HåkonN`s Hjemmekino - Per aspera ad astra - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 49 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 13 23 33 43 ... SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 974
    Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    G serien eller 800 serien?

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    800-serien....

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Damn! boy

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lekte meg litt med kamera i dag... Ikke de beste bildene, men en start. Skal ta bedre bilder når ting står litt mer ferdig, og det er kveld. Gir et lite inntrykk i allefall...

Stuen er under opppussing, så noen oversiktbilder er liten vits.

Fikk også tatt et bilde av plasma`en. Venter fortsatt på DVE, så den er ikke kalibrert.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde litt av samme problemet selv - satset på MIT-kabler og det løste stort sett problemene. Som et lite tips...

Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Da var i allefall Krell KAV-3250 ankommet.

Virker lovende så langt... Har bare koblet på en rimlig RCA-kabel (skolisse), for å teste at den faktisk fungerer. Utrolig kontroll i lyden nå, bassen sitter som støpt, og 1027 fremgår som langt mer arrogante og luftige.

Noen innspillinger høres dog veldig lyse ut, og på kanten til overskarpt. Både Krell og Focal er veldig detaljerte, og kan tippe over mot det lyse. Pioneer er også lys i klangen, så totalt sett kan kanskje dette oppsettet bli litt for mye av det gode. Høyttalerene er kun gått 40-50 timer, av 300 timer som er anbefalt så det er alt for tidlig å komme med noen konklusjon. Rommet er for tiden også svært lite dempet, med bare stein og glass. Må også ha noen bedre kabler etter jeg har funnet ut hvordan oppsettet blir. Mye rom for forbedringer mao...

KAV-3250 er i allefall strømtørst. Fra standby til ON, er aldri noe problem. Men når jeg skrudde på hovedbryteren, gikk sikringen (16A !!!!) et par ganger når resten av utstyret var tilkoblet. Nå anbefales det, at den holdes i standby, så det er ikke noe problem. Strømkabelen og kontakten er forøvrig en 20A versjon.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ambings
    Hadde litt av samme problemet selv - satset på MIT-kabler og det løste stort sett problemene. Som et lite tips...
    Takk for tips. Ser ut som det begynner å hjelpe nå. Skal teste litt kabler når jeg er ferdig med alt. Det har blitt bedre etter at høyttalerene har blitt litt innspillt.

Intermediate tralltrall sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heftige saker du begynner å få her.
    Meridian 800 serie er strøken....
    Har du testet prosessoren til Meridian? 800 eller G serien?
    Min byggetråd og hjemmekino: Min hjemmekino

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det her så bra ut Håkon
    På tide at vi oslo boere viser bønda at vi har skikkelige anlegg vi også

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tralltrall
    Heftige saker du begynner å få her.
    Meridian 800 serie er strøken....
    Har du testet prosessoren til Meridian? 800 eller G serien?
    Jeg har testet flaggskipet 861, i siste versjon (v4). Det er den du ser på bilde litt lenger opp....

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wotg
    Det her så bra ut Håkon
    På tide at vi oslo boere viser bønda at vi har skikkelige anlegg vi også
    Hehe....

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lekte meg litt med kamera i dag... Ikke de beste bildene
    Alldeles ikke noe å utsette på de bildene der Håkon :grin:
    Dette blir jo ett skikkelig WAF-oppsett, kommer garantert til å bli griselekkert, og tror ikke lyden blir så aller værst heller :wink:

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vetteman
    Alldeles ikke noe å utsette på de bildene der Håkon :grin:
    Dette blir jo ett skikkelig WAF-oppsett, kommer garantert til å bli griselekkert, og tror ikke lyden blir så aller værst heller :wink:
    Takk... Nei, lyden begynner å bli svært bra. Venter fortsatt på ny Electra Be center, så når ting kommer litt mer på plass, skal jeg ta litt flere bilder.

Sitter bare å funderer på om jeg skal ta årets avgjørelse for å beholde 861-prosessoren. Heldigvis (eller uheldigvis) har jeg ingen kone som tar det åpenbare fornuftige valget for meg. Den er hinsides alt annet jeg noen gang har vært borti innenfor hifi og Hjemmekino, både på lyd, funksjoner, muligheter og utseende. Men prisen står ikke helt i stil til lommeboken.... :?

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk... Nei, lyden begynner å bli svært bra. Venter fortsatt på ny Electra Be center, så når ting kommer litt mer på plass, skal jeg ta litt flere bilder.

Sitter bare å funderer på om jeg skal ta årets avgjørelse for å beholde 861-prosessoren. Heldigvis (eller uheldigvis) har jeg ingen kone som tar det åpenbare fornuftige valget for meg. Den er hinsides alt annet jeg noen gang har vært borti innenfor hifi og Hjemmekino, både på lyd, funksjoner, muligheter og utseende. Men prisen står ikke helt i stil til lommeboken.... :?
    Den er jo helt rå, er vel lite hifi som er vakrere enn den :-) . Er jo bare en prioriterings sak, eller? hehe

Er den 100% oppgraderbar? Kan den beholdes lenge, eller bil den bli ut om noen år?
    Hvordan er brukervenneligheten?

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ja, hvem kjenner ikke den problemstillingen der! Den er ihvertfall utrolig lekker.
    Om den er verdt pengene, skal jeg ikke uttale meg om, da jeg ikke har hørt på noen som helst produkter fra Meridian (og det er kanskje like greit).
    Har egentlig et litt avslappet forhold til akkurat dette. Ja det er lekkert, ja det er bra, er det verdt 50 000 ekstra? NEI.
    Man betaler ofte sinnsyyykt mye for veldig små forskjeller.
    Kan ta et lite eksempel. Var i Tromsø å hørte på Audiovector SI 6 Arrete.
    Nå blir jeg sikkert å terge på meg Audivector-klanen her, men det er faktisk den første Audivector-høyttaleren som har låtet skikkelig bra i mine ører.
    Dette er ikke noe jeg sier for å irritere noen, men sånn er det nå engang.
    Ja, SI 6 spilte kjempeflott. Er det verdt en prisforskjell på 90 000 kontra mine Helicon 400? Aldri i verden! Men dette er nå bare min mening.
    Men for all del, strekker lommeboken din til for den prossesoren, så kjør på :grin:

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Unnskyldningen for å beholde 861V4 må jo være at den er 100% fremtidssikker og at du garantert ikke betaler veil. pris hos Andrè

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan jo vurdere G serien, den er jo billig i forhold (!?!), i følge André er den også oppgraderings bar.

Den ser jo ganske frisk ut den også. :-)

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wotg
    Unnskyldningen for å beholde 861V4 må jo være at den er 100% fremtidssikker og at du garantert ikke betaler veil. pris hos Andrè
    Om en først vurderer å handle er jo det en bra grunn. Koster penger å bytte produkter også.

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det som er viktig er at Pioneer AX-4 nå høres ut som en gammel transistor-radio fra 60-tallet i sammenligning.
    Da er jeg redd du kommer til å bli skuffet

Jeg har meget glade dager med min AX4, også til musikk..synes den er en fantastisk musikkformidler, og det er ingen ting som får den til å låte som en reiseradio, uansett prislappen på det man sammenligner med

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tralltrall
    Den er jo helt rå, er vel lite hifi som er vakrere enn den :-) . Er jo bare en prioriterings sak, eller? hehe

Er den 100% oppgraderbar? Kan den beholdes lenge, eller bil den bli ut om noen år?
    Hvordan er brukervenneligheten?
    Jeg kan skrive litt mer om den senere, da det er alt for mye å sette seg inn i, til å ta over en helg. Brukervennligheten er helt topp når man har gjort alle grunninnstillingene på PC. En vanlig reciever i dag, har så mye funksjoner og muligheter. Her dedikerer man et ferdig langt mer avansert oppsett for hver kilde, så er det bare tut og kjør. Selv en wifey kan trykke på CD og være sikker på at hun får best lydkvalitet.

Den er vel en av de få som er 100% oppgraderbar (skulle bare mangle til den prisen). Man bytter bare kort i bakkant, akkurat som en PC. Iflg. Meridian er plattformen på 800-serien oppgraderingsbar på alle mulige måter, og er fremtidsklar for nye formater og grensesnitt. V4 er helt forskjellig fra V1, og det er oppgradert for å følge dagens krav. 800-dvd spilleren er likedann. Bare å bytte drivverk og kort når det kommer noe nytt. All Software/firmware oppgraderinger fra Meridian er også helt gratis, og kan gjøres selv.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vetteman
    Ja, hvem kjenner ikke den problemstillingen der! Den er ihvertfall utrolig lekker.
    Om den er verdt pengene, skal jeg ikke uttale meg om, da jeg ikke har hørt på noen som helst produkter fra Meridian (og det er kanskje like greit).
    Har egentlig et litt avslappet forhold til akkurat dette. Ja det er lekkert, ja det er bra, er det verdt 50 000 ekstra? NEI.
    Man betaler ofte sinnsyyykt mye for veldig små forskjeller.
    Kan ta et lite eksempel. Var i Tromsø å hørte på Audiovector SI 6 Arrete.
    Nå blir jeg sikkert å terge på meg Audivector-klanen her, men det er faktisk den første Audivector-høyttaleren som har låtet skikkelig bra i mine ører.
    Dette er ikke noe jeg sier for å irritere noen, men sånn er det nå engang.
    Ja, SI 6 spilte kjempeflott. Er det verdt en prisforskjell på 90 000 kontra mine Helicon 400? Aldri i verden! Men dette er nå bare min mening.
    Men for all del, strekker lommeboken din til for den prossesoren, så kjør på :grin:
    Her betaler man ikke kun for for å få lydkvalitet i referanseklasse, men alle funksjonene. Liten vits å investere i denne uten å ha PC til å kalibrere oppsettet. Blant annet kan man få opp frekvensrespons på rommet i 3D. Det vil si man ser ikke kun den vanlige frekvensresponsen med evn. dips, men man ser også hvor lenge hver enkelt frekvens "ligger" i rommet før den blir borte. Det åpner for helt nye måter å kalibrere lyden på. Kalibreringsmulighetene er enorme. Den kan oppskalere alt matriale, også DVD. Prosessorkraften er enorm... Det ligger tester av den på internet, men de fleste har fått hakeslipp når de har hørt på den ferdig kalibrert, inkludert Stereophile som gav den karakter AAA, noe svært få produkter i verden har.

Om den er verdt pengene.... Som en entusiast vil si ja, selv om ikke det betyr at det forsvarer summen for "vanlige lønningsposer" (inkludert min).

Ok, nok reklame....

Side 3 av 49 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 13 23 33 43 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •