HåkonN`s Hjemmekino - Per aspera ad astra - Side 15

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 15 av 49 FørsteFørste ... 5 11 12 13 14 15 16 17 18 19 25 35 45 ... SisteSiste
Viser resultater 281 til 300 av 974
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Da ser jeg at dine 1027 er til salgs.... hva for noen planer går du med nå da?

Intermediate frdrk sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    666
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja.. hva skjer her inne?

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er 1027Be er solgt, og Alto Utopia er kjøpt. Har også kjøpt et par Focal SR1000 dipole bakhøyttalere med 2 Be-diskanter i hver. Mangler fortsatt forsterkere. Venter på de nye modellene fra Chapter Audio som jeg ønsker å teste før jeg bestemmer meg. Skal muligens teste noe voksne greier fra Burmester om jeg får det slik jeg vil.

Så har jeg kjøpt noen spennende produkter fra Gik Akustiscs. 2 store corner-basstraps (tritraps) og 3 veggplater til å begynne med. Har bestemt meg for å jobbe en del med akustikken i den nye leiligheten (klok av skade), men vel så mye utfordring blir det å få det pent.

Ingenting er pakket opp av eskene enda, og det er ikke sikkert det blir heller.....i denne leiligheten. Skal pusse opp litt i desember, så skal jeg ha visning i Januar. Bor i toppetg. uten heis, og Alto veier 75kg per stykk. :-? Har heller begynt å planlegge den nye leiligheten.

Intermediate mattman sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    736
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilke nye modeller fra Chapter er det snakk om? Couplet?

Forøvrig virker dette helt rått.. Jeg har en liten idé om hvordan dette lyder 8)

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mattman
    Hvilke nye modeller fra Chapter er det snakk om? Couplet?

Forøvrig virker dette helt rått.. Jeg har en liten idé om hvordan dette lyder 8)
    Focal og Chapter låter utrolig bra sammen, som du vet. Det er vel Couplet ja. Kommer nye 300W effektforsterkere nu...."rett rundt hjørnet" begynner å bli historisk, men nå virker det faktisk som noe er på gang.

Intermediate HenningHG sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    606
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jørn sine gammle Alto?

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    606
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette har jeg lyst til å høre på når det er på plass.
    Husker ikke om jeg har foreslått det før? Men hva med ASR Emitter II,
    Er "litt" forelsket i denne. :-D

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HenningHG
    Jørn sine gammle Alto?
    Nei.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette har jeg lyst til å høre på når det er på plass.
    Husker ikke om jeg har foreslått det før? Men hva med ASR Emitter II,
    Er "litt" forelsket i denne. :-D
    Den største ASR`en hørte jeg på Stereofil en gang. Låt flott det (enorm dybde og kontroll), men er ikke Emitter en integrert?

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slår virkelig på stortromma denne gangen?
    Bare å bøye seg i støvet og gratulere

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette blir bra Håkon. Skal du bytte ut DD18 med utopia suben for å få komplett Focal oppsett. Denne Chapter saken du snakker om, er den 3x300W?
    Chapter har jo verdens dårligste hjemmeside, blir ikke helt klok på de produktene. Tøft blir det ihvertfall. Hvor stort rom har du planer om å dedikere til anlegget? Jeg har ca 22m2 og skulle gjerne hatt en 8 - 10m2 til.
    Altoene går kanskje ikke like dypt som mine Ultima Studio, men det 11" elementet flytter nok endel luft.
    Hva slags kabler skal du bruke på dette oppsettet?

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    606
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Integrert. Som i tre solide bokser. Og du kan velge i et hav av spesifakasjoner. Se linken for bilder. Stereofil - Butikken for stereo og hjemmekinoelskere i Grensen 9!

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wotg
    Dette blir bra Håkon. Skal du bytte ut DD18 med utopia suben for å få komplett Focal oppsett.
    Ingen planer om å bytte ut DD-18. Veldig fornøyd med lukket løsning, innebygget EQ og servo. Fornøyd med din?

Denne Chapter saken du snakker om, er den 3x300W?
    Chapter har kun 2-kanaler per i dag.
    Chapter har jo verdens dårligste hjemmeside, blir ikke helt klok på de produktene. Tøft blir det ihvertfall.
    Enig, den er ikke mye å skryte av. De gutta der virker ikke veldig opptatt av reklame og profilering.

Hvor stort rom har du planer om å dedikere til anlegget? Jeg har ca 22m2 og skulle gjerne hatt en 8 - 10m2 til.
    Rommet er totalt på ca 32 kvm, men det er en løsning med stue/åpent kjøkken.
    Altoene går kanskje ikke like dypt som mine Ultima Studio, men det 11" elementet flytter nok endel luft.
    -3db på 30hz. Focal har aldri designet høyttalere for at de skal gå kjeller-dypt. Men det trykker bra, er superstramt og kan spille meget høyt. Det aller dypeste tar DD-18 seg av uansett.
    Hva slags kabler skal du bruke på dette oppsettet?
    Tja si det. Først må jeg få anlegget ferdig. Bruker relativt billige Supra Ply 3.4/S per i dag. Generelt litt skeptisk til dyre kabler, men litt kabel-testing har vel aldri startet noen krig.... i allefall ikke utenfor forumets vegger. Kommer nok til å låne litt ulike modeller etter hvert. Det viktigste er at det ser rått ut!

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Integrert. Som i tre solide bokser. Og du kan velge i et hav av spesifakasjoner. Se linken for bilder. Stereofil - Butikken for stereo og hjemmekinoelskere i Grensen 9!
    Det var vel den jeg hørte på ja. Integrert er ikke aktuelt. Jeg må ha minst 5 kanaler, og det optimale hadde vært å kjøre likt i alle kanaler. Men den er råfet lydmessig. Rammstein er friskt i minne..

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    606
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    skjønner. Kan jo bare kjøpe tre stk. da .

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    skjønner. Kan jo bare kjøpe tre stk. da .
    Utmerket ide. Med eget power og pre til hver del, blir det 9 store bokser til sammen. Trenger nesten et eget rom til elektronikken. Og så mye utstyr har ikke akkurat noe kjølende effekt på rommet heller.... :-?

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det står en brukt No433 hos hifihuset, kunne det vært noe?
    Ellers så kan jo kombinasjonen Bryston 6B SST/3B SST kanskje fungere.
    Man blir jo selvfølgelig farget av de valgene man selv har tatt og du må i så måte ta objektiviteten i det jeg sier med en klype salt, men Theta er vannvittig undervurdert, du skylder deg selv å teste Dreadnaught II med 5x220V moduler.
    Jeg bruker høyttalerkabler fra Tara Labs. De jeg har heter RSC Vector 2. Disse bruker Tara Labs sitt BSM system som gjør at du kan skifte mellom spader og bananer uten å ty til reterminering - veldig praktisk. Disse kablene slipper gjennom mer informasjon enn mine gamle QED, Toms Diner ble en helt ny opplevlse.
    Jeg er forøvrig meget fornøyd med min DD18, bare synd at jeg ikke får benyttet den de neste fjorten dagene thetaen tar så mye strøm at min 13A kurs går hvis jeg bruker thetaen og DD18 samtidig Håper en 16A kurs gjør susen.

Intermediate Hanspf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Velkommen til Alto gjengen! Jeg klarte ikke la de stå i esken selv om de skal i ett annet hus om litt. Noe som har medført noen skikkelige flytteoperasjoner i forbindelse med visning :-)

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det står en brukt No433 hos hifihuset, kunne det vært noe?
    ML er ikke helt my cup of tea. Blir litt for pent og snillt. Tror faktisk det var den Andre snakket om som eieren brukte i innbytte etter han fikk høre Chapter.

Ellers så kan jo kombinasjonen Bryston 6B SST/3B SST kanskje fungere.
    Bryston er jo spennende. Har ikke fått hørt det enda.

Man blir jo selvfølgelig farget av de valgene man selv har tatt og du må i så måte ta objektiviteten i det jeg sier med en klype salt, men Theta er vannvittig undervurdert, du skylder deg selv å teste Dreadnaught II med 5x220V moduler.
    Har vært i kontakt med Lyric om den allerede. Den er uhyre praktisk med tanke på at jeg kan få opptil 7 moduler i en "boks". Og prisen er langt mer hyggelig enn Chapter Audio. Skal se om jeg får en demo på Theta.

Jeg bruker høyttalerkabler fra Tara Labs. De jeg har heter RSC Vector 2. Disse bruker Tara Labs sitt BSM system som gjør at du kan skifte mellom spader og bananer uten å ty til reterminering - veldig praktisk. Disse kablene slipper gjennom mer informasjon enn mine gamle QED, Toms Diner ble en helt ny opplevlse.
    Det er notert.

Jeg er forøvrig meget fornøyd med min DD18, bare synd at jeg ikke får benyttet den de neste fjorten dagene thetaen tar så mye strøm at min 13A kurs går hvis jeg bruker thetaen og DD18 samtidig Håper en 16A kurs gjør susen.
    Står vel noe om dette i brukermanualen til DD-18 også...det at den trekker en del strøm. Ganske imponerende med tanke på at det er klasse D. Yankeene sitter jo også med strømkurser til husene sine som får Hafslund sine luftkabler til å se ut som skolisser. :-|

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dæven!

Flere som har banket litt på stortromma ser jeg

Dette blir helt rått Håkon. Regner med ny leilighet blir like smakfullt innredet med Hifi som den forrige.

Gratulasjoner er i aller høyeste grad på sin plass. GRATULERER.

Side 15 av 49 FørsteFørste ... 5 11 12 13 14 15 16 17 18 19 25 35 45 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •