HåkonN`s Hjemmekino - Per aspera ad astra - Side 11

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 11 av 49 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11 12 13 14 15 21 31 41 ... SisteSiste
Viser resultater 201 til 220 av 974
    Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Morro!Tør jeg tippe på en velodyne dd? Eller en plus/2.Gleder meg til bildene kommer

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som klarer å gjette hva dette er da? :-D

-img_0802-jpg

Eller hva med denne merklige saken..... ?

-img_0779-jpg

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her skal jeg være helt ærlig å si jeg har ikke den minste anelse om hva dette er

Moderator striky sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Sted
    Vestfold
    Poster
    3,296
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ligna mistenkelig på denne:

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den øverste er noe jalla mp3 greier

Den nederste er en DD-sub

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Aow.....det gikk fort. Kjedelig med AV-entusiaster. Yepp, det øverste er selvfølgelig et Sonos multirom-system. Så nå har jeg tilgang til 2000 album i høy kvalitet (FLAC, MP3 256kbit+) i hele leiligheten. Hva med en nettradio på kjøkkenet og en reaggelåt på badet samtidig som Norah Jones synger på stuen?

Lydkvalitet? Tja, jeg kjører digitalt ut gjennom en Sonos digital-boks rett inn i DAC`en til Meridian 861. Står ikke tilbake for noen av CD-spillerne jeg har hørt, så nå blir alle CD`ene lagt inn på en NAS-disk (ingen PC trenger å stå på). Her kommer album bildet opp, og den er minst like enkel å bruke som en IPOD. GENIALT! Den har endret måten jeg hører på musikk. Dette er definitivt fremtiden, og sitter nå med fårete smil og lurer på hvordan jeg orket å skifte disse runde plast-platene hele tiden. Jeg hører på mer musikk en noen gang, og så morro det er! :-D

-img_0834-jpg

Har vært litt rundt å hørt et par sub`er de siste månedene, men fikk desverre aldri tid til en skikkelig hjemlånstest. Skulle egentlig bestille en JL Audio F113 fra USA, men det ble alt for dyrt og uten garanti. Subwoofer ble derfor etter mye leting en Velodyne DD-18. En vanvittig sub BTW. Utrolig lett å integrere, den bare "forsvinner" inn i hovedhøyttalerne, og leverer stram og kontant bass til både hifi og film, og går grisedypt med superkontroll. Nesten rett frekvensrespons fra 80 til 15hz etter 20min kalibrering, og mulighet for presets om man ønsker ulike settings. Etter litt testing blir servo ståendes på hele tiden, forskjellen er lett hørbar selv på lave volum. Vanvittig fornøyd.

-img_0863-jpg

-mic-01-jpg

(Beklager om bildene blir for store eller for små. Har kjøpt meg en PC-skjerm med 2560 X 1600 i oppløsning og det er litt vanskelig å se hvordan det blir på en skjerm med for eks. halve oppløsningen. )

Newcomer suprmann sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

...

Grattis med nytt snacks! Hva var avgjørende for valget av DD-18, kontra 15 el. 12?

Moderator striky sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Sted
    Vestfold
    Poster
    3,296
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer så mye med nyinnkjøpene.
    Ja, Sonos-opplegget er virkelig genialt. Prisen er dog noe stiv etter min mening, blir vel ca 8.000,- for enkleste løsning med én kontroller og én boks. Settes allikevel opp på måha-lista

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Har kjøpt meg en PC-skjerm med 2560 X 1600 i oppløsning og det er litt vanskelig å se hvordan det blir på en skjerm med for eks. halve oppløsningen. )
    ja gni det inn du.
    Gratulerer med nye "godsaker" i heimen!
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grattis med nytt utstyr! Ble DD til slutt ja,

Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt å se at du ikke ligger på latsida etter "comebacket" Håkon Grattis med nytt snadder

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med en nettradio på kjøkkenet og en reaggelåt på badet samtidig som Norah Jones synger på stuen?
    Men hvor er du oppi alt dette? Løper fra rom til rom og lytter? :twisted:

Neida, grattis med nytt snacks HåkonN. Ante meg at det kom til å bli en DD kan du si... ;-)

Intermediate freddie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med nytt snacks!
    At DD er relativt liten og med god finish skader vel heller ikke med hensyn til rommet den står i...:-D

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette var pent ja. HåkonN.. Kjempepent!

Hvordan liker du lyden på suben?
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Intermediate magking sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer Håkon. Bra det er flere som skjønner at Velodyne er konge.

Burde du ikke flytte de to Grammaene fra frontene til subben nå da?;-)

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av suprmann
    Grattis med nytt snacks! Hva var avgjørende for valget av DD-18, kontra 15 el. 12?
    Takk. DD-12 var vel utelukket, da det totale arealet den skulle fylle var på nesten 40kvm og leiligheten er vanskelig mht bass og jeg var redd den kom til å få litt mye å jobbe med. Spurte Veldodyne, og fikk som svar: Go as large as you can afford, u can never have enough headroom. DD-15 kunne jeg nok fint klart meg med, men det er greit å ha litt å gå på når man leker mye med EQ.

Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Men hvor er du oppi alt dette? Løper fra rom til rom og lytter? :twisted:

Neida, grattis med nytt snacks HåkonN. Ante meg at det kom til å bli en DD kan du si... ;-)
    Nei, det er ikke poenget med et multiroms-system.... Alle 3 sonene (utvider til soverommet snart) blir sjeldent spilt samtidig med forskjellige kilder på alle 3, men blir ofte brukt i party-mode, eller samme på kjøkken og stue, mens litt avslappende lounge på badet. Imponatorfaktoren er høy når man har besøk, spesielt siden det er så lett å bruke.

DD har jeg hørt på en gang før, og det har alltid vært et spennende produkt da de er så lett å få integrert i anlegget og egentlig gir meg alt jeg ser etter i en sub. Det eneste som har holdt meg tilbake har vært prisen, så jeg har hørt på litt forskjellig. Hadde en brukt high-end REL på hånden til "gi-bort" pris, men fikk ikke testet den før et kjøp, så jeg trakk meg. Så vurderte jeg et par andre rariteter, samt en SVS løsning med 2-3 suber, deretter Focal Sub Utopia og til slutt var jeg fast bestemt på å prøve å importere JL-Audio F113. Etter det gikk i vasken, var det plutselig noen som gav meg an offer I couldnt refuse på DD-18 som passet lommeboken (nesten) perfekt... :-D

Sitat Opprinnelig postet av freddie
    Gratulerer med nytt snacks!
    At DD er relativt liten og med god finish skader vel heller ikke med hensyn til rommet den står i...
    Neida, men bildene lyver litt. DD-18 er relativt stor sammenlignet med resten av serien, og veier et tonn. Igjen så finnes det en god del større sub`er.... Faktisk en venninne som trodde jeg hadde kjøpt meg et nytt hjørnebord, så det går greit.

Sitat Opprinnelig postet av HoJ
    Hvordan liker du lyden på suben?
    Utrolig fornøyd. Sparker skikkelig i brystkassa når det trengs, og er mer en villig til å riste litt på sofaen om nødvendig. Når den ikke trengs, forvinner den helt, og når det først braker løs virker det som den bare koser seg. Har funnet ut at jeg elsker fjernkontroll på sub. Det er guds gave til enhver subwoofer. Skikkelig morro.

Sitat Opprinnelig postet av magking
    Gratulerer Håkon. Bra det er flere som skjønner at Velodyne er konge.

Burde du ikke flytte de to Grammaene fra frontene til subben nå da?
    Helt konge! Joda, Gramma bør kanskje flyttes snart. Begynner å lure på om føttene på DD er av den dempende typen, da jeg nesten ikke merket i gulvet at den var på. Men den skal uansett få Gramma. Nå trenger jeg det mer enn aldri......er fortsatt på hils med naboen under, men vet ikke om det holder til jeg flytter.

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor valgte du ikke "verdens beste" subwoofer SVS?

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Audiomur
    Hvorfor valgte du ikke "verdens beste" subwoofer SVS?
    Om du faktisk leser innlegget rettovenfor får du vel svar på det.

Håkon, hvordan ser du for deg det fremtidige lytterommet? Du har jo ervervet deg en god del kompetanse i arbeidet med integrasjonen i et såpass rent miljø som leiligheten din er:!: Det regner jeg med at kommer godt med.

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det står vel ikke akkurat hvorfor men, annet enn at han fikk et godt tilbud på DD18 som han "måtte" slå til på. Grunnen til at jeg spurte var at han tidligere viste interesse for å prøve SVS .(selv med stor skepsis til overhypen til SVS her på forumet)

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ..et Sonos multirom-system. Så nå har jeg tilgang til 2000 album i høy kvalitet (FLAC, MP3 256kbit+) i hele leiligheten. Hva med en nettradio på kjøkkenet og en reaggelåt på badet samtidig som Norah Jones synger på stuen?

Lydkvalitet? Tja, jeg kjører digitalt ut gjennom en Sonos digital-boks rett inn i DAC`en til Meridian 861. Står ikke tilbake for noen av CD-spillerne jeg har hørt, så nå blir alle CD`ene lagt inn på en NAS-disk (ingen PC trenger å stå på). Her kommer album bildet opp, og den er minst like enkel å bruke som en IPOD. GENIALT! Den har endret måten jeg hører på musikk.
    Kan du forklare meg kort hva en NAS disk er? Mener jeg leste om det et sted men fant det ikke etter raskt søk.
    Har selv Wireless Dj fra Logithec og hadde litt den samme opplevelsen med å ha mye musikke lett og elegant tilgjengelig. Men ulempen er jo å måtte ha pc på.

BTW er bildene ikke noe problem på min lille 11" ultraportabel laptopp.

Side 11 av 49 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11 12 13 14 15 21 31 41 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •