BGuarden's: The WAB's :)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 42 1 2 3 4 5 11 21 31 41 ... SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 821
    Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

BGuarden's: The WAB's :)

Er en 74modell som har vært lydinteressert siden jeg var 15...

Hadde da en B&o receiver som jeg arva etter mine foreldre, og sammen med den tilhørende platespiller og ett sett Technics-høyttalere.

Etter å ha gått på folkehøgskole ble dette bytta ut med en Technics cd-spiller, Rotel RA-820A forsterker og Mordaunt-Short 3.10.

Dette hadde jeg hele min periode på VGS, og da jeg flytta sørover igjen solgte jeg MS og ett sett Tannoy 607.
    Kom også over ett sett bestående av en NAD 2200 og EC T2CPA.. Kanskje mitt dårligste kjøp siden de begge tok kvelden iløpet av kort tid. Technics cd-spilleren ble solgt til en kjenning (og ettersom jeg vet så fungerer den enda etter snart 20år!) og erstattet med en HD7400

Nytt forsterkersett kom... og Kort tid etter ble 607 solgt og AV 3X kom inn.

Rotel'en ble i huset 2 år før denne ble erstattet med

1 DAC ble kjøpt: Thule DAC200 Harman-spilleren tok kvelden og kjøpte ett Pink triangle drivverk.

tok plassen for Thule.

Flytting til Stavanger resulterte i at Klipschene jeg har nå ble kjøpt.

Etter 1. år ble EC-settet solgt til fordel for en ECI3, som 1år senere ble solgt til fordel for en Linn 5125 og en Croft Charisma. Linn'en viste seg fort å være en total mismatch... Og endte opp med denne

Etter det?

Vel.... iallefall en masse nedgraderinger

Når det gjelder min holdning til anlegg så synes jeg ikke at hjemmekino og stereo kan kombineres forruten man har en prosessorinngang som skiller mellom dem..

Å bruke en hjemmekinoforsterker som pre-amp er helt utelukket for min egen del

Ellers?
    Dac med høy gain til passiv pre siden en aktiv pre påvirker mikrodynamikken og en bra ofte koster flesk. Har tenkt på fordelene med ett aktivt delefilter siden en røreffekt ofte har sin svakhet i dypbassen. Påvirker lyden klart på mindre og minimalistiske opptak, mens oppsettet klart tjener på det når musikken blir mere makrodynamisk (rock ol.).

Newcomer chFresh sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Xtz

har lurt litt på pakken med XTZ 99 2.2, altså hele sulamitten.
    kan hende det blir tur til Fyndbørsen til uka
    må nesten høre de før de blir kjøpt, men det værker etter å få nye høyttalere nå

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå hørt 99monitoren med båndiskant..
    Veldig behagelig lyd..
    Ikke helt korrekt, men veldig behagelig.
    En liten overraskelse for lyden..
    Har pussa på subben og lakkert den. Og i morgen blir det enda ett strøk før jeg skal legge noen strøk med klarlakk:-)
    ser bra ut til nå:-) sjekk ut bilde på sia!! http://avforum.no/minhifi/show.php/BGuarden

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har fått låne g-h's Dynaco rørforsterker på mine Klipsch...
    Og for å si det som så, så ser det ut som at Linn av5125 kan komme til å gå ut tapende..
    Lytteinntrykk:Linn AV5125: Er basert på dere's egen switchmode teknologi som har fått halleluja rop fra samlet internasjonal hi-fi presse. Linn er meget dynamisk, men kanskje litt lite oppløst i forhold til de beste i sin prisklasse. Litt tynn i bassregisteret. Men, virker ikke som den går så lett tom for strøm.
    En anelse hard i mellomtonen? Tror det mye har med Kimber og Klipsch.
    Dynaco ST-70: Gammel konstruksjon fra slutten av 60(?) tallet som er basert på Push-pull med El34 som driver-rør. Riktignok Shengya(?) som jeg ikke har noen erfaringer med. Lydbildet var generelt sett hardt i begynnelsen, men etter en del oppvarming begynte lyden å bli varmere..
    Veldig varm...
    Og tilsløring i mellomtonen? Men, kan det være alderen/kvaliteten på cd-delen som slår litt dårlig ut?
    Iallefall..
    Bare anslaget på strengene var av en helt annen kvalitet på enn hva jeg er vant med. veldefinert.
    Hadde fra tidligere av erfart at de har sine svake side i bassen, men ikke her. Den satt som ett skudd!!
    Gikk dypere og var endel fastere enn eci3 jeg hadde for 4-5mnd siden.
    Men, har vel noe med den gode følsomheten på RB3??
    Konklusjon: Jeg sliter!!
    Hadde planer om aktiv deling osv, hvor Linn'en ville vært perfekt pga sine 5kanaler, men føler meg dratt mot Dynaco'en.. Fordi den er så sinnsykt mye bedre enn Linn??
    Vel.. Linn har fordelen med kraftreservene, og at de på 80-tallspop var helt utrolige. Problemet er vel musikk.. Dette er tross alt en hjemmekinoforsterker med 5 kanaler på 125watt hver i forhold til Dynaco'ens 35watt (riktignok klasse-A) Det er noe med rør. Ikke bare det at de gløder så forførende i mørket, men de har noe eget. Varme.. og da tenker jeg ikke på den tredjegradsforbrennigs temperaturen de rørene avgir. Klangen.. Avsindig godt kjøp:-)
    Tror jeg går for rør og har spart inn 5-6000.
    Skal tenke meg om til i morgen om det er det jeg går for?
    Kan jo alltids kjøpe en aw100 og da vil jeg ha en lydkarakter om vil passe godt ved aktiv deling:-)

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ble Dynaco'en!!
    Linn av5125 blir lagt ut for slag fortere enn svint!!

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har lagt ut noen bilder av Dynaco'en:-)
    Bare å klikke på link over:-)

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har snakka så varmt om bassen til dynaco'en.
    Veldefinert og fast på rolig musikk.
    Men jo mere tempoet i musikken økte, jo mere tungpusta ble den.
    På baksida av subben så finnes det ett (lurer på hvor mange jeg har brukt den betegnelsen i det siste) aktivt delefilter. Hvor jeg kan legge en deling for hvor monitorene skal spille. Veldig effektivt for dynamikken økte og bassen fikk fastheta tilbake siden sub og Klipschene hadde fått hver sitt ansvarsområde og ikke spilte over hverandre. Bare jeg hadde hatt noen litt lengre kabler mellom sub og Dynacoen. Får bestille mere fra NAT og begynne å flette igjen...

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har lagt ut Av5125 (linn) for salg..
    Ett godt kjøp for den som vil oppgradere sin hjemmekino receiver!! http://avforum.no/avtorget/showprodu...at=13&mypage=1 Har nå satt den ned til 9250..

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BGuarden
    Har lagt ut Av5125 (linn) for salg..
    Ett godt kjøp for den som vil oppgradere sin hjemmekino receiver!! http://avforum.no/avtorget/showprodu...at=13&mypage=1 Har nå satt den ned til 9250..
    Rettelse: Har nå satt den ned til 8995...
    Merkelig liten etterspørsel iallefall.
    Meget god forsterker som dessverre ikke passa i mitt oppsett. Liker litt mere rolige høyttalere som feks. B&W, Dali, Audiovector..
    Skal visstnok iflg "g-h" være veldig oppløst i nedre diskant øvre mellomtone. Desverre gikk det ikke helt med Klipschene som er betont i dette området og ikke spesielt glad i lyse og dynamiske forsterkere.
    Har nå satt soundcare under Dynaco'en som førte til at lydbildet roet seg atskellig og økt varme og oppløsning oppover:-)
    Deilig:-)

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flytta til ei ny leilighet og håper snart å kunne legge inn nye bilder, når ting er mer eller mindre på plass..

Iallefall synes jeg det er greit å fortelle om mine erfaringer med Eichmann Bullettplug.

Har byttet de originale pluggene på mine Audiotruth-kabler som er trollgamle og lot noen ca. 5-6år gamle WBT plugger som fulgte med være igjen, men bare å bytte ut i ene enden viste seg å være en stor forbedring i seg selv!

Merkbart bedre oppøsning fra bunn til topp:-D

Og så snart jeg har fått bestilt flere fra www.audiofoni.no så forsvinner vel wbt og!

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Føler at subben begynner å få de kvalitetene som jeg har savna fra den.
    Iallefall dypbass ved høyere lydnivåer.
    Kjørte en liten filmkveld i går med De Utrolige...
    Ikke en antydning til de pustelydene som jeg tidligere har vært plaget med.
    Begynner nå ett år etter at den var ferdig at den har vært ett velykka prosjekt. Litt mere jobbing med finish bare?

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Duverden det var lang innspillingstid ?

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pahf
    Duverden det var lang innspillingstid ?
    Mmmmm...
    Men har mye med at jeg har slitt mye med fising fra den...
    Alt er borte og alt er vel:-)

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingenting er bedre enn når alt bare faller sammen og blir perfekt

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingenting er bedre enn når alt bare faller sammen og blir perfekt
    "Faller på plass" håper jeg?
    Hadde vært ile om den nå skulle bare gå opp i liminga

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hahaha, så feil kan man ta, faller på plass er selvsagt det jeg mente.
    Nei, ikke noe morro når alt faller sammen.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hahaha, så feil kan man ta, faller på plass er selvsagt det jeg mente.
    Nei, ikke noe morro når alt faller sammen.
    Er ikke det nei;-)

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hatt ei ganske så interessant uke som jeg skrev om opprinnelig på "stavanger-sandnes" lenka. ble noe lengre enn først antatt så jeg legger den inn her og...
    Vet: Har lite med min hi-fi å gjøre, men dog..

Blitt en masse treff på meg den siste uka så idag ligg e med en forkjølelse som sikkert stamma fra forrige søndag.
    Da var jeg og flere fra forumet til Tiger. Bare så synd det med de Audiovectorene (diskantene ble visstnok sprengt av ett windows-program)
    Tirsdag hos Hukkli med ett anlegg som spilte det meste overbevisende. Og høyt..
    Onsdagen ble det ett legebesøk kombinert med en svipptur innom resonans, som ble gjentatt på fredag sammen med g-h.
    Han skulle kjøpe rør så vi tok en tur innom for å sjekke mini-messa der.
    Først innerste rommet som det stod ett oppsett fra EC koblet opp på høyttalere fra ett merke som jeg tror heter artistic?
    Tydelig de hadde valgt musikk som passet oppsettet. En vokal basert og veldig jazzet plate fra Nick Cave. Veldig tilstedeværelse.
    Men satte man på noe musikk som var mere uptempo så falt lydbildet sammen og bassen ble rar. Men utrolig flotte høyttalere med ett design som kunne vært tatt fra en sci-fi film. Dipole høyttalere med de største dome'n jeg noensinne har sett!!
    5 tommer? (Bildet finner du på forsiden til butikken)

så til neste med Primaluna rør/lector cd hvor vi fikk høre både spendor og Triangle stativhøyt. Glenn syntes i begge tilfellene at det låt skarpt. Antakeligvis litt pga. at vi i begge tilfellene satt for langt unna og at det ble mye dirketelyd både fra de og veggene. For da jeg flyttet lengre frem forsvant hardheten.
    Låt ganske så flott faktisk!

Høydepunktet skulle bli Tannoy Glenair, Marantz og Audiovalve...
    Men, lyden hadde forandret seg så mye siden sist at det ble en liten skuffelse Lite dynamisk og rett og slett kjedelig..

Så før parkeingsetaten satte sine klør i bilen så måtte vi avslutte "seansen" der og da.. Han gjorde vistnok også en god deal på radiorør så han så veldig fornøyd ut da vi vendte nesa mot sandnes og "casa di g-h" med croften og audionoten min og ett sett med tannoy som han lånte med seg fra RS.

Iallefall har han der endel som jeg har litt interesse for: Klipsch B3, en transmisjonline basert på ett 3toms tangband element, 18 watts copland rør og det jeg virkelig hadde sett fram til: En Jean Hiraga 20 watter som jeg siste ukene har vært utrolig nysgjerrig på.

Først ut var cop'en kobla opp på klipsch, som fungerte ganske bra... utrolig oppløst oppover, men mangla mye Oooomp nedover så lyden falt sammen på mere krevende musikk. så resten av lyttinga ble gjort på Hiraga'n.Var først litt kald, men så bare vokste lyden... ble bare bedre og bedre. Bare for ha det sagt: g-h har ett elendig lytterom som det trengs en masse jobbing med!
    Men forrunten det så er det sjeden at man hører ett slikt potensiale!
    "G"! Du selger ikke den forsterkern!!! Hører du!!
    Det var uansett morsomst å høre på den tangbanden som spilte helt utrolig oppløst og ikke minst høyt i forhold til størrelse!
    Billige var de og.. men en følsomhet på 85db sier uansett at de trenger litt krefter. Og der skuffa definitivt IKKE Hiragaen. Ble endel bass av det også!
    50hz (iflg g-h) er slettes ikke verst. Håper han får fiks på de akustikkproblemene fort so f** så man kanskje får ett treff der også

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så er det snart på tide med treff igjen....
    Etter endel tørke på interesse-for-å-arrangere-treff fronten så måtte jeg atter en gang ta skjeen i min hånd for å få fart på ting.
    Hvem som kommer og hva som skjer er fortsatt ett stort spørsmål, men de som vil kommer...

Side 1 av 42 1 2 3 4 5 11 21 31 41 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •