HåkonN`s Hjemmekino - Per aspera ad astra - Side 36

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 36 av 49 FørsteFørste ... 6 16 26 32 33 34 35 36 37 38 39 40 46 ... SisteSiste
Viser resultater 701 til 720 av 974
    Intermediate MindWaste sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    1,390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Nå skal de først til Knut Vadseth i Fidelity noen uker.....

Hvordan klarer du å holde ut den ventetiden?

Helt vanvittige flotte disse Adam altså, gratulere så masse!

Intermediate Mute sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    840
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Edit

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Herlig! Kommer det noen ord i Fidelity fra Vadseth etterhvert? Skal bli spennende å høre om han tør å konkludere med at de gruser Fidelitys referanse 8)
    Slett ikke feil at Snickers tar en tur for optimalisering heller, og når du kjører Audiolense XO får du kanskje Rønningsbakk inn døra i tillegg. Utfra hva jeg følger med på om dagen ift ny teknologi og nytenking når det gjelder både romkorreksjon og aktiv drift, så sitter du i førersetet Har du noen plan på pre?

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mindwaste: Jeg tror senteren lå på 60k ja.

Hvordan jeg holder ut? Hva i alle dager er det som får deg til å tro at jeg holder ut?

Mute: Det har nok noe med at Fidelity har en litt når ut til en litt annen gruppe lesere, og at Adam allerede er testet i Hjemmekino.

SannaX: Tanken er at det skal publiseres en test ja. Om de "gruser" noen referanse kommer vel ann på mange faktorer, også hvor bra de spiller i rommet til skribenten, hvor bra de treffer hans preferanser. Men jeg har hørt på Adam Beta, og syntes de var en bra klasse over B&W 801D som var Fidelity`s referanse. Fikk også et tilbud av Audioroyal på Marten Coltrane (som jeg tror er referanse nå?), men føler meg ganske trygg på Adam og deres "high-tech" tilnærming.

Bladet Stereo har forøvrig testet Alpha. De virket i allefall veldig imponert.

"To make it short, the Tensor Alpha will linger in our memory as one of the highest class and `highest fidelity` speakers we ever were allowed to welcome in our listening rooms."

"New active speaker reference."

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SannaX
    Slett ikke feil at Snickers tar en tur for optimalisering heller, og når du kjører Audiolense XO får du kanskje Rønningsbakk inn døra i tillegg. Utfra hva jeg følger med på om dagen ift ny teknologi og nytenking når det gjelder både romkorreksjon og aktiv drift, så sitter du i førersetet Har du noen plan på pre?
    XO versjonen blir det nok, men da pga. group delay correction, delefilter biten trenger jeg jo ikke.

Det er vel snarere snakk om prosessor, Meridian 861. Men den skal også utvides med HD621.

Intermediate Mute sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    840
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Edit"!

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    SannaX: Tanken er at det skal publiseres en test ja. Om de "gruser" noen referanse kommer vel ann på mange faktorer, også hvor bra de spiller i rommet til skribenten, hvor bra de treffer hans preferanser. Men jeg har hørt på Adam Beta, og syntes de var en bra klasse over B&W 801D som var Fidelity`s referanse. Fikk også et tilbud av Audioroyal på Marten Coltrane (som jeg tror er referanse nå?), men føler meg ganske trygg på Adam og deres "high-tech" tilnærming.

Bladet Stereo har forøvrig testet Alpha. De virket i allefall veldig imponert.

"To make it short, the Tensor Alpha will linger in our memory as one of the highest class and `highest fidelity` speakers we ever were allowed to welcome in our listening rooms."

"New active speaker reference."
    Vel, som du sier: det kommer ann på...rommet til Vadseth og pianoet som spiller med er nok diskutert i flere fora for å si det sånn Men spøk til side, en del av gutta fra OAS la igjen gode tilbakemeldinger på Marten Coltrane, så referansen står nok sterkt. Nå er jo ikke dette noen kamp mellom disse to, idet begge nok er referanser for mange audiofile. Jeg har også veldig tro på ADAM's high tech tilnærming. Det skal uansett bli spennende å lese hva som skrives. Du har uansett anskaffet noe helt spesielt skal man høre på andres vurderinger. Skulle vært spennende og hørt disse kreasjonene en gang, til tross for at jeg egentlig er usikker på om jeg vil...blir garantert nedtur å komme hjem til sitt eget

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer så mye HåkonN, du dro det ut lenge syns jeg

Blir spennende å se hva de skriver om dem senere, men med den erfaring jeg har høstet fra Delta så kan jeg ikke skjønne annet enn at de Knut også blir fornøyd.

Ser forrøvrig ut til at mine forsvinner ut døren i morgen :cry: , men en dag i bedre tider, da kommer nok Adam tilbake igjen her også.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    XO versjonen blir det nok, men da pga. group delay correction, delefilter biten trenger jeg jo ikke.

Det er vel snarere snakk om prosessor, Meridian 861. Men den skal også utvides med HD621.
    Aah...selvfølgelig! Visste jo du hadde Meridian 861! Den duger jo mildt sagt som pre. HD621 er jo heller ikke billig. 18K?
    Skjønnte på Petter Dale at group delay delen av programmet var relativt avgjørende. (mener han skrev noe om det i et tidligere Fidelity).
    Du begynner virkelig å bygge opp en vanvittig "maskinpark"!

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer Håkon! Du har nok kjøpt deg en av de beste høyttalerne brukandes i "vanlige" rom på markedet.

Blir utrolig artig å høre og SE BILDER når de ankommer deg!

Newcomer Score sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    192
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer så mye, dette blir nok veldig bra :-D

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må bare få slengt inn en stor gratulasjon og samtidig få rose deg for en av de aller mest underholdende "teaser-trådene" på lenge. Klødde meg selv godt i hodet underveis selv.

Har hørt Akto sine ADAM, og de imponerte stort for å si det sånn. Tror nok ikke du vil bli misfornøyd med dine heller.

Har kanskje ikke fulgt helt med i timen, men hva er listeprisen på denne herligheten?

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Artig at det ble aktive høyttalere og Adam. Dette er nok en skikkelig dynamikk bombe. De er jo forøvrig ikke akkurat små. Man ser hvor store de er på bilde under. Med bruk av Audiolense/Theseus så har du også muligheten til å endre den tonale balansen i stor grad. Dette blir nok kanon.
    Jobber med akustikk og høyttalerutvikling

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med veldig pene høytalere som nok spiller utrolig bra. Basert på det jeg hørte av Beta hos Akto må Alpha være enormt .

Du lurte meg godt til å tro at du skulle ha separat forsterker og høytalere 8) Dette til tross for at jeg før var 99% sikker på at du ville gå for en aktiv løsning.

Er du foresten klar over hvor svææææær senteren er? Bildene lyver så det renner ift den Kan jo hende du ikke har plass rett å slett!

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer. 170cm høye på sokkelesten. 8)

Just out of curiosity. Hvorfor Adam og ikke Burmester?

Intermediate eksu sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,318
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med heftige høyttalere.
    Epson | Panasonic | Denon | Emotiva | SVS

Min tråd

Intermediate mteinum sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    4,058
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Gratulerer. 170cm høye på sokkelesten. 8)
    170! OMG... mine på 120 blir jo noen knøtt i forhold...

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med noen STORE høytalere HåkonN!

Alt annet enn de største Krell blokkene blir jo seende utrolig små ut i forhold!

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oioioioi. Gratulerer med helt råe høyttalere. Bra disse kommer i moduler, slik at du slipper å styre hele konstruksjonen inn gjennom dørene. :-D
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    lekkert =)

har bare hørt de "små" adam`ene i ett stort rom, men de har en god lydsignatur

Side 36 av 49 FørsteFørste ... 6 16 26 32 33 34 35 36 37 38 39 40 46 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •