Kim (wotg) sin hjemmekino

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 21
    Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kim (wotg) sin hjemmekino

Da er det vel på tide å fortelle litt om min stuehjemmekino.
    jeg har hold på en stund å gått gjennom mye forskjellig utstyr, noen kjøp har vert veldig bra, mens andre er mer so - so.
    Har nå i det siste begynt å bli fornøyd med oppsettet, men vet at det er langt mer å hente har også begynt å se på hvordan jeg kan kombinere høy WAF og god lyd. dette har medført en god del endringer den siste tiden, ut går JMlab electra 926, CC1000BE, rotel RSP-1066, Cayin D1205.1A. og SVS PB10-ISD.
    Inn kommer Krell showcase prosessor, Parasound halo A-52 effektforsterker,
    Audiovector K-X surround høyttalere, Audiovector K-Sub super og Audivector SI6C signature senterkanal.
    Fortiden bruker jeg mine gamle bakhøyttalere, JMlab Electra 906 som fronter, de kommer til å bli stående til økonomien tillater kjøp av Audiovector SI6 Signature
    Resten av utstyret er som følger:
    -Denon DVD2910
    -Benq PE8700+ projector.
    -Dreamscreen dynagrey 265cm Tabtension lerret.
    -Dell W3706MC
    -Xbox360
    Bilder kommer når jeg blir ferdig med å male DIY racket og taket

Kim

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Vi ser frem til mer info og bilder... Litt av et oppsett du har her, wotg!

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mye spennende produkter her. Som lygren sier så gleder jeg meg også til bilder. Kjekt med flere Audiovector-entusiaster her....;-)

Intermediate frdrk sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    666
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hørte s grisefett ut! gleder meg til bilder

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Anlegget brukes hovedsakelig til musikk, så det viktigste er kvaliteten i stereo. Det ble markant bedre når krellen kom i hus forige uke
    mye mer driv og luft enn med rotelen, men det skulle vel bare mangle når man ser på prisforskjellen...

hele anlegget er forøvrig koblet til en monsterpower HTS2600, kan ikke si jeg merker noen spesiell forskjell, men det ryddet veldig opp i kabelsalaten og så er det jo greit med overspenningsværn.

Kim

Intermediate tralltrall sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette ser bra ut. Legg ut noen bilder så vi kan se på godsakene etterhvert som de kommer.
    Min byggetråd og hjemmekino: Min hjemmekino

Newcomer Jackx_krell sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei wotg!

Det eneste jeg kjenner (godt) til av det du lister opp er naturlig nok Krell'en. Gratulerer !

Som du sier så vil du primært spille stereo (cd ?) - min anbefaling er at du da for regulær klassisk musikk, samt musikk uten særlig mye bass, bruker Showcase som ren preamp. Da går signalet rett gjennom, og du bruker ikke DAC'ene.

Men er det rock og pop du spiller anbefaler jeg at du bruker Full Range + Sub: for meg er det stor forskjell på Pink Floyd fx med eller uten bruk av Sub.

Forøvrig så vil du finne ut at du kan koble Showcase opp med både coax og analog fra din Denon DVD2910 spiller, slik som Krell's DVD Standard tillater:

Når jeg spiller en ordinær CD benyttes Standard's (overlegne) DAC'er: ved CD avspilling har jeg da definert den regulære balanserte inngangen som analog preamp inngang (Nordost SPM)
    Ved DVD lar jeg signalet gå digitalt rett til Showcase DAC, altså ikke fra Digitalt -> analog overføring -> digital behandling (i Showcase) ... før det hele sendes analogt til forsterker(ne).

Hva var det som fikk deg til å velge Showcase ? Fra et tilsvar fra deg tidligere var du ikke direkte positiv:

<snip> Frontene og senterhøyttaleren er sikkert vanvittig bra, men dvd spilleren og prosessoren har ikke fått spessielt bra kritikker i forhold til prisen... Hva med halo C2 og denon A1-XV <snip>
    http://avforum.no/forum/showpost.php...4&postcount=11

---------------

Mht til kritikker (selv om følgende sitat er fra en eldre side) så kan du lese selv

Krell's Showcase Processor:

http://www.hedmag.com/Product-Review...istinction.asp

I am amazed that Krell has packed so much technology into this new pre/pro, while upgrading the styling and cutting the price. With skilled installation and setup, the Showcase will make your system sound far, far better than you have ever heard it sound before

Og Krells' DVD Standard

http://www.hometheaterhifi.com/volum...er-6-2003.html

(hele artikkelen er vel verdt en liten kikk)

We began our comparison of the products, and I was immediately impressed with the DVD Standard. The detail in the soundstage was absolutely phenomenal and far better than any DVD player I have heard before. The sound was crisp and very fast. The low end was very controlled and had excellent presence. When we did the A/B testing with it and the ( Krell ) 25cs I could barely tell the difference at all. I would give a very slight edge to the 25 in terms of imaging and low end detail but the two were VERY close.

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Krellen ble min ved en tilfeldighet
    Var på utkikk etter ny prosessor med xlr utganger, vurderte egentlig ikke krell pga. stiv pris, men da jeg fikk tilbud om en slik ( bruk vel og merke ) til en vanvittig god pris så var det vel egentlig gjort...
    Har allerede begynt å drømme om en showcase dvdspiller, billig hobby det her

Edit: krellen er vanvittig god, minst like bra som halo C1/2, ikke helt samme klasse som meridian og lexicon, men pretty close.
    Jeg hadde bare hørt krellen en gang før og ble da ikke spessielt imopnert, men det kan ha vert en dårlig komponent match eller kanskje rommet ikke egnet seg.

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jackx_krell
    Hei wotg!
    Flott anlegg du har der Jack, men den signaturen din var litt voldsom.... :shock: Sitter på en 15" nå og den dekker hele skjermen... :?

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wotg
    Edit: krellen er vanvittig god, minst like bra som halo C1/2, ikke helt samme klasse som meridian og lexicon, men pretty close.
    Jeg hadde bare hørt krellen en gang før og ble da ikke spessielt imopnert, men det kan ha vert en dårlig komponent match eller kanskje rommet ikke egnet seg.
    Er det veldig frekt å spørre om hva du betalte for Krell`en? Har sett en og annen Showcase enhet til salgs av og til....

Vurderer forforsterker selv, men venter til jeg har kjøpt effektforsterker. Tenkte noe i retning av Classè, Krell, Meridian.... Flott lyd og design i alle sammen når man kommer opp i denne prisklassen, så det hele går vel ned på hvilken pris man får utstyret for. High-end produkter kan man gjøre skikkelige kupp på av og til.

Newcomer Jackx_krell sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Flott anlegg du har der Jack, men den signaturen din var litt voldsom.... :shock: Sitter på en 15" nå og den dekker hele skjermen... :?

Sorry - skal finne en bedre utgave

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis gudene står meg bi kommer Parasounden til uka
    Hørte Velodyne DD15 her om dagen og den har gjort varige inntrykk. Det blir nok en slik isteden for Audiovector subben, nesten på SVS værsting nivå, men langt høyere WAF, det kaller jeg en god kombinasjon.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis gudene står meg bi kommer Parasounden til uka
    Hørte Velodyne DD15 her om dagen og den har gjort varige inntrykk. Det blir nok en slik isteden for Audiovector subben, nesten på SVS værsting nivå, men langt høyere WAF, det kaller jeg en god kombinasjon.
    Aouch.... DD-15. Hørte du på den i butikk i Oslo? Hvor i tilfelle? Vurderer denne selv.... Virker som et godt kompromiss mellom størrelse, ytelse og pris.

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hørte den hos en bekjent, spillte på Audiovector MI3 super og DD15.
    Det var veldig overbevisende, men så koster den jo 30K også da
    Men etter å ha hørt DD15 er det ikke noe mening i å gå for noen annen sub, det vil bare bli nedtur.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men etter å ha hørt DD15 er det ikke noe mening i å gå for noen annen sub, det vil bare bli nedtur.
    Kjenner igjen problemstillingen.... for godt desverre...

Jeg ser Velodyne går stadig igjen på de litt dyrere hjemmekinoer i utlandet, så det er flere som vet hva de vil ha...

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er det vel hifi messe i oktober eller november. hifi-centerkjeden pleier å kjøre 10 - 20% rabatt på varer man bestiller i løpet av messedagene. lommeboken min håper at de kjører dette tilbudet i år også

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har Parasounden kommet men jeg rekker ikke å leke med den før i kveld, må på jobb
    Bilder kommer...

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Utstyrslisten din begynner virkelig å få proposjoner. Gjorde endel forandringer selv i vår, og endte som så mange andre med tomt budgett før alt var fullført. Mangler en god amp for å få max ut av frontene mine, men ferie o.l tar sitt i sommermånedene....... Blir gøy å se resultatet når alt er på plass hos deg.
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke noen tipp topp bilder, fortsatt ikke ferdig med racket og rommet, men her er vertfall noen smakebiter:
    ¨

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lukter kvalitet her ja..... Blir spennende å følge fremgangen.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •