RS Hifi dagbok! Nå i full HD :) - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 12 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 ... SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 224
    Intermediate RS sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Primare A30.5 (5kanals effekt) er nå koblet slik det ble anbefalt med biamping på front+center. Resultatet ble kjempebra. Skal nå kjøre dette 1.uke for så å prøve uten effektforsterker.
    For å holde "stilen" har jeg kjøpt meg Primare V25 dvd spiller. Har egentlig ikke kommet til et stadie hvor bilde betyr noe særlig for meg, men synes ikke denne gir meg noe kontra HK dvd 31. Bruker digital tilkobling så lydmessig merker jeg ikke noen forskjell fra HK.
    Kjøpte meg 1.par Usher S-520 som skal testes de neste ukene. Rotel rb-985 og rsp-960ax er forhåpentlig på vei til meg. Dette er noen gamle rakkere hvorav forforsterkeren i praksis er utdatert. Effektrinnet burde fremdeles gjøre en god jobb.
    Etter 2.ukers ferie satte jeg i gang Pioneer/Audiovector i stuen. Dette er en kombinasjon som gir mye lyd for pengene. Min kostnad på Kr.16000.- brukt/lagertømming (uten kabler/TV) viser muligens hvor pris/kvalitet/nytte blir størst i et anlegg. Det er helt sikkert mange andre kombinasjoner som gir like mye for pengene, men kostnadene stiger enormt når en skal opp 10-15% i kvalitet.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rotel rb-985 er i hus og samtidig ble det jammen en Rotel RSX-1056 Har nå startet prosessen med å teste ALLE reciverene mine mot hverandre med uten effekttrinn.
    I dag har jeg prøvd Arcam avr-300 med Primare og Rotel effektrinn. Hadde også en liten sesjon med Arcam biampet uten effektforsterker. Pioneer spiller i stueanlegget, men det er vanskelig å få inntrykk av elektronikken med så forskjellige høyttalere.

Arcam alene står seg ganske bra, holder kontrollen til nesten maks volum som forøvrig blir noen db lavere enn med effektrinn innkoblet. Føler at biamping er det som trengs for å gi den nok kraft på fronter.
    Arcam med Primare A30.5 biampet har jeg ikke vært over 85% på volumknotten så det borger for at det er en del kraftresurser som ikke blir utnyttet. Lydbildet blir ganske mørkt, men B&W høyttalerene har en vanvittig bra diskant/mellomtone så lydbildet beholder detaljene meget bra.

Pioneer 1015 er en bra reciver, men det store trykket mangler. Er fornøyd med lyden sammen med Audiovector. Lydbildet er en del lysere enn B&W 805S med Arcam.
    Har tidligere koblet denne med Primare A.30.5 som ga den kraften jeg savnet. Oppgitt effekt på Pioneer står ikke i forhold til mine inntrykk.
    Pioneer har jeg ikke biampet så inntrykket kan forandre seg.

Lurer fortsatt på om dedikert pre gir merkbart bedre lyd?
    Har stilt spørsmålet flere ganger uten å få svar. Det ser ikke ut som det er mange som har gjort direkte sammenlikninger på dette.
    Vet ”Anfield” har valgt Arcam avr-350 som pre pga at den oppbygd med samme prosessorkort.
    ” Når så den nye 350 kom, med prosessorkortet til AVP700, var det et godt kompromiss for å få god lyd til både stereo og film.”
    Vet at det samme gjelder for Rotel 1068 og 1056. Noen som har testet?

Ungene reiser i helgen så da blir det tid for golf og testing.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RS
    Lurer fortsatt på om dedikert pre gir merkbart bedre lyd?
    Har stilt spørsmålet flere ganger uten å få svar. Det ser ikke ut som det er mange som har gjort direkte sammenlikninger på dette.
    Vet ”Anfield” har valgt Arcam avr-350 som pre pga at den oppbygd med samme prosessorkort.
    ” Når så den nye 350 kom, med prosessorkortet til AVP700, var det et godt kompromiss for å få god lyd til både stereo og film.”
    Vet at det samme gjelder for Rotel 1068 og 1056. Noen som har testet?
    Jeg valgte Arcam AVR350 mye på grunn av de oppgraderingene den hadde med kortet til AVP700, men det er ikke den eneste grunnen. Lydsignaturen til Arcam passer også godt med mine Audiovector, samt at de "interne" kreftene greit klarer å dra frontene mine uten effekttrinn. Prosesseringen til film er også utrolig bra og sømløs.

Når du kobler til effekttrinn, er jo de også med på å "farge/påvirke" lydbildet, og jeg har bl.a. testet Midgard sine Oberon 4.1 mot 350 alene. Her ble det noe mer trykk i mellombassen, men det ble samtidig noe mer "flisete" i toppen. Totalt sett foretrakk jeg lyden av 350 alene.

Om en dedikert pre med separate effekttrinn, eksempelvis AVP700 og P1000 gir merkbart bedre lyd vet jeg ikke, har ikke testet dette selv. Men vil jo anta det, med det ekstra "pudderet" fra effekttrinnet. Selve prebiten er jo lik dem i mellom.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt nye kjøp:
    B&W cdm 7se. Har hatt disse tidligere og er absolutt etter min smak.
    Usher x-719. Pen masiv høyttaler med god bass. Litt skarp diskant.
    XTZ 99 W12. Blir hentet i dag.

Kjøper som vanlig mer enn jeg selger så nå må jeg ha en liten lagertømming.

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grattis med nye oppgraderinger Kjekt å ha litt utstyr i bakhånd ?

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så du savnet de CDM7SE'ene du hadde før ;-) ? De er (via andre) kommet hjem til meg og der trives de godt. Men jeg må si jeg tenker mer og mer på om senteren min er ørlite feil match. Hvordan er dine erfaringer med den du har?

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nice, RS! Vurderte å slå til på Usherene (fra Sandnes) til et stueanlegg, men en eller annen knott stakk av med dem før jeg fikk summet meg... ;-)

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    B&W cdm se serien er blant mine favoritter. Mener serien etter NT har for skarp diskant (etter min smak) mens se serien likner litt på 805s bare ikke fullt så nøyansert. Har selv brukt Htm7 og Htm4s som senter til se serien og følte begge fungerte bra. Mener egentlig at senteren lever sitt eget liv i hjemmekino og at den kan avvike litt fra fronthøyttalerene.

Hellnoob:
    Hadde egentlig ingen plan med Usher, men de fristet for mye.
    Lokal handel og høyttalere av høy kvalitet til kanon pris gjorde utslaget.
    Du kan prøve de om du ønsker!

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk, du skal ikke se bort fra at jeg slår til på det tilbudet. Jeg skal jo ha gjester selv også, men jeg har nettopp åpnet porten til ******* i min egen hjemmekino gjennom innkjøp av Radioshack lydmåler, så nå skal ting kartlegges og justeres først... :-)

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mener egentlig at senteren lever sitt eget liv i hjemmekino og at den kan avvike litt fra fronthøyttalerene.
    Enkelte mener at den uttalelsen nesten som å banne i kirka.

Selv føler jeg at min center fungerer godt, men det er kanskje fordi jeg ikke har prøvd andre sammen med CDM7SE'ene så jeg vet ikke bedre. Grunnen til at jeg lurer er et 'frø' som ble sådd i min over/underbevisthet av en litt tyngre kapasitet i AV miljøet. Han lurte på hvordan jeg kunne leve med en center som ikke var i samme serie som hovedhøytalerene...

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kokken
    Enkelte mener at den uttalelsen nesten som å banne i kirka.

Selv føler jeg at min center fungerer godt, men det er kanskje fordi jeg ikke har prøvd andre sammen med CDM7SE'ene så jeg vet ikke bedre. Grunnen til at jeg lurer er et 'frø' som ble sådd i min over/underbevisthet av en litt tyngre kapasitet i AV miljøet. Han lurte på hvordan jeg kunne leve med en center som ikke var i samme serie som hovedhøytalerene...
    Sikkert sant det, men jeg skrev avvike "litt"
    Ser en på minhjemmekino er ganske mange brukere som har forskjell på senter og front.
    Til filmbruk er kvaliteten på senteren meget viktig. Uansett vil det være avvik på front og senter. Eneste unntaket er hvis en bruker front som senter.

Noen eksempler:
    http://avforum.no/minhjemmekino/show.php/dag%20johnsen
    http://avforum.no/minhjemmekino/show.php/Anfield
    http://avforum.no/minhjemmekino/show.php/MadMan69
    http://avforum.no/minhjemmekino/show.php/hitme357

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er det omløp av utstyr gitt. Gjør deg klar til høsten? Er A30.5 en del av "lagertømmingen"?

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Her er det omløp av utstyr gitt. Gjør deg klar til høsten? Er A30.5 en del av "lagertømmingen"?
    Ifølge g-h er den sammen med Arcam "kraftig overkill", men har ikke hjerte til å selge den. Primare og B&W er merkene som har gjort størst inntrykk.

Har jo solgt endel, så jeg klarer fremdeles å nå sengen uten å velte noe!

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da ble planene for Usher utvidet. http://avforum.no/avtorget/showprodu...=10235&cat=fav
    Dette blir det nye stueanlegget mitt.
    Audiovector og B&W cdm 7se må ut, men det haster ikke.
    Liker 7se, men ikke på bekostning av 805s.

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal jammen si at du bytter mye Rune Kanskjedu bare skulle kjøpe Quadral med en gang, så slipper du å bytte mer?

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    Skal jammen si at du bytter mye Rune Kanskjedu bare skulle kjøpe Quadral med en gang, så slipper du å bytte mer?
    Er ikke sikker på om jeg har hørt Quadral, men hvis Maxwell har disse er det ikke umulig.
    Like godt Opera høyttalerene jeg hørte der. Både lyd og utseende var etter min smak.

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    B&W cdm se serien er blant mine favoritter. Mener serien etter NT har for skarp diskant (etter min smak) mens se serien likner litt på 805s bare ikke fullt så nøyansert.
    Helt enig med deg her. Jeg har hellar aldri falt for serien etter NT. Hverken lyd eller design. Ble lykkelig over å finne igjen minegamle 9NT som jeg har angret på at jeg solgte. Spiller i dette øyeblikk Celin Dion på dem mens jeg skriver
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikke sikker på om jeg har hørt Quadral, men hvis Maxwell har disse er det ikke umulig.
    Det stemmer at Maxwell har disse, så da har du sikkert hørt de. Opera høyttalerne er ikke så verst synes jeg, men de mangler det meste nedover i frekvensene. (Så er de ikke store heller da)

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har byttet ut Audiovector med Usher og B&W asw600 med Xtz.
    De ny komponentene ble større enn jeg hadde tenkt meg. Er slettes ikke sikker på om jeg vil ha det slik. Både Xtz og Usher senter var betydelig større enn jeg forstilte meg.
    Usher spiller utrolig bra!
    Xtc har jeg ikke greid å integrere tilfredstillende.

Tanker og innspill mottas.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for sist. Ikke mange som har to sånne anlegg. Hvilket av de synes du fungerer best totalt sett? Usher?

Side 2 av 12 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •