Jens Martin´s Hjemmekino.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    158
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Jens Martin´s Hjemmekino.

Hei !

På grunn av en del problemer med min forrige profil, har jeg nå besluttet å lage en ny. Bilder kommer etterhvert. Mest sannsynelig i slutten av denne måneden, da alt er på plass igjen + en del nyheter

Her er da litt om min tid som ”hjemmekinoentusiast”:

Jeg ble bitt av "hjemmekinobasillen" først for fire- fem år siden, da faren min kom hjem med vår første projektor. Når jeg fikk koplet den opp, sammen med mitt daværende stereoanlegg, var det som å komme til himmelen! Først da skjønte jeg hva jeg kom til å bruke mye tid å penger på i fremtiden. På den tiden koblet jeg fire høyttalere til stereoanlegget, satte de i hvert hjørne av rommet og heiv DVDen i spilleren, klarte å leve med det på den tiden. Men jeg skjønte fort jeg trenkte noe mer, så jeg leitet lïtt rundt forbi, og til slutt fant jeg en annonse i den lokale avisa: Kenwood surround reciver selges! Når jeg hadde fått den i hus, kom virkelig følelsen som er den grunnen til at jeg fortsatt holder på med denne galskapen, og siden den gang har det skjedd endel oppgraderinger her i gården.

Siden den gang har jeg som sagt hatt mye forskjellig utstyr, prøver å oppgradere så ofte som mulig hvis pengene strekker til, men budsjettet og inntekten er ikke allverden da jeg kun er 17 år gammel.

Var også en iverig mobilsamler i sin tid, med nesten 200 forskjellige mobiltelefoner, men det er en halt annen sak!

Hjemmekinoen min holder til på gutterommet (3,5x3,5m), og da sier det seg selv at jeg ikke har så mye plass å boltre meg på, men prøver å gjøre det beste ut av det!
    Jeg bruker rommet til soverom, pc- rom og hjemmekinorom, så jeg har prøvd å utnytte plassen på best mulig måte.

Denne kinoen er langt i fra komplett, og som de fleste andre her inne, blir jeg aldri fornøyd, så oppdateringer skjer mer eller mindre hele tiden.

Er nå akkurat ferdig med å male den veggen hvor lerretet henger i en mørkere farge, for å dempe lysrefleksjoner. Dette pluss ny PJ pluss nytt lerret vil gi et utrolig kjempeløft på billedsiden i forhold til mitt gamle bilde som jeg hadde på mitt gamle "hjemmelagde-og-malt-med-hvit-veggmaling-lerret"!

Så venter i spenning nå, til ting begynner å falle på plass!
    __________________________________________________ _______________

Utstyrsliste:

Høyttalere:
    - Fronter: Proson Stratego top 10 sah mkII.
    - Bakhøyttalere: Yamaha Nx-Gx5.
    - Sidehøyttalere: Sony SS-H450.
    - Center: En gammel tass, men låter ok.
    - Sub: Dantax 12" Active sub.

Kabler:
    - Høyttalerkabler: Vivanso HPSL250.
    - Fra annlegg til PC: 10 meter phono kabel.
    - Fra DVD til PJ: Supra AV 3 til crt (3 RCA - 3 BNC 8m).(NY!)

Bilde:
    - DVD/SACD/CD Spiller : Philips DVD-963SA
    Firmware til RGsB ut, LCAudio kit med 2 stk XO3Clocks, Black Gate kondensatorer og AD8068 opamp. Denne leverer 576p til projektoren. (NY!)
    - DVD opptaker + VHS: LG RC7000.
    - Sony D50 CRT, sitter i ”crt bord”. (NY!)
    - DreamScreen rammelerret. 92" (Venter spent!)
    - 14" Denver TV (m/DVD) som brukes til å se på TV for ikke å slite på projektor.

Reciver:
    - Harman Kardon AVR630.

Musikk:
    - PC (Packard Bell easynote R8720)
    - iPod Video 60GB

Underholdning:
    - Rundt 200 DVD filmer
    - En haug av CDer
    - Playstation2
    - Xbox
    - Gamecube
    - PSP
    - Nintendo DS
    - Og alle deres forgjengere

Diverse:
    - Hjemmetrekte stoler + puffer
    - Biltema Kabelkanaler
    - Biltema høyttalerfester
    - Kontakter og lys styres med fjernkontroll

Planer:
    - Ny center!
    - SVS PB12 plus/2 (men tror igrunn ikke jeg har plass.
    - Nye HT.
    - Gulvteppe som hjelper til med dempingen.
    __________________________________________________ _______________

Skal prøve å oppdatere denne tråden fortløpende om det skjer noe spennende fra denne kanten 8)

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    158
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk akutt behov for en ekstra DVD hylle i går, og siden det var Søndag fant jeg ikke en annen mulighet enn å lage en selv :grin: .

Etter et par timer, så vips: en ny DVD hylle som rommet litt over 100 DVD filmer!

(samme farge som den nymalte lerretveggen).

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    158
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg endelig mottat min feilfrie CRT projektor! Er en sony D50. Har ikke mottat lerret enda, men selv når jeg kjører film på min grå vegg føler jeg at dette kan bli stort! uff, gleder meg villt til lerretet kommer!! :grin:

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til å være 17 har du fått skaffet deg et godt anlegg og et bra grunnlag å bygge videre på. Når jeg var 17 hadde jeg kun en bærbar cd-radio
    Gratulerer med en god start
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •