HåkonN`s Hjemmekino - Per aspera ad astra - Side 27

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 27 av 49 FørsteFørste ... 7 17 23 24 25 26 27 28 29 30 31 37 47 ... SisteSiste
Viser resultater 521 til 540 av 974
    Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Mine Gik er bestilt i hvitt stoff. Jeg har malt veggen i Jotun 07 hvit (altså helt hvit/ublandet maling), og der glir 100% inn. Desverre har jeg ikke noen bilder å vise deg.

Men det må sikkert bestilles mot et mindre pristillegg.

Acoustic Tuning har vel mest tynne skumprodukter?

Intermediate Mute sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    840
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da skal jeg undersøke GIK i hvitt. Acoustic tuning har mer enn skumplastprodukter. Ligner en del på GIK.. Prisene tror jeg er litt høyere enn GIK..

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Syns det ble stille hos deg, mange som driver å skifter ut litt utstyr om dagen, men jeg har ikke sett at du har røpt noe ennå.
    Har jeg bare vert blind kanskje?

Intermediate Hybris sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg våger meg til å være frekk nok til ikke å lese de 25+ sidene med innlegg her... Er det et innlegg underveis med bilde av stua di?
    --
    Thorbjørn

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    AjSelj: Nei, synet ditt er det ingenting galt med - jeg har ikke røpet noe. Har ikke lagt inn bestilling enda. Ser derimot ut som ting går rette veien.

Hybris: Kun den gamle leiligheten det er bilder av i denne tråden. Holder på å modifisere den nye nå. Er snart bare maling igjen. Har tatt litt tid å få 2 hjemmekino anlegg, og et multiromsystem helt skjult i en leilighet som i utgangspunktet ikke hadde kabler til slikt. Stereoanlegget er pakket ned/flyttet mens maling/pussing pågår.

Har forøvrig kjøpt en eff.forsterker som skal brukes til bakhøyttalere. Siden jeg skal kjøre 7.1 trenger jeg en til, men denne kommer i første omgang.

Ble valgt fordi den har mer enn nok effekt, svært god dempningsfaktor (dynamikk er viktig), en nøytral klang, ubetydlig varmeutvikling og grei fysisk størrelse (skal stå gjemt i skap), 12V trigger slik at den kan styres via Pronto-systemet og ikke minst har XLR-innganger slik at jeg kan kjøre fullbalansert fra prosessor. Det viser seg faktisk at den er svært god som ren stereo-effekt også, så jeg skjønner godt at disse er populære. :-D

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kommet noe videre i letingen etter høytalere?

Intermediate freddie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så i en annen tråd at nye høyttalere var bestilt - gratulerer!

Da har du kanskje fått salg i boks også?

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk. Nå er ikke de nye betalt riktig enda, så helt 100% i boks er handelen ikke. Men jeg har tatt avgjørelsen om hva jeg skal ha, både når det gjelder forsterkere og høyttalere.

Dette ble derimot så dyrt at jeg måtte vente litt med senterhøyttaleren, så det er i første omgang bare 2 kanaler som er bestillt.

Nei, Alto er ikke solgt. De ble lagt ut et par ganger før jeg dro på ferie, og til tross for noen email og telefonsamtaler er det nok litt tregt midt på sommerhalvåret. Skal legge de ut på nytt nå, også Utopia-senteren. Jeg tar ikke det så tungt, jeg vet prisen er god så det er bare å vente på noen som er klare til å handle! :-D

Men det tar nok litt tid før jeg får ting i hus. Dette er ikke akkurat lagervare for å si det sånn, og på denne tiden av året går ting litt tregt. Det gjør meg ingenting, sommeren er uansett ikke høytid for film og musikklytting. Dette kjøpet har for min del vært en stor investering, og jeg måtte gå inn i meg selv for å være sikker på at dette ikke er noe jeg kommer til å angre på. Men nå gleder jeg meg bare mer og mer.

Skal investere i Audiolense som romkorreksjon etter hvert også. Musikk er jo greit, DVD går sikkert fint - spørsmålet er Blu-Ray. Det er upløyd mark, og lite software som støtter avspilling fortsatt. Alternativet er å konvertere mine egne filmer til harddisk og spille de av som datafiler (for eks, MKV), slik at det er mulig å kjøre lydsporet gjennom Audiolense sitt filter. Det er vel først og fremst interessant på konsertene som jeg spiller av ofte. Den tid - den sorg.

Intermediate freddie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette hørtes veldig spennende ut, så jeg ser frem til å se hva du ender opp med.

Det er litt lavsesong hos mange, tror jeg - både med tanke på bruktmarkedet og å faktisk bruke det man har i hus.

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mulig det er jeg som er sløv, men hva endte du opp med?

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel ikke avslørt enda..?
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Newcomer meridian861 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Takk. Nå er ikke de nye betalt riktig enda, så helt 100% i boks er handelen ikke. Men jeg har tatt avgjørelsen om hva jeg skal ha, både når det gjelder forsterkere og høyttalere.

Dette ble derimot så dyrt at jeg måtte vente litt med senterhøyttaleren, så det er i første omgang bare 2 kanaler som er bestillt.

Hei Håkon
    Hva har du gått for i ditt nye oppsett av forterkere og høytalere?

PerS

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HåkonN:
    Har du fått lyttet til Adam Beta hos Akto?
    Jobber med akustikk og høyttalerutvikling

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, jeg har ikke avslørt det enda. Pus slipper jeg ut av sekken når alt er på vei... :-D

orso: Nei, jeg har ikke vært hos Akto. Har du? Men jeg hørte på Adam Tensor Beta på CES i Januar.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, har ikke vært hos Akto. Mulig jeg skal til tigerstaden i august og da kan det kanskje bli en mulighet hvis han er ferdig med opppussing og åpen for besøk.

Kan se ut som om noen Adam høyttalere er på vei her i gården forresten.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av orso
    Kan se ut som om noen Adam høyttalere er på vei her i gården forresten.
    Spennende. Oppgradere fra XTZ nu, eller er dette noe annet?

Og du er fortsatt fornøyd med Audiolense?

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Spennende. Oppgradere fra XTZ nu, eller er dette noe annet?

Og du er fortsatt fornøyd med Audiolense?
    XTZ 99.36 var dag én ment til å være en midlertidig løsning. Det ble kjøpt inn til en kamerat, og så skulle jeg leie de i en periode. Han overtar de i månedskifte juli/august.
    Adamene blir en ny mellom stasjon. Blir uansett spennende og blir nok med god margin de klart beste høyttalerne jeg har hatt.

Ikke helt fornøyd med Audiolense pr. dags dato. Gjør mye bra, men har ikke fått alt til å sitte. Usikker på hva det skyldes. Målingene mine har ikke vært helt rene, så det kan være en årsak. Har et Lynx lydkort på vei og skal begynne å jobbe med Audiolense igjen da.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    XTZ 99.36 var dag én ment til å være en midlertidig løsning. Det ble kjøpt inn til en kamerat, og så skulle jeg leie de i en periode. Han overtar de i månedskifte juli/august. Adamene blir en ny mellom stasjon. Blir uansett spennende og blir nok med god margin de klart beste høyttalerne jeg har hatt.
    Adam er spennende. Bare lille (og billige) A5 imponerte meg og de som var med meg stort i Vegas. Men hvorfor alle mellomstasjonene? Skal du også "leie" disse?

Ikke helt fornøyd med Audiolense pr. dags dato. Gjør mye bra, men har ikke fått alt til å sitte. Usikker på hva det skyldes. Målingene mine har ikke vært helt rene, så det kan være en årsak. Har et Lynx lydkort på vei og skal begynne å jobbe med Audiolense igjen da.
    Ja, det er jo noen fallgruver i et slikt oppsett for å si det pent, og det er kanskje ikke alltid like lett å finne ut av med en gang. Hva er det du føler du ikke får å sitte, og har du nevnt dette for utvikleren?

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Optoma HD3000

En Optoma HD3000 videoprosessor har dukket opp i heimen.

Har alltid hatt lyst til å se hva en bildeprosessor kan gjøre med bildet, og når jeg kom over en 100% strøken HD3000 på bruktmarkedet var det bare å kline til. Denne går forøvrig for å være blant de bedre, og har samme Gennum VXP prosessor som sitter i Crystallio II.

Koblet den til min Pioneer Kuro 50", og etter bare noen få endringer i innstillingene ble det fort klart at dette var noe helt annet enn de interne videoprosessorene til Pioneer. Panoreringer går nå helt flytende, bildet er fjellstøtt, skarpt og støyfritt. Av en eller annen grunn virker også fargene bedre, noe jeg faktisk ikke hadde forventet. Så på en gammel Clint Eastwood film på TV i helga, og bildet så faktisk ut som en ny film. Samboeren bryr seg fint lite om mindre tweaks jeg gjør, men uten å nevne at jeg hadde kjøpt noe nytt, spurte jeg henne hva hun syntes om bildet. Hun lurte umiddelbart på hva jeg hadde gjort, for bildet var i hennes øyne nå mye bedre enn tidligere. "Mer ekte" var hennes beskrivelse, og sannelig påpekte hun det ikke i går også mens vi så på en Blu-Ray.

Nå er det bare å finne de mest optimale innstillingene, men det er bare kosearbeid. Min plasma har fått et nytt liv, og jeg har fått øynene opp for hva en skikkelig videoprosessor kan gjøre med bildet. Meget fornøyd! Nå fikk jeg plutselig lyst på kalibreringsutstyr for å gå løs på fargene også. Og kan jeg få et så flott og flytende bilde på et 90-100" lerrett..... Hmmmm.....

Tror jaggu jeg er i ferd med å bli en bilde-junkie.

Denne har også RS232 inngang, så da er det bare å programmere min Pronto touchscreen med egne Optoma menyer og hive nok en fjernkontroll i skuffen sammen med alle de andre.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    ...har denne prosessoren selv, og er HELT enig i at VXP-chippen gjør underverker for bildet, både på plasma og lerret!

Side 27 av 49 FørsteFørste ... 7 17 23 24 25 26 27 28 29 30 31 37 47 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •