HåkonN`s Hjemmekino - Per aspera ad astra - Side 39

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 39 av 49 FørsteFørste ... 9 19 29 35 36 37 38 39 40 41 42 43 ... SisteSiste
Viser resultater 761 til 780 av 974
    Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Veldig kjedeligt ja. Hadde en kort prat med Hovland på CES, og de virket som de hadde noen spennende ting på gang. Flotte produkter er det også. Ble nevnt på HFS at 1 mill. $ kunne få Hovland på beina igjen. Hadde bare Donald Trump vært Audiofil.

Det er ikke alltid så lett å produsere eksklusive/high-end produkter i et lite antall, kanskje spesielt ikke midt i en finanskrise. Det gjelder å ha flere bein å stå på. Spørsmålet nå er bare hvor mange flere som må kaste inn årene i tiden fremover. Økonomien i Norge går jo greit, men finanskrisen er vel ikke avlyst i alle andre land enda...

Intermediate HenningHG sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    606
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mange. Vi er langt ifra ferdig men urolighetene speiselt i USA der de små går konkurs i alle bransjer. Alt for mange som lever på kassakreditt

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HenningHG
    Mange. Vi er langt ifra ferdig men urolighetene speiselt i USA der de små går konkurs i alle bransjer. Alt for mange som lever på kassakreditt
    Ja, har noen kontakter "over-there" og det er går visst dårlig enda og utrolig mange sjapper har måttet legge ned så akkurat der har vi vært heldige med vår situasjon.

Håkon - Har du en omtrentlig ETA på Alphaene? Gleder meg til å se noen Unpacking-bilder blendet av et hvitt glis.

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cybervision_
    Håkon - Har du en omtrentlig ETA på Alphaene? Gleder meg til å se noen Unpacking-bilder blendet av et hvitt glis.
    +1

Samt at jeg vil tro det også viser en svett panne........ Med tanke på størrelsen og vekten på Akto sine Beta så tror jeg kanskje jeg ville valgt å få dem levert inn i stua. Alpha embalasjen må jo være gigantisk samt at de veier omtrent like mye som en full fryser.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et bilde eller 2 skal jeg vel klare å få til.

ETA på 2-3 uker vil jeg tippe om det ikke dukker opp noen forsinkelser. Jeg har sagt til Midgard at det ikke er noe stress, en uke fra eller til spiller ikke så mye rolle midt på sommeren.

De er faktisk i Norge as we speak, det er det at de skal til test som gjør at det tar litt tid før jeg får de. De er allerede pakket ut en gang for å spilles inn før de blir sendt til KV. Slik som jeg forstod var ikke førsteinntrykket rett opp av esken så halvgæli. Det dukket i allefall opp en mail her fra Midgard med noen banneord i caps lock, så jeg antar at det er en bra ting....

Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Samt at jeg vil tro det også viser en svett panne........ Med tanke på størrelsen og vekten på Akto sine Beta så tror jeg kanskje jeg ville valgt å få dem levert inn i stua. Alpha embalasjen må jo være gigantisk samt at de veier omtrent like mye som en full fryser.
    4 europaller ser det ut som. Håper de går inn i heisen..... :| Uansett en liten workout. Mulig man rett og slett må ta de ut av eskene før de bæres opp i leiligheten. Kjenner jeg blir småsvett bare å tenke på det. Bilde fra leveransen til han karen i Australia.

-img_0065custom2-jpg

Intermediate HenningHG sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    606
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir morsomt å lese om KV har fått seg ny referanse høytaler. Og må gå til anskaffelse av et par Adam.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fy søren, heftig størrelse på dem ja. Vil tro KV liker dem Håkon, JR nevnte noe om at han hadde noen høyttalere inne som var knall på D.D.E. - regnte med det var dine han snakket om...

EDIT: Size?? Nå er det nok BBcode for ei stund gitt... /edit

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HenningHG
    Blir morsomt å lese om KV har fått seg ny referanse høytaler. Og må gå til anskaffelse av et par Adam.
    Aktive høyttalere er neppe noe optimal referanse for et audioblad. Det kan være en utfordring for en skribent å ikke ha muligheten til å sjonglere mellom eff.forsterkere, høyttalere og høyttalerkabler når de skal ha nye produkter inn for test.

Jeg vet ikke akkurat hva slags musikk som demonstreres her, men jeg tror demonstrasjonen skal vise at de er tro mot kilden. Ser også her at det er ganske bra størrelse på de.

-hkg-av-2008-003-jpg

Intermediate freddie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Det dukket i allefall opp en mail her fra Midgard med noen banneord i caps lock, så jeg antar at det er en bra ting....
    Får ikke håpe det var pga at noe hadde gått i gulvet da... ;-)

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fy søren, heftig størrelse på dem ja. Vil tro KV liker dem Håkon, JR nevnte noe om at han hadde noen høyttalere inne som var knall på D.D.E. - regnte med det var dine han snakket om...
    De spiller nok aller best på trøndermusikk, ja. Tror faktisk Adam bruker Vømmel Spellemannslag som demomusikk rundt-om-kring. Skal sørge for å hamstre noen D.D.E plater og få kjærringa til å lage noen liter trøndersodd når JR skal hjelpe meg å stille de inn. Ær`n heldi med kalibreringa blir det nok litt karsk attåt, sjø`. Får håpe naboene vil være med på en aldri så liten D.D.E allsang med låta "Æ tåle trøkket":

Mellomtingen finns visst itj lenger
    Det meste går i grått og svart
    Når den som styre e i det humøret
    Kjem det med voldsom fart

Men æ tåle trøkket
    Æ tåle trøkket
    Sjøl om det kan vær ekstremt
    Høgt og lavt og stygt og pent
    Æ tåle trøkket
    Æ tåle trøkket
    Det har vist sæ når det kjæm te støkket
    Æ tåle trøkket

Og hvis den feiler, så kjører vi på med Rompa mi i 120db. Den kan alle og burde være bankers i enhvert borettslag!

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir vilt!

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De spiller nok aller best på trøndermusikk, ja. Tror faktisk Adam bruker Vømmel Spellemannslag som demomusikk rundt-om-kring. Skal sørge for å hamstre noen D.D.E plater og få kjærringa til å lage noen liter trøndersodd når JR skal hjelpe meg å stille de inn. Ær`n heldi med kalibreringa blir det nok litt karsk attåt, sjø`. Får håpe naboene vil være med på en aldri så liten D.D.E allsang med låta "Æ tåle trøkket":

Mellomtingen finns visst itj lenger
    Det meste går i grått og svart
    Når den som styre e i det humøret
    Kjem det med voldsom fart

Men æ tåle trøkket
    Æ tåle trøkket
    Sjøl om det kan vær ekstremt
    Høgt og lavt og stygt og pent
    Æ tåle trøkket
    Æ tåle trøkket
    Det har vist sæ når det kjæm te støkket
    Æ tåle trøkket

Og hvis den feiler, så kjører vi på med Rompa mi i 120db. Den kan alle og burde være bankers i enhvert borettslag!
    Hahaha, hærliii

ADAM DET D.D.E8)

Intermediate KentOve sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei du!

Bare lurte på om ADAM Alpha vil bli vist frem på Horten messen i år? Tenkte kanskje Snickers-is fikk låne dem, siden Midgard stiller.

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ser motvillig for meg at Club Adam har treff med "Rompa mi" som referansemateriale....

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KentOve
    Hei du!

Bare lurte på om ADAM Alpha vil bli vist frem på Horten messen i år? Tenkte kanskje Snickers-is fikk låne dem, siden Midgard stiller.
    Var med å flyttet Alphaene inn hos Vadseth og lyttet litt der, men tror ikke de blir å se i Horten da først Vadseth skal gjøre seg ferdig med dem og rommet som skal bli brukt i Horten er ikke så godt egnet for såppas store høytalere.

Dessuten har du jo det viktigste, HåkonN må jo få dem hjem snart
    Skjønte at Snickers-is hvertfall ikke da hadde spurt om å låne dem til messa.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KentOve
    Hei du!

Nei, de skal kun til KV en tur før de kommer til meg.

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, de skal kun til KV en tur før de kommer til meg.
    Blir nok noe annet spennende i Horten selvom det ikke blir like store saker som Alpha

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AjSelj
    Blir nok noe annet spennende i Horten selvom det ikke blir like store saker som Alpha
    Noe egenkonstruert fra Snickers kanskje? Han fikk jo ettersom jeg skjønte mange gode tilbakemeldinger på en messodemo av Capri (tror jeg det var).

Ellers så er det vel ikke utenkelig med noe Micromega eller Adam.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden KV ønsket å bli ferdig med artikkelen allerede til neste utgave av Fidelity, ser ut som levering til meg skjer raskere enn først antatt. Man kan jo ikke akkurat klage på det...

AjSelj: Det var faktisk Marten Coltrane du lyttet på når du var hos KV.

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0

4 europaller ser det ut som. Håper de går inn i heisen..... :| Uansett en liten workout. Mulig man rett og slett må ta de ut av eskene før de bæres opp i leiligheten. Kjenner jeg blir småsvett bare å tenke på det.
    Jøss, det var da enormt. Regner da med at OSS må ha en egen semitrailer, hvis det holder da ...
    :-D
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Side 39 av 49 FørsteFørste ... 9 19 29 35 36 37 38 39 40 41 42 43 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •