griselekkert, og tror ikke lyden blir så aller værst heller :wink:

kva er WAF?? WAF oppsett??????:

Side 5 av 49 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 15 25 35 45 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •