RS Hifi dagbok! Nå i full HD :) - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 12 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 ... SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 224
    Intermediate RS sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Takk for sist. Ikke mange som har to sånne anlegg. Hvilket av de synes du fungerer best totalt sett? Usher?
    Har kun hatt Usher opp i 2 dager så trenger tid for å vurdere de mot hverandre.
    Usher har spilt langt bedre enn forventet. Særlig senteren imponerer og må være noe av det bedre enn kan få i normal prisklasse.
    Skal bytte om på anleggene før jeg gir en endlig dom.

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her skjer det saker og ting ser jeg, og jeg forstår hvorfor du kanskje ikke liker utseendet på XTZ'en sammenlignet med den lille Velodynen
    Usher er et merke jeg liker veldig godt, og jeg vil tro de du har spiller meget bra. Det eneste jeg lurer litt på: Hvordan blir bassen når høyttalerne står så nærme veggen?

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann, når du skriver at du ikke får integrert xtz'n, gjelder det for både musikk og film? Min fungerer ypperlig på film, men syns den har litt å gå på når det gjelder film enda. Kanskje AK har noen tips ?

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Liker utseende på Xtz, men den var vel stor hos meg.
    Plassering av Usher er ca.25cm fra bakvegg. I anlegget nede blir det problematisk å trekke de lenger pga at guttungen pleier å spille pc spill med beina på pulten. Tror fronten lever et farlig liv hvis jeg drar de lenger ut.
    Fikk frontene før senteren så de har jeg testet i loftstuen.
    Xtz skal jeg jobbe videre med. Har på ingen måte gitt opp å få den til å stemme, men foreløpig er det ikke bra.
    Frekvenskurven ser pr.nå ut som en sinuskurve!

Hadde en utrolig lærerik dag i Farsund/Egersund. Hos FallenA fikk jeg et par timers lynkurs av Flageborg som hevet forståelsen min betydelig. Flageborg hadde også planer om å teste romkorreksjon hos Gut_man som jeg desverre gikk glipp av. Gut_man har et utrolig anlegg, men sliter med at sweetspot ligger i et basstomt område.
    Skulle gjerne hørt resultatene av dette prosjektet.

Newcomer BJB sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RS
    Liker utseende på Xtz, men den var vel stor hos meg.
    Plassering av Usher er ca.25cm fra bakvegg. I anlegget nede blir det problematisk å trekke de lenger pga at guttungen pleier å spille pc spill med beina på pulten. Tror fronten lever et farlig liv hvis jeg drar de lenger ut.
    Fikk frontene før senteren så de har jeg testet i loftstuen.
    Xtz skal jeg jobbe videre med. Har på ingen måte gitt opp å få den til å stemme, men foreløpig er det ikke bra.
    Frekvenskurven ser pr.nå ut som en sinuskurve!

Hadde en utrolig lærerik dag i Farsund/Egersund. Hos FallenA fikk jeg et par timers lynkurs av Flageborg som hevet forståelsen min betydelig. Flageborg hadde også planer om å teste romkorreksjon hos Gut_man som jeg desverre gikk glipp av. Gut_man har et utrolig anlegg, men sliter med at sweetspot ligger i et basstomt område.
    Skulle gjerne hørt resultatene av dette prosjektet.

Hei

Hvordan synes du XTZ er for stor, for mye lyd slik at den overdøver resten av høyttalerene på enkelte frq?
    Er på jakt etter en sub til selv. Har hatt problemer med plassering av den jeg har, jeg endte opp med suben på ene lang veggen, og det funker bra på film, men musikk går det ikke.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenker på fysisk stor.
    Problemet er få den integrert med resten av anlegget.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Xtz suben får jeg ikke integrert riktig til musikk. Føler elementet er en tanke for treigt til at jeg blir fornøyd.
    Nye ting på vei inn er Arcam Fmj A32 som jeg har store forventninger til. Tenke å bruke denne alene i stereo og som effekt til Arcam avr300 i hjemmekino. Hadde egentlig håpet å få fatt på en Hegel H200, men det får jeg prøve senere.
    I går ble det også et innpulskjøp av HK 675 som er en rimelig integrert forsterker. Tenke å gi denne til guttungen slik at han får lyd på soveromet.
    Venter på og håper at SVS SB12-Plus holder vanlig SVS standard slik at den blir sub i loftsanlegget.
    Er også på jakt etter prosjektor og lerret. Har hatt dette tidligere uten at jeg har vært fornøyd, men det må prøves med nåtidens prosjektorer. Denne må være lyssterk og stillegående.
    Forslag og tips mottas.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    FMJ A32 er en glitrende god stereoforsterker, og ved å bruke prosessorinngangen på den med AVR300 vil du nok oppleve en kvalitetsheving i to kanaler, samt få mer effekt tilgjengelig i kinomodus. Biamping? Effektdelen er jo lik effekttrinnet P35, så du vil nok ikke mangle krefter her.

Spennende, hold oss oppdatert... ;-)

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjekt å se at du fortsatt er søkende, RS. Men, skal jeg være helt ærlig så tror jeg du skal skyte langt høyere enn FMJ A32 for å overgå Primares kvaliteter i stereo. Men den som prøver, de får erfaring. Gammelt jungelord.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Kjekt å se at du fortsatt er søkende, RS. Men, skal jeg være helt ærlig så tror jeg du skal skyte langt høyere enn FMJ A32 for å overgå Primares kvaliteter i stereo. Men den som prøver, de får erfaring. Gammelt jungelord.
    Enig! Er læregutt i dette faget og prøver etter beste evne å danne mine egne inntrykk. Primare er en absolutt stjerne så langt.

Hørte Hegel H200 som jeg har lyst på sammen med SA Explorer i dag. Var skuffet. SA er ikke høytalere etter min smak. Kunne tenkt meg å prøve Hegel med en annen høytaler. Føler Hificenter har få høytalere som passer meg.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja. Dersom vi to gidder en dag kunne vi jo prøvd M3 Avantgarde hjemme hos deg for morro. Alltid gøy å prøve høyttalere i dedikerte rom. Først da får man inntrykk av hva som matcher rommet. Your call.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ...Hørte Hegel H200 som jeg har lyst på sammen med SA Explorer i dag. Var skuffet...
    På messen?

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja på Hegel standen. Var der i 30min før g-h annkom hjemme hos meg med Arcam under armen.

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Test ut Hegel på Dynaudio Contour 3.4. Selv ble jeg meget imponert av denne komboen
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hegel skal teste. Dynaudio har jeg aldri hørt, men er muligheten der er det ikke umulig.
    Arcam a32 må en bruke "knotten" på baksiden for å skifte mellom effekt/integrert?
    Er det mulig å benytte samme sub med a32 og avr300?

Active Wodger sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    301
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Arcam a32 må en bruke "knotten" på baksiden for å skifte mellom effekt/integrert?
    Alternativet er å bruke prosessorinngangen (tape). Regner med at forskjellen er at prosessorinngangen går via pre (med fast volum) mens hvis du bruker knotten på baksiden så går den direkte på effektdelen.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Wodger
    Alternativet er å bruke prosessorinngangen (tape). Regner med at forskjellen er at prosessorinngangen går via pre (med fast volum) mens hvis du bruker knotten på baksiden så går den direkte på effektdelen.
    Ser ut som du har rett. Kunne tenkt meg knappen lettere tilgjengelig.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når du kobler A32 sammen med AVR300 setter du modusen til "integrert" bak (mener jeg å huske). Du kobler inn på TAPE-inngangen, juster volumet så høyt som du ønsker og "låser" det der (som oftest så høyt som mulig). Derfra bruker du kun "TAPE"-knappen på fjernkontrollen som shifter mellom å sende signalene utenom forforsterkeren og bruker den som en ren P35-effektforsterker, eller som en ren integrert stereoforsterker. Lettvint og greit. Og knappen er vel således "lettere tilgjengelig" enn å måtte bak og koble... ;-)

Active Wodger sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    301
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Opplever du noen lydforskjell på de to forskjellige måtene å koble opp på?

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Wodger
    Opplever du noen lydforskjell på de to forskjellige måtene å koble opp på?
    Nei jeg gjør ikke det.

Side 3 av 12 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •