HåkonN`s Hjemmekino - Per aspera ad astra - Side 40

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 40 av 49 FørsteFørste ... 10 20 30 36 37 38 39 40 41 42 43 44 ... SisteSiste
Viser resultater 781 til 800 av 974
    Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av AjSelj
    Var med å flyttet Alphaene inn hos Vadseth og lyttet litt der, men tror ikke de blir å se i Horten da først Vadseth skal gjøre seg ferdig med dem og rommet som skal bli brukt i Horten er ikke så godt egnet for såppas store høytalere.

Dessuten har du jo det viktigste, HåkonN må jo få dem hjem snart
    Skjønte at Snickers-is hvertfall ikke da hadde spurt om å låne dem til messa.
    Med tanke på at jeg kommer til å kjøpe utgaven av Fidelity når denne testen kommer, så kunne det vært interessant og hørt hvordan Alphaene ble plassert hos Vadseth. Plasserte han de inntil sideveggene som han vanligvis gjør?

Tipper det bl.a. er Moundant Short Snickers skal demonstere i Horten.
    Jobber med akustikk og høyttalerutvikling

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    Jøss, det var da enormt. Regner da med at OSS må ha en egen semitrailer, hvis det holder da ...
    :-D
    Alpha (likt som Beta) er delt opp i 2 deler, der den øverste delen er akustisk delt av fra bassen med sandposer. Det gjør det i det minste litt lettere å frakte de selv om det fortsatt er tungt.

OSS er også delt opp, men modulene alene er lengre enn hele Alpha. Men har man råd til OSS (2 mill.?) så har man sikkert råd til frakt også. Ettersom jeg forstod kom det representanter fra Adam i Berlin om man kjøpte et sett OSS. De har egen ekstern DSP, så det er nok en del som skal settes opp der.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av orso
    Med tanke på at jeg kommer til å kjøpe utgaven av Fidelity når denne testen kommer, så kunne det vært interessant og hørt hvordan Alphaene ble plassert hos Vadseth. Plasserte han de inntil sideveggene som han vanligvis gjør?
    Nå har jeg aldri vært i rommet til KV, men ut i fra bilder å dømme så ser det ikke ut til å være så mange andre plasseringsalternativ uten å ommøblere hele rommet.

Ettersom jeg forstod hadde resultatet blitt ganske bra i rommet hans etter Snickers hadde gjort noen raske justeringer på Alpha.

AjSelj eller Snickers får utdype.

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes det ble bra i rommet til Vadseth ja. De stod på "standardplasseringen" og det fungerte bra. Synes det blir feil å snakke om klang fra piano og traffikkstøy, det er faktisk ikke reelle problemer i praksis.

Justeringen som ble gjort var en demping av bassen i området 70-90Hz, samt en moderasjon av diskant og mellomtone. Etter at Vadseth fikk fikset Krell CD-spilleren sin måtte han justere litt på den tonale balansen i høyttalerne for å kompensere for den store forskjellen mellom Muse og Krell.

Vi hørte forøvrig ikke på oppsettet før vi plukket det ned, men registrerte at gain var ca 3dB høyere på den ene høyttaleren, begge EQ-ene var slått av og diskant og øvre mellomtone var skrudd en del opp.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som Snickers-IS var inne på, så ble altså høyttalerene hentet hos Knut Vadseth allerede på Fredag, så det ble åpenbart en langt kortere test enn først avtalt. Litt merkelig de innstillingene som var satt når vi hentet høyttalerene, ja.

Jeg har (desverre) vært ganske opptatt i helgen, så jeg har ikke hatt tid til å lytte skikkelig på de enda. Stuen ser faktisk fortsatt ut som en slagmark med all embalasjen.

Men kort sagt, Tensor Alpha er heftig, og de er definitivt store, hehe. Kommer naturligvis tilbake med en skikkelig tilbakemelding (og bilder) senere. :-D

Intermediate ambiance sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Som Snickers-IS var inne på, så ble altså høyttalerene hentet hos Knut Vadseth allerede på Fredag, så det ble åpenbart en langt kortere test enn først avtalt. Litt merkelig de innstillingene som var satt når vi hentet høyttalerene, ja.

Jeg har (desverre) vært ganske opptatt i helgen, så jeg har ikke hatt tid til å lytte skikkelig på de enda. Stuen ser faktisk fortsatt ut som en slagmark med all embalasjen.

Men kort sagt, Tensor Alpha er heftig, og de er definitivt store, hehe. Kommer naturligvis tilbake med en skikkelig tilbakemelding (og bilder) senere. :-D

Må bare gratulere!!

Gleder meg til bilder og noen (gode) ord. Regner med det blir en innvitasjon til demo også etter hvert??

A.

Intermediate freddie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tipper du bare er glad for at testen ble kort...

Gratulerer med å ha fått dem i hus! Ser frem til bilder og beskrivelser etterhvert...

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Refresh, Refresh, Refresh...
    :sad:
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Merker at misunnelsen brer rundt meg nå ja, HåkonN. Gratulerer med helt sikkert fantastiske høyttalere. Har hørt litt på Adam, dog ikke Alpha, og vet at dette er kremhøyttalere.

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ahh, godsakene er i hus! Ikke rart du har så lite innlegg for tiden

Du får bare knipse gjennom unpacking, up-setting osv...

Jeg skal nyte dem!

Intermediate FredrikC sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    1,562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stille før stormen?
    Gratulerer med psycho høyttalere da. Skulle ønske jeg kunne høre Adam høyttalere en gang.

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,837
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenkt jeg kunne legge ut noen bilder som ble tatt i Berlin under IFA helgen. Var så heldig å finne en butikk som hadde Alfa i butikken, fikk en oki demo på dem og kan ikke noe annet enn å

Bildene illustrerer jo litt at det er en voksen høytaller!! Til info, høytaleren på siden av Alfa er Beta som Akto har.

-img_8293-jpg

Fotomodelen er devilej
    -img_8298-jpg

-img_8332-jpg

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slutter aldri å la meg overraske over disse gigantene!

Intermediate Mute sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    840
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Edit

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stas at noen tar´n helt ut. Men ærlig talt; hvor stor stue / takhøyde må man ha for å få full glede av Alfa?

Intermediate ambiance sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var som pokker så liten Devilej er da!!

A.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ambiance
    Må bare gratulere!!

Gleder meg til bilder og noen (gode) ord. Regner med det blir en innvitasjon til demo også etter hvert?? A.
    Takk. Demo ordner seg sikkert. Begynner å bli ganske mange som har spurt om demo nå. Bør jeg ta inngangspenger kanskje?

Sitat Opprinnelig postet av freddie
    Tipper du bare er glad for at testen ble kort...
    Da tipper du helt rett.

Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    Refresh, Refresh, Refresh...
    Opera nettleser - høyreklikk - Reload Every - 5 Seconds

Sitat Opprinnelig postet av kenti
    Merker at misunnelsen brer rundt meg nå ja, HåkonN. Gratulerer med helt sikkert fantastiske høyttalere. Har hørt litt på Adam, dog ikke Alpha, og vet at dette er kremhøyttalere.
    Takk. Førsteinntrykket er i allefall veldig bra. Alpha virker å ha et kjempestort potensiale.

Sitat Opprinnelig postet av Cybervision_
    Ahh, godsakene er i hus! Ikke rart du har så lite innlegg for tiden

Du får bare knipse gjennom unpacking, up-setting osv...

Jeg skal nyte dem!
    Hehe... Desverre så tror jeg ikke det ble tatt noen bilder under unpacking. Det var liksom ikke bilder som stod i fokus akkurat da, til tross for at både Snickers og jeg hadde tatt frem kamera for anledningen.

Sitat Opprinnelig postet av FredrikC
    Stille før stormen?
    Gratulerer med psycho høyttalere da. Skulle ønske jeg kunne høre Adam høyttalere en gang.
    Takk. Det får du sikkert anledning til. Adam virker å være på full fart inn i Norge i disse dager.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BEF
    Tenkt jeg kunne legge ut noen bilder som ble tatt i Berlin under IFA helgen. Var så heldig å finne en butikk som hadde Alfa i butikken, fikk en oki demo på dem og kan ikke noe annet enn å

Bildene illustrerer jo litt at det er en voksen høytaller!! Til info, høytaleren på siden av Alfa er Beta som Akto har.
    Nice! Bra at demoen tilfredsstilte. Og ja, Alpha er mye større enn Beta. Sånn størrelsemessig hadde nok Beta vært en mye bedre match i min lille stue. Men boys will be boys osv....

Hmmm... når jeg ser de bildene så er jeg egentlig glad for at jeg valgte sort/sølv finish.

Ser forøvrig at de hadde Meridian Sooloos der også. Det er et ganske spennende system.

Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Stas at noen tar´n helt ut. Men ærlig talt; hvor stor stue / takhøyde må man ha for å få full glede av Alfa?
    Hvis du tenker på SPL, så bør det nok være en god del større enn "normale" norske stuer. Her går de bare på tomgang, selv når jeg spiller øredøvende høyt. Men god lyd kan man få i relativt små rom. Det viktigste er at man får noenlunde kontroll på alle rominduserte effekter, og det er i aller høyste grad aktuelt for høyttalere som spiller så dypt som Alpha. En kan komme greit på vei med en forholdsvis enkel PEQ, også den som sitter på Alpha.

Skal man derimot gi de helt optimale arbeidsbetingelser (og det gjelder vel egentlig alle høyttalere), så tror jeg en kombinasjon av bra rom, korrekt plassering, akustiske tiltak, DEQ og en god kokk er veien å gå.

Når det gjelder takhøyde er det ikke noe spesielt med Alpha. Om noe, så har de en ganske pen off-axis respons både horisontalt og vertikalt, og de sprer faktisk mer på det horisontale planet enn det vertikale - noe som er bra ift. refleksjoner fra tak og gulv. I tillegg sitter elementene vertikalt nærmere senter av rommet, noe som jeg tror vil gjøre decay tiden fra førsterefleksjonspunktene på tak/gulv en smule lengre (men her er jeg på noe dypt vann). Alt i alt bør de (i teorien) faktisk være mindre følsomme for takhøyde enn høyttalere basert på domediskanter.

Skal skrive litt mer senere om hvordan Alpha fungerer i mitt rom.

Intermediate phatbull sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    752
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmm... når jeg ser de bildene så er jeg egentlig glad for at jeg valgte sort/sølv finish.
    Enig. Må også gratulere deg med utrolig flotte høyttalere! :-D

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,837
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ser forøvrig at de hadde Meridian Sooloos der også. Det er et ganske spennende system.
    Adam kan å nå lever finish i sort/sort, den var meget nice.

-img_8324-jpg

Fikk trykket litt på Sooloos systemet og må si de var et meget flott system. Et bruker grensesnitt som jeg tror mange vil missune dem. Var helt genialt på alle måter. Hadde ikke vært meg imot å hatt den skjermen på min side i lytte stolen
    -img_8330-jpg

Side 40 av 49 FørsteFørste ... 10 20 30 36 37 38 39 40 41 42 43 44 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •