Mr.Fahrenheit har kjøpt ny student stereo.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Active mr.Fahrenheit sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    425
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Mr.Fahrenheit har kjøpt ny student stereo.

Hei igjen

Etter diverse hendelser (innbrudd og ødelagt utstyr) har jeg i det siste vært på leting etter ny stereo i den rimelige klassen. Og nå er alt kjøp inn og lyttet litt til.

Jeg startet handelen med dette kravet: skulle ikke koste mer en 10 000kr, og da inkludere integrert forsterker, cd-spiller samt høyttalere. Og naturligvis måtte det spille min type musikk på en måte som tilfredstilte.

Jeg startet handlingen i høyttaler avdelingen, og jeg hørte på et rimelig bredt utvalg før jeg tok kjøpte, men var egentlig ikke i tvil etter å har lyttet ferdig. jeg fant også ut at stativhøyttalere var tingen for meg, grunnet rommet (10 kvm) og plass mangel.

Disse hørte jeg på:
    - system audio 505
    - B&W 601s3
    - B&W 602s3
    - Dali Ikon 1
    - JBL E30
    - Infinity beta 20
    - Audio pro black pearl
    - Kef iq3

Jeg startet lytte runden med en helt klar favoritt, 601s3, og den var i fører setet helt til jeg hørte min siste kandidat, kef iq3. Jeg må si at disse sakene imponerte meg både utseende og lydmessig. Utseende messig må jeg si at den buede formen og "fargen" (walnut) var meget tiltalende. Lydmessig var den litt mot det varme, som jeg liker det. Og etter å ha sovet på det og lest testen i Fidelity tusen ganger så endte jeg opp med et par av disse.

Når Kef var i hus så var egentlig forsterker valget ikke så vanskelig.
    Jeg har hørt kef med diverse forsterkeri som rotel, denon, marantz og nad.
    Mange av disse komboene har vært bra, men jeg må si jeg altid har vært imponert over kef+nad de gangene jeg har hørt det. så da måtte det bli nad.

spørsmålet var da: c320bww eller c352?

Disse har jeg hørt endel ganger og må si jeg altid har likt den lille c320bee best. Den har litt renere lyd enn storebror, på bekostning av litt krefter.
    Men i denne prisklassen kan man ikke få både pose og sekk!

Cd spiller er en Marantz CD-5001.

De siste dagene har jeg brukt endel timer foran anlegget og har gjort meg opp en mening. Og det virker som om jeg har skutt blink, for selv om iq3 trenger laaaang innsppillingstid så hører jeg allerede nå at dette kommer til å spille metallica, the eagles, U2 og resten av cdne mine på en måte som er helt riktig for meg (og min lommebok).

Det eneste jeg kunne tenkte meg er en forsterker som både har mer krefter samt spiller rent og pent, noe jeg tror iq3 fortjener. Men dette får komme ved neste korsvei!

Intermediate kid sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med et gjennomtenkt anlegg, du har sikkert fått veldig mye for pengene:wink: Morsomt med tilbakemelding...

Newcomer espengundersen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

kef iq3

grattis med stereo, har selv kef iq3 og er meget fornøyd.

http://minhifi.no/espengundersen

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •