HåkonN`s Hjemmekino - Per aspera ad astra - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 49 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 14 24 34 44 ... SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 974
    Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av wotg
    Unnskyldningen for å beholde 861V4 må jo være at den er 100% fremtidssikker og at du garantert ikke betaler veil. pris hos Andrè
    Det er de 2 største fordelene ja... Andre gir gode priser, og så langt har han gitt god service.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tralltrall
    Kan jo vurdere G serien, den er jo billig i forhold (!?!), i følge André er den også oppgraderings bar.

Den ser jo ganske frisk ut den også. :-)
    G-serien er helt klart flott og helt klart i toppklasse for hva prosessorer angår. Har vurdert den også. Det hele går litt på hvilken pris man får, og evn. oppgraderinger.

Intermediate tralltrall sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil innstilingen av prosessoren fungere på Mac også, eller må en ha PC?
    Min byggetråd og hjemmekino: Min hjemmekino

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av a|ex
    Da er jeg redd du kommer til å bli skuffet

Jeg har meget glade dager med min AX4, også til musikk..synes den er en fantastisk musikkformidler, og det er ingen ting som får den til å låte som en reiseradio, uansett prislappen på det man sammenligner med
    Hehe, hvis noen hadde reagert på den noe flåsete/fleipete kommentaren min så måtte det vel bli deg. Selvfølgelig høres ikke AX-4 ut som noen gammel transistor-radio.

Skuffet "blir" jeg vel ikke, da de står ved siden av hverandre nå. Selv om å sammenligne en reciever og en dedikert pre/eff. forst. løsning på hver sin ende av prisskalaen blir helt hinsides feil, så kan gi et lite inntrykk av forskjellene mht lyd. Funksjoner vil ta for lang tid å forklare, 861 er av en helt annen klasse.

Ax-4 gir god lyd, dvs lyd som de aller fleste vil syntes er bra nok. Begynner man med en direkte sammenligning, merket jeg følgende:
    Lyden er langt mer luftig, og den noe skarpe lyder som tidligere var slitsomme er nå bare herlige. Hele lydbildet tegnes opp i perfekt 3D, og i kino er det nesten uhyggelig hvor nøyaktig hendelser plasserers i rommet, og ikke minst hvor virkelig det høres ut. Jeg liker ikke når folk bruker ord som digital lyd, men det er vanskelig å beskrive det noe anderledes. Musikk gjennom 861 flyter så musikalsk, og er bare herlig å høre på. Der AX-4 gir luftig og fin lyd, gir 861 deg frysninger på steder du ikke visste det var mulig. Nå har jeg tatt utgangspunkt i AX-4 med Krell forsterker, altså som ren prosessor med en high-end eff.for., og det er fortsatt ikke brukt noe romkorreksjon på 861 eller noen av de funksjonene de har fått hakeslipp av på reviews...

Skulle jeg ha kjøpt en reciever til 15k, hadde jeg muligens kjøpt AX-4 en gang til da det er en flott reciever, men å sammenligne lyden på 861 med AX-4 blir som å sette Manchester United mot et lilleputlag fra Norge. Personlig trodde jeg aldri at det skulle ha så mye å si å bytte ut prosessor. Nå er jeg nødt til å bytte uansett, selv om jeg kanskje ikke ender opp med akkurat 861.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tralltrall
    Vil innstilingen av prosessoren fungere på Mac også, eller må en ha PC?
    Du må ha en PC. En billig laptop fungerer greit, og den trenger bare tilkobles når man skal gjøre endringer.

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Hehe, hvis noen hadde reagert på den noe flåsete/fleipete kommentaren min så måtte det vel bli deg. Selvfølgelig høres ikke AX-4 ut som noen gammel transistor-radio.

Skuffet "blir" jeg vel ikke, da de står ved siden av hverandre nå. Selv om å sammenligne en reciever og en dedikert pre/eff. forst. løsning på hver sin ende av prisskalaen blir helt hinsides feil, så kan gi et lite inntrykk av forskjellene mht lyd. Funksjoner vil ta for lang tid å forklare, 861 er av en helt annen klasse.

Ax-4 gir god lyd, dvs lyd som de aller fleste vil syntes er bra nok. Begynner man med en direkte sammenligning, merket jeg følgende:
    Lyden er langt mer luftig, og den noe skarpe lyder som tidligere var slitsomme er nå bare herlige. Hele lydbildet tegnes opp i perfekt 3D, og i kino er det nesten uhyggelig hvor nøyaktig hendelser plasserers i rommet, og ikke minst hvor virkelig det høres ut. Jeg liker ikke når folk bruker ord som digital lyd, men det er vanskelig å beskrive det noe anderledes. Musikk gjennom 861 flyter så musikalsk, og er bare herlig å høre på. Der AX-4 gir luftig og fin lyd, gir 861 deg frysninger på steder du ikke visste det var mulig. Nå har jeg tatt utgangspunkt i AX-4 med Krell forsterker, altså som ren prosessor med en high-end eff.for., og det er fortsatt ikke brukt noe romkorreksjon på 861 eller noen av de funksjonene de har fått hakeslipp av på reviews...

Skulle jeg ha kjøpt en reciever til 15k, hadde jeg muligens kjøpt AX-4 en gang til da det er en flott reciever, men å sammenligne lyden på 861 med AX-4 blir som å sette Manchester United mot et lilleputlag fra Norge. Personlig trodde jeg aldri at det skulle ha så mye å si å bytte ut prosessor. Nå er jeg nødt til å bytte uansett, selv om jeg kanskje ikke ender opp med akkurat 861.
    Det blir spennende å se hva du velger da.
    Bra beskrivelse forresten på hva forskjellene er.

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du bruker vel Acrolink 6N-A2400II XLR kabler mellom processor og effekttrinn?

Hvis ikke så får du ikke full uttelling av oppsettet ditt
    Du må også ha en av disse over strømforsyningen på processor, dvd og effektforsterker

Oi! jeg glemte nesten at du må ha disse på hver høyttaler

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stressfree kabler ja... det kunne vært noe. Men det finnes alternativer til en rimligere penge....

Eventuelt så har man dette alternativet, som ikke er 100% stressfree, men lover i allefall mindre stress (stressless)

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oh shit! jeg glemte det viktigste:
    Du må jo bruke denne:

ECO 3 is a superb new product from Nordost. This product treats a problem long ignored in the hi-fi industry, that is, the build up of static charges on the surface of the loudspeaker, signal and power cables. These surface charges can interfere with the signal and introduce background noise into a hi-fi or home theater system. After treating your cables with ECO 3 you will notice music sounds more defined with any harshness removed. ECO 3 is a proprietary formula developed by Nordost that will work with any cable.

ECO 3 should be used when installing new cables and be applied about once every two weeks or more frequently depending upon the environment. ECO 3 is also very effective for treating Compact Discs. When applied to the label side of a CD you will notice a large improvement in sound quality, as stray electrical charges that build up on the discs are removed. Eliminating this noise at the source results in a much more detailed and musical performance.

“And get this: every time you spray another piece of gear, the sound jumps to great liveliness, life, and 'thereness', as in immediacy and presence. ...... Tell them HP sent you.”

Hosthost...

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det er bare å løpe å kjøpe... koster 398,- på hifisenter kjeden. Bedre og billigere oppgradering skal man vel lete lenge etter...

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er avgjørelsen tatt. Meridian 861 har fått et hjem den kommer til å bli godt tatt vare på, selv om det kanskje koster endel mer enn hva jeg hadde tenkt til å bruke på prosessor. Shit au, man lever bare en gang tenkte jeg, og hoppet rett i det. Penger har ingen verdi om de ikke brukes! Andre har lovt at denne skulle støtte nye formater, og oppgraderinger skulle jeg få meget bra pris på.

Koblet til en laptop for første gang i dag etter å ha kjøpt en seriell-kabel. Snurfet litt igjennom instillingene, og det er relativt mye en kan gjøre. Hele oppsettet man har, tegnes opp i et diagram der man ser hvor ting er koblet til hvor på 861. Veldig oversiktlig, men det er tydlig en del ting man bør sette seg godt inn i for å kunne utnytte alt. Litt artig finesser finnes også, slik som at navnet på eieren kommer opp i displayet når man skrur den på...

Fikk låne med et par Chapter Audio XLR kabler too get me going. Disse kostet 7000,- før "Andre-rabatt", men etter siste dagers blindtester på nettet, skal prøve å teste med et par gode Supra eller PA-Kabler for å se om jeg hører noe forskjell før et kjøp.

Begynner å bli meget fornøyd med lyden, selv om jeg ikke helt er i mål. Kan ikke huske jeg har kjørt hjem fra jobb før, og gledet meg til å komme hjem for å høre på musikk.

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer så mye.Penger skal brukes..helt riktig prioritering..Det er jo en drøm å kunne ha en 861 i samlingen sin. sikle sikle.
    Er gromme saker du får deg nå. Legg ut litt små tester og inntrykk hvordan den fungerer.

Ang kabler, så ville jeg nok prøvd å blindtesta litt ja. Selv for en kabel mann som meg, har det skjedd overaskende ting under test perioden, alle og alt kan jo forandres. :-)

Igjen: GRATULERER......

ps: flere bilder!!

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker så meget. Skal gjerne innrømme at jeg er aldri så lite stolt nå. Flere inntrykk kommer selvfølgelig når jeg har blitt litt mer kjent med den. Bilder lover jeg også snart.

Ja, du var jo med på testen jeg leste om. Tror det gjelder å ha et fornuftig syn på kabler. Men Clas Ohlson kabler kommer jeg aldri til å kjøpe til dette anlegget uansett. Det er litt med kvalitetsfølelsen, og det at det ser top notch ut. (trenger ikke koste shorta for det). Og selv om det kun er placebo som gjør at anlegget høres bedre ut, så spiller vel det liten rolle så lenge musikkopplevelsene blir bedre....

Fikk forøvrig et litt merkelig blikk av naboen i stad. Lurer på om det har noe med at jeg satt på burn in-spor på repeat før jeg dro på fjellet i helga. (50 timer med sinuskurver og during fra The Calibrator). Kanskje det var mer hørbart enn jeg først trodde, hehe...

Har du fått utstyret du ventet på før Andre dro på ferie? Jeg venter fortsatt på senteren...

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grattulerer med nytt flott utstyr. Som de andre sier; pengene skal sirkulere... ;-) Hadde vært morro å fått både en titt og en lytt en gang dersom det er sjanse for det.

Har opplevd gode situasjoner med Meridian fra jfinneru sitt oppsett. Et spennende merke, med unike oppgraderingsmuligheter.

Nok en gang; grattis...:razz:

Intermediate kid sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer Håkon. Nå begynner du å få i hus utstyr som tilhører toppklassen. Gleder meg til å følge utviklingen videre, er det mulighet for demo en gang/dag utover høsten, kjører jeg gladelig inn til Oslo en tur igjen.

Du er mye ute på platform slik jeg forstår, men kan vel hende det er et litet håp en gang i fremtiden? :wink:

Nok en gang, gratulerer med vakkert utstyr!

:razz:

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker noen kabler fra Kimber, Timbre tror jeg de heter. Fikk de for 600/par for 0.5meter. Veldig fine kabler med gode kontakter.

Newcomer QPVision sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    153
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med utstyr ifra øverste hylle! Ser du har juleaften vær uke nå, lucy pig! Men dette må jo låte helt ekstremt bra, ser du har valgt noe av det beste utstyret man kan kjøpe for penger;-)

Dette hadde vært utrolig moro å fått hørt på en gang, men du må vel få sakene opp først. Skal bli utrolig moro å følge dette projektet videre,
    lykke til:grin:

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Grattulerer med nytt flott utstyr. Som de andre sier; pengene skal sirkulere... ;-) Hadde vært morro å fått både en titt og en lytt en gang dersom det er sjanse for det.
    Sitat Opprinnelig postet av Kid
    Gleder meg til å følge utviklingen videre, er det mulighet for demo en gang/dag utover høsten, kjører jeg gladelig inn til Oslo en tur igjen.
    Sitat Opprinnelig postet av QPVision
    Dette hadde vært utrolig moro å fått hørt på en gang, men du må vel få sakene opp først.
    Demo er ingen problem for de som har lyst til å høre. Det er det som er halve morroa i denne hobbyen, dele inntrykk og opplevelser. Tipper høsten passer bra. Forhåpentligvis dukker det opp litt mer utstyr etter hvert. Takk for alle positive kommentarer. Much apriciated...

Newcomer QPVision sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    153
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Demo er ingen problem for de som har lyst til å høre. Det er det som er halve morroa i denne hobbyen, dele inntrykk og opplevelser. Tipper høsten passer bra. Forhåpentligvis dukker det opp litt mer utstyr etter hvert. Takk for alle positive kommentarer. Much apriciated...
    Det hadde vært kjempe, send en PM når det passer da vettu! Gleder meg allerede som en unge

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg nettopp brukt 2 timer med DVE (Pal) for å kalibrere Pioneer 506 plasma og DVD-spiller. Anbefales til alle. Mistet litt av de ekstreme fargene som dukket opp noen ganger, men spesielt hud ser mer naturlig ut nå. Ikke sjangs i havet jeg hadde klart å justere korrekt uten DVE.

Fikk også justert endel av de andre instillingene på plasmaen, som støyreduksjon etc. Skal legge ut mine observasjoner etter hvert.

Side 4 av 49 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 14 24 34 44 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •