HåkonN`s Hjemmekino - Per aspera ad astra - Side 14

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 14 av 49 FørsteFørste ... 4 10 11 12 13 14 15 16 17 18 24 34 44 ... SisteSiste
Viser resultater 261 til 280 av 974
    Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av C. Alshus
    Chapter er britisk.

Sjefen jobbet i Chord tidligere.
    Sitat Opprinnelig postet av DrErling
    Amerikanere vettu... It's all about the bling-bling. Marmorsøyler og blått lys.

DrE
    Dessuten er vel kineserne "en smule" hakket mer sugne på blå lys og bling-bling....:-D

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alle drømmer om Amerika, derfor lager britene og kineserne det de tror Amerikanerne liker... neida. Det er vel flere enn Amerikanerne som kan sies å være (litt for) opptatt av bling bling.

(Jeg må ærlig innrømme at jeg på et tidspunkt modifiserte lysdiodene i musa, lysdiodene i tastaturet, lysdiodene i DVD-Rom og CD-brenner, samt også min samsung syncmaster 19" CRT (Den var et hel... liv å skru i) med, ja nettopp, blå lysdioder. Så jeg skal holde kjeft fra nå)

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    herregud jeg husker at jeg også skiftet de grønne ledsene på cdromene mine til blå leds.
    Virker i retrospekt helt åndssvakt.

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wotg
    Disse Chapter produktene ser til forveksling alt for mye ut som produkter fra Shanling. Jeg skjønner ikke produsenters fasinasjon for blå dioder.
    Bryston er nok mere din stil Håkon, form follows function.
    Med et veldig nøytralt lydbilde spiller Bryston bra sammen med det meste og er lett omsettelig skulle du føle for utskiftninge på et senere tidspunkt.
    Du har ikke vurdert å skaffe noen brukte ML blokker da?
    No23.5, 27 og 27,5 går jo for spottpriser på Audiogon og leverer til tross for alderen absolutt high-end.
    jeg så en 220V versjon av No 27,5 gå for $2300 her for noen uker siden.
    Det eneste Shanling deler med Chapter er nok fasinasjonen for blått lys.

ML er litt for raffinert og "snillt" for meg. Selv de jeg har snakket med som eier ML, sier det er utmerket til klassisk etc, men det finnes mer forsterkere med mer futt i om hjemmekino og litt mer "rocka" musikk står på dagsplanen. Når det er sagt, så er ML knall forsterkere, men det er bare ikke passende for meg. Står forøvrig en stor ML på Hifihuset nå.... eieren fikk høre på Chapter.

Bryston er helt klart spennende produkter. Men jeg må velge et produkt pga. de lydmessige fordelene, ikke hvor mye lys produsenten har valgt å "kle" produktet med... spesielt ikke når disse lysene kan slås av. Og forresten hva er galt med litt bling bling... Skal låne med meg Bryston snart, sannsynligvis en 4B eller 14B fra Lyric.

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fjernkontrollen som Chapter bruker til sin integrerte sak er nøyaktig lik den jeg har til min kinesiske Xindak XA6950, bortsett fra at knappene har andre funksjoner :-)

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av C. Alshus
    En kompis har to slike:

Som han snart skal selge. Kanskje det kunne vært noe? 250 watt.

Han antydet en pris på 40-45.
    FPB blokkene er ganske bra, men de er store, tunge, trekker mye strøm og blir sinnsykt varme. Jeg må uansett ha forsterkeri til senter og bakhøyttalere, og om jeg skulle utvidet med Krell monoblokker hadde det vært dumt å selge 3-kanaleren.

Og litt av poenget med byttet er å få prøvd noe annet/trå i litt nytt territorium

Har kikket litt på Burmester sine 3 og 5-kanalere.... men det blir liksom så vanskelig når jeg har null mulighet å teste dem på eget utstyr...

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    Fjernkontrollen som Chapter bruker til sin integrerte sak er nøyaktig lik den jeg har til min kinesiske Xindak XA6950, bortsett fra at knappene har andre funksjoner :-)
    Helt vanlig at produsenter kjøper fjernkontroller fra 3.part utifra spec og ønsker, så det er ikke overraskende. :-D

Intermediate Zocral sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    551
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skulle gjerne likt å hørt mere om dine erfaringer med Sonos etter at du nå har hatt det en stund. Er du fortsatt like fornøyd?

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    2stk. UFO observert i stua...

Hadde 2 flotte søsken fra Chapter-familien på besøk denne uka. Navnet var Chapter Audio 500M, og dette er vel de første bildene av de som finnes på norske nettsider noen sinne, ja kanskje de eneste på nettet. Det er altså 2 massive monoblokker à 500W i 8ohm det er snakk om. Veil. (vill.) pris ligger på en liten nybil.....
    ...
    ...

-img_0901-jpg
    -img_0905-jpg
    -img_0936-jpg
    -img_0937-jpg

Man ser i allefall når de står på.... De måtte leveres tilbake torsdag morgen, da et annet forummedlem skulle ha de.

Neste gang blir det Bryston på hjemlån, og sannsynligvis den nye serien til Chapter Audio om den er dukket opp.
    Lyd er morsomt. :-D

...
    ...
    De der hadde jeg hjemme for rundt et år siden, når de fortsatt var prototyper, husker ikke om vi tok noen bilder da. Synd de lyser så jævlig.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zocral
    Jeg skulle gjerne likt å hørt mere om dine erfaringer med Sonos etter at du nå har hatt det en stund. Er du fortsatt like fornøyd?
    Jepp. Som et multiroms system er det genialt. Virkelig morsomt å kunne dele musikken rundt i huset på den måten. I stuen bruker jeg ZP80 og kjører det digitalt rett inn i DAC til Meridian 861.

Har allerede planer om et 5.1 anlegg på soverommet når jeg flytter, og da er det bare å utvide med en ZP80 til så har man full tilgang til musikksamlingen med et tastetrykk. Fjernkontrollen er suveren og selve nøkkelen i hele systemet. Sonos har også et eget forum, og er flinke til å lytte på kundenes ønsker. De har allerede kommet med flere software-oppgraderinger.

Rett og slett et livstilsprodukt... :-D

Intermediate Hanspf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må sjekke SONO jeg og, må ha en eller annen ordning for å spre musikken i huset. Har ikke sjekket tråden nøye, men har du noen erfaringer å melde om surround høytalerne. Vurderer sterkt å smelle til med 4 slike i det kommende kinorommet

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hanspf
    Må sjekke SONO jeg og, må ha en eller annen ordning for å spre musikken i huset. Har ikke sjekket tråden nøye, men har du noen erfaringer å melde om surround høytalerne. Vurderer sterkt å smelle til med 4 slike i det kommende kinorommet
    Det kommer helt ann på hva du bruker som fronthøyttalere. Min erfaring er at det lønner seg å bruke høyttalere med samme lydsignatur hele veien rundt... Har ikke investert i skikkelige bakhøyttalere enda, da jeg har vært litt i tankeboksen ang. høyttalere....

Sjekk forøvrig reviews på Sonos Digital Music System to stream digital music wirelessly from PC to any speakers in your home ang. multiromssystemet.

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Det kommer helt ann på hva du bruker som fronthøyttalere. Min erfaring er at det lønner seg å bruke høyttalere med samme lydsignatur hele veien rundt... Har ikke investert i skikkelige bakhøyttalere enda, da jeg har vært litt i tankeboksen ang. høyttalere....
    Neimen Håkon da...har du ikke sett tråden/hjemmekinoen min da? ;-)
    Men hva tenker du å oppgradere til da??
    Og regner du ikke de electraene som skikkelige bakhøytalere??

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Neimen Håkon da...har du ikke sett tråden/hjemmekinoen min da? ;-)
    Jo, du nevnte surround høyttalerne, uten å nevne hvem du snakket om. Jeg har ingen surround høyttalere for tiden.

Og regner du ikke de electraene som skikkelige bakhøytalere??
    Du tenkte kanskje jeg hadde Electra Be bakhøyttalere? De har jeg ikke, ei heller hørt på. Men konstuksjonen virker meget bra, de har mange justeringsmuligheter....og 2 Be diskanter per høyttaler er ganske heftig for å si det mildt. TrallTrall og PerS har disse..

Men hva tenker du å oppgradere til da??
    Jeg hadde planer om å oppgradere Electraene til neste år, sannsynligvis opp til Utopia eller et alternativt merke i samme prisklasse. Siden jeg skal kjøpe effektforsterker nå, ville jeg se litt på hvem vei jeg skal gå ved høyttaler valg slik at det matcher litt med forsterker. Da måtte jeg plutselig tenke på om jeg skulle fortsette med Focal. Utopia frister da jeg elsker diskanten og den luftige lyden (for å ikke snakke om utseendet/byggekvaliteten), men skulle jeg gått på et annet merke må det ha vært for å få litt mer dynamikk. Det blir ikke noe kjøp med det første, men jeg bare lukter litt på markedet.

Skal snart på en demo for å høre på Pioneer/TAD, etter å ha lest mye bra om det på nettet og ikke minst testen der Kal Rubinson (Stereophile) testet de mot B&W 802D. Skal også høre på JBL K2 ++

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja skal sjekke de ut hos Pers tenker jeg. Lukter litt på Alto jeg da...men har sin pris det og :-). Utopia lå jo ute for salg for litt siden.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja skal sjekke de ut hos Pers tenker jeg. Lukter litt på Alto jeg da...men har sin pris det og :-). Utopia lå jo ute for salg for litt siden.
    Ja, Alto er aktuell kandidat for meg også om jeg fortsetter med Focal. Nova syntes jeg også er ekstremt flotte, men det er synd de er så dyre...

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ufo'er i stua di?
    Får da håpe at de kommer i "fred"

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva skjer på effektforsterker siden da Håkon?
    Hva med en slik en?

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen ny effektforsterker enda. Har testet et par andre modeller (blant annet Meridian), men venter på de nye fra Chapter Audio. Ønsker å teste de mot et par kandidater før jeg bestemmer meg. Problemet er bare at det tar en evighet å vente.... :???:

Intermediate Snooky sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Virkelig flott oppsett du har. Meget gjennomført :grin:

Lurte på hvilken kort-konfigurasjon du har på 861'en din, og om du fortsatt er fornøyd? Har "lillebror" G68 men har kommet over en 861v4 til en fristende pris. Det til tross lurer jeg jo litt på om det er verdt det...
    Ellers antar jeg du, som de fleste andre Meridian-brukere venter spent på et HDMI-kort til prosessoren.

Side 14 av 49 FørsteFørste ... 4 10 11 12 13 14 15 16 17 18 24 34 44 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •