HåkonN`s Hjemmekino - Per aspera ad astra - Side 48

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 48 av 49 FørsteFørste ... 8 18 28 38 44 45 46 47 48 49 SisteSiste
Viser resultater 941 til 960 av 974
    Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Ja, Spectral racket er i hus for lengst, og passer Adam Alpha perfekt. Skal få tatt noen bilder ganske snart.... ops:
    Ja..... Venter i spenning. Du er jo kjent for å ha det estetiske i orden, så her klarer jeg knapt å vente. En estetiker til en annen.....

Intermediate freddie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er også meget spent på å se både oppsettet/rommet i sin helhet, og det nye racket.
    Etter bildene fra dine tidligere oppsett/leiligheter har du jo rimelig høye krav til både utseende og funksjon... :-)

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN 7.6.2010
    Skal få tatt noen bilder ganske snart.... ops:
    Time flies..... ;-)

Newcomer flisa sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    venter på bilder

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er for tiden borte, men bilder kommer straks jeg er tilbake. Har aldri blitt beskyldt for å være direkte rask heller.

Ser det er noen som har forventninger når det kommer til utseendet. Vel....hehe, jeg tror neppe jeg kommer til å vinne noen designpris med 310kg Alpha i den lille stua for å si det slik. Eller for å sitere en av gjestene - det der er jo nesten like diskret som å ha en liten bil plassert på stuegulvet.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kommer vel helt an på hvem du spør. Kona, samboer eller uinteresserte venner? Ja, mest sannsynlig. Når det gjelder brukerne på dette forumet dog, så er jeg rimelig sikker på at det hele vil se svært lekkert ut. Du er jo heller ikke ukjent med å pakke det hele inn i en lekker innpakning... :-)

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, et par (helt andre) oppdateringer mens vi venter på bilder.

Har en bil gjennom jobben (Peugot Expert Tepee), og er rimelig drittlei det orginale stereoanlegget. Har allerede en Alpine DVD-spiller med 7" LCD, en Dynabel 4 kanals forsterker og en Pioneer 10" sub som samler støv. Hadde egentlig tenkt til å smekke inn noen billige 6,5"-sett for å få lyd, og valget falt først på noen greie Focal til 1400kr.

Problemet var bare at demostanden til Focal er rene blindtesten med stoff foran alle høyttalere, og selgeren trykket villt på knappene som velget sett. Var ikke akkurat noe problem med å høre forskjell på de ulike modellene, men et sett skilte seg markant fra alle de andre. Dette var jo skikkelig high-fidelity. Desverre var det følgende utgave som spilte...

-1897-jpg

Nye Focal 165 KRX2.... 5200kr var litt i overkant. Import utgår også - de koster 9000kr i USA. :shock: Men nå sliter jeg litt, for jeg vet at om jeg kjøper noe billigere så kommer jeg til å tenke på lyden fra disse. :|

Dagens lærdom er altså: unngå demo på noe som er utenfor budsjettet (akkurat som det var noe nytt).

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har lurt en stund på hva jeg skal behandle (hjemme)høyttalerene med. I utgangspunktet skal det ikke være nødvendig, men det er mest for å oppnå en litt høyere glans og ikke minst litt beskyttelse for riper og smuss.

Mange bruker bilvoks, men mye av det inneholder petroleums ingredienser. Og det er ikke spesielt bra når det trekker gjennom lakken og inn i treverket. Mange vokstyper krever også mye etterpolering som lettere gir små riper. De med slipeeffekt er vel de værste. Pianolakk tåler ikke akkurat mye....

Jeg vet fronten til Adam Alpha er av alu under lakken, men platene mellom sandlagene er jeg mer usikker på. Det er uansett pianolakk, og både sub og bakhøyttalere er definitivt av MDF. Så jeg bestemte meg for å safe ved å finne produkter beregnet på piano/instrumenter. Etter mye research online, endte jeg opp med et produkt laget av Meguiar's for Fender, Perfection Piano Care.

Noen av "pianogutta" (he-he) mener det er noe av det beste de har brukt. Litt vanskelig å oppdrive her til lands, så Ebay ble redningen. Har så vidt testet det på en liten flate, og resultatet var veldig bra. Nå er lakken på Adam helt ny og fin, men det ga faktisk en litt dypere glans. Også beskytter det litt. Skal ta en runde på alt utstyret når jeg får skikkelige kluter. Dette skal visst være en supermyk mikrofiberklut laget for pianolakk.

Jaja, de gærne har det godt.

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var et godt tips. Ja, har lest flere si at man skal styre unna bilvoks. Mener det også skal finnes noe i møbelforretninger som er trygt å bruke, men slikt som er beregnet til Steinway er nok supert.

Trenger å kjøpe noe slikt selv. Vanlig mikrofiberkluter tror jeg man skal være forsiktig med. Jeg har fått noen veldig små striper på mine Adam og mulig mikrofiberklut kan være årsaken. Kan ikke forstå hva annet det skulle komme av.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av orso
    Det var et godt tips. Ja, har lest flere si at man skal styre unna bilvoks. Mener det også skal finnes noe i møbelforretninger som er trygt å bruke, men slikt som er beregnet til Steinway er nok supert.

Trenger å kjøpe noe slikt selv. Vanlig mikrofiberkluter tror jeg man skal være forsiktig med. Jeg har fått noen veldig små striper på mine Adam og mulig mikrofiberklut kan være årsaken. Kan ikke forstå hva annet det skulle komme av.
    Ja, disse produktene er jo beregnet på high gloss pianolakk, mens bilvoks skal beskytte en annen type lakk for andre typer miljø. Mange av de gode bilvoksene inneholder høy konsentrasjon av carnauba, men trenger da ettersom jeg har forstått petrokjemiske midler for at voksen skal være mulig å jobbe med.

Vanlige mikrofiberkluter skal man være svært forsiktig med. Mange av de lager masse små riper, og er ikke klutene 100% rene blir ikke resultatet spesielt pent. Litt avhengig av lakk selfølgelig, men sånne småriper er godt synlig på mørk lakk. Rene kluter/håndkler av 100% bomull er fint - mange som driver med pro bilbehandling sverger til det. Evn, spesialprodukter som mikrofiberkluten ovenfor. Den skal være så fin og myk i stoffet at riper ikke skal være et tema. Er man ekstra redd for finishen, bør man kanskje bruke ny klut for hver gang man behandler.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og da har jeg bestilt. Fant de muligens litt billigere selv om det ble dobbel frakt.
    Bestilte to kluter fra Amazon:
    Amazon.com: Fender By Meguiar'S Ultimate Wipe Detailing Cloth: Musical…

Og Piano care herfra:
    Piano Care

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av orso
    Og da har jeg bestilt. Fant de muligens litt billigere selv om det ble dobbel frakt.
    Bestilte to kluter fra Amazon:
    Amazon.com: Fender By Meguiar'S Ultimate Wipe Detailing Cloth: Musical…

Og Piano care herfra:
    Piano Care
    Music Solution store bestillte jeg også fra først, men fikk raskt en email om at de ikke kunne sende dette produktet til Norge. Endte opp med at jeg måtte kjøpe via en annen på Ebay.

Intermediate Johnnygrandis sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    656
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ahhh godt tips- trenger slik rens til mine Bird..

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er hva ADAM anbefaler:

The speakers are not pre-waxed and for cleaning of the units we use a special stuff which is called “König Polierpaste Fein” in combination with compressed polishing felt. This is what we have the best experiences with and therefore we cannot recommend or advise anything else. We have never tried nor experienced car polish wax.

Heinrich König & Co. KG

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    Her er hva ADAM anbefaler:

The speakers are not pre-waxed and for cleaning of the units we use a special stuff which is called “König Polierpaste Fein” in combination with compressed polishing felt. This is what we have the best experiences with and therefore we cannot recommend or advise anything else. We have never tried nor experienced car polish wax.
    Jeg fikk omsider beskjed fra Music Solution at ikke kunne sende til Norge. Så nå lurer jeg på om skal kjøpe Fender Piano Care fra e-bay eller det som du/Adam nevner her. Aner du hvor det kan skaffes?

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det står distributørliste på nettsiden. Det var et dansk firma som er distributør, de selger til industrien, så da er det vel bare å spørre hvilke kunder de har i Bergen.

Newcomer countryroad sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    113
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei har du fått testet piano care.på dine alpha?
    og hvordan var den og påføre ble resultatet bra.
    uten masse riper?

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Beklager countryroad, posten din har gått meg hus forbi før jeg så din PM.

Resulatet ble bra. De ble en litt blankere, og de ser ut til å holde unna støv noe bedre. Om det har noe særlig beskyttende effekt tviler jeg på - det er langt i fra like "drøyt" som skikkelig bilvoks. Ingen riper som følge av påføring, men jeg var forsiktig med å bytte klut ofte under påføring (kjøpte en pakke med mange små kluter). Sistnevnte tror jeg er viktig om man er allergisk mot riper.

Man bør sette av litt tid på en så stor høyttaler som Alpha.

Newcomer countryroad sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    113
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Beklager countryroad, posten din har gått meg hus forbi før jeg så din PM.

Resulatet ble bra. De ble en litt blankere, og de ser ut til å holde unna støv noe bedre. Om det har noe særlig beskyttende effekt tviler jeg på - det er langt i fra like "drøyt" som skikkelig bilvoks. Ingen riper som følge av påføring, men jeg var forsiktig med å bytte klut ofte under påføring (kjøpte en pakke med mange små kluter). Sistnevnte tror jeg er viktig om man er allergisk mot riper.

Man bør sette av litt tid på en så stor høyttaler som Alpha.
    takk for info en.bra at den også hold støvet litt mere unna.men skal sjekke litt rundt om det finnes noe som kansje beskytter litt også.ja er nok en fordell og bytte klut ofte.får nok hamstre kluter til den dagen jeg skal begynne.det vil jo ta litt tid.hvor mye brukte du på Alphane holdt det med en flaske

Intermediate ambiance sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har lurt en stund på hva jeg skal behandle (hjemme)høyttalerene med. I utgangspunktet skal det ikke være nødvendig, men det er mest for å oppnå en litt høyere glans og ikke minst litt beskyttelse for riper og smuss.

Mange bruker bilvoks, men mye av det inneholder petroleums ingredienser. Og det er ikke spesielt bra når det trekker gjennom lakken og inn i treverket. Mange vokstyper krever også mye etterpolering som lettere gir små riper. De med slipeeffekt er vel de værste. Pianolakk tåler ikke akkurat mye....

Jeg vet fronten til Adam Alpha er av alu under lakken, men platene mellom sandlagene er jeg mer usikker på. Det er uansett pianolakk, og både sub og bakhøyttalere er definitivt av MDF. Så jeg bestemte meg for å safe ved å finne produkter beregnet på piano/instrumenter. Etter mye research online, endte jeg opp med et produkt laget av Meguiar's for Fender, Perfection Piano Care.

Noen av "pianogutta" (he-he) mener det er noe av det beste de har brukt. Litt vanskelig å oppdrive her til lands, så Ebay ble redningen. Har så vidt testet det på en liten flate, og resultatet var veldig bra. Nå er lakken på Adam helt ny og fin, men det ga faktisk en litt dypere glans. Også beskytter det litt. Skal ta en runde på alt utstyret når jeg får skikkelige kluter. Dette skal visst være en supermyk mikrofiberklut laget for pianolakk.

Jaja, de gærne har det godt.

Håkon.

Fikk du alt dette på e-bay?

Må nok stikke hodet innom der en tur jeg også, skal til å polere litt jeg også selv om mine nermest er rett ut av esken, så tror jeg en behandling vil gjøre dem godt.

Flott tips!

A.

Side 48 av 49 FørsteFørste ... 8 18 28 38 44 45 46 47 48 49 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •