HåkonN`s Hjemmekino - Per aspera ad astra - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 49 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 12 22 32 42 ... SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 974
    Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Fullbalansert surroundprosessor? Hvordan kan man kjøre fullstendig adskilt kretsløp for hver kanal når kilden er en og samme (digital). Det er jo teknisk umulig med mindre all dekoding foregår i DVD-spilleren. Men hvis det er tilfelle trenger en strengt tatt ikke noen forforsterker i det hele tatt.

Sorry hvis jeg sporer av tråden din. Må si du har lagt listen høyt når det gjelder utstyr, og det skal bli spennende å følge utviklingen. :grin:
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Fullbalansert surroundprosessor? Hvordan kan man kjøre fullstendig adskilt kretsløp for hver kanal når kilden er en og samme (digital). Det er jo teknisk umulig med mindre all dekoding foregår i DVD-spilleren. Men hvis det er tilfelle trenger en ikke noen forforsterker i det hele tatt.
    Det som skjer før D/A-konverteren i en surroundprosessor (eller en hvilken som helst DAC) er selvfølgelig ikke full-balansert, det har jeg heller aldri hevdet. Det som skjer etter, i den analoge signalveien, sies det derimot at har en stor fordel i å være full-balansert.....
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Sorry hvis jeg sporer av tråden din. Må si du har lagt listen høyt når det gjelder utstyr, og det skal bli spennende å følge utviklingen. :grin:
    Neida, dette er jo helt relevant, siden jeg har ytret et behov/ønske om å prøve balanserte kabler med tid og stunder.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har noe erfaring med Lexicon MC-12b?

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tror ikke det er solgt mange Lexiconer i Norge. Det er euphonia som har agenturet, Lexicon eies av Harman int.
    Det er derimot fler på www.avtalk.co.uk som sverger til Lexicon, sjekk med de.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Leser endel varme omtaler om den på andre forum ja.. Verdens beste hjemmekino-prosessor er et ord som stadig går igjen. Lexicon er også svært flinke til å følge på med oppgraderinger, slik at den alltid er up too date. Får lese litt mer... Ser ikke ut som det er så lett å få noe demo av den i Norge.

Intermediate tralltrall sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lexicon er fine saker. Skikklig kvalitet.
    MG på forumet har det:
    http://avforum.no/minhjemmekino/show.php/MG

Har du skjekka ut Meridian? Denne f.eks: http://www.meridian-audio.com/p_g68.htm
    Min byggetråd og hjemmekino: Min hjemmekino

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tralltrall
    Lexicon er fine saker. Skikklig kvalitet.
    MG på forumet har det:
    http://avforum.no/minhjemmekino/show.php/MG

Har du skjekka ut Meridian? Denne f.eks: http://www.meridian-audio.com/p_g68.htm
    G68 får man vel også med balanserte utganger og EQ. Dog usikker på veil. pris på en G68 i Norge.. (?) Og hvor lett det er å oppgradere denne i fremtiden.

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    G68 får man vel også med balanserte utganger og EQ. Dog usikker på veil. pris på en G68 i Norge.. (?) Og hvor lett det er å oppgradere denne i fremtiden.
    Jeg tror den kan leveres balansert og med EQ.
    Ifølge Hifihuset kan den oppgraderes.
    Det er en viktig ting, når en skal legge så mye penger i en prossessor.

Veil pris ca 70.000

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror den kan leveres balansert og med EQ.
    Ifølge Hifihuset kan den oppgraderes.
    Det er en viktig ting, når en skal legge så mye penger i en prossessor.

Veil pris ca 70.000
    70 000,- er vel uten noe morro.... Kanskje Jfinneru kan svare på dette? Litt skummelt å kjøpe en så dyr prosessor som ikke er 100% modul-basert i dag. Det kommer jo noen nye lydformater etter hvert...

Har uansett ikke tenkt til å betale veiledene pris for noe.

Ringte Oslo Hifi Center i dag, de har en demo-modell av Krell HTS 5.1 inne (ikke 7.1), uten noen oppgraderinger (EQ etc) som de skulle ha 69 000,- for. Det er det ikke verdt, selv om det er en heftig prosessor. Krell er heller ikke så flink til å oppgradere, som Lexicon eller Meridian.

Parasound Halo C2 har vanvittig god lyd, men har ikke noen mulighet for oppgradering, og begynner å dra på åra i hjemmekino-sammenheng.

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    G serien til Meridian er ikke mer oppgraderbar enn Krell, Parasound og Lexicon. Det er lite de får gjort utover å komme med software oppgraderinger.
    Det er kun 800 serien til meridian som fysisk kan oppgraderes. veil prisene til meridian er også mildt sagt stive!
    Får du en bra deal på lexicon så tror jeg det er veien å gå ellers så dukkere det jo opp krell showcase med jevne mellomrom. ellers så kan du jo som jeg foreslå ta en titt på parasound C2 prosessoren som står hos lyric, drøyt 20K for en slik er en god deal.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wotg
    G serien til Meridian er ikke mer oppgraderbar enn Krell, Parasound og Lexicon. Det er lite de får gjort utover å komme med software oppgraderinger.
    Det er kun 800 serien til meridian som fysisk kan oppgraderes. veil prisene til meridian er også mildt sagt stive!
    Lexicon MC-12b er også 100% oppgraderbar. De har brukt samme platform i mange år, og er nå oppe i versjon 5 som kan fås med både HDMI, balanserte utganger og full 8-kanals romkorreksjon med 4 mic (!). Software oppgraderinger blir lagt på nettsiden deres, slik at man kan oppgradere selv.
    Men det er selvfølgelig stiv pris på denne også.

Classè kommer vel med noen muligheter til oppgraderinger i deres nye flaggskip SSP-900. Denne får også HDMI, romkorreksjon, 2 display etc etc. SSP-300 og 600 får kun mindre oppgraderinger (software?) i motsetning til hva som stod i siste Hjemmekino. SSP-900 kommer nok til å koste rundt det samme som MC-12b.

Krell Showcase har så vidt meg bekjent kun firmware/software-oppgraderinger. Home Theater Standard (HTS) er bygget opp annerledes, og der kan man i allefall få Krell rom korreksjon.

G68 kan også fysisk oppgraderes, men svært begrenset i forhold til 800-serien. 800-serien er som du sier også svært dyr, uten at jeg vet den eksakte prisen...

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet du ca pris på Lexicon?

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet du ca pris på Lexicon?
    Morroa starter på litt over 80k og galskapen ender på over 120k med "alt". Vet ikke hvordan det er med rabatt på Lexicon MC-12b, da det ikke er så mange i Norge som har denne...

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lexicon MC12HD ser fet ut!

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var i allefall Krell KAV-3250 ankommet.

Virker lovende så langt... Har bare koblet på en rimlig RCA-kabel (skolisse), for å teste at den faktisk fungerer. Utrolig kontroll i lyden nå, bassen sitter som støpt, og 1027 fremgår som langt mer arrogante og luftige.

Noen innspillinger høres dog veldig lyse ut, og på kanten til overskarpt. Både Krell og Focal er veldig detaljerte, og kan tippe over mot det lyse. Pioneer er også lys i klangen, så totalt sett kan kanskje dette oppsettet bli litt for mye av det gode. Høyttalerene er kun gått 40-50 timer, av 300 timer som er anbefalt så det er alt for tidlig å komme med noen konklusjon. Rommet er for tiden også svært lite dempet, med bare stein og glass. Må også ha noen bedre kabler etter jeg har funnet ut hvordan oppsettet blir. Mye rom for forbedringer mao...

KAV-3250 er i allefall strømtørst. Fra standby til ON, er aldri noe problem. Men når jeg skrudde på hovedbryteren, gikk sikringen (16A !!!!) et par ganger når resten av utstyret var tilkoblet. Nå anbefales det, at den holdes i standby, så det er ikke noe problem. Strømkabelen og kontakten er forøvrig en 20A versjon.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I dag kom de en prosessor på besøk, med navn Stuart.....

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer. Holder deg til "oldies but goldies". Mr. Stuart får slakt i www.homecinemachoice.com. Er det navnet på fronten som er viktig, eller er lydsignaturen reelt mye bedre enn hva du har hørt til nå?

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Gratulerer. Holder deg til "oldies but goldies". Mr. Stuart får slakt i www.homecinemachoice.com. Er det navnet på fronten som er viktig, eller er lydsignaturen reelt mye bedre enn hva du har hørt til nå?
    Hva er det som får slakt?

Nei, navnet er ikke viktig i det hele tatt. Det som er viktig er at Pioneer AX-4 nå høres ut som en gammel transistor-radio fra 60-tallet i sammenligning.

Denne er ikke så gammel heller, faktisk helt ny. Men jeg har ikke kjøpt den enda, kun på hjemlån.... Betaler ikke for noe uten å ha testet det grundig først....

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Muligens feriepilsen spiller meg et puss, men: http://www.homecinemachoice.com/revi...omeTheater.php

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, jeg tror feriepilsen spiller deg et stort puss, Tiger....

Krell HTS 2 har jeg ikke lånt nei... Stuart, as in Boothroyd Stuart.

Side 2 av 49 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 12 22 32 42 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •