BGuarden's: The WAB's :) - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 42 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 13 23 33 ... SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 821
    Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Begynner nesten å lure på når jeg får begynt med Dynaco'en...
    Prata med NAT og ting går relativt tregt der, men de skal visstnok ha kablene hus i løpet av uken, muligens på torsdag.

Audiofoni da? Må vel kanskje purre litt på de..

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmm...
    Hva er dette mon tro?:-)Vedlegg 17307
    Hmmm.. ja.. litt uklart bilde:shock:

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg gleder meg på dine vegne, rolling er så fantastisk artig! Du må virkelig dele av deg med opplevelsene! Jeg driver å stusser på en rør-pre om dagen og all info er velkommen

Ola

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kommer seg etterhvert...
    Men, har blitt litt utsatt siden jeg har bestemt meg for en spesiell kabel som det er litt leveringsproblemer med iflg. leverandør:-(

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Husvert ute, og endelig kan man begynne å spille høyt...
    10min. og jeg har nesten dotter i ørene.
    Har en mistanke om at det var rimelig høyt der ei stund...
    Men, fy f.. Var litt deilig og!!
    Gleder meg til jeg er ferdig med med Dynaco'en:-D

Intermediate RS sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BGuarden
    Uansett:
    Hvis det kommer flere enn sist gang så er jeg interessert i å avholde ett nytt treff:-)
    Hvis jeg sier feks. Søndag om 2-3uker?
    E d ikje helt galt tidspunkt så e eg me:-D

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RS
    E d ikje helt galt tidspunkt så e eg me:-D
    Mmmm...
    Synes det er utrolig kjekt med treff så:-)

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Begynner nesten å lure på når jeg får begynt med Dynaco'en...
    Prata med NAT og ting går relativt tregt der, men de skal visstnok ha kablene hus i løpet av uken, muligens på torsdag.

Audiofoni da? Må vel kanskje purre litt på de..
    Ringte NAT og de i likhet med meg begynner å bli frustrert..
    De hadde ventet forsendelse i går, men får ikke kontakt med LC i Danmark, så nå vurderer jeg å kutte opp Audiotruthen og bruke sølv lederne i signaldelen og de gamle Audioquestene i forsterkerdelen. Evt. høre med Audiofoni om de har noe å selge av Eichmankabler..

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ringte NAT og de i likhet med meg begynner å bli frustrert..
    De hadde ventet forsendelse i går, men får ikke kontakt med LC i Danmark, så nå vurderer jeg å kutte opp Audiotruthen og bruke sølv lederne i signaldelen og de gamle Audioquestene i forsterkerdelen. Evt. høre med Audiofoni om de har noe å selge av Eichmankabler..
    Prata med Morten på NAT, som virkelig har stått på de siste ukene for å få kablene i hus...
    Meeeeeen... Han hadde prøvd å ringe dem 2 ganger, men ikkno svar å få. Og han var skikkelig frustrert siden han hadde flere kunder på vent. Har sjekka litt på nettet og hos Eltek.. http://www.mamut.com/controls/shop/s...bgid=68&gid=67 Tror Mundorf kombinert med mine utrangerte audioquest midnight enkeltleder på jord kan bli bra;-) kjøper nå 4meter så har jeg antakeligvis litt igjen til en signalkabel.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var det bestilt...
    Og lager jeg også ett sett med signakabler med Bulletplug til g-h i samme slengen:-)

Intermediate g-h sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    1,047
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var det bestilt...
    Og lager jeg også ett sett med signakabler med Bulletplug til g-h i samme slengen:-)
    Og g-h er takknemlig for det!

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av g-h
    Og g-h er takknemlig for det!
    Hehehe...
    Spørs om du er like takknemlig når du lytter til den

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Konsert anmeldelse William Hut

"In these sleepless avenues" er begynnelsen på en av de melodiene som har herja den norske eteren i vinter. Men, historien til William Hut begynner ikke her. Den begynte i begynnelsen av 90-tallet med bandet "Poor rich one's", hvor hans særegne stemme og låtskrivertalent ble lagt merke til og hvis ikke jeg tar så mye feil så ble det vel en og annen utmerkelse for det. Så i 2001 (om jeg ikke tar så veldig feil) ble gruppa oppløst, og godeste stod plutselig på egne ben, og har vel siden da gjennom sine 4 album bevist seg som en av norges beste og mest produktive innen "singer-songwriter" kategorien.
    Når det gjelder musikken så er det visepop (av den bergenske sorten), men 1 ts jazz + 1 dl country, med stor presens på Mr. Hut's særegne, nesten feminine stemme. Det var iallefall det jeg hadde å forholde meg til da jeg kom dit.

Iallfall så hadde jeg planlagt denne konserten i god tid, og for å være sikker så kjøpte jeg 2 billetter. Nå hadde det seg sånn at jeg måtte innfinne meg i å se den alene, men uansett så ble det en veldig hyggelig opplevelse av en artist som jeg har fulgt med i 10år.

Konserten:
    Da jeg kom dit så hadde allerede oppvarmeren startet showet. Veldig dyktig frøken som med sin noe rockete "Image" skulle ha sin fot i Marylin Mansons "Horror-rockunivers". Ikke hos Joni Mitchell. Merkelig nok så fikk jeg aldri med meg navnet hennes tiltross for at jeg hadde spurt både dørvakter og de i "tørstehjelpen". Damen viste nå at det spirer og gror i det norske vise-miljøet.

Så var det Williams tur. For å si det som så: Den mannen liker å få på sine premisser. Og det første han gjorde var å slå en akkord på gitaren sin og komme med ett diskrè "hysj". Og etter da hadde han full kontroll over salen, og tiltross for en småhes stemme så leverte han varene sine. Den mannen har vel, etter det som jeg hørte i kveld, garantert fått mange nye venner. For sjelden har man sett en så knyst og veldisiplinert gjeng med publikumere. Menmed untak av en håndfull overpussa skravlekjerringer og høyrøsta mannfolk. Tror de kunne ha passet bedre nede i "Vågen". Uansett hvor mye de snakka så klarte de aldri å overdøve WH, med sin ytterst klare og kraftfulle stemme. Og ett band som var veldig samspilt og tight og aldri gjorde skam på stemmen og melodiene. Da de første akkordene til bandet slo inn så tenkte jeg som så at "ja, jeg blir vel å gå døv ut herfra", for det var rimelig høyt. Nesten så jeg var redd for at det kom til å ødelegge det litt "lavmælte" utrykket hans, men nei. Det ble aldri skikkelig slitsomt å høre på, med go dynamikk fra topp til bunn. Med ett solid slam i dypbassen som slo inn i mellomgulvet og fikk jakka mi til å blafre på det verste. Morsomt! Eneste var at bassen buldret til tider. Forruten det var det ikke så mye å sette fingeren på. Største øyeblikk ble vel slutten der han først kom ut alene med en kasse-gitar og viste vokalkvaliteter på ypperste nivå og at hans skills på gitar er over gjennomsnittet. Og ikke minst "Take it easy"...
    Oppsummering: alt ialt en fiiiin konsertopplevelse:-)

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt ett lite sideprosjekt som skal gjennomføres samtidig med forsterkeren..
    dvs. en signalkabel.
    Tidligere har jeg hatt en LCaudiovariant som jeg har vært fornøyd med..
    Inntil i dag:-)
    Kjøpte noen meter av en signalkabel som jeg hadde tenkt å bruke til forsterkeren. Kjøpet var vel i grunnen ett lite uhell siden jeg ikke fikk tak på den jeg ville ha. Nemlig Lc audioen. Men, ingen tvil om en ting.. Tiltross for sine veldig beskjedne mål så er mundorf så myyyyye mere oppløst oppover! Det var iallefall mitt A/B inntrykk mellom de og LCA'ene... Og sååååå nusselig i forhold til den tykke kobberlederen som jeg bruker på jord:-)
    Bilder kommer når de nye pluggene er i hus;-)

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vedlegg 17703
    Ingen tvil om hvilken som er "penest"

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Modifisering påbegynt..

Du ser de små, nusselige gule lederne?
    Veldig ok sølvkabel:-D

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette ser bra ut..

O.T prøver å sende pm til deg, men du har overfylt plass.. så jeg får ikke kontaktet deg.. gjør noe med det
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ah...
    Takk for at du sier fra;-)

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Liker å holde på med litt forskjellig når jeg først holder på..
    Har laget meg noen kabler, eller dvs. g-h skal ha disse:-) Vedlegg 17873

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ble en liten tur bortom g-h i dag med de kablene jeg hadde laget.
    Hvor fornøyd han er er vel litt uvisst da, men fra ett subjektivt utgangspunkt så virket den veldig oppløst. Lov å skryte litt av seg selv?
    Iallefall lyttet jeg til en "hundgammel" Denon CD-spiller koblet direkte til en Doxa som var koblet til Triangle Altea, og jeg må si meg enig med g-h. Beste oppsettet jeg har hørt Trianglene på.

Har skifta ut noen gamle og litt gamle ledninger i Dynacoen med noe Audioquest og Mundorf og fått nettbrønn + noen cablepod på baksiden. Slitt med måling av Bias siste dagene, men g-h la ett innlegg på DIYAudio og voilà.. Plutselig ordnet det seg pga en Dynaco-entusiast på østlandet ved navnet Jan-Ove:-) Nå har jeg desverre ikke noen gode høyttalerkabler. Kun noen billig-drit-greier. Har solgt 4TC og får inn noen Eichman express4 sannsynligvis i morgen som visstnok har fått endel god omtale i utlandet. Men, iallefall kan jeg si såpass: oppgraderingen har vært vellykket. Selv med de billige kablene låter det like flott som det gjorde før:-)
    Litt mere slør, men tror det i stoooor grad skyldes "Audiophile" kablene. Nå blir det tvinning av nye signalkabler.
    Vedlegg 18070
    g-h i telefonen mens hans bedre (og meget flotte) halvdel holder på å lage vafler.. Nam!

Side 3 av 42 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 13 23 33 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •